Μαθήματα στοματικής υγιεινής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Starry Night by Vincent van Gogh. Harmony in Red by Henri Matisse.
Advertisements

Ελεγκτικό Συνέδριο Δημοσιονομική ευθύνη αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού Δημοσιονομική ευθύνη αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού Μαρία – Ευαγγελία Καλλιτσιώτη.
Συναισθήματα και συμπεριφορά Προβλήματα μέσης παιδικής ηλικίας Γρίβα Ευαγγελία Παιδίατρος – Νεογνολόγος Καθηγήτρια ΤΕΙ Ηπείρου.
ΝΙΚΗ ΔΑΔΟΥΠΗ.  Με τον όρο Αναγεννησιακή τέχνη αναφερόμαστε στην καλλιτεχνική παραγωγή κατά την ιστορική περίοδο της Αναγέννησης.  Η καλλιτεχνική αυτή.
Μια αδρή διάκριση των κινητικών αναπηριών σε παιδιά σχολικής ηλικίας μπορεί να γίνει με κριτήριο την εντόπισή τους: Παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ) Οι προκλήσεις του 21ου αιώνα έχουν καταστήσει τη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ) βασική προϋπόθεση επιβίωσης και.
ΙΣΠΑΝΙΑ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ:ΜΑΔΡΙΤΗ. Η ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ ΕΧΕΙ ΤΡΕΙΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ. ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΤΡΙΝΟ (ΔΙΠΛΟ ΠΛΑΤΟΣ).
Ο ΣΕΙΣΜΟΣ ΩΣ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ. ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ Α΄& Β΄ ΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΦΙΛΙΑΤΡΩΝ.
Κέρματα της Ισπανίας Εργασία στο μάθημα της Γεωγραφίας Κωνσταντίνα Μυλωνά.
ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ Α’ ΟΜΑΔΑ: ΚΡΟΜΛΙΔΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑ ΕΡΜΙΟΝΗ ΚΩΤΣΑΡΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΑΡΤΙΡΟΣΙΑΝ ΑΝΤΖΕΛΑ.
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά Άγιος Παύλος Εργασία στο μάθημα της Τεχνολογίας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Σ. Μαυρομματάκη Σχολικό Έτος
105 ΠΡΟΤΨ – ΠΡΟΣΩΠΟΛΟΓΙΑ – ΤΕΧΝΙΚΗ ΨΙΜΥΘΙΩΣΗΣ
UCRANIA MONTAJE: Francisco Pérez Núñez.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
Διαχείριση του άγχους των μικρών μαθητών της Α’ δημοτικού κατά τις πρώτες μέρες του σχολείου με τη μέθοδο των σκεπτόμενων καπέλων του De Bono εκπ. Αθηνά.
7. Εσωτερική αγορά. Εσωτερική αγορά Μορφές οικονομικής ενοποίησης: 1) ζώνη ελευθέρων συναλλαγών (άρση των τελωνειακών εμποδίων), 2) Τελωνειακή ένωση (+
Ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς σε χώρες της Ευρώπης Μια παρουσίαση από τους μαθητές της Δ τάξης του 21 ου Δ. Σχ. Αθήνας για τους.
ΚΥΠΡΟΣ ΗΛΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΑΖΑΡΟΥ. Η Κύπρος, η οποία βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Μεσογείου Θαλάσσης και νότια της Τουρκίας, είναι το μεγαλύτερο.
Ι ΣΤΟΡΙΚΗ Ε ΞΕΛΙΞΗ Τ ΟΥ Π ΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ Σ ΧΕΔΙΟΥ Τ ΗΣ Μ ΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ( ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΕΣΠΕΡΙΝΟ ) Τάξη Β ΄ Ι. Π. Αμπελάς, Δρ Φιλοσοφίας Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός διδακτέας ύλης.
Η αξία της Ελληνικής γλώσσας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ
Η ΤΕΧΝΗ… ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ
Βασικά χαρακτηριστικά επιστήμης 1/2
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Η πρόληψη της πτώχευσης Ιδίως η προπτωχευτική διαδικασία εξυγίανσης Δημήτρης Κ. Αυγητίδης Αν. Καθηγητής Νομικής Δ.Π.Θ. Κομοτηνή, 2016.
Η εποχή των άκρων. Ο σύντομος 20ος αιώνας ( )
AΓΓΛΙΑ ΚΑΙ ΡΩΜΗ H Αγγλία είναι μια πολύ αγαπητή χώρα για να πάτε.
Μεθοδολογια Εκπαιδευτικης ερευνας
Το Παρίσι Το Παρίσι είναι ένα πολύ ωραίο μέρος για του Αγίου Βαλεντίνου γιατί έχει το Πύργο του Άιφελ και εκεί πηγαίνουν ζευγάρια.
Ο Κρητικός Πόλεμος μ.Χ.
Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ.
2ο ΓΕ.Λ. ΑΛΙΜΟΥ ΤΑΞΗ :Α΄ ΤΜΗΜΑ:4ο
Τα αντιπροσωπευτικά σώματα: Οι Βουλές
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
Η κρίση στους κόλπους της δυτικής χριστιανοσύνης
ΜΑΘΗΜΑ ΙΙΙ. Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας.
2. Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων
ΦΡΑΓΓΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ
Αγγελικη χαραλαμποπουλου β3 Αρχαια ελληνικη γραμματεια (ιλιαδα)
ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΚΟΥΖΙΝΑΣ
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Cliquez pour changer de page
Ενότητα # 6: ΓΑΛΛΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΥ
ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ 2015 Στ’2 ΓιΑννης ΝΑτσης.
ΟΜΑΔΑ 1 ΘΕΜΑ: ΝΕΦΕΛΩΜΑΤΑ.
Κεντρική κυβέρνηση – Περιφερειακή Διοίκηση στην Ελλάδα:
Η εποχή των επαναστάσεων
ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Νίκος Καζαντζάκης
Άννα Αργυροπούλου 1ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Τάξη: Στ2 Έτος:
Περιεχόμενα Στόχος της Δράσης Προϋπολογισμός της Δράσης Προϋπολογισμός Έργων – Διάρκεια Υλοποίησης των Έργων Δυνητικοί Δικαιούχοι Συνεργασίες μεταξύ.
Βιωματικό Εργαστήρι με θέμα: Λιασίδη Θέκλα, Μηνά Φλωρεντία
Το Παναθηναϊκο Σταδιο.
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ
Τέστ Μπανάνας Test de la banane: Κάνε κλίκ!.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Τι είναι το πολιτικό μάρκετινγκ?
Το Μπαρόκ στην Ευρώπη.
Εργαστήριο Ψηφιακών Ηλεκτρονικών
Βιωματική άσκηση λήψης απόφασης: 6 καπέλα σκέψης
LOVE STORY Το Γαλλικό περιοδικό "Le magazine des voyages de pêche" στην 56th έκδοση του έφερε στο φως της δημοσιότητας μια απίστευτη ιστορία αγάπης.
Διαστημικές Περιπέτειες
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Η Ελλάδα κατά την πρώιμη ψυχροπολεμική περίοδο,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαθήματα στοματικής υγιεινής Πρόγραμμα Πρόληψης και Αγωγής Στοματικής Υγείας «Δόντια δυνατά - Χαρούμενα Παιδιά» 7ης Υγειονομικής Περιφέρειας Κρήτης Δημιουργήθηκε από την Ομάδα Εργασίας για την Πρωτοβάθμια Οδοντιατρική Φροντίδα της 7ης ΥΠΕ Κρήτης: ΑΛΕΞΑΚΗ ΜΑΡΙΑ,ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ ΔΗΜΗΤΡΑ, ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ, ΠΑΡΑΣΥΡΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

Γνωρίζουμε άλλες λέξεις που περιέχουν την λέξη «δόντι»;; Ας ξεκινήσουμε με ένα παιχνίδι. Θα ήθελα να σκεφτούμε μήπως γνωρίζουμε λέξεις που να περιέχουν την λέξη «δόντι».

Φράσεις που περιέχουν την λέξη «δόντι» Τον ξεδόντιασε Έχει γερό δόντι Του τα είπε έξω από τα δόντια Τον κρατώ με τα δόντια Ήλιος με δόντια Κανενός του χάριζαν γάιδαρο και αυτός τον κοίταζε στα δόντια Οδόντα αντί οδόντος Για να σκεφτούμε τώρα εκφράσεις που λέμε στην καθημερινότητα μας, ίσως κάποιες παροιμίες. Αναλύουμε κάθε έκφραση ξεχωριστά. Στην παροιμιώδη φράση οδόντα αντί οδόντος λέμε τα εξής: μια φράση που υπάρχει στην παλαιά διαθήκη. [Τα μεγαλύτερα παιδιά την γνωρίζουν]

Για ποιο λόγο έχουμε δόντια ; Τρώμε Συζητάμε Γελάμε Τρώμε-Γελάμε-Συζητάμε-Χαμογελάμε-Σφυρίζουμε-Πίνουμε-Τραγουδάμε ΤΡΩΜΕ: Επιτελούμε την βασική και πρωταρχική ανάγκη του ανθρώπου για την διατήρηση της ζωής. Τι άλλο χρειάζεται ο άνθρωπος για να ζήσει; (αέρα, νερό, ήλιο). Γιατί είναι βασική ανάγκη η λήψη τροφής;(ενέργεια, βιταμίνες, θερμοκρασία σώματος, κτλ) ΣΥΖΗΤΑΜΕ: Τι σημαίνει συζήτηση; Ομιλία; Λόγος ; = ΣΚΕΨΗ. Άρα με την βοήθεια των δοντιών ο άνθρωπος παράγει σκέψη, δημιουργεί πολιτισμό, εξελίσσεται.

Χαμογελάμε Σφυρίζουμε Πίνουμε Τραγουδάμε

Πίσω από τα χείλη κρύβεται ένας ολόκληρος κόσμος.. Πίσω από τα χείλη κρύβεται ένας ολόκληρος κόσμος.. Η γλώσσα Τα δόντια Η υπερώα (ουρανίσκος) Τα ούλα

Ας γνωρίσουμε τα δόντια μας ! Συστήνουμε τα δόντια στα παιδιά. Ποια είναι και πως λέγονται. Αναλύουμε ετυμολογικά την λέξη κυνόδοντας. Σύνθετη λέξη αποτελείται από την λέξη κύνων= στα αρχ. ελληνικά σημαίνει σκύλος +την λέξη δόντι. Μπορούμε να ρωτήσουμε γιατί χρειάζεται ο άνθρωπος ένα μυτερό και λίγο πιο μακρύ δοντάκι. ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ο άνθρωπος όπως όλα τα θηλαστικά χρειάζεται ένα γερό δόντι με μακριά ρίζα για να σκίζει, κόβει την σκληρή τροφή όπως το κρέας. Τι σημαίνει φρονιμίτης ή σωφρονιστήρας; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είναι τα τελευταία μόνιμα δόντια που βγάζουμε στο στόμα μας. Η ηλικία που έχουμε όταν εμφανίζονται (ανατέλλουν) είναι στα 17-23, δηλαδή μια ηλικία ορόσημο για την ζωή μας. Τελειώνει η εφηβεία και περνάμε στην ενήλικη ζωή. Άρα: «φρονιμεύουμε» -μεγαλώσαμε- δεν είμαστε πλέον παιδιά-έφηβοι -καλούμαστε να ωριμάσουμε.

Η δομή του δοντιού Ρωτάμε ποια άλλη λέξη μας θυμίζει η λέξη αδαμαντίνη. ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Την λέξη διαμάντι, αναφέρουμε τις ιδιότητες των πολύτιμων λίθων(σκληρότητα, ανθεκτικότητα

Τα μπλε δοντάκια είναι τα μόνιμα δόντια που θα βγάλετε Τα μπλε δοντάκια είναι τα μόνιμα δόντια που θα βγάλετε. Υπάρχουν ήδη μέσα στα οστά των γνάθων

Ποσά δόντια έχουμε Νεογιλά και Μόνιμα Πόσα δόντια νεογιλά και μόνιμα έχουμε

Ποσά δόντια έχουμε Νεογιλά και Μόνιμα

Η εξέλιξη της οδοντόβουρτσας Από μπαμπού Από κλαδιά δέντρων Όπως είπαμε παραπάνω η βασική ανάγκη του ανθρώπου είναι η τροφή, έτσι ο προϊστορικός άνθρωπος για να ζήσει έπρεπε να φάει, είχε καταλάβει όμως πως για να μπορεί να φάει έπρεπε με κάποιο τρόπο να διατηρήσει δόντια του γι’ αυτό δημιούργησε ένα είδος βούρτσας από κλαριά δέντρων τεμαχίζοντας τις άκρες. Όμως αντί να καθαρίζει τα δόντια του, τα τραυμάτιζε όποτε δοκίμασε άλλα είδη ξύλων. Δοκίμασε από μπαμπού, αλλά πάλι τραυματιζόταν. Έτσι επέλεξε οι τρίχες να είναι από διάφορα ζώα όπως χοίρου, αλόγου. Μετά περνώντας οι αιώνες φτάνοντας στην Λουδοβίκεια εποχή τον 14 αι μΧ οι λαβες των οδοντόβουρτσων ήταν από χρυσό δείχνοντας την κοινωνική καταγωγή του κατόχου. Φτάνοντας το 1938 όπου η οδοντόβουρτσα πηρέ την σημερινή της μορφή. Τώρα έχουμε φτάσει την ηλεκτρική. Όλο το παραπάνω μας δείχνει ότι υπάρχει εξελίξει στη οδοντόβουρτσα όμως η ανάγκη του ανθρώπου να φροντίζει την στοματική υγεία του έχει μείνει η ιδία μάσα στο πέρασμα των αιώνων. Από τρίχες αλόγου

Πλαστική λαβή και νάυλoν τρίχες.1938 Η εξέλιξη της οδοντόβουρτσας Με χρυσή λαβή που δείχνει την κοινωνική τάξη του κατόχου. Λουδοβίκεια εποχή. Λούβρο. Από τρίχες γουρουνιού Πλαστική λαβή και νάυλoν τρίχες.1938 Ηλεκτρική

Στο Βρετανικό Μουσείο υπάρχει μια πλακά πήλινη που βρέθηκε στην Μεσοποταμία κοντά στον πόταμο Ευφράτη. Χρονολογείται γύρω στα 5000 πχ. Ονομάζεται «Το παραμύθι του σκουληκιού» παρουσιάζει ένα σκουλήκι που μπαίνει σε ένα δόντι και το καταστρέφει, περιγράφοντας την τερηδόνα. 3000-5000 πχ. Ευρήματα στην Ν. Αμερική οι Ίνκας και οι Μαγιά προέβαιναν σε επεμβάσεις κοπτήρων και των κυνοδόντων κάνοντας «τρόχισμα» Εμείς σήμερα γνωρίζουμε ότι η τερηδόνα χαλάει τα δόντια, το 5000πΧ δεν το γνώριζαν, έτσι σκαρφίστηκαν το παραμύθι με το σκουλήκι που τρώει τα δόντια. Ο πρώτος υποτυπώδης τροχός. Με τα χέρια τον έστριβαν προσπαθώντας να αφαιρέσουν την χαλασμένη επιφάνεια του δοντιού. Σε όσα παιδιά βρίσκονται στα ΚΥ μπορούμε να τους δείξουμε τον σύγχρονο τροχό και να κάνουμε συγκρίσεις.

Οι Αιγύπτιοι είχαν ανακαλύψει τα σφραγίσματα Οι Αιγύπτιοι είχαν ανακαλύψει τα σφραγίσματα. Στην μελέτη του σκελετού ενός Φαραώ είχαν βρει πολλά σφραγίσματα από ταρταρούγα. Επίσης εφάρμοζαν την προσθήκη πολυτίμων λίθων στα δόντια τους. Θα λέγαμε εν συντομία ότι έδιναν μεγάλη σημασία στα δόντια τους τόσο σαν στοιχείο ομορφιάς όσο και στοιχείο υγείας εξυμνούσαν μάλιστα σε ποιήματα, ύμνους και λαϊκά τραγούδια τα όμορφα δόντια. Οι Φαραώ της Αιγύπτου γνώριζαν τις ιδιότητες των πολύτιμων λίθων γι’ αυτό τοποθετούσαν στα δόντια τους πολύτιμες πέτρες καλύπτοντας τα χαλασμένα τμήματα. Τα πρώτο σφράγισμα ήταν από κερί μέλισσας. Οι Αιγύπτιοι είχαν αν ανακαλύψει τα σφραγίσματα. Στην μελέτη του σκελετού ενός Φαραώ είχαν βρει πολλά σφραγίσματα από ταρταρούγα. Επίσης εφάρμοζαν την προσθήκη πολυτίμων λίθων στα δόντια τους. Θα λέγαμε εν συντομία ότι έδιναν μεγάλη σημασία στα δόντια τους τόσο σαν στοιχείο ομορφιάς όσο και στοιχείο υγείας εξυμνούσαν μάλιστα σε ποιήματα, ύμνους και λαϊκά τραγούδια τα όμορφα δόντια.

όχι κατ’ ανάγκη στην περιοχή του προσώπου). Στην Ιταλία το 800 πχ χρησιμοποιούσαν πρόσθετα δόντια με χρυσό δακτύλιο πάνω σε αυτά. Ο χρυσός συμβόλιζε τον πλούτο. Για τα προβλήματα των δοντιών υπήρχαν 26 σημεία βελονισμού σε διάφορα μέρη του σώματος όχι κατ’ ανάγκη στην περιοχή του προσώπου). Έτσι υπήρχαν αρκετά σημεία στα πόδια και ένα σημείο στον αγκώνα. Προχωρώντας οι αιώνες μιλάμε για άλλους λαούς και πολιτισμούς. Αναφερόμαστε στον Ρωμαϊκό πολιτισμό. Στην Ιταλία το 800 πχ χρησιμοποιούσαν πρόσθετα δόντια με χρυσό δακτύλιο πάνω σε αυτά. Ο χρυσός συμβόλιζε τον πλούτο. στον Κινέζικο: Για τα προβλήματα των δοντιών υπήρχαν 26 σημεία βελονισμού σε διάφορα μέρη του σώματος όχι κατ’ ανάγκη στην περιοχή του προσώπου. Έτσι υπήρχαν αρκετά σημεία στα πόδια και ένα σημείο στον αγκώνα.

Διάπλαση των δοντιών: Τα πρώτα δόντια σχηματίζονται από την θρέψη του εμβρύου στην κοιλιά της μητέρας και μετά τη γέννηση από το γάλα της μητέρας. Ανατολή των δοντιών: Αναφέρεται στα συμπτώματα που συνοδεύουν την ανατολή των δοντιών. Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι αυτά είναι φαγούρα, πυρετός, σπασμοί και διάρροιες, ιδίως κατά την ανατολή των κυνοδόντων. Επίσης αναφέρει ότι η απόπτωση των πρώτων δοντιών γίνεται στην ηλικία των 7 ετών και ότι από τα 7 έως τα 14 εμφανίζονται τα μεγαλύτερα δόντια, ενώ κατά την περίοδο της 4ης επταετίας εμφανίζονται οι φρονιμίτες. Τα μεγαλύτερα δόντια γερνούν μαζί με τον άνθρωπο, εκτός και εάν κάποια νόσος τα καταστρέψει πρόωρα. και τέλος στον Ελληνικό πολιτισμό: Αν θέλουμε μπορούμε να ρωτήσουμε ποιος ήταν ο Ιπποκράτης και να τους μιλήσουμε για τον « Όρκο του Ιπποκράτη» Επίσης μπορούμε να ρωτήσουμε το σήμα με το φίδι τι σημαίνει.

Η τέχνη συναντά την οδοντιατρική Πίνακας του Francisco de Zurbarán, περίπου 1631, Μουσείο του Λούβρου, Παρίσι. Παριστάνεται η Αγία Απολλωνία.  Στο χέρι της κρατά τανάλια με ένα από τα δόντια της Η Αγία Απολλωνία θα αποτελέσει έμπνευση για πολλούς ζωγράφους και γλύπτες, ακόμα και σήμερα, και πολλά αγάλματά της (απεικονίζεται συνήθως ως νέα γυναίκα που κρατάει μια τανάλια στα χέρια της) κοσμούν καθολικούς ναούς της Δυτικής Ευρώπης και μουσεία. Το μαρτύριο της αγίας Απολλώνιας αποτέλεσε έμπνευση για μεγάλους ζωγράφους και καλλιτέχνες να δημιουργήσουν έργα απαράμιλλης τέχνης που κοσμούν καθεδρικούς ναούς και μουσεία. Η Αγία Απολλωνία μαζί με τον άγιο Αντύπα αποτελούν τους αγίους-προστάτες των δοντιών ( προαιρετική διαφάνεια, ανάλογα με την ηλικία και το επίπεδο των παιδιών]

Οι κουρείς και οι μοναχοί των μεσαίωνα ασκούσαν την οδοντιατρική τέχνη Οι κουρείς και οι μοναχοί των μεσαίωνα ασκούσαν την οδοντιατρική τέχνη. Τότε δεν ήταν η οδοντιατρική επιστήμη όπως είναι σήμερα. Οι κουρείς και οι μοναχοί των μεσαίωνα ασκούσαν την οδοντιατρική τέχνη

1790. Ο πρώτος τροχός 1890.Η πρώτη οδοντιατρική έδρα στο Πανεπιστήμιο Βαλτιμόρης όπου η Οδοντιατρική καθιερώθηκε σαν επιστήμη 1940 οδοντιατρική έδρα

Ένα σύγχρονο οδοντιατρείο

Οι φίλοι των δοντιών Μιλάμε για την αξία της σωστής και υγιεινής διατροφής. Οι βιταμίνες μας βοηθούν να κτίσουμε έναν γερό οργανισμό και υγιή δόντια.

Το Νερό

Τα υγιή παιδιά είναι πολύ γλυκά και χωρίς ζάχαρη… Πόση ζάχαρη μπορώ να φάω σε μία μέρα ; Τα υγιή παιδιά είναι πολύ γλυκά και χωρίς ζάχαρη… Έως 6 κουτ. γλυκού ή 30γρ. ζάχαρη Έως 2 – 3 χρονών … καθόλου! Τα παιδιά πρέπει να τρώνε το πολύ ΕΩΣ 30 ΓΡΑΜΜΑΡΙΑ ΖΑΧΑΡΗΣ ή 6 ΚΟΥΤ. ΓΛΥΚΟΥ για να έχουν γερή καρδιά . Μην ξεχνάτε ότι η ζάχαρη μπορεί να κρύβεται… Πηγή : Αμερικάνικη Καρδιολογική Ομοσδπονδία Πόση ζάχαρη, φανερή ή κρυφή, μπορεί να καταναλώσει ένα παιδί. Τα παιδιά έως την ηλικία των 2 - 3 ετών δεν πρέπει να καταναλώνουν καθόλου επιπλέον ζάχαρη. Αναφερόμαστε σε όλη την πρόσθετη ζάχαρη στη διατροφή και όχι αυτή που βρίσκεται σε φρούτα ή λαχανικά.

Πόσα κουταλάκια ζάχαρη κρύβονται μέσα στα φαγητά και ποτά ;;; Καραμέλα = 1 κουταλάκι Φρουτοχυμός = 3 κουταλάκια Κομμάτι κέικ = 4 κουταλάκια Αναψυκτικό = 12 κουταλάκια Μπισκότο= 1 κουταλάκι Συμπυκνωμένος χυμός = 5 κουταλάκια Ζελέ = 4 κουταλάκια 1 μπάλα παγωτό = 1,5 κουταλάκι 2 κομματάκια σοκολάτα = 1 κουταλάκι Μαρμελάδα = 1 κουταλάκι 1 παγωτό ξυλάκι = 5 κουταλάκια

Εχθροί των δοντιών

Μηχανισμός δράσης της Τερηδόνας Εξηγούμε πως δρα η τερηδόνα σύμφωνα με το σχήμα

Οι ασθένειες των δοντιών -Τερηδόνα Σε αυτό το σημειο ρωταμε τα παιδια αν βλέπουν ταινίες τρόμου.

Οι ασθένειες των δοντιών -Τερηδόνα Εικόνες παιδιών που δεν βούρτσιζαν τα δόντια τους.

Ασθένειες ουλών. Ουλίτιδα και Περιοδοντίτιδα Αν δεν βουρτσίζουμε τα δόντια μας, τα ούλα μας κλαίνε γιατί δεν αγαπούν καθόλου τα μικρόβια. Πως το γνωρίζουμε αυτό; Το ξέρουμε γιατί ματώνουν, κοκκινίζουν,πονάνε. (ουλίτιδα). Αν δεν δώσουμε σημασία και συνεχίσουμε μεγαλώνοντας να μην τα βουρτσίζουμε τότε τα ούλα θα αρρωστήσουν πολύ και η ασθένεια που θα πάθουν λέγεται περιοδοντίτιδα.

Η εξέλιξη της ουλίτιδας σε περιοδοντίτιδα Αν συμβεί αυτό τότε θα δούμε τα ούλα να χαλαρώνουν,να μην συγκρατούν τα δόντια μας στην θέση τους δηλαδή να πέφτουν.

Οδοντική πλάκα

Ουλίτιδα – οδοντική πλάκα

Βουρτσίζουμε τα δόντια

Σύμμαχοι του βουρτσίσματος Σύμμαχοι του βουρτσίσματος

Επισκεπτόμαστε τον οδοντίατρό μας δυο φορές τον χρόνο για έλεγχο των δοντιών μας Τονίζουμε την αναγκαιότητα επίσκεψης στον οδοντίατρο. Ο οδοντίατρος είναι φίλος μας, θέλει να μας βοηθήσει για να έχουμε γερά δόντια. Η Οδοντιατρική είναι μια επιστήμη που εξελίσσεται και εφαρμόζει ανώδυνης τεχνικές (αναισθητικά, κτλ).

Σωστός τρόπος βουρτσίσματος Φανταζόμαστε το στόμα σαν έναν κύκλο,οπου τον χωρίζουμε σε 4 κομμάτια (τεταρτημόρια). Στρίβουμε λίγο την οδοντόβουρτσα με γωνία κλίσης 45 μοίρες ώστε οι τρίχες της να μπαίνουν ανάμεσα στα δόντια και κάτω από τα ούλα. Ξεκινάμε να βουρτίζουμε κάθε τεταρτημόριο μετρώντας αργά μέχρι το 10. Βουρσίζουμε όλες τις επιφάνειες των δοντιών. Τέλος δεν ξεχνάμε να βουρτσίσουμε την γλώσσα μας. Χρησιμοποιούμε οδοντόβουρτσα με μικρή κεφαλή και ίσες τρίχες και ελάχιστη οδοντόκρεμα (μέγεθος φακής) κατάλληλη για την ηλικία μας. Προσαρμόζουμε τις οδηγίες βουρτσίσματος για ηλεκτρική οδοντόβουρτσα και παιδιά υπό ορθοδοντική θεραπεία. Προτρέπουμε τα παιδιά που έχουν οδοντόβουρτσα να βουρτσίσουν τα δόντια τους μαζί μας.

Βουρτσίζουμε τα δόντια μας 2 φορές την ημέρα Βουρτσίζουμε τα δόντια μας 2 φορές την ημέρα. Μία μετά το πρωινό μας και οπωσδήποτε πριν τον βραδινό ύπνο μας

Χρήση οδοντικού νήματος

Φθόριο-φθορίωση Το φθόριο είναι ένα στοιχείο της φύσης που κάνει τα δόντια πιο ανθεκτικά στην τερηδόνα Φθορίωση με βερνίκι φθορίου Φθορίωση στο ιατρείο με δισκάρια Στοιχείο της φύσης, είναι μέταλλο, κατάλληλη επεξεργασία για να τοποθετούμε στην επιφάνεια των δοντιών. Άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν προβεί σε φθορίωση νερού. Αναλύουμε τα πλεονεκτήματα .

ΟΔΗΓΙΕΣ Υγιή δοντάκια, αστραφτερά χαμόγελα. Ο οδοντίατρος μου μπορεί να είναι μεγάλος σε ηλικία, αλλά είναι φίλος μου. Θα βουρτσίζω τα δόντια μου δυο φορές την ημέρα με οδοντόκρεμα που θα έχει φθόριο. Επιλέγω να πίνω νεράκι και όχι αναψυκτικά. Τρώω φρούτα, λαχανικά και θα πίνω όλο το γάλα μου. Βουρτσίζω τα δόντια μου πριν πάω για ύπνο. Δεν τρώω γλυκά μεταξύ των γευμάτων. Χρησιμοποιώ οδοντικό νήμα. Επισκέπτομαι τον οδοντίατρό μου δυο φορές τον χρόνο για να κάνει έλεγχο στα δοντάκια μου και να μου κάνει φθορίωση.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας!!! Οι εικόνες της παρουσίασης είναι ελεύθερης πρόσβασης από το διαδίκτυο