Κεφάλαιο 1: Οι Προκλήσεις του Μάνατζμεντ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαίδευση Leonardo da Vinci. Παράμετροι που λαμβάνονται υπ’ όψη (1) • Η Παραγωγή ασφαλών τροφίμων είναι το αποτέλεσμα ομαδικών προσπαθειών αλλά και κοινωνικής.
Advertisements

Προώθηση Καινοτομίας Συμβολή στην Αντιμετώπιση της Κρίσης
Επιτυχής Διεπιχειρησιακή Συνεργασία. Μέτρηση Απόδοσης Δικτύου Συνεργασιών. Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή Επιστημών της Διοίκησης Μ. Ν. Γαρρή Παρουσίαση: Χ.Φ.
«ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΑΛΛΑΓΗΣ. ΤΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΑΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
IT Benefits Τσαγαλά Ευρύκλεια Σιάκουλη Ευθυμία Στρατηγική και Οικονομική των Πληροφοριακών Συστημάτων.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ & ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
European Foundation for Quality Management «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»
ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Δεξιότητες και Ικανότητες Στελεχών για Διεθνή Καριέρα
Κοιτάξτε το κοντό παιδί, φοράει ένα χαζό καπέλο! ΧΑ ΤΙ ΑΣΤΕΊΟ! ΧΑ.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
Αρχές Διοίκησης και Οργάνωση Παραγωγής Κατερίνα Αδάμ, Μ. Sc., PhD Λέκτορας Τομέας Μεταλλευτικής 12/6/07 Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών Eαρινό Εξάμηνο,
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Παρουσίαση για το μάθημα “Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ.” Καραμιχάλη Ιφιγένεια Κολλιάρου Μαρία-Ελένη.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Νίκος Ε. Σκουλάς & Συνεργάτες
Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
22/02/2006 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης Αναπλ. Πρόεδρος Τμ. Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό.
Η λειτουργία της Οργάνωσης
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
HUMAN RESOURCE MANAGEMENT II – CHAPTER 11 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΔΙΕΘΝΩΣ.
Κεφάλαιο 1: Οι Προκλήσεις του Μάνατζμεντ Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πάτρα ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗΣ ΔΟΜΗΣ ΔΡ. Α. ΡΑΦΑΗΛΙΔΗΣ ΤΜ. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΠΑΤΡΑ ΤΕΙ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων Νάνσυ Μπουραντά Αγρίνιο, 2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 6 Ο.
ΔΕΥΑ ΧΘΕΣ – ΣΗΜΕΡΑ – ΑΥΡΙΟ… Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Λάρισας.
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πάτρα ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας Δρ. Απόστολος Ραφαηλίδης.
Ταξινόμηση Πληροφοριακών Συστημάτων. Μοντέλο Μελέτης των ΠΣ Επιχειρηματικά Θέματα Τεχνολογικά Θέματα Κοινωνικά Θέματα Πληροφοριακά Συστήματα.
Έλεγχος Έργων Δρ. Απόστολος Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
Στρατηγική Επιχειρήσεων Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας Δρ. Απόστολος Ραφαηλίδης.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ Δρ. Α. Ραφαηλίδης ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πάτρα.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Η επιστήμη της Διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Κεφάλαιο 6: Έλεγχος του Οργανισμού
Διοικητική των επιχειρήσεων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Ημέρα Καριέρας Λάρισα, 25 Απριλίου 2012
Η Στρατηγική των επιχειρήσεων.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Θέματα Παγκόσμιας Ηγεσίας και Πρακτικές
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤμΗμα ΔιοΙκησηΣ &ΔιαχεΙρισηΣ Εργων
Διεθνείς Επιχειρήσεις και Επενδύσεις
Υλοποίηση &΄Έλεγχος σχεδιασμού μάρκετινγκ Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 1: Οι Προκλήσεις του Μάνατζμεντ Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πάτρα ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας

2. Hewlett – Packard: μακροχρόνια επιτυχία (1) HP: Ιδρύθηκε το 1939 Πάνω από 1δισ. πελάτες σε 170 χώρες Πάνω από 330.000 προσωπικό Τζίρος 2012, $120.4δισ. Κατάταξη Fortune 500: 10η 38η πολυτιμότερη μάρκα παγκοσμίως

3. Hewlett – Packard: μακροχρόνια επιτυχία (2) Χαρακτηριστικά της HP: Περιβάλλον ισότητας και ευκαιριών Αποκεντρωμένος έλεγχος – κοινές αξίες & στόχοι Αποδοτικότητα και Καινοτομία (LaserJet Solutions Group) «Ανοιχτοσύνη» (openness) Έμφαση στην ποιότητα Αποτελεσματικότητα χωρίς (πολλές) θυσίες για εργαζόμενους

4. Μάνατζμεντ: μια επισκόπηση Οργανισμός. Τι είναι; Μάνατζμεντ Σχεδιασμός Οργάνωση Ηγεσία Έλεγχος Διαρκές παράδειγμα Whirlpool (Whitwam) vs. Diamond Shamrock (Bricker) Τζίρος: $18,4δισ., >70.000 προσωπικό, >70 εργοστάσια & εργαστήρια

5. Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Σχεδιασμός: Θέσπιση στόχων και απόφαση σχετικά με τον βέλτιστο τρόπο επιδίωξής τους Έλεγχος: Ρύθμιση των δραστηριοτήτων ώστε να επιτυγχάνονται οι στόχοι Οργάνωση: Επιμερισμός – καταμερισμός πόρων Ηγεσία: Επιρροή στους υπόλοιπους για να εργάζονται για την επιτυχία των στόχων

6. Εκτεταμένο Υπόδειγμα Λειτουργιών του Μάνατζμεντ Γνώσεις και ζωτικές δεξιότητες μάνατζμεντ Εργασιακή ατζέντα Εργασιακές Μέθοδοι και Ρόλοι Λειτουργίες Μάνατζμεντ: Σχεδιασμός Οργάνωση Ηγεσία Έλεγχος Απόδοση (επίτευξη στόχων) Εισαγωγή στη μελέτη του Mintzberg πριν την επόμενη

7. Πως Εργάζονται Αλήθεια οι Μάνατζερς Εργασιακές Μέθοδοι (Mintzberg): Εντατικοί ρυθμοί Ποικιλία, συντομία, κατακερματισμός Προφορική επικοινωνία και δίκτυα

8. Ρόλοι του Μάνατζερ (Mintzberg) - Διαπροσωπικός - Πληροφοριακός - Αποφασιστικός Συμβολικός, Ηγέτης, Σύνδεσμος Παρατηρητής, Διαχύτης, Εκπρόσωπος Επιχειρηματίας, Χειριστής προβλημάτων, Κατανεμητής πόρων, Διαπραγματευτής Παρατ.: Μόνο ένας από τους ρόλους του μάνατζερ «ταιριάζει» στη συνήθη εικόνα του

9. Εργασιακή Ατζέντα (Kotter) (1) Thompson: Τι γίνεται με τον Potter; Dodge: Είναι εντάξει. Smith: Θυμήσου το Σικάγο. Dodge: Ναι, ναι. Thompson: ΟΚ. Τι λες για την επόμενη εβδομάδα; Dodge: Το κλείνουμε. Thompson: Ωραία. Πως πάει ο Ted; Smith: Καλύτερα. Βγήκε από το νοσοκομείο την Τρίτη. Thompson: Χαίρομαι. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα υποτροπιάσει. Dodge: Τα λέμε το απόγευμα. Thompson: ΟΚ. Όλα εντάξει για τώρα; Smith: Ναι. (σηκώνεται να φύγει) Lawrence: (μπαίνει στο γραφείο) Είδες τα αποτελέσματα του Απριλίου; Thompson: Όχι ακόμα. Εσύ τα είδες; Lawrence: Ναι, πριν 5 λεπτά. Είναι καλά, εκτός από το CD, που είναι 5% κάτω. Thompson: Καλύτερα απ΄ ότι περίμενα. Smith: Σίγουρα ο George θα ικανοποιηθεί. Thompson: (γελώντας) Όχι αφότου μιλήσω μαζί του. (τηλέφωνο) Θα το πάρω. Θα ζητήσεις από τον George να περάσει αργότερα; (φεύγουν όλοι) Bill, καλημέρα, πως είσαι; Ναι…Μάλιστα…Όχι, μην ανησυχείς…Πιστεύω γύρω στο 1.5εκ.. Ναι, εντάξει. Ευχαριστώ, γεια. Lawrence: (επιστρέφει) Πως σου φαίνεται η πρόταση του Gerald; Thompson: Δεν μου αρέσει. Δεν ταιριάζει με αυτά που υποσχεθήκαμε στα κεντρικά. Lawrence: Ναι, αυτό νομίζω κι’ εγώ. Τι θα κάνει η Stacy γι’ αυτό; Thompson: Δεν της έχω μιλήσει ακόμα. (τηλεφωνεί)

10. Εργασιακή Ατζέντα (2) Εξαρτάται από (Stewart): Απαιτήσεις εργασίας (αυτά που πρέπει να γίνουν) Περιορισμοί εργασίας (αυτά που μπορούν να γίνουν) Επιλογές (αυτά που ο μάνατζερ θέλει να γίνουν) Πρέπει Μπορούν Θέλει

11. Γνώσεις και Δεξιότητες Βάση γνώσης (επιτρέπει λήψη αποφάσεων με αποσπασματική πληροφόρηση) Κύριες δεξιότητες μάνατζμεντ: Τεχνικές Ανθρώπινες Εννοιολογικές

12. Απόδοση Συνιστώσες Απόδοσης (Drucker): Αποτελεσματικότητα Αποδοτικότητα Αποτελεσματικότητα: doing the right things Αποδοτικότητα: doing things right

13. Επίπεδα Ιεραρχίας Ανώτατα Στελέχη Μεσαία Στελέχη Κάθετη διάσταση Ανώτατα Στελέχη Μεσαία Στελέχη Στελέχη 1ης Γραμμής Ανθρώπινοι πόροι, Έρευνα & Ανάπτυξη, Μάρκετινγκ, Χρηματοοικονομικά, Λογιστικά, Μηχανικοί Οριζόντια διάσταση

14. Κατανομή Χρόνου σε Λειτουργίες ανά Επίπεδο Ιεραρχίας

15. Χρήση Κύριων Δεξιοτήτων ανά Επίπεδο Ιεραρχίας Τεχνικές Δεξιότητες Ανθρώπινες Δεξιότητες Εννοιολογικές Δεξιότητες Στελέχη 1ης Γραμμής Μεσαία Στελέχη Ανώτατα Στελέχη

16. Οριζόντια Διάσταση: τομείς ευθύνης Λειτουργικοί μάνατζερ (functional managers) Γενικοί μάνατζερ ή διευθυντές (general managers) Μάνατζερ Έργου (project managers)

17. Αποτελεσματικά Στελέχη Εκπαίδευση στο μάνατζμεντ Εμπειρία στο μάνατζμεντ

18. Διευθύνοντας στον 21ο Αιώνα (1) «Οι προβλέψεις είναι πολύ δύσκολες. Ειδικά για το μέλλον.» (Niels Bohr) (A) Διαχείριση Αλλαγής και Καινοτομίας Αλλαγή; Καινοτομία;

19. Διευθύνοντας στον 21ο Αιώνα (2) Ποικιλότητα Φυλή Εμφάνιση Ευφυία Κάπνισμα Οικονομική κατάσταση Οικογ. κατάσταση Εθνότητα Ηλικία Φύλο Εκπ/ση μόρφωση Βάρος (B) Διαχείριση Ποικιλότητας ↑% μειονοτήτων στην εργασία Διαφοροποιούμενη βάση πελατών Διεθνοποίηση εργασιών

20. Διευθύνοντας στον 21ο Αιώνα (3) Εταιρία Έσοδα από Εξωτερικό (εκ. $) Πωλήσεις Εξωτερικού ως % Τζίρου General Motors 77.125 28,4 Mobil 40.138 67,6 IBM 39.934 62,3 Ford Motor 39.075 29,6 Procter & Gamble 15.650 51,7 Hewlett – Packard 13.522 54,1 Coca – Cola 11.048 68,3 Dow Chemical 10.073 50,3 Digital Equipment 8.274 61,5 Πηγή: Forbes, 17 Ιουλίου, 1995 (Γ) Παγκόσμια Αντίληψη Εντεινόμενος Διεθνής Ανταγωνισμός Διεθνοποίηση Πωλήσεων Παγκοσμιοποίηση Εταιριών (Πολυεθνικές vs. Υπερεθνικές)

21. Διευθύνοντας στον 21ο Αιώνα (4) Business Etiquette Επαγγελματικές κάρτες (Ασία, Ιαπωνία, Κίνα) Τίτλοι και status (Γερμανία, Κίνα) Επικοινωνία και συναντήσεις (Κίνα, Ιαπωνία, Γερμανία, Μεξικό) Προθεσμίες και ακρίβεια (Γερμανία, Ελβετία, Ισπανία) Φαγητό – ποτό (Ρωσία, Ιταλία, Γερμανία, Μεξικό) Ενδυματολογία (Ιταλία, Μ. Ανατολή, Λ. Αμερική, Ιαπωνία) No – nos (Άραβες, Ρωσία, Χονγκ – Κονγκ)

22. Διευθύνοντας στον 21ο Αιώνα (5) (Δ) Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (Total Quality Management) και Διαρκής Βελτίωση (Continuous Improvement)