Α΄ τάξη Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο SaferInternet4kids.gr Για ένα ασφαλέστερο Διαδίκτυο Δημοτικό Σχολείο Μασάρων Ρόδου Α΄ τάξη Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
Τα Μάσαρη και το σχολείο μας: Σε μια εύφορη κοιλάδα της Ρόδου, αποτελούμενη από πορτοκαλεώνες, ελαιώνες και μποστάνια, βρίσκονται τα Μάσαρη, ένα χωριό της Ρόδου, όπου διαμένουν περίπου 1.000 άνθρωποι. Το σχολείο των Μασάρων έχει 125 μαθητές, οι οποίοι κατοικούν με τις οικογένειές τους στην ευρύτερη περιοχή, είτε στα όμορα χωριά: Κάλαθο, Μαλώνα και Πυλώνα. Στην Α΄ τάξη φοιτούν 15 «Πρωτάκια» με αστείρευτη φαντασία και δίψα για μάθηση. Αυτά τα παιδιά λοιπόν, θα σας παρουσιάσουν τις απόψεις τους για τις θετικές επιδράσεις του διαδικτύου στην καθημερινότητά μας.
Το σχέδιο εργασίας!
Αφόρμηση: Οι μαθητές παρακολούθησαν ενημερωτικά κι εκπαιδευτικά βίντεο για το διαδίκτυο (πλοήγηση, μηχανές αναζήτησης, ιστοσελίδες) και τη δικτυακή ασφάλεια από την ιστοσελίδα: https://saferinternet4kids.gr/
Παρακολούθηση βίντεο:
Επεξεργασία: Ακολούθως, συζητήθηκαν διεξοδικά οι έννοιες: διαδίκτυο, αναζήτηση, ασφάλεια και διατυπώθηκαν απόψεις και ιδέες σχετικά με τις θετικές επιδράσεις του Ίντερνετ στη ζωή μας. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι νεαροί μαθητές αναρωτήθηκαν αρκετές φορές και εξέφρασαν τις απορίες τους, σχετικά με την καθημερινότητα των ανθρώπων πριν την έλευση των υπολογιστών και του διαδικτύου στη ζωή μας!
Η συμμετοχή στον διαγωνισμό! Τα «πρωτάκια» έδειξαν έντονο ενθουσιασμό και αμείωτο ενδιαφέρον κατά τη διάρκεια των συζητήσεων. Έτσι, αποφασίστηκε να λάβουμε μέρος στον 1ο Διαγωνισμό για το θετικό περιεχόμενο του διαδικτύου.
Ομάδες: Οι δραστηριότητες υλοποιήθηκαν με την εφαρμογή του ομαδοσυνεργατικού μοντέλου διδασκαλίας, καθώς αυτό διασφαλίζει την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία των μαθητών (Ματσαγγούρας, 2000:18-19) και καλλιεργεί επικοινωνιακές δεξιότητες, μέσα από τη δημοκρατική ανταλλαγή απόψεων και επιχειρημάτων (Sebba, 2000:159).
Σχεδιασμός: Οι μαθητές αγαπούν τη ζωγραφική κι έτσι εκδήλωσαν την επιθυμία να φτιάξουν ένα βιβλίο, που να περιλαμβάνει τις εικαστικές δημιουργίες τους. Αυτές, θα τιτλοφορούνταν από τις απόψεις τους για τα οφέλη του διαδικτύου.
Παρουσίαση: Αργότερα, παρουσίασαν τα έργα τους!
Παρουσιάσεις:
Επιμέλεια του εντύπου:
Το θετικό περιεχόμενο του διαδικτύου για τα «Πρωτάκια»! Το έργο της Α΄ τάξης Το θετικό περιεχόμενο του διαδικτύου για τα «Πρωτάκια»!
Γιατί επιλέγω να χρησιμοποιήσω το διαδίκτυο; Εργάζομαι…
Θετικό περιεχόμενο…
Χρήση Η/Υ στην τάξη μου!
Με το Ίντερνετ μπορώ…
Από τον υπολογιστή μου έχω τη δυνατότητα να πηγαίνω…
Μιλάω με τους φίλους μου που ζούνε μακριά!
Επικοινωνώ με τα αγαπημένα μου πρόσωπα!
Πηγαίνω στην τράπεζα…
Κλείνω εισιτήρια!
Τι αναζητώ συνήθως στο διαδίκτυο;
Θέματα που συζητήθηκαν επίσης…
Βιβλιογραφικές αναφορές: Ματσαγγούρας, Η. (1995). Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση. Θεωρία και Πράξη της διδασκαλίας κατά Ομάδες. Αθήνα: Γρηγόρης. Sebba, J. (2000). Ιστορία για όλους. Διδακτικές Προτάσεις για το μάθημα της Ιστορίας στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Ευχαριστούμε που διαβάσατε το βιβλίο μας!