ΣΟΦΟΚΛΗΣ Ηλέκτρα – Αντιγόνη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
… ΚΑΙ… …και εσωτερική στάση.
Advertisements

2.
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
19. Ο προφήτης Ωσηέ: η φωνή της αγάπης
Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
Σεμινάριο : Η έννοια του τραγικού στο αρχαίο θέατρο και τον κινηματογράφο Ομάδα Α΄ Ηλιάδη Αμαλία Γουρζιώτη Κυριακή Ρίζος Σωτήριος Παπάντου Λουΐζα Βαϊοπούλου.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Εμμανουήλ Ξάνθος Ιφιγένεια Ηλιάδου! Στ ΄2.
«Γυναίκες εσμεν αθλιώτατον φυτόν»
Ο ΟΡΚΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ
Αρχαία Θέατρα Γιάννης Βαρής 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Ε’ – 2015.
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
Σπίτι για πέντε Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
Ομάδα Ε΄ Δημητρίου Μαρία Κάβουρα Αλεξάνδρα Μουλά Ναυσικά
Ελισάβετ Μαρτινέγκου Μουτζάν (ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ)
Τα χρόνια του Περικλή Ο Περικλής.
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΑΣΟΥΛΑΣ ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΑΧΕΙΜΑΣΤΟΣ
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΡΩΜΑΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΈΚΤΟΡΑΣ.
Σοφοκλής Τζέισον Ρετζάι.
Οι Αθηναίοι πολίτες.
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
16. Η Εκκλησία ως κιβωτός φυλάει την αλήθεια
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Το τραγούδι αναφέρεται στα σφάλματα που έχει κάνει η Ελένη. Παρουσιάζεται ως μια μοιραία γυναίκα που προκάλεσε τον πόλεμο στην Τροία. Έχει παρασύρει.
Καραγιάννη Μαρία Κόλλια Ελεάνα 1. Γενικά Βίος Δραματικοί Αγώνες Καινοτομίες Έργα 2.
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
ΥΠΑΤΙΑ ΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΙΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Γ Θ.Ε:4.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Παναγιώτα Τσαρχά Αθανασία Χατζή Πληροφορική Σχολικό έτος Fprovocateur.gr%252Fpost%252F3728%252Falikh-boygioyklakh-otan-mia- mera-tha-fygw-apo-th-zwh-e-peite-pws-xasate-ena-
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
H AΝΤΙΓΟΝΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Η Αντιγόνη ενέπνευσε αρχαίους και σύγχρονους καλλιτέχνες σε διάφορες μορφές τέχνης όπως η ποίηση, η ζωγραφική και η μουσική !!!
ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΦΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΣΑΡΚΑ.
Σοφοκλής Λύγκα Φωτεινή,Μηλαίου Έλενα Γ’3. Ο Σοφοκλής που έζησε περίπου 496 π.Χ π.Χ.Ήταν Έλληνας τραγικός ποιητής της κλασικής εποχής.
Τάξη Δ1 Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος Κωμωδία και δράμα.
Τα 5 στάδια του πένθους Το 1969 η ψυχίατρος Kübler-Ross εισήγαγε για πρώτη φορά «τα 5 στάδια του πένθους». Τα στάδια αυτά αποτελούν τις υγιείς ψυχικές.
ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ. ΔΙΑΣ Ο πατέρας των Θεών και ο σπουδαιότερος από αυτούς. Θεός των καιρικών φαινομένων, προστάτης των ξένων, της οικογένειας.
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΟΙ.
Τεοντόρα Κίρινα Νίκη Κήτινγκ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Άντον Τσέχοφ 1.
Ναπολέων Λαπαθιώτης Νυχτερινό
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Ομαδα: …? (Β2) Μαριάννα Αδαμάκη Δήμητρα Ζιώγα Γιώργος Κόκκινος
Ο Ναζιανζηνός ως ποιητής ΟΙ ΣΘΕΝΑΡΟΊ ΘΕ 2 ΚΕ
ΟΡΕΣΤΕΙΑ Μετά τη δολοφονία του Αγαμέμνονα από την Κλυταιμνήστρα και τον Αίγισθο, η Ηλέκτρα τον φυγάδευσε στη Φωκίδα, στο βασιλιά Στρόφιο, που ήταν θείος.
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Από το μαθητή Μάριο Σπύρου Γ΄ 2.  Τα πρώτα χρόνια  Ο Γρηγόρης Αυξεντίου γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου του 1928 στο χωριό Λύση της επαρχίας Αμμοχώστου.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΟΦΟΚΛΗΣ Ηλέκτρα – Αντιγόνη

ΣΟΦΟΚΛΗΣ - ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ Σύμφωνα με το Πάριο χρονικό γεννήθηκε το 497/6 π.Χ. Γόνος αρχοντικής οικογένειας , έλαβε σπουδαία μόρφωση. Μεγάλη αγάπη για την Αθήνα , δεν έφυγε ποτέ , δεν αποδέχτηκε ποτέ προσκλήσεις από βασιλικές οικογένειες και έγινε συστράτηγος του Περικλή . Έγινε γνωστός στο κοινό από τη συμμετοχή του στον χορό των εφήβων όπου και πρωτοστάτησε για τη νίκη στη ναυμαχία της Σαλαμίνας . Οι νίκες του αριθμούνται αναμέσα σε 18 και 24 λαμβάνοντας υπόψη και τις νίκες στα Λήναια . Εισήγαγε αρκετές καινοτομίες στο θέατρο που αφορούσαν τα μέλη του χορού,τους ηθοποιούς και τα χορικά-διαλογικά μέρη. Προτίμησε τα αυτοτελή έργα και όχι τις τριλογίες που είχε θεσπίσει ο Αισχύλος. Σημαντικότητα του πλαστού λόγου για τη δραματική πλοκή των έργων. Θέση Θεών και ανθρώπου στις σοφόκλειες τραγωδίες . Συγγραφή 130 έργων από τα οποία τα 17 θεωρούνται νόθα . Διασώθηκαν ακέραια: Αντιγόνη,Ηλέκτρα,Τραχίνιαι,Οιδίπους τύραννος,Οιδίπους επί Κολωνωι,Φιλοκτήτης,Αίας Πέθανε το 406 π.Χ σε ηλικία 90 ετών .

ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ - ΗΛΕΚΤΡΑΣ Πένθος για νεκρό συγγενή ( η Αντιγόνη για τον αδερφό της Πολυνείκη και η Ηλέκτρα για τον πατέρα της Αγαμέμνονα ) Παράβαση νόμων και επιτέλεση έργου που σκέφτηκαν με βάση τα αισθήματά τους . Θέμα τιμής πάνω απ όλα . Ηθικός κώδικας,σχέση αίματος, μεγαλοψυχία . Θάρρος,εντιμότητα και θυσία της ζωής τους για επιτέλεση σκοπού . Θάνατος = λύτρωση Κάτω Κόσμος : ο τόπος που κατοικούν τ’αγαπημένα τους πρόσωπα,επιζητούν την συνάντηση με τους αγαπημένους τους. Αίτημα βοήθειας για συνεργασία από τις αδερφές τους ( Ισμήνη και Χρυσόθεμις ) αλλά απόρριψη του αιτήματος . Το εγχείρημα θεωρείται παράτολμο και μη λογικό από τις δύο αδερφές .

ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ - ΗΛΕΚΤΡΑΣ Η Αντιγόνη και η Ηλέκτρα δεν είναι τυπικές γυναικείες μορφές της εποχής σε αντίθεση με τις αδερφές τους Ισμήνη και Χρυσόθεμη Λύπη που δεν μπορούν να προσφέρουν χοές στους νεκρούς συγγενείς τους. Αυτοθυσία,δεν νοιάζονται για τη ζωή τους. Πίστη στη Θεία Δίκη και τη Νέμεση . Θεάρεστες πράξεις Θεός-προστάτης ο Απόλλων . Ομοιότητα Ορέστη – Αίμονα και επιβολή τιμωρίας . Ο Κρέων και η Κλυταιμνήστρα εξηγούν τον λόγο που έλαβαν τις αποφάσεις τους . Πλάνη Κρέοντα και Αιγίσθου , αυταπάτες .

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ - ΗΛΕΚΤΡΑΣ Καταγωγή από προβληματικό γένος ( πατέρας Οιδίποδας,παντρεύτηκε τη μητέρα του ) Τ’αδέρφια της αλληλοσκοτώθηκαν . Επιζητά την απόδοση του ηθικού νόμου Ζεστά και ανθρώπινα αισθήματα . Σκέφτεται τον γάμο της που δνε έγινε.δεν ολοκληρώθηκε σαν γυναίκα . Επηρεάζεται από την δύναμη του έρωτα και της αγάπης . Καταγωγή από λαμπρό γένος ( πατέρας της ο Αγαμέμνων ) Ο πατέρας της δολοφονήθηκε. Επιζητά την εκδίκηση . Ψυχρά και στυγνά αισθήματα . Δεν την απασχολεί ο γάμος και η απόκτηση οικογένειας . Δεν σκέφτεται την αγάπη και τον έρωτα .

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ - ΗΛΕΚΤΡΑΣ Χορός Θηβαίων ανδρών δεν είναι εξ αρχής με το μέρος της ηρωίδας . Ισμήνη : κατηγορείται από Αντιγόνη και Κρέοντα . Κρέων : πλάνη και άρνηση αποδοχής «σημαδιών» . Κρέων : δρα με βάση τους νόμους και το δίκαιο της Πολιτείας . Φύλακας : συλλαμβάνει Αντιγόνη , μη υπεύθυνος πλέον . Οι καλοί πεθαίνουν , το πρωταρχικό κακό έγινε χειρότερο,αδιαλλαξία : κακός σύμβουλος ανθρώπου . Ευριδίκη : αυτοκτονεί και δεν σκοτώνει τον Κρέοντα για το κακό που προκάλεσε. Χορός γυναικών του Άργους υποστηρίζουν συνέχεια την Ηλέκτρα. Χρυσόθεμις : χρήζει καλής αντιμετώπισης . Κλυταιμνήστρα : δίνει βάση στ’ όνειρό της . Κλυταιμνήστρα : δρα με το συναίσθημα . Πυλάδης : συνεργάτης Ορέστη – Ηλέκτρας . Οι καλοί ήρωες ζουν,έχουν επιβάλει την τιμωρία,έχει αποκατασταθεί η αδικία . Κλυταιμνήστρα : σκοτώνει τον άνδρα της για το κακό που θέλησε να κάνει και ζει με τον εραστή της .

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Εμβάθυνση στον άνθρωπο,τα αισθήματά του και το μεγαλείο της ψυχής. Γνώση θεϊκού Δικαίου και αποφυγή σφαλμάτων . Ερωτήματα για τη θέση της Πολιτείας στη ζωή του ανθρώπου Θεμέλια για τη γυναικεία χειραφέτηση . Από «τραγωδίες φρίκης»  «τραγωδίες θαυμασμού» & συμπέρασμα Schlegel