Ιστοσελίδες νέας γενιάς και εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης στην εκπαίδευση Ρέθυμνο, 1η Νοεμβρίου 2012 http://2ekfe.ira.sch.gr/
Internet vs Web 1.0 vs Web 2.0 Το Internet (Διαδίκτυο) είναι ένα παγκόσμιο σύστημα διασυνδεμένων δικτύων υπολογιστών Το World Wide Web (ή Web εν συντομία) είναι ένα σύστημα διασυνδεμένων εγγράφων (γραμμένα σε γλώσσα html) τα οποία διακινούνται μέσω του Internet Internet ≠ Web Άλλη υπηρεσία του Internet είναι το VoIP (Skype) (1996) Π.χ. Britanica on line (2006) Π.χ. wikipedia
Web 2.0 vs Κοινωνικά Δίκτυα "ως επί το πλείστον μόνο για ανάγνωση ιστοσελίδων" 45 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως (1996) Εταιρικός προσανατολισμός Προσωπικές ιστοσελίδες Britannica Online "διαδίκτυο ανάγνωσης - συγγραφής" 1 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως (2006) προσανατολισμός σε κοινότητες Blogs - ανταλλαγή περιεχομένου Wikipedia Επικεντρώνεται στη «φορητή προσωπική ιστοσελίδα» Άλλα δεδομένα για iphone, ipad, υπολογιστή γραφείου ανάλογα π.χ. τη Γεωγραφική θέση του χρήστη To Web 2.0 ονομάστηκε Κοινωνικό Web (Social Web) blogs wikis social networks podcasts & vodcasts mash‐ups Ιστοσελίδες νέας γενιάς και εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης
Επηρεάζει τo Web 2.0 τη ζωή μας; Tweet-ο-καταιγίδα, με αφορμή την επίσκεψη της Merkel στην Αθήνα: 43.600 συζητήσεις σε λιγότερο από 2 ημέρες Τα κοινωνικά δίκτυα θα παίξουν πολύ μεγαλύτερο ρόλο στις προεδρικές εκλογές φέτος σε σχέση με το 2008 «Σάρωσε» τα κοινωνικά δίκτυα ο τυφώνας #Sandy
Eurostat: Τρίτη από το τέλος η Ελλάδα στη χρήση Η/Υ το 2011 Το 2011 το τρίτο χαμηλότερο ποσοστό (59%) μετά τη Ρουμανία (50%) και τη Βουλγαρία (55%) κατέχει η Ελλάδα στη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών (ηλικίες από 16 έως 74 ετών) Ωστόσο, στις ηλικίες 16-24 το ποσοστό εκτοξεύεται στο 97% έναντι 96% που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος. Πηγή: Eurostat-Newsletter, “Computer skills in the EU27 in figures ”, 47/2012 - 26 March 2012
Μελλοντικές τάσεις στην εκπαίδευση http://blogs.worldbank.org/edutech/10-global-trends-in-ict-and-education Οι εκπαιδευτικοί φτιάχνουν/προσαρμόζουν το δικό τους υλικό Ανοικτό μαθησιακό/συνεργατικό περιβάλλον Εξατομικευμένη μάθηση
Περιοδικό i-Teacher, Τεύχος 4 - Ιανουάριος 2012 Το ερωτήματα... Στα μέσα 1990-2000: Να μπουν οι υπολογιστές στα σχολεία; Αρχές 2000-2010: Να μπει το internet στα σχολεία; Αρχές 2010-2020: Να μπουν τα κοινωνικά δίκτυα στα σχολεία; Τα κοινωνικά δίκτυα ήρθαν για να μείνουν. Οι μαθητές θα βρουν τρόπους να τα χρησιμοποιήσουν στα σχολείο. Ήρθε η ώρα να αρχίσουμε να το σκεφτόμαστε... Περιοδικό i-Teacher, Τεύχος 4 - Ιανουάριος 2012
Παραδείγματα χρήσης στην εκπαίδευση Περιοδικό i-Teacher.gr Θεσμός Αριστείας Υπουργείο Π.Θ.Π.Α Ευρωπαϊκά προγράμματα Comenius Google “Social media in education” “Web 2.0 tools in education”
Πιθανά θέματα που πρέπει να προσέξουμε... Προσβασιμότητα π.χ. τα ΑΜΕΑ μπορούν να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία; Αξιολόγηση πως «μετράω» την αποτελεσματικότητα των εργαλείων που χρησιμοποιώ; Διαθεσιμότητα θα υπάρχει η υπηρεσία διαθέσιμη και στο μέλλον; Προσωπικά δεδομένα πόσα και ποια από τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών θα χρησιμοποιήσω Όροι χρήσης Τι γράφουν στα «ψιλά γράμματα» οι υπηρεσίες που χρησιμοποιώ; Πνευματική ιδιοκτησία Επιτρέπεται από τον ιδιοκτήτη να χρησιμοποιήσω το υλικό του; Κανόνες συμπεριφοράς Θα σεβαστούν οι μαθητές μου όλους τους κανόνες; Σχεδιασμός Πως θα διασφαλίσω ότι οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία; Υποστήριξη παρέχει η υπηρεσία πηγές βοήθειας (εγχειρίδια χρήσης) και πόσο χρήσιμες είναι;
Το Νομοθετικό πλαίσιο μας καλύπτει; Απόφαση 100553/Γ2/04-09-2012 Μια τάξη πολύ ψηφιακή! Ένας δάσκαλος, στο Πειραματικό Δημοτικό του Πανεπιστημίου Αθηνών συστήνει το σχολείο της ψηφιακής εποχής http://www.tovima.gr/society/article/?aid=434870
Οι μαθητές στο facebook χτες...
Σας ευχαριστώ πολύ!