Η ΑΝΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΤ΄ Τάξη 42ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών
Advertisements

Μετατροπή αρχείων βίντεο Με το flv to Avi Converter.
Μετατροπή αρχείων βίντεο Με το flv to Avi Converter.
O ρόλος του γονιού στην Ψυχοκινητική Ανάπτυξη του παιδιού. Κάτια Σοφιανού Παιδίατρος –Aναπτυξιολογος 2015.
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ ΜΑΡΙΑ ΠΗΓΗ Δ2’. ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΕΡΕΧΘΕΙΟ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΧΑΛΚΟΘΗΚΗ ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ »
Δημιουργία μικρών Βίντεο με το Windows Moviemaker.
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
94Θ. Έννοιες φυσικών επιστημών ΙΙ Διδάσκει: Βασίλης Τσελφές.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΑΛΛΕΡΓΙΕΣ ΑΙΜΟΡΡΑΓΙΕΣ ΕΠΗΛΗΨΙΑ ΗΛΙΑΣΗ ΘΕΡΜΟΠΛΗΞΙΑ ΕΓΚΑΥΜΑΤΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΓΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΩΡΙΑ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΕΛΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ (BLOG) ΣΤΟ BLOGGER Τα διαδοχικά βήματα.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
Movie Maker Windows Live Διήμερο εκπαιδευτικού 22/1/2016 Περιφερειακό Λύκειο Απ. Λουκά Κολοσσίου.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΟΥ
Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντοτε όπως σήμερα ….
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης
Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΤΙΤΛΟΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης πρακτικης
Το φαινόμενο της έκλειψης Σελήνης
Η πολύ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε την θάλασσα (του Ευγένιου Τριβιζά)
Αισθητηρας λ 13/4/2018.
Παρουσίαση θέματος – Προϋποθέσεις επιτυχίας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΤΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Οι μαθητές μου κι εγώ γυρίζουμε ταινία
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΡΙΑΝΟΥ ΣΤΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λιναρίτη Μαρία 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ όλη η αλήθεια Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας B’ ΕΠΑΛ Καντάνου
1η Νοσηλευτική Ημερίδα Ελληνικής Εταιρείας Παιδιατρικής Νοσηλευτικής
ΡΥΠΑΝΣΗ TOY EΔAΦOYΣ Ρύποι του εδάφους Ραδιενεργές ουσίες Εντομοκτόνα
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Γιορτάσαμε την ΕΙΡΗΝΗ.
Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
ΣΙΤΑΡΑΣ ΦΩΤΙΟΣ ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ.
Οι μαθητές μου κι εγώ γυρίζουμε ταινία
Βδομάδα 6_18/2/16 Aims 1. Active verbs in –αω (conjugation B1)
Ηράκλειο 26 Ιουνίου 2014.
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
Εικόνα 6.1: Η οθόνη της «Βοήθειας» για την εκτύπωση εγγράφου.
7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης
COMENIUS-REGIO ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΙΛΩΤΑ
3ο Γυμνάσιο Τούμπας Θεσσαλονίκης Προκοπίου Αικατερίνη Φιλόλογος
Βασίλης Αθανασιάδης ΠΤΔΕ-ΑΠΘ Τάξη Ε2 Έτος
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ Γενικησ παιδειασ
Περιβάλλον Εργασίας του Διαδραστικού Πίνακα
ΛΙΠΙΔΙΑ.
Κεφάλαιο 35 Τα κράτη της Ασίας.
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Δημιουργια ψηφιακου Video Στ΄ ταξη
Ο μοτοσικλετιστής Μαρίας Κέντρου-Αγαθοπούλου
ΠΟΛΙΤΟΥ ΓΙΑΝΝΟΥΣΤΑ ΚΡΥΣΤΑΛΛΩ ΤΖΙΑΤΖΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΨΟΥΡΟΥΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
1o Δημοτικό Σχολείο Χίου
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ BLOG Στις διαφάνειες περιγράφονται τα διαδοχικά βήματα για τη δημιουργία blog στον blogger, τη μια από τις δωρεάν υπηρεσίες σχετικού λογισμικού,
Μια άλλη εκπαίδευση για τα παιδιά της μειονότητας στη Θράκη
59ο Γενικό Λύκειο Αθηνών Σχολικό έτος
Εικόνα 6.1: Η οθόνη της «Βοήθειας» για την εκτύπωση εγγράφου.
Μάθημα 12ο Διδακτικά σενάρια
МИФ ғылымына саяхат Интелектуалды шоу.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Δραστηριότητα Νορβηγικό βίντεο!
Σάββατο 8 Ιουνίου 2019 Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΑΝΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ FLOATING BOATS

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΡΕΠΑΝΟΥ ΠΑΤΡΩΝ

ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ -ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ Το σενάριο FLOATING BOATS  ΕΥΡΗΚΑ - ΕΥΡΗΚΑ , περιλαμβάνει δράσεις που καλύπτουν όλες τις γνωστικές περιοχές του ΔΕΠΠΣ  διότι είναι οργανωμένη διαθεματικά ,ενισχύει την γνώση και την αλληλεπίδραση των μαθητών. Με την χρήση των ΤΠΕ και την διάδραση με τον Διαδραστικό πίνακα οι μαθητές θα εξερευνήσουν την Αρχή του Αρχιμήδη Το λογισμικό και οι δράσεις που πραγματοποιούνται ενθαρρύνουν τους μαθητές, δουλεύοντας και ομαδοσυνεργατικά  και ατομικά σε συνεργασία να αφηγούνται  ,να διερευνούν, να πειραματίζονται με το νερό και διάφορα υλικά, να αντιπαραθέτουν ιδέες ,να προβλέπουν ,να επιλύουν προβλήματα ,να ανακαλύπτουν και να κατακτούν νέες γνώσεις με τρόπο διερευνητικό προσεγγίζοντας το σενάριο εμπειρικά- βιωματικά και εποικοδομητικά. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη μαθησιακή διαδικασία  διευκολυντικός παροτρυντικός, συντονιστικός, διαμεσολαβητικός . ΤΑΞΕΙΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ  ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ Το συγκεκριμένο σενάριο απευθύνεται σε παιδιά Προσχολικής ηλικίας αλλά και σε παιδιά των πρώτων τάξεων του Δημοτικού σχολείου.

Πιστεύουν πως τα πιο βαριά και τα πιο "μεγάλα " βυθίζονται ευκολότερα ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ – ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Κάποια αντικείμενα επιπλέουν και κάποια βυθίζονται Πιστεύουν πως τα πιο βαριά  και τα πιο "μεγάλα " βυθίζονται ευκολότερα Γνωρίζουν δεξιότητες χρήσης του Διαδραστικού πίνακα και του λογισμικού του. Έχει προηγηθεί γνωριμία - χρήση με τα λογισμικά που χρησιμοποιήθηκαν Έχει προηγηθεί συζήτηση χρησιμοποιώντας τον καταιγισμό ιδεών και καταγραφή των απαντήσεων

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ Διαδραστικός πίνακας και λογισμικό διαχείρισης διαδραστικού πίνακα ( SMART NOTEBOOK 11 ) Yπολογιστής Βιντεοπροβολέας Σύνδεση στο διαδίκτυο Λογισμικό παρουσίασης Μηχανή αναζήτησης  Εκτυπωτής

ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ Το διδακτικό σενάριο FLOATING BOATS, ΕΥΡΗΚΑ -ΕΥΡΗΚΑ έχει ως σκοπό οι μαθητές να γνωρίσουν την Άνωση και να κατανοήσουν γιατί άλλα αντικείμενα (βάρκες - πλοία) ανεξαρτήτως μεγέθους και βάρους επιπλέουν και άλλα βυθίζονται. ΣΤΟΧΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ Οι μαθητές να παρατηρήσουν , να προβληματιστούν, να πειραματιστούν, να αλληλεπιδράσουν, να αποκτήσουν γνώσεις

ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ  Οι μαθητές ενθαρρύνονται να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο τους (Άνωση, Επίπλευση, Βύθιση, Αρχιμήδης, Δυνάμεις κ.α ), να αφηγούνται, να περιγράφουν, να ερμηνεύουν και να επιχειρηματολογούν (ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ) Να πειραματίζονται με το νερό, με διάφορα αντικείμενα ,να εξοικειωθούν με τις έννοιες μεγάλο -μικρό ,βαρύ -ελαφρύ ,βύθιση -επίπλευση ,να κάνουν μετρήσεις και ζυγίσεις καθώς και απλές μαθηματικές πράξεις ,(ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ) Να αντιληφθούν ότι σε κάθε σώμα ,ανεξαρτήτου βάρους ,που βρίσκεται μέσα στο νερό (υγρό) ασκείται από το νερό δύναμη από κάτω πρός τα πάνω Η ΑΝΩΣΗ -ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΜΗΔΗ ,Δύναμη του νερού για τα παιδιά ( ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ) Να ανακαλύψουν βασικά χαρακτηριστικά της σύστασης των σωμάτων και τις ιδιότητες των διαφόρων υλικών  ( ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ) Να εκφραστούν δημιουργικά ζωγραφίζοντας την άνωση και τα διάφορα στάδια του πειραματισμού τους ( ΠΑΙΔΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗ )

ΣΤΟΧΟΙ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Να αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στις Νέες Τεχνολογίες Να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με την λειτουργία και χρήση των Νέων Τεχνολογιών Να αξιοποιούν τις Νέες Τεχνολογίες και ως εποπτικό μέσο αλλά και ως εργαλεία επικοινωνίας, αναζήτησης πληροφοριών, διερεύνησης και οικοδόμηση γνώσης Να βοηθηθούν στην μελέτη φυσικών φαινομένων που η παρατήρηση τους είναι αδύνατη στο φυσικό περιβάλλον ή στο εργαστήριο (εάν υπάρχει) Ανάπτυξη μαθησιακών δραστηριοτήτων συνεργαζόμενοι με τους συμμαθητές τους και τον/την εκπαιδευτικό Παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Να διερευνούν, Να ανακαλύπτουν,  Να διερευνούν, Να ανακαλύπτουν, Να ακολουθούν οδηγίες Να πειραματίζονται,  Να συνεργάζονται  Να αποκτήσουν γλωσσικές ικανότητες/δεξιότητες  Να προβλέπουν και να εξηγούν την εξέλιξη των φαινομένων

ΔΡΑΣΕΙΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Για κάθε δράση που πραγματοποιήθηκε δημιουργήθηκε αντίστοιχη υπόθεση με στόχο την ενθάρρυνση των μαθητών για παρατήρηση ,πειραματισμό , προβληματισμό ,ανοικοδόμηση γνώσεων  1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Ανίχνευση των πρότερων γνώσεων των μαθητών για την επίπλευση -βύθιση των αντκειμένων με την μέθοδο του "καταιγισμού ιδεών" και καταγραφής τους από την εκπαιδευτικό 2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Χρήση του Διαδρστικού πίνακα και με το λογισμικό αναζήτησης google.gr βρίσκουν και παρακολουθούν στο youtube το βίντεο ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ : Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΜΗΔΗ έως το σημείο που ο Αρχιμήδης φωνάζει ΕΥΡΗΚΑ -ΕΥΡΗΚΑ. Ακολουθεί επεξήγηση τι σημαίνει η λέξη και προβληματισμός για το τι είναι αυτό που βρήκε, ιδέες και ανταλλαγή απόψεων. Οι απαντήσεις καταγράφονται. .

Παρακολούθηση VIDEO στον Διαδραστικό πίνακα  AΦΟΡΜΗΣΗ : Οι μικρές βάρκες και τα μεγάλα καράβια που επιπλέουν στην θάλασσα Παρακολούθηση  VIDEO στον Διαδραστικό πίνακα  VIDEO : Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ο άνθρωπος : H AΡXH TOY AΡXIMHΔΗ https://www.youtube.com/watch?v=Xm5Wg_WnP-M

3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Πειραματισμός στο σπίτι : Γεμίζουν την μπανιέρα με νερό έως ένα σημείο το οποίο και σημαδεύεται έπειτα μπαίνουν μέσα'  1. Οι γονείς καταγράφουν τις παρατηρήσεις των παιδιών  2. Τα παιδιά ζωγραφίζουν το πριν και το μετά σε χαρτί αλλά και στον Διαδραστικό πίνακα με το λογισμικό ζωγραφικής του πίνακα  3. Συζήτηση, καταγραφή των παρατηρήσεων τους στην τάξη , παρατήρηση και σχολιασμός των ζωγραφιών . Καταλήγουμε σε συμπεράσματα. 4η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Παρακολούθηση της συνέχειας του βίντεο. Σύγκριση με τις δικές τους παρατηρήσεις ακολούθησαν υποθέσεις και συμπεράσματα καθώς και δραματικό παιχνίδι. 5η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Οι μαθητές στον Διαδραστικό πίνακα ανοίγουν το πρόγραμμα περιήγησης και με το πληκτρολόγιο του γράφουν το όνομα ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ και προχωρούν σε αναζήτηση εικόνων και στη συνέχεια πληροφοριών για τον Αρχιμήδη. Αποθήκευση των εικόνων.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΓΕΜΙΖΩ ΤΗΝ ΜΠΑΝΙΕΡΑ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ ΜΟΥ ΜΕ ΝΕΡΟ ΜΕΧΡΙ ΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΤΟ ΣΗΜΑΔΕΥΩ  ΚΑΙ ΜΠΑΙΝΩ ΜΕΣΑ. ΤΙ ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΚΑΘΩΣ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ ΒΥΘΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΝΕΡΟ ? 1. Οι γονείς σημειώνουν τις παρατηρήσεις  2. Σε διπλωμένο λευκό χαρτί ζωγραφίστε τι παρατηρήσατε :  ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ 

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΩΘΗΚΕ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΩΘΗΚΕ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ    

6η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 7η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Παιχνίδι "κύβος" που δημιουργήθηκε με το εργαλείο LESSON ACTIVITY TOOLKIT 2.0 του λογισμικού SMART NOTEBOOK 11 του Διαδραστικού πίνακα ,στο οποίο οι μαθητές καθώς αυτός γυρνά και δείχνει προσωπογραφίες αρχαίων προσπαθούν να αναγνωρίσουν τον Αρχιμήδη. 7η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Ανακάλυψη της δύναμης που ασκεί το νερό (ΑΝΩΣΗ ) στα αντικείμενα και τα σηκώνει προς τα επάνω πειραματιζόμενοι στην τάξη (βιωματική εμπειρία ) με μια μπανιέρα και διάφορα αντικείμενα όπως φελλό, κουτάλι, πέτρα, πορτοκάλι με φλούδα και χωρίς φλούδα, καπάκι, κ.α τα οποία μάλιστα τα πιέζουν να βυθιστούν . Προηγήθηκαν υποθέσεις - αιτιολογήσεις από τις ομάδες για το ποιά από τα αντικείμενα θα βυθιστούν ποιά όχι και γιατί (ομαδοσυνεργατική ).

Συμπεράσματα των μαθητών μετά το πείραμα : Συμπεράσματα των μαθητών μετά το πείραμα : Η δύναμη του νερού (ΑΝΩΣΗ)  είναι το ίδιο ή μεγαλύτερη με την "δύναμη του αντικειμένου" ( βάρος του αντικειμένου), (βάρος του νερού που ¨σηκώνει, διώχνει" το αντικείμενο καθώς βυθίζεται στο νερό  αυτό διαπιστώθηκε καθώς παρατηρούσαν τι συνέβαινε όταν έβαζαν διάφορα αντικείμενα στην μπανιέρα αλλά και όταν οι ίδιοι οι μαθητές έκαναν το πείραμα στην μπανιέρα του σπιτιού τους) και γι αυτό σηκώνει και σπρώχνει τα αντικείμενα προς τα πάνω και δεν βυθίζονται. Ο αέρας που έχουν κάποια αντικείμενα τα βοηθά να επιπλέουν ,τα αντικείμενα που βουλιάζουν είναι πιο βαριά από την δύναμη του νερού (ΑΝΩΣΗ). Οι μαθητές πειραματιζόμενοι κατανόησαν ότι δεν έχει σημασία το μέγεθος και το βάρος των αντικειμένων όπως πρότερα πίστευαν

8η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Στον διαδραστικό πίνακα και με το πρόγραμμα περιήγησης  ψάχνουμε για εφαρμογή προσομοίωσης σχετική με την άνωση και τα πλοία. https://youtube/dcQR6vV1Sqo Γίνεται παρουσίαση της εφαρμογής ,τα παιδιά «παγώνουν» την εικόνα κατά διαστήματα για να ερωτηθούν οι ομάδες για το τι μπορεί να συμβεί . Οι μαθητές παρατηρούν και συμπεραίνουν. Στο τέλος συζητούν και αποφασίζουν να κάνουν κι αυτά αντίστοιχο πείραμα στην τάξη.

9η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Από κουτί γάλακτος κατασκευάζουμε 2 πλοία ένα σαν παντόφλα (ονομασία που δόθηκε από τους μαθητές ) και ένα που το μπροστινό του μέρος να είναι σαν τρίγωνο. Θέλουμε να διαπιστώσουμε ποιο από τα δύο πλοία που κατασκευάσαμε δεν θα αντέξει το βάρος που θα του βάλουμε και θα βουλιάξει ευκολότερα.  Χωριζόμαστε σε ομάδες των 4 παιδιών. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να κάνει το ίδιο πείραμα με τις υπόλοιπες και ακολούθως να ζωγραφίσει στον Διαδραστικό πίνακα με το πρόγραμμα ζωγραφικής του SMART NOTEBOOK 11 τις διάφορες φάσεις ,να τις αποθηκεύσει και να τις εκτυπώσει. ΥΛΙΚΑ Δύο χάρτινα κουτιά γάλακτος Ρύζι Κουβαδάκια μεταλλικά 4 Σακουλάκια (αδιάβροχα) Ζυγαριά ακριβείας

Γεμίζουν τα σακουλάκια με ρύζι Γεμίζουν τα σακουλάκια με ρύζι .Για να είναι ίδια η ποσότητα σε κάθε σακουλάκι προτείνουν να χρησιμοποιήσουν τα κουβαδάκια και να γεμίσουν κάθε κουβαδάκι με ρύζι και μετά να το βάλουν στο σακουλάκι. Ακολούθησε η πρόταση να χρησιμοποιήσουν από το μαγαζάκι την ζυγαριά για να είναι πιο σίγουροι. Και οι 4 ομάδες συμφώνησαν. Ζυγίζοντας διαπίστωσαν πως όλα τα κουβαδάκια όταν τα άδειασαν στα σακουλάκια είχαν το ίδιο βάρος το καθένα ( 240 γρ). Μαθήτρια ανέφερε πως όλα έχουν το ίδιο βάρος γιατί έχουν την ίδια ποσότητα. Οι μαθητές διάβασαν και έγραψαν τους αριθμούς   Τοποθετείται μια βάρκα κάθε φορά και διαπιστώνουν πως και οι δύο επιπλέουν,

ΟΙ ΒΑΡΚΕΣ –ΤΑ ΚΟΥΒΑΔΑΚΙΑ-ΤΟ ΡΥΖΙ

H ΖΥΓΑΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΑΚΟΥΛΑΚΙΑ ΜΕ ΤΟ ΡΥΖΙ

ΖΥΓΙΖΟΥΜΕ – ΓΕΜΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΣΑΚΟΥΛΑΚΙΑ

ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΒΑΡΚΑ ΠΑΝΤΟΦΛΑ με πόσα σακιά θα βουλιάξει? (κάθε ομάδα καταθέτει τις υποθέσεις της ,οι οποίες καταγράφονται σε χαρτί από τα ίδια , ζωγραφίζουν αντίστοιχα σακουλάκια και γράφουν τον αριθμό)  1 ομάδα ανέφερε πως θα βουλιάξει με 2 σακιά , 2 ομάδες με 4 σακιά και 1 ομάδα πως θα βουλιάξει με 3 σακιά

ΠΕΙΡΑΜΑ Τοποθετείται 1 σακουλάκι η βάρκα επιπλέει γιατί όπως αναφέρουν η δύναμη του νερού (ΑΝΩΣΗ ) το σηκώνει προς τα πάνω Τοποθετείται και το 2 σακουλάκι και διαπιστώνουν πως αρχίζει να γέρνει οπότε αμέσως συμπεραίνουν πως όταν βάλουν και το 3 σακουλάκι θα βουλιάξει. Τοποθετείται και το 3 σακουλάκι και τότε η βάρκα παντόφλα βουλιάζει γιατί όπως είπαν έχει πολύ βάρος .Είναι πιο βαρύ από την δύναμη του νερού (ΑΝΩΣΗ ) που τα σηκώνει προς τα πάνω

ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΒΑΡΚΑ ΤΡΙΓΩΝΟ Δύο (2) ομάδες υποθέτουν πως θα βουλιάξει με 3 σακουλάκια και οι άλλες δύο (2) πως θα βουλιάξει με 4 σακουλάκια ΠΕΙΡΑΜΑ Ακολουθείται η προηγούμενη διαδικασία και διαπιστώνουν πως η συγκεκριμένη βάρκα βουλιάζει με 4 σακουλάκια. 1 σακουλάκι παραπάνω όπως διαπίστωσαν από την βάρκα παντόφλα

10η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 11η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ​Ζωγραφίζουν στον Διαδραστικό πίνακα τις διάφορες φάσεις, τις αποθηκεύουν και τις εκτυπώνουν. 11η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Συγκεντρώνουμε τις φωτογραφίες που τραβήξαμε κατά την διάρκεια του πειράματος και με το πρόγραμμα movie maker των Windows δημιουργούμε μια ταινία η οποία ακολούθως προβάλλεται στον Διαδραστικό πίνακα

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Τα φύλλα εργασίας πρέπει να χρησιμοποιούνται με πολλή φειδώ στο Νηπιαγωγείο ,γι αυτό και η εκπαιδευτικός δημιούργησε φύλλο εργασίας στον Διαδραστικό όπου τα παιδιά σχεδίαζαν την αντίστοιχη βάρκα (παντόφλα, με μύτη ) τις προβλέψεις τους ,και το αποτέλεσμα. Στη συνέχεια αυτό το φύλλο εκτυπώθηκε κενό και κάθε παιδί το συμπλήρωσε στο χαρτί. Φύλλο εργασίας με εικόνες αντικειμένων .Οι μαθητές σε πίνακα διπλής εισόδου χρωμάτιζαν ποιό αντικείμενο επιπλέει και ποιό βυθίζεται. Απόδοση της δύναμης της Άνωσης με ζωγραφική ( στον Διαδραστικό και σε χαρτί) ​Ελεύθερο σχέδιο στον Διαδραστικό και ακολούθως αποτύπωση σε χαρτί

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΆ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΠΙΝΑΚΑ  1.Ανασχηματισμός της λέξης ΕΥΡΗΚΑ 2.Κύβος με προσωπογραφίες και αναγνώριση του Αρχιμήδη 3.Παιχνίδι μνήμης με εικόνες 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑNIXNEYTIKH   Αξιολόγηση των πρότερων γνώσεων των μαθητών ΔΙΑΜΟΡΦΩΤΙΚΗ Αξιολογήθηκε η ανταπόκριση των μαθητών καθ‘ ολη την διάρκεια και σε όλες τις φάσεις του σεναρίου. Οι μαθητές ερωτούνταν (ερωτήσεις ανοιχτού τύπου), αξιολογούνταν με δραστηριότητες σχεδίασης κατά διαστήματα, οι δε απόψεις ,οι χειρισμοί τους οι αντιδράσεις τους καταγράφονταν. Μ αυτό τον τρόπο διαπιστώθηκε εάν το σενάριο ήταν ενδιαφέρον  ΤΕΛΙΚΗ Αξιολογήθηκε 1.αν οι στόχοι που τέθηκαν επιτεύχθηκαν 2 εάν οι μαθητές κατέκτησαν νέες γνώσεις 3.τη σημασία τους 4.που ωφέλησε αυτή η κατάκτηση Αξιολογήθηκε η διαδικασία της υλοποίησης των δράσεων / δραστηριοτήτων και η οργάνωσή τους Αξιολογήθηκαν τα λογισμικά που χρησιμοποιήθηκαν, η καταλληλότητα τους, η ευχρηστία τους και το όφελος των μαθητών.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ    Το παραπάνω σενάριο μπορεί να επεκταθεί ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών που ίσως να δημιουργηθούν κατά την διάρκεια των δράσεων. Να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα και στο blog του σχολείου Να δημιουργηθεί αφίσα χρησιμοποιώντας το λογισμικό INSPIRATIOΝ

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Αναλυτικό πρόγραμμα Νηπιαγωγείου ΔΕΠΠΣ Α. Μπαβέλη ,16/05/2011 CHAUVEL.D.MICHEL.V (1998). Δραστηριότητες, διερευνήσεις, ανακαλύψεις για παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού . Αθήνα. Εκδόσεις ΤΥΠΩΘΗΤΩ​  Driver, R., Guesne , E., Tibergien , A. (1993): Οι ιδέες των παιδιών στις φυσικές επιστήμες,. Μετάφραση Κρητικός Θ, Σπηλιωτοπούλου - Παπαντωνίου Β, Σταυρόπουλος Α. εκδ. Ένωση Ελλήνων Φυσικών και Τροχαλία, Αθήνα Πλακίτση Κ. (2008). Διδακτική των φυσικών επιστημών στην προσχολική και στην πρώτη σχολική ηλικία: Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές. Εκδ. Πατάκη, Αθήνα.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ Μαντζανίδου Γαρυφαλλιά ΠΕ60 Τσαμπάζη Πατρίτσια ΠΕ60 ,Σχολική Σύμβουλος 6ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής