Γιώργος Βέλης Β Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Καπετανάκης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ
Advertisements

Παιδιά σκλάβοι: τα «αναλώσιμα» του κόσμου; Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, σήμερα υπάρχουν στον κόσμο 27 εκατομμύρια σκλάβοι, διπλάσιοι από όσοι υπολογίζεται.
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Ζήνωνας Παπαδούρης Τάξη Γ’2
Θεά Άρτεμη Όλυμπος.
ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΖΩΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑ ΦΥΣΗ ΖΩΝΤΩΝ ΛΑΩΝ
ΔΙΑΦΥΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Ανθρώπινα Δικαιώματα.
Η θέση της γυναίκας στην Ινδία
Η ΚΑΛΥΒΑ ΤΟΥ ΜΠΑΡΜΠΑ-ΘΩΜΑ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΚΑΙ 20ΟΥ ΑΙΩΝΑ
Δίκαιο και Ηθική Κανόνας Δικαίου Αφορά την κοινωνική συμπεριφορά Έχει δεσμευτικό χαρακτήρα Αν δεν τηρηθεί, επιβάλλονται κυρώσεις Κανόνας Ηθικής Αφορά τη.
Εγκέφαλος Τι σημαίνει εγκεφαλικός; και τι ανεγκέφαλος;
Πολιτευματα στην αρχαια ελλαδα
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
3. Η εμφάνιση του Ισλάμ.
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Η 4 η από τις 12 Προτροπές Να τηρώ και να θέτω Τάξη Πραγμάτων.
32. Ο Ινδουϊσμός (Α’) Σελίδες
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Το οικονομικό και κοινωνικό σύστημα του Μεσαίωνα
ΦΑΓΗΤΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Σε κανέναν δεν επιτρέπεται να τρώει όποιο φαγητό του αρέσει.Στις περισσότερες θρησκείες, υπάρχουν διαιτολογικοί κανόνες.
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
U.N.I.C.E.F. Οι συμμαθητές.
Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
Ο ΑΡΧΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ
ΙΝΔΟΥΙΣΜΟΣ Ο Ινδουισμός είναι η τρίτη μεγαλύτερη θρησκεία του κόσμου σε αριθμό πιστών με περίπου ένα δισεκατομμύριο πιστούς, από τους οποίους οι περισσότεροι.
Η ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΚΑΙ Η ΛΥΤΡΩΣΗ Η ιδέα της μετενσάρκωσης, η οποία ως έννοια εισάγεται πρώτη φορά στις Ουπανισάδες (800 πΧ), είναι θεμελιώδης στον Ινδουισμό.
Αύγουστος Κόντ Η ζωή και το έργο του.
Πυρπολισμός πτώματος ξένου εργολάβου Πυρπολισμός πτώματος ξένου εργολάβου.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
Δ.Ε.32: Ο Ινδουϊσμός (Α).
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΣΤΡΩΜΑΤΩΣΗ ΚΑΙ ΤΑΞΙΚΗ ΔΟΜΗ
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
3η εργασία: «ΟΙ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΑΝ ΤΗ ΜΙΚΡΗ ΥΦΑΝΤΡΑ
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Δημουλάς Ιωάννης ΠΓΕΣΣ Θρησκευτικά Β’ Γυμν.. Εκφώνηση ερώτησης Ισλαμισμός Βουδισμός Ινδουισμός Κομφουκιανισμός Ταοϊσμός Εικόνες Πηγές.
Η κορη στο Βυζαντιο «Γυναικός κολακεία ψιθύρισμα όφεως»
Μόδα στον Ινδουισμό Μια εργασία για το μάθημα του Project από τους μαθητές: Νικολόπουλο Αχιλλέα, Παπία Θανάση, Πλάτανο Φώτη και Πούλιο Ηλία Π.Π.ΓΕΛ ΠΑ.ΜΑΚ.
Προστασία Πνευματικής Ιδιοκτησίας
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Ο προφήτης Ωσηέ : η φωνή της αγάπης
Το τέλος του κόσμου στον ινδουισμό
ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ!!! Είναι δικαίωμά μου;
Δικαιώματα Γυναικών στις θρησκίες
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΙΝΔΟΥΙΣΜΟ
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γιάννης Μαγκλής Συνέντευξη από τον νέο στρατιώτη Υπεύθυνη καθηγήτρια: Καλλιόπη.
GHANDI Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΗΧΑΝΕΣ
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Εικόνες αρχαίων κειμένων από τις Βέδες
Η Γιόγκα Εργασία Θρησκευτικών ΒΟΥΧΑΡΑ ΚΛΑΙΡΗ ΔΑΙΛΛΙΔΗ ΜΑΡΘΑ.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ. Καπετανάκης Δημήτρης Μπεκιάρης ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ 3
Γκόγκα Ασημένια Ζαχαριάδου Μαρία
Τάξη Β’1 Καθηγήτρια: Ερυφιάδου Αναστασία
ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
Να τηρώ και να θέτω Τάξη Πραγμάτων
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πελτέκης Χρήστος Α’4.
ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γιώργος Βέλης Β1 2016-17 Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Καπετανάκης ΟΙ ΚΑΣΤΕΣ Γιώργος Βέλης Β1 2016-17 Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Καπετανάκης

ΚΑΣΤΕΣ: ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΩΝ ΙΝΔΟΥΙΣΤΩΝ Οι Ινδοί διαιρούνται σε τέσσαρες βασικές κάστες: Η πρώτη και ανώτερη των Βραχμάνων (ιερέων). Η δεύτερη η Καστρίγια (πολεμιστών, ευγενών, αρχόντων). Η Τρίτη των Vaisya (εμπόρων, επαγγελματιών, βιοτεχνών) και η τέταρτη των Sudra (χειρωνακτών εργατών). Οι υπόλοιποι, οι παρίες, οι απόβλητοι της κοινωνίας ήταν καταδικασμένοι να ζουν στην άκρη του χωριού, τους απαγορευόταν να ‘χουν ιδιοκτησία παρά μόνο τα οικιακά σκεύη, σκυλιά και γαϊδούρια. Απαγορευόταν να πλένουν στο κοινό πηγάδι του χωριού.

1η ΚΑΣΤΑ: ΣΟΥΝΤΡΑ Οι Sudra η τέταρτη κάστα, ήταν σχεδόν όμοιοι με τους παρίες. Ο προορισμός τους ήταν να υπηρετούν τις ανώτερες κάστες. Δεν είχαν δικαίωμα ούτε καν να ακούνε τις γραφές, αλλά τους επιτρεπόταν μια στοιχειώδης προσπάθεια για μόρφωση. Αν ήθελε κάποιος βραχμάνος, μπορούσε να πάρει ένα κορίτσι από την κάστα αυτή, μόνο ως τέταρτη γυναίκα, ως παλακίδα δηλαδή. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα παιδιά ν' ανήκουν σε μια ιδιαίτερη κάστα. Έτσι οι κάστες σιγά - σιγά υποδιαιρέθηκαν σε διάφορα παρακλάδια που σήμερα φτάνουν τις 3000. Οι Σούντρα είναι εργάτες στα χωράφια, σιδηρουργοί, ξυλουργοί, κουρείς, ζωγράφοι. Έχουν καθήκον να είναι σεμνοί και υπάκουοι και να μην προσπαθούν ν' ανέλθουν κοινωνικά.

2η ΚΑΣΤΑ: ΚΑΣΤΡΙΓΙΑ Η δεύτερη τάξη, οι πολεμιστές και οι άρχοντες συμμετέχουν στους πολέμους, προστατεύουν το σύστημα από τους εχθρούς, έχουν καθήκον να πεθάνουν, αν είναι απαραίτητο. Επίσης συγκεντρώνουν τους φόρους από το λαό.

3η ΚΑΣΤΑ: ΒΑΙΣΓΙΑ Οι Vaisya είναι η τρίτη κάστα. Οι Βαϊσγια είναι έµποροι, τεχνίτες, γεωργοί, βοσκοί και γενικά οι µικροϊδιοκτήτες.

4η ΚΑΣΤΑ: ΒΡΑΧΜΑΝΟΙ Η ανώτερη τάξη, οι Βραχμάνες, διδάσκουν, διευθύνουν τις ιεροτελεστείες, τις θυσίες στους θεούς και δέχονται τα δώρα προς το ναό. Έχουν τα πρωτεία ακόμα και απέναντι του Βασιλιά και των διαδόχων του.Ένας βραχμάνος, ακόμη και παιδί, υπερτερεί ενός πολεμιστή, ενός άρχοντα. Αν κάνει έγκλημα, δεν καταδικάζεται σε θάνατο, αλλά σε εξορία. Η μεγαλύτερη αμαρτία είναι να σκοτώσεις βραχμάνο. Μόνον ο θάνατος του δολοφόνου μπορεί ν' αποπλύνει την αμαρτία αυτή και πάλι όμως ο δολοφόνος θα τιμωρηθεί πνευματικά και θα ξαναγεννηθεί υπό τη μορφή ζώου. Αν ένα άτομο πεθάνει χωρίς κληρονόμους, η περιουσία του πάει στους βραχμάνους. Αν κάποιος βραχμάνος βρει θησαυρό, τον οικειοποιείται. Αν ο βασιλιάς βρει θησαυρό , μέρος του είναι υποχρεωτικό να δοθεί στους βραχμάνους.

Γενικότερα, ο θεσμός της κάστας που επιβλήθηκε από τους βραχμάνους, συνεπάγετο τρεις βασικές απαγορεύσεις: α) Απαγορεύεται ο γάμος με άτομο άλλης κάστας. β) Απαγορεύεται ν' ακουμπήσει κανείς ή να έχει οποιαδήποτε συναναστροφή η κάθε είδους επαφή με άτομα κατώτερης κάστας. Αν κάποιο άτομο ανώτερης κάστας παραβίαζε αυτούς τους κανόνες, τον θεωρούσαν ... άτιμο και κατεσπιλωμένο. Κάθε άτομο είχε καθήκον να εκτελεί τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την κάστα του. γ) Κάθε προσπάθεια να μεταπηδήσει κανείς σε άλλη κάστα θεωρείτο όχι μόνο μάταιη, αλλά και πολύ καταδικαστέα. Τιμωρείτο σ' αυτή τη ζωή, αλλά επέσυρε και μετά το θάνατο τιμωρίες.

Όλο αυτό το πλέγμα, που στραγγάλιζε την ινδική κοινωνία, και γεννούσε αφόρητο πόνο και δυστυχία σε εκατομμύρια άτομα, επινοήθηκε από τους βραχμάνους και στηρίχθηκε ιδεολογικά και μεταφυσικά από την Ινδουιστική κοσμοθεωρία-θρησκεία, από τα «ιερά κείμενα» τις Βέδες. Λένε ότι το σύστημα των καστών δεν είναι κοινωνικό φαινόμενο, ούτε καν βιολογικό (ανωτερότητα κάποιας φυλής π.χ. Χίτλερ-Ναζί). Είναι ακόμα βαθύτερο, ακόμα χειρότερο. Είναι υπερβατικής τάξης. Έχει μεταφυσική προέλευση. Πηγάζει από Κοσμοθεωρία του Ινδουισμού. Έχει σχέση με το νόμο του Κάρμα και το νόμο του Ντάρμα. Είναι ο τρόπος που ο ίδιος ο Θεός έχει φτιάξει τον κόσμο.

Οι μεγαλύτερες διαιρέσεις καστών θεωρείται ότι ισχύουν και μετά το θάνατο. Σύμφωνα με την Markandaya Purana, οι ενάρετοι Βραχμάνοι πηγαίνουν στο σπίτι του Βράχμα, και οι υπόλοιποι ανάλογα κοντά σε άλλες θεότητες. Προφανώς οι ανέγγιχτοι Νταλίτ δεν δικαιούνται κανένα μέρος του ουρανού. Οι νόμοι που ισχύουν στην Ινδία απαγορεύουν τις διακρίσεις ανάμεσα στις κάστες, όμως βία και εκμετάλλευση σε βάρος εκείνων που ανήκουν στις κατώτερες κάστες εκδηλώνονται συχνά. Επειδή οι αρχές δεν ενδιαφέρονται όσο θα έπρεπε για να δικαστούν οι παραβάτες, υπήρξε μόνο ελάχιστη πρόοδος. Απέναντι σ' αυτή την κατάσταση τα τελευταία χρόνια έχει ξεσηκωθεί ένα απελευθερωτικό κίνημα ανάμεσα στους Νταλίτ και τους Ινδουιστές των άλλων κατώτερων καστών.

ΠΗΓΕΣ http://www.tyxikos.gr/01-910-23.html http://www.impantokratoros.gr/C540EE1D.el.aspx