Διδακτικές Μέθοδοι – Εκπαιδευτικές Τεχνικές

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Advertisements

ΛΑΜΙΑ 20-21/11/2010 Αρχηγός: Λίνα Μαρμαρά Ομάδες: Χαλκίδας & Λαμίας.
ELDRUG ΕΛΣΑΡΤΑΝΗ ΕΛΜΥΕΛΙΝΗ
Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικοδομώντας πολιτισμικές συμπεριφορές στο σχολείο: «παιχνίδια ρόλων» με την αρχαιολογία.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Βασίλης Γαλάνης Φυσικός, MSc στις Επιστήμες της Αγωγής.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Το ψυχοπαιδαγωγικό υπόβαθρο της Διδακτικής. Σκοπός της Διάλεξης Να μελετηθεί η ανάδυση του γνωστικού πεδίου που οριοθετείται με τον όρο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ.
Μονάδες Διασφάλισης Ποιότητας: Από τους τετραετείς κύκλους αξιολόγησης στους διαχρονικούς κύκλους ποιότητας Ημερίδα «Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ Κ.ΑΛΑΦΟΔΗΜΟΣ καθηγητής Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.
Όταν το όνειρο γίνεται εφιάλτης… Καλωσήρθατε στον κόσμο του Μίλτου Σαχτούρη.
Μεθοδολογία επιμόρφωσης δραστηριότητα ενότητας 8 επιμόρφωσης επιμορφωτών β' επιπέδου στις Τ.Π.Ε Κωνσταντίνα Ματσούκα Φιλόλογος.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 3 : ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης.
Ανάπτυξη και διαχείριση καινοτομιών στη μαθησιακή διαδικασία.
ΠΡOΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ Αθηνά Καλοκαιρινού – Αναγνωστοπούλου Καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας.
Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος Λειτουργική ή κατά εργασία μέθοδος Ομαδική νοσηλευτική Πρωτοβάθμια νοσηλευτική Προσωπική διευθέτηση.
Λειτουργία ΕΔΕΑΥ 14 ου ΔΣ Δράμας σχολ. Έτους ΣΔΕΥ Τ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής Δράμας Κιπριτσή Ειρήνη, Εκπαιδευτικός ΤΕ Τουτζιάρη Ιορδάνα, Ψυχολόγος Βέσκου.
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΣΕΝΑΡΙΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΠΙΝΑΚΩΝ.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 1: ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Αντιπροσωπευτικές Ιδέες και Παιδαγωγικά Ρεύματα
Σχολ. Σύμβουλος Αγγλικής
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
«ΠΡΑΣΙΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ» ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Οι Εξισώσεις τού Maxwell Παρουσίαση: Διονύσης Παρασκευόπουλος
Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου
ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΑΣΤΕΡΙΑ Ερευνητική εργασία Ο ΓΕ.Λ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ
Albert Einstein Ζωή και έργο Μπαλάσκας Ευάγγελος.
Δημοςιευςη επιςτημονικης ερευνας
Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Π Ένας μαγικός αριθμός.
Οι ΚοινωνικογνωστικεΣ και ΚονστρουκτιβιΣτικεσ ΑποψειΣ για την ΜΑθηση
TZOTTO Π.Γ.Ε.Σ.Σ. ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
3/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 4 Φιλίππα Χατζησταύρου Τεχνικές σύγκρισης.
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Πολιτιστικό πρόγραμμα: «Χρόνος ο Χορόνους» σχολ. Έτος
Νίκος Δρακωνάκης Οικονομολόγος Νοέμβριος 2017 Κύπρος
Η ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ Το φως ήταν και είναι μια βασική αιτία ύπαρξης της ζωής στον πλανήτη μας. Τα φυτά, με τη φωτοσύνθεση, μετατρέπουν την ενέργεια που παρέχει.
Cola wars Case study.
Η βεβαιότητα της μαθηματικής αλήθειας
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΕΥΝΩΝ ΣΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ
Πρακτική άσκηση – μελέτη περίπτωσης
Το μάρκετινγκ του Capsis Hotel Thessaloniki
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Μέθοδοι αξιολόγησης του εκπαιδευτικού λογισμικού
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Υγιείς Εργασιακές Σχέσεις, Σύγχρονες Επιχειρήσεις
Πάμε να φτάσουμε τ΄αστέρια…
Διδακτική της ιστορίας με ΤΠΕ 9ο μάθημα
08 | 09 Δεκεμβρίου 2012, Αγορά Αργύρη, Πάτρα
Δημοςιευςη επιςτημονικης ερευνας
Λειτουργεί ο Παραδειγματισμός
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ “Γίνε φίλος με το φύλο σου”
Απλά βήματα για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων και την αξιολόγησή τους
Oι θεωρίες της κοινωνικής μάθησης
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
Οι Εξισώσεις τού Maxwell Παρουσίαση: Διονύσης Παρασκευόπουλος
Ιδιωτική οικονομική 1η ενότητα «ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ»
ΨΥΓΕΙΟ Παρασκευή, 5 Απριλίου 2019 ΜΙΑ ΧΡΗΣΙΜΗ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ.
ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΞΥΛΟΥ - ΕΠΙΠΛΟΥ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ .
ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ
Διαταραχές διάθεσης (Διπολική διαταραχή Κατάθλιψη)
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΜΕ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ή ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΟΤΑ Εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτικές Μέθοδοι – Εκπαιδευτικές Τεχνικές Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;

Διδακτικές μέθοδοι Διδακτική μέθοδος: ένα οργανωμένο σύστημα ενεργειών και επιμέρους τεχνικών που εφαρμόζει ο εκπαιδευτικός κατά τη μαθησιακή διαδικασία προκειμένου να επιτύχει την επίτευξη των διδακτικών στόχων

Διδακτικές μέθοδοι – Εκπαιδευτικές Τεχνικές Η μέθοδος είναι έννοια ευρύτερη της τεχνικής είναι το σύνολο των ενεργειών και αρχών που υπεισέρχονται στο σχεδιασμό μιας μαθησιακής διαδικασίας

Διδακτικές μέθοδοι – Εκπαιδευτικές Τεχνικές Παραδείγματα μεθόδων: Επεξεργασία Εννοιών, Διερευνητική Μέθοδος, Ομαδοσυνεργατική Μέθοδος, Βιωματική Μέθοδος

Διδακτικές μέθοδοι – Εκπαιδευτικές Τεχνικές Η τεχνική είναι ένα επιμέρους παιδαγωγικό «εργαλείο», είναι το μέσο με το οποίο εφαρμόζεται η μέθοδος Συνήθως μια μέθοδος εφαρμόζεται με τη χρήση διάφορων τεχνικών

Εκπαιδευτικές Τεχνικές Διάλεξη, συζήτηση, ομαδοσυνεργατική μέθοδος, επίδειξη, καταιγισμός ιδεών, προσομοίωση, παιχνίδι ρόλων, μελέτη περίπτωσης,

Εκπαιδευτικές Τεχνικές 1) Εισήγηση: Η συνεχής και χωρίς διακοπές προφορική παρουσίαση γνώσεων και πληροφοριών από τον εκπαιδευτικό

Εκπαιδευτικές Τεχνικές 2) Συζήτηση: Ανταλλαγή απόψεων και επεξεργασία ενός ζητήματος σε βάθος στην ολομέλεια ή σε ομάδες. Συχνά εφαρμόζεται εμβόλιμα σε άλλες τεχνικές. Ιδιαίτερα σημαντική στο στάδιο της προετοιμασίας

Εκπαιδευτικές Τεχνικές 3) Ομάδες εργασίας: Εφαρμόζεται συχνά σε συνδυασμό με άλλες τεχνικές. 3-5 μέλη, μεικτή σύνθεση, σαφείς οδηγίες, παρακολούθηση των ομάδων, παρουσίαση των εργασιών στην ολομέλεια  

Εκπαιδευτικές Τεχνικές 4) Επίδειξη: Παρουσίαση μιας διαδικασίας ή ενός φαινομένου με χρησιμοποίηση πραγματικών μέσων. Ο καθηγητής εκτελεί, οι μαθητές παρατηρούν. Στη συνέχεια οι μαθητές επαναλαμβάνουν την πράξη με την καθοδήγηση του καθηγητή.  

Εκπαιδευτικές Τεχνικές 5) Καταιγισμός ιδεών: Οι μαθητές παρακινούνται να προτείνουν αυθόρμητα διάφορες ιδέες σε μία ερώτηση που τίθεται. Οι ιδέες σημειώνονται στον πίνακα και στη συνέχεια , μέσα από ερωτήσεις – απαντήσεις, σχολιάζονται από την ομάδα και γίνεται σύνθεση των απόψεων.  

Εκπαιδευτικές Τεχνικές 6) Παιχνίδι ρόλων (role playing): Με την παιδαγωγική καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, οι μαθητές υποδύονται ρόλους και εκτελούν δραστηριότητες συναφείς με το γνωστικό αντικείμενο ενός μαθήματος  

Διδακτικές μέθοδοι 7) Μελέτη περίπτωσης (case study): Ανάλυση σε βάθος και διερεύνηση λύσης σε ένα πραγματικό ή υποθετικό πρόβλημα – ενδελεχής μελέτη-ανάλυση μιας συγκεκριμένης περίπτωσης. Συχνά γίνεται σε ομάδες εργασίας.  

Εκπαιδευτικές Τεχνικές Παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η επιλογή των διδακτικών μεθόδων 

Εκπαιδευτικές Τεχνικές Το γνωστικό αντικείμενο διδασκαλίας

Εκπαιδευτικές Τεχνικές Το γνωστικό υπόβαθρο και το μαθησιακό επίπεδο της τάξης

Εκπαιδευτικές Τεχνικές Το μέγεθος της τάξης (χωροταξική διαρρύθμιση και αριθμός μαθητών)

Εκπαιδευτικές Τεχνικές Η διαθέσιμη υλικοτεχνική υποδομή

Εκπαιδευτικές Τεχνικές Το γνωστικό και παιδαγωγικό υπόβαθρο του διδάσκοντος Albert Einstein Maria Montessori

Διδακτικές μέθοδοι – Εκπαιδευτικές Τεχνικές Δεν υπάρχει εκ των προτέρων «καλύτερη» και «χειρότερη» μέθοδος ή καλύτερη και χειρότερη τεχνική Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε μεθόδου και κάθε τεχνικής λαμβάνονται υπόψη και συνδυάζονται σε κάθε περίσταση με τους διδακτικούς στόχους και το εκάστοτε σχέδιο μαθήματος

Διδακτικές μέθοδοι – Εκπαιδευτικές Τεχνικές Η ακολουθούμενη μεθοδολογία από έναν εκπαιδευτικό επηρεάζει και καθορίζει σε μεγάλο βαθμό: την επίτευξη των διδακτικών στόχων την ποιότητα του μαθήματος το μαθησιακό κλίμα τη ψυχοσύνθεση των μαθητών

Διδακτικές μέθοδοι – Εκπαιδευτικές Τεχνικές Γενικά, οι διδακτικές μέθοδοι και οι επιμέρους τεχνικές που εφαρμόζονται πρέπει να έχουν μαθητοκεντρικές διάσταση Στο επίκεντρο της διδακτικής μεθοδολογίας είναι ο μαθητής

Βιβλιογραφία: Huttner, A. (2008) Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων. Εκδ. Ιων Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Πατάκη Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Α . Εκδ. Έλλην Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Β . Εκδ. Έλλην Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης