Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πάμε να φτάσουμε τ΄αστέρια…

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πάμε να φτάσουμε τ΄αστέρια…"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πάμε να φτάσουμε τ΄αστέρια…
Φροντιστήρια Ντόντης Υπό την αιγίδα του Δήμου Παύλου Μελά Προσανατολίζομαι και Σταδιοδρομώ! Ναταλία Μουτοπούλου Ψυχολόγος-Σύμβουλος Σταδιοδρομίας (MSc) Δημοτικό Θέατρο Σταυρούπολης «Χρήστος Τσακίρης», 21/2/2018

2 Γιατί να σπουδάσω; To study or not to study?
Τι προσφέρουν οι σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Ποια η σχέση σπουδών-απασχόλησης; Πριν αποφασίσεις, mind the gap!

3

4 Μαθητική Ζωή Φοιτητική Ζωή
Γνωστό & προβλέψιμο περιβάλλον Υποχρεωτική καθημερινή παρακολούθηση Διαδικασία μάθησης: Αποστήθιση Προφορική & γραπτή εξέταση Τεστ & διαγωνίσματα Άγνωστο περιβάλλον Μη υποχρεωτική & μη καθημερινή παρακολούθηση Κριτική ανάγνωση Δεν μας εξετάζουν – δεν θα με ρωτήσει ο καθηγητής! Εξεταστικές Περιορισμένη δυνατότητα αυτοκαθορισμού Αυξημένη δυνατότητα ανάληψης πρωτοβουλιών (& ελέγχου!)

5 Τι μου προσφέρουν οι σπουδές;
Γνώσεις, κριτική-συνθετική-αναλυτική σκέψη

6 Τι μου προσφέρουν οι σπουδές;
κοινωνικοποίηση

7 Τι μου προσφέρουν οι σπουδές;
Mobility, ξένες γλώσσες,

8 Τι μου προσφέρουν οι σπουδές;
Κοινωνικές δεξιότητες, προσωπική ανάπτυξη, επαγγελματικές δεξιότητες

9 Τι μου προσφέρουν οι σπουδές;
Εξερεύνηση εργασιακού περιβάλλοντος-εργασιακή εμπειρία

10 Τι μου προσφέρουν οι σπουδές;
αυτογνωσία

11 Τι μου προσφέρουν οι σπουδές;
Ερεθίσματα – ανακάλυψη τυχαίου «Το μυαλό δεν είναι ένα δοχείο για γέμισμα, αλλά μια φωτιά για άναμμα». Πλουτάρχου, «Περὶ τοῦ ἀκούειν»

12 Σχέση Σπουδών - Απασχόλησης

13 Σχέση Σπουδών - Απασχόλησης
increasing need for high qualifications. All sectors are expected to employ more highly qualified people, reacting to a combination of demand and supply factors. Technology, by replacing routine tasks, is making jobs more demanding and requiring higher skills (see below). Education attainment across the EU has risen, substantially increasing the pool of more highly qualified people available; when employment demand is low, some people will take jobs below their qualification level;

14 Endeavor Greece, Ιούνιος 2017
Σχέση Σπουδών - Απασχόλησης Endeavor Greece, Ιούνιος 2017

15 Endeavor Greece, Ιούνιος 2017
Σχέση Σπουδών - Απασχόλησης Endeavor Greece, Ιούνιος 2017

16 Endeavor Greece, Ιούνιος 2017
Σχέση Σπουδών - Απασχόλησης Endeavor Greece, Ιούνιος 2017

17 Σχέση Σπουδών - Απασχόλησης
Video: What Sony played at its annual shareholder meeting (2009) – 2 minutes Αδυναμία πρόβλεψης: «The top 10 ten in demand jobs in 2010, didn’t exist in 2004» Εκθετικές αλλαγές: «We are living in exponential times» Ελλιπής προετοιμασία: «We are currently preparing students in order to solve problems; we don’t even know are problems yet!» Πρωτεϊκή Σταδιοδρομία: «10-14 jobs until the age of 38» Πληθώρα πληροφοριών: «Burst of information» Online κυριαρχία

18 Mind the Gap! Σύνδεση εκπαίδευσης – απασχόλησης στην Ελλάδα τις δεκαετίες της ανάπτυξης και σήμερα.

19 Mind the Gap! Στο πανεπιστήμιο πάμε για να μορφωθούμε ή για να βρούμε δουλειά; Παλιότερα πίστευαν ότι αν έμπαιναν στο Πολυτεχνείο ή την Ιατρική είχαν πιάσει την καλή. Αυτές οι αυταπάτες έχουν πια διαλυθεί. Δική μου άποψη είναι ότι στο πανεπιστήμιο μπαίνουμε για να μορφωθούμε και για να ανακαλύψουμε τις δυνατότητές μας και τι υπάρχει εκεί έξω. Αν το καταφέρουμε, τότε είναι πιθανό να βρούμε μπροστά μας ή να φτιάξουμε μόνοι μας επαγγελματικές ευκαιρίες.

20 Ξεκινώντας το ταξίδι της προετοιμασίας
Εν αρχή ην …. η Α΄ Λυκείου! Εσύ ξέρεις που θέλεις να πας; Ανοίγοντας το φάκελο «Μηχανογραφικό».

21 Το μεγάλο ερώτημα… Τι θα κάνεις το καλοκαίρι; Μάλλον, το έχεις ήδη αποφασίσει και οργανώσει. Τι θα σπουδάσεις, το έχεις σκεφθεί; Ξοδεύουμε περισσότερο χρόνο για να οργανώσουμε τις διακοπές μας, παρά τις σπουδές μας.

22 Μιχάλης Τραχαλιός, ΚΕΣΥΠ ΝΕΑΠΟΛΗΣ

23 Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ Γενικής Παιδείας Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

24 Γενικό Λύκειο Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ Γενικής Παιδείας Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ
Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

25 Γενικό Λύκειο - Ωρολόγιο Πρόγραμμα Μαθημάτων Α΄ Τάξης
Τάξη Γενικής Παιδείας Σύνολο ωρών 33 Ελληνική Γλώσσα Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Νέα Ελληνική Γλώσσα Λογοτεχνία 5 2 Θρησκευτικά Ιστορία Μαθηματικά Άλγεβρα Γεωμετρία 3 Ξένη Γλώσσα (Αγγλικά, Γαλλικά ή Γερμανικά) Φυσικές Επιστήμες Φυσική Χημεία Βιολογία Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί & Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία) Φυσική Αγωγή Ερευνητική Εργασία Ένα Μάθημα Επιλογής (2 ώρες) Επιλογή από: Εφαρμογές Πληροφορικής Γεωλογία & Διαχείριση Φυσικών Πόρων Ελληνικός & Ευρωπαϊκός Πολιτισμός Καλλιτεχνική Παιδεία (εικαστικά, μουσική, θεατρολογία) Τον Μάϊο επιλογή Ο.Π. για Β΄ Λυκείου

26 Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών Ομάδα Προσανατολισμού
Γενικό Λύκειο - Ωρολόγιο Πρόγραμμα Μαθημάτων Β΄ Τάξης Δύο Ομάδες Προσανατολισμού Σύνολο ωρών 30 Ελληνική Γλώσσα: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Νέα Ελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία 2 Θρησκευτικά Ιστορία Μαθηματικά: Άλγεβρα Γεωμετρία 3 Ξένη Γλώσσα (Αγγλικά, Γαλλικά ή Γερμανικά) Φυσικές Επιστήμες: Φυσική Χημεία Βιολογία Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί & Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία) Εισαγωγή στις αρχές Η/Υ 1 Φιλοσοφία Φυσική Αγωγή Ερευνητική Εργασία Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών 5 Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία 3 Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (Κοινωνιολογία, Οικονομική & Πολιτική Επιστήμη) 2 Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών 5 Φυσική 3 Μαθηματικά 2 Δυνατότητα αλλαγής Ο.Π. μέχρι 30/9

27 Γενικό Λύκειο - Ωρολόγιο Πρόγραμμα Μαθημάτων Γ΄ Τάξης
Μαθήματα Γενικής Παιδείας 15 Νεοελληνική Γλώσσα 2 Νεοελληνική Λογοτεχνία 1 Θρησκευτικά Ιστορία Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής Βιολογία Ξένη Γλώσσα (Αγγλικά, Γαλλικά ή Γερμανικά) Φυσική Αγωγή Δυνατότητα αλλαγής Ο.Π. μέχρι 20/9 Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών 15 Αρχαία Ελληνικά Κείμενα 5 Ιστορία 3 Νεοελληνική Λογοτεχνία 2 Κοινωνιολογία Λατινικά Ο.Π Θετικών Σπουδών 15 Μαθηματικά 5 Φυσική 3 Χημεία Α.Ε.Π.Π. – Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον 2 Βιολογία Ο.Π. Οικονομίας και Πληροφορικής 15 Μαθηματικά 5 Α.Ο.Θ. – Αρχές Οικονομικής Θεωρίας 3 Ιστορία Κοινωνιολογία 2 Α.Ε.Π.Π.- Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον Ένα Μάθημα Επιλογής (2 ώρες) από: 1. 2η Ξένη Γλώσσα (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά) 2. Ελεύθερο Σχέδιο / Γραμμικό Σχέδιο (μπορεί να επιλέξει και τα 2, θα παρακολουθεί το 2ο μετά τη λήξη των μαθημάτων) 3. Ιστορία της Τέχνης 4. Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων & Οργανισμών

28 Ξέρεις που θέλεις να πας;

29 Τι θα με βοηθήσει; Ανάπτυξη αυτογνωσίας
Συγκέντρωση Εκπαιδευτικής και Επαγγελματικής Πληροφόρησης Ενημέρωση για την Αγορά Εργασίας Διασφάλιση προϋποθέσεων εισαγωγής

30 Τι θα με βοηθήσει; Albert Einstein, 1915
Είμαι πολύ ευχαριστημένος που βρήκες χαρά στο πιάνο. Αυτό και η ξυλουργική είναι κατά τη γνώμη μου οι καλύτερες ασχολίες για την ηλικία σου, ακόμα καλύτερες και από το σχολείο. Γιατί αυτά είναι πράγματα που ταιριάζουν σε ένα νέο άτομο, όπως είσαι εσύ. Κυρίως να παίζεις στο πιάνο κομμάτια που σε ευχαριστούν, ακόμα και αν δεν σου τα έχει αναθέσει ο δάσκαλος. Αυτός είναι ο τρόπος για να μαθαίνεις τα περισσότερα πράγματα, όταν, δηλαδή, κάνεις κάτι με τόσο μεγάλη ευχαρίστηση, που δεν παρατηρείς ότι ο χρόνος περνάει. Είμαι τόσο απορροφημένος, κάποιες φορές, στη δουλειά μου, που ξεχνάω το μεσημεριανό μου γεύμα. Albert Einstein, 1915

31 Τι θα με βοηθήσει; Να σκεφθώ τι μου αρέσει να κάνω, πως περνάω τον ελεύθερο χρόνο μου, τι έχω καταφέρει μέχρι τώρα. Να συμμετέχω σε διάφορες δραστηριότητες εντός σχολείου (προγράμματα αγωγής υγείας, αγωγής καταναλωτή, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ημέρες σταδιοδρομίας). Να επισκεφθώ χώρους απασχόλησης. Να αποκτήσω πληροφορίες για τα επαγγέλματα. Να αντιληφθώ ότι η ευθύνη επιλογής της εκπαιδευτικής και επαγγελματικής σου πορείας ανήκει σε εμένα.

32 Ανοίγοντας το φάκελο Μηχανογραφικό!

33 ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ (Ε.Π.)
Ανθρωπιστικές, Νομικές & Κοινωνικές Επιστήμες Νομική, Ψυχολογία, Φιλολογία, Ιστορία-Αρχαιολογία, Πολιτικές Επιστήμες, Δημοσιογραφία, Θεολογία, Ξένες Γλώσσες, Κοινωνιολογία, Κοινωνική Εργασία, Βιβλιοθηκονομία, Αστυνομία, Πυροσβεστική, Θετικές & Τεχνολογικές Επιστήμες Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωπονία, Πολιτικοί Μηχανικοί, Μηχανολόγοι Μηχανικοί, ΗΜΜΗΥ, Αρχιτεκτονική, Πληροφορική, Γραφιστική, Ηλεκτρολογία, Αυτοματισμός, Τεχνολογία Τροφίμων, Αλιεία, ΣΣΕ, ΣΙ, ΣΝΔ, ΣΤΥΑ, ΣΥΔ, ΑΕΝ, Αστυνομία, Πυροσβεστική, Επιστήμες Υγείας & Ζωής Ιατρική, Οδοντιατρική, Φαρμακευτική, Βιολογία, Βιοτεχνολογία, Κτηνιατρική, Νοσηλευτική, Διαιτολογία, Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Αισθητική, Φυσικοθεραπεία, Γεωπονία, ΣΣΑΣ, ΣΑΝ, Επιστήμες Οικονομίας & Πληροφορικής Οικονομικά, Λογιστική, Διοίκηση Επιχειρήσεων, Στατιστική, Ναυτιλιακά, Πληροφορική, Τουριστικά, ΣΣΑΣ ΟΕ, ΑΕΝ, Αστυνομία, Πυροσβεστική, ΚΟΙΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ Δάσκαλοι, Νηπιαγωγοί, Ειδική Αγωγή, Θέατρο, Κινηματογράφος, Μουσική, ΤΕΦΑΑ, Βρεφονηπιοκομία, Τι περιλαμβάνουν – ενδεικτικά τμήματα

34 Μηχανογραφικό Εκπλήξεις, Παγίδες, Κρυμμένα Μυστικά
Μηχανογραφικό Εκπλήξεις, Παγίδες, Κρυμμένα Μυστικά

35 1Ο Πεδίο Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας Vs Ψυχολογίας


Κατέβασμα ppt "Πάμε να φτάσουμε τ΄αστέρια…"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google