Αρχαίοι Πολιτισμοί της Αμερικής: Mάγια

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ίσως να μην υπάρχουν άλλες λέξεις που να χρησιμοποιήθηκαν με τόσο άστοχο και ανεύθυνο τρόπο, όσο οι λέξεις και . Γιατί.
Advertisements

ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
Η καθημερινή ζωή στην ύπαιθρο στα χρόνια των Ισαύρων και των Μακεδόνων
1ο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Π.Τ.Δ.Ε-Α.Π.Θ.
CULT-RURAL Η κοινωνικό-πολιτισμική συγκρότηση της ταυτότητας των αγροτικών κοινωνιών: από το υλικό στο συμβολισμό.
7η ομαδα ΑΓΟΡΑ- ΣΥΝΗΘΙΕΣ-ΧωΡΟΣ-ΕΠΙΠΛΑ ΘΑΝΑΣΗΣ, ΝΙΚΟΛΕΤΑ, ΠΑΥΛΙΝΑ
ένας τόπος με μακραίωνη ιστορία και ισχυρή αναπτυξιακή προοπτική
Η ζωή των Κυκλαδιτών Πριν από χρόνια, ένας σπουδαίος πολιτισμός αναπτύχθηκε στα νησιά του Κεντρικού Αιγαίου που λέγονται Κυκλάδες.
τεχνολογία Τι είναι τεχνολογία;
Οικιακή οικονομία Γιατί? Καθηγήτρια: Αποστολοπούλου Μαρία- Βενετία.
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Εξαφάνιση χαμένων πολιτισμών
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η θρησκεία και η γραφή των Μυκηναίων
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
ΙΘΑΓΕΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ
ΑΙΓΥΠΤΟΣ.
Ασσούρ ο Εθνικός Θεός των Ασσυρίων
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ, Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ, Η ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΒΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ:
ΜΑΓΙΑ Πόλη.
ΑΙΓΥΠΤΟΣ Ένα απίστευτο ταξίδι! Από τους μαθητές της Στ΄ τάξης
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Το μήλο της Έριδος.
Οι βιβλικές διηγήσεις για τους Κριτές και τους βασιλείς
ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ Μιλάνε και τα δυο έργα για μια απαγορευμένη αγάπη (Ερωτόκριτος – Αρετούσα, Ρωμαίος – Ιουλίετα)
Ποταμός Νείλος Από τους μαθητές της Στ΄ τάξης
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
Η καθημερινή ζωή των Ρωμαίων
Ο ΑΡΧΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ
Μυκηναϊκός πολιτισμός
Η ανθρωπογεωγραφία της Αφρικής ΕΚΦΕ Ν. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Κωνσταντίνος Τογαντζής Γ’3
Σοκολάτα Μια Σύντομη Αναδρομή
Όταν ο άνθρωπος έγινε γεωργός και κτηνοτρόφος
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ, ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης Παναγιώτης Αυγουστίδης 5 ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ ΑΝΤΡΕΑΣ ΣΕΡΓΙΔΗΣ. ΤΟΠΟΣ ΠΟΥ ΖΟΥΣΕ Ο ΛΑΟΣ Τα κέντρα των μεγάλων πόλεών τους περιλάμβαναν μια ορθογώνια πλατεία που περιβαλλόταν από τις.
Η θεά Αθηνά είναι η θεά της Σοφίας. Η θεά Αθηνά γεννήθηκε από το κεφάλι του Δία. Η θεά Αθηνά επίσης προστάτευε την Αθήνα. Κατερίνα Μαριαλένα Γ2.
Αυτόχθονες λαοί- Πάπουα Όνoμα: Αντριάνα Θεοχαρίδου Tάξη: Στ΄2 Μάθημα: Νέα Ελληνικά.
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης
Νέστορας Κωνσταντέλιας Δημήτρης Μόσχος
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΑΡΙΑ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ.
«Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης» Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Αυτόχθονες λαοί Βασίλης Μπαρμπαρής Στ’2
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ Χριστίνα Φανή.
ΑΣΣΥΡΙΟΙ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Έλση Ζήκου Γ1 τάξη.
Όταν ο άνθρωπος έγινε γεωργός και κτηνοτρόφος
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
2α. Από τις Γεωγραφικές Ανακαλύψεις στο Διαφωτισμό
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
4. Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Ρώμη
ΦΥΣΙΚΗ 4193 ΓΑΖΕΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ.
Ε΄ Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θες/νίκης
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
Κεφάλαιο 36 Οι κάτοικοι της Ασίας.
Η Ιστορία της Σοκολάτας
Αυτόχθονας λαός Πάπουα
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Κεφάλαιο 1 Ο Πολιτισμός των Ελλήνων. Τι είναι πολιτισμός; Πολιτισμός είναι οτιδήποτε δημιουργεί ο άνθρωπος, δηλαδή η γλώσσα, η παιδεία, η θρησκεία, οι.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχαίοι Πολιτισμοί της Αμερικής: Mάγια

Περιεχόμενα: ü Γεωγραφία ü Πολιτική Οργάνωση ü      Γεωγραφία ü      Πολιτική Οργάνωση ü      Οικονομική Δραστηριότητα ü      Ιστορική Εξέλιξη ü      Θρησκεία ü      Ήθη – Έθιμα - Καθημερινή Ζωή ü      Επιστήμες - Τεχνολογία ü      Τέχνη

Γεωγραφία & Ιστορική Εξέλιξη: Που πρωτοεμφανίστηκαν: Πρωτοεμφανίστηκαν το 2000 π.Χ. Στην Κεντρική Αμερική. Οι πρώτες μεγάλες πόλεις των Μάγια άρχισαν να χτίζονται από τον 3ο αιώνα π.Χ. Μέχρι πού έφτασαν: Eξαπλώθηκαν στη χερσόνησο Γιουκατάν. Επηρεάστηκαν από τους Τολτέκους που έφτασαν εκεί από την κοιλάδα του Μεξικού.

Γεωγραφία(γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά) -Tο έδαφος είναι επίπεδο και στο ύψος της θάλασσας -Το βασικό συστατικό του εδάφους είναι ο ασβεστόλιθος -Ο ασβεστόλιθος είναι κυψελοειδής με σπήλαια και καθιζήσεις -Ο ασβεστόλιθος είναι πολύ νέος, γεωλογικά μιλώντας -Το έδαφος είναι γόνιμο και πλούσιο σε φυσικούς πόρους

Πολιτική Οργάνωση Οι μάγιας αποτελούταν από 3 κοινωνικές τάξεις: -Ο βασιλιάς του οποίου το αξίωμα ήταν κληρονομικό -Τους ευγενείς που αποτελούσαν την αυλή του βασιλιά και πολλές φορές κυβερνούσαν μικρότερες πόλεις -Οι κατώτερες κοινωνικές τάξεις αποτελούνταν κυριώς από γεωργούς και κτηνοτρόφους

-Καλλιέργεια γης (βαμβάκι, φασόλια, μανιόκα, κακάο κλπ) Οικονομική Οργάνωση   -Καλλιέργεια γης (βαμβάκι, φασόλια, μανιόκα, κακάο κλπ) -Υφαντουργία -Αγγειοπλαστική Διακρίνονταν για την επεξεργασία μετάλλων και τη δημιουργία εργαλείων και κοσμημάτων.

Οικονομία -Δεν είχαν συγκεκριμένο νόμισμα -Μεγάλη αξία είχαν το κακάο, το αλάτι, ο οψιδιανός, και το χρυσό - Η αξία τους ανέβαινε όσο πιο μακριά από την πηγή τους βρίσκονταν -Αγοράζονταν και πωλούνταν δύο είδη αγαθών τα πολύτιμα και τα χρηστικά  

Ήθη, Έθιμα και Καθημερινή ζωή Πρωινό: Μια ζεστή σοκολάτα ή ένα ζεστό ρόφημα από καλαμπόκι συνοδευόμενο με μια τορτίγια ή μια ταμάλα(ειδος πίτας με γέμιση όπως λαχανικά κρέας κτλ.). Άνδρες: πήγαιναν να εργαστούν στα χωράφια τους ή για κυνήγι. Γυναίκες: έπλεκαν και μαγείρευαν. Παιδιά: βοηθούσαν τις μητέρες τους (ή αν ήταν από πλούσια οικογένεια, πήγαιναν σχολείο)

-Τα ζευγάρια παντρεύονταν στα τέλη της εφηβικής τους ηλικίας -Οι γάμοι ήταν προκαθορισμένοι -Ανταλλάσσονταν δώρα -Το ζευγάρι έμενε με τους γονείς του μέχρι να γεννηθεί το πρώτο παιδί. -Δομή οικογένειας: πυρηνική/εκτεταμένη.

Επιστήμες & Τεχνολογία -Είχαν ικανοποιητική γνώση και κατανόηση των ουράνιων σωμάτων (μπορούσαν να προβλέπουν τις ηλιακές εκλείψεις και ανέπτυξαν δύο διαφορετικά ημερολόγια). -Κατασκευή ναών και μεγάλων πόλεων Εργαλεία (αργαλειό) Ανακάλυψαν το καουτσούκ και το χρησιμοποιούσαν για να φτιάξουν: αδιάβροχο ύφασμα, κόλλα, φιγούρες και την μπάλα του παιχνιδιού πόκατοκ.

Θρησκεία Θεοί: Κουκουλκαν : δημιουργία ζωής Ιτζαμνα : θεός ουρανου Κυριότερος θεός (Ζαμνα) : πατέρας σοφίας Τσαακ : θεός βροχής Α Πουχ ή Χουνχαου : θεός του θανάτου Εκ Τσουα : θεός του πολέμου Ιξέρ : θεά της σελήνης Ιξταμπ : θεά της αυτοκρατορίας Κινιχ Αχαου : κύριος του ηλιακού ματιού Ξαναμ Εκ : θεός του πολικού αστέρα Γιούμ Κάαξ : θεός της βλάστησης

Τέχνη Έργα αρχιτεκτονικής: -Πυραμίδα (60 μέτρα), τεχνητός λόφος -Λίθινες πυραμιδοειδείς κατασκευές (για λατρεία θεών) -Πέτρινα κτίρια (με γλυπτικά διακοσμητικά) Πρώτες Ύλες: Πλακοειδείς λίθοι,σκυρόδερμα(από υδραυλιακά κονιάματα και χαλικια,για θολος)

Ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας!!! Χρύσα Ιωάννου,Βασίλης Καραβασίλης,Περικλής Λαμπαδίτης,Στάμος Λέριώτης,Νίκος Λούρδας