ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Jigsaw: Τί είναι;.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
Νέο Λύκειο / μέθοδος Project
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
Διδακτική Πληροφορικής
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Παρουσίαση στο Slideshare «Η ελληνική εκπαιδευτική blogoσφαιρα»
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
6ο ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ- ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΚΟΡΙΛΑ ΠΕ19
ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
- Προσεκτικός σχεδιασμός Α΄Φάση - Επιλογή του θέματος - Καθορισμός στόχων       Από τους μαθητές      - Προσεκτικός σχεδιασμός  
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ Μάθημα: Ιστορία του Μεσαιωνικού και του Νεότερου κόσμου Υπεύθυνη καθηγήτρια: Φωτεινού Χρυσαυγή 1

Δημιουργικές εργασίες-Παιδαγωγικό εργαλείο Συνεργατικές σχέσεις-Συλλογική προσπάθεια Εξοικείωση με τις απαιτήσεις του «επιστημονικώς εργάζεσθαι» Καλλιέργεια δεξιοτήτων, αξιοποίηση βιβλιοθήκης –πηγών Επικοινωνιακές δεξιότητες Κριτική σκέψη-Ανάληψη πρωτοβουλιών-Δημιουργική αξιοποίηση των γνώσεων 2

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού-Διαμόρφωση κατάλληλου εκπαιδευτικού κλίματος για την ανάπτυξη της Δ.Ε. Δημιουργία προϋποθέσεων που του παρέχουν την δυνατότητα να αποσύρεται από το προσκήνιο Δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και ασφάλειας Κινητοποίηση εσωτερικού ενδιαφέροντος μαθητών Συντονισμός –Διακριτική καθοδήγηση-υποστήριξη στην εκπόνηση της Δ.Ε. 3

Πρώτες αντιδράσεις μαθητών-επιφυλακτική στάση Δουλειά στο σπίτι Έχω επιφυλάξεις Δεν ξέρω τον τρόπο Θα χάσουμε μάθημα βαρετό 4

Ανατροπή αρνητικής στάσης μαθητών Δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και ασφάλειας Δημιουργική διαδικασία –δυνατότητα αυτενέργειας Καινοτόμα δράση –δεν είναι μάθημα Μαθητοκεντρική διαδικασία –ομαδοσυνεργατικη προσέγγιση Απαλλάσσει από φόρτο εργασίας στο σπίτι και από άγχος βαθμού Ερευνητική διαδικασία-όχι αποστήθιση 5

Υποβολή προτάσεων –επιλογή θέματος Δ.Ε. Συζήτηση με τους μαθητές και διερεύνηση των ενδιαφερόντων τους για ιστορικά γεγονότα-περιόδους με καταιγισμό ιδεών ( ιδέες σε κλίμα αποδοχής και απουσίας επικρίσεων) και κατάλογο ελέγχου (δημιουργία νέων ιδεών από παλιές) Προτάσεις θεμάτων (γενικά, όχι το ερευνητικό ερώτημα) από εκπαιδευτικό με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών , την ύλη το επίπεδο ωριμότητας και τις ανάγκες των μαθητών). Προτάσεις θεμάτων από μαθητές Επιλογή ή πρόταση εναλλακτικών θεμάτων από τους μαθητές 6

Η ώρα του εκπαιδευτικού Αναζήτηση τίτλου - εύρεση ερευνητικού ερωτήματος (περιορισμός ερευνητικού πεδίου και σε συγκεκριμένα πλαίσια και διατύπωσή του με σαφήνεια, ώστε να είναι ξεκάθαρο και να μην «χάνονται» οι μαθητές. Πρόβλεψη , ώστε το συμπέρασμα που θα προκύπτει από την Δ.Ε. να οδηγεί σε ανώτερα επίπεδα γενίκευσης και συνεπαγωγών. Σύνδεση του ερευνητικού ερωτήματος με ενότητες βιβλίου, λαμβάνοντας υπόψη και τις δυνατότητες των μαθητών. Ορισμός σκοπών και προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων για κάθε ερευνητική εργασία Αναζήτηση ερευνητικών εργαλείων για συλλογή δεδομένων-βιβλιογραφία Συμπλήρωση εντύπων (σχέδιο υποβολής) 7

Πριν την εργασία (μία ημέρα πριν) Παράδοση σχεδίου υποβολής Δ.Ε. του εκπαιδευτικού στους μαθητές ώστε να γνωρίζουν το ερευνητικό ερώτημα, τους σκοπούς και τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Οδηγίες για αναζήτηση , συγκέντρωση , οργάνωση δεδομένων-εξήγηση του τρόπου προσέγγισης των πηγών- βιβλιογραφίας (λέξεις – έννοιες κλειδιά , πλαγιότιτλους , περίληψη, δομή αποφυγή αντιγραφής, παραπομπές,) Παράσταση βιβλιογραφίας-παραδείγματα _ΟΔΗΓΙΕΣ_ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ_ΓΡΑΠΤΩΝ_ΕΡΓΑΣΙΩΝ.pdf 8

Ποια θέματα θέλουν οι μαθητές - τίτλοι θεμάτων που τελικά προέκυψαν Οι προτάσεις των μαθητών βασίστηκαν στα ενδιαφέροντα τους. « Η κοινωνιολογία του ντυσίματος ,Το ένδυμα του Μεσαίωνα» «Ερωτικά- Ιπποτικά Μυθιστορήματα, Φράγκοι ιππότες και Βυζαντινοί Αναγνώστες» Στην εγγύτητα θέματος στη ζωή(σύνδεση με το σήμερα πχ ρατσισμός, οικονομική κρίση) «Οι διώξεις των Εβραίων – τα βαθύτερα αίτια» ( Από το διάταγμα της Αλάμπρα στο Ολοκαύτωμα των Εβραίων την περίοδο του Β ΄ Παγκοσμίου Πολέμου)» «Από τις ανακαλύψεις στον καπιταλισμό. Τα κραχ του 17ου και του 18ου αιώνα» ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ 9

Εργασίες πρώτης εβδομάδας στην τάξη Κατανόηση του θέματος-ερευνητικού ερωτήματος της Δ.Ε. και των σκοπών, σύμφωνα και με το σχέδιο υποβολής του εκπαιδευτικού Επιλογή ερευνητικών εργαλείων με βάση την βιβλιογραφία που έχει προτείνει ο εκπαιδευτικός και το υλικό που έχουν αναζητήσει και προσκομίσει οι ίδιοι οι μαθητές. Μελέτη, ταξινόμηση, επεξεργασία του υλικού, σχηματισμός υποερωτημάτων που προκύπτουν από το ερευνητικό ερώτημα και τους στόχους . Είδος παραδοτέου Σχηματισμός αρχικής, πρόχειρης, εικόνας σκελετού εργασίας, λαμβάνοντας υπόψη και τις λέξεις κλειδιά και το ενδεχόμενο συμπέρασμα της εργασίας μας. Συζήτηση- ανατροφοδότηση(αλλαγή ερευνητικού ερωτήματος) Χωρισμός σε υποομάδες δράσης σε περίπτωση ομαδικής εργασίας, που αναλαμβάνουν υποερωτήματα Συμπλήρωση σχεδίου υποβολής από μαθητή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ 10

Εργασίες δεύτερης εβδομάδας μέσα στην τάξη Εργασίες δεύτερης εβδομάδας μέσα στην τάξη Αξιοποίηση του υλικού που έχει επιλεγεί και ταξινομηθεί Αναδιαμόρφωση-επαναξιολόγηση-επισήμανση νέων ιδεών Περίληψη εργασίας και καθορισμός συμπεράσματος Σύνθεση πληροφοριών δομημένη-ενότητες, υποενότητες Διαμόρφωση της βιβλιογραφικής αναφοράς Παρουσίαση Δ.Ε. 11

Προβλήματα που προέκυψαν Σε ορισμένες περιπτώσεις η σύνδεση με το ερευνητικό ερώτημα ήταν χαλαρή γι αυτό χρειάστηκε ανατροφοδότηση. Οι μαθητές δεν ήταν εξοικειωμένοι με την πραγματοποίηση εργασιών-συνήθως μετέφεραν αυτολεξεί το περιεχόμενο των πηγών. Δεν οδηγήθηκαν όλοι σε ένα συμπέρασμα . Δεν μπορούσαν εύκολα να συγκεντρωθούν , αφού στον ίδιο χώρο εργάζονταν ταυτόχρονα πολλοί. Μερικοί δεν έφεραν επιπλέον υλικό Ήταν αναγκαία η καθοδήγηση του καθηγητή 12