ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚ.ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ.
Advertisements

Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Ο ιεραπόστολος των ηθοποιών Άγιος Σεραπίωνας (5 μ.Χ αι )
Η ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΕΡΣΩΝ (499 – 498 π.Χ.)
Ο Μάνος Χατζιδάκις για το νησί των συναισθημάτων
Πάτησε εδώ για να ξεκινήσεις ΠΡΟΣΟΧΗ !: Για να παίξετε το παιχνίδι θα πρέπει να ενεργοποιήσετε τις μακροεντολές (Εργαλεία ->Μακροεντολή -> Ασφάλεια ->
ΑΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΖΩΤΤΗΣ Δ΄1.
Το μεγάλο μυστικό Η δική μου περιπέτεια.
16. Σολομών, ο σοφός βασιλιάς του Ισραήλ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
Ήταν μια φορά σ' ένα δάσος τρία δέντρα.
Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στον Ρόμπι, το πρώτο ρομπότ το οποίο πουλήθηκε σε μια οικογένεια σαν κουβερνάτα της κόρης τους. Το κορίτσι αγαπά πολύ το ρομπότ.
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Β3
ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΑ ΠΡΏΤΑ ΧΡΌΝΙΑ ΤΗΣ ΖΩΉΣ ΤΟΥ Γεννήθηκε το 1793 στα Ψαρά. Έμεινε πολύ μικρός ορφανός από πατέρα και έτσι άρχισε να δουλεύει σε πλοία συγγενών.
Σεμπάστιαν Πίλαρτζικ Θάνος Κανέλλος Τζαβέλας Νέστορας
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΝΑΟΥ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚ.ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 1.Αρχή της παιδοκεντρικότητας. 2.Αρχή της βιωματικότητας 3. Αρχή της εποπτείας.
ΘΡYΛΟΙ, ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΎΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η Γέννηση του Ιησού Μέσα από τον Ευαγγελιστή Ματθαίο, τη βυζαντινή τέχνη και το Δομήνικο Θεοτοκόπουλο.
ΜΑΘΗΤΗΣ : ΔΙΚΑΙΟΣ ΚΕΡΚΟΥΛΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΗΜ / ΝΙΑ : 5/3/15 ΥΠ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ.
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ  Διηγηθείτε με συντομία το κείμενο α΄.  Υπογραμμίστε τις λέξεις με τις οποίες ο άγγελος χαιρετά τη Μαρία.  Ποιο μήνυμα της.
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Κώστας Μπάρτζης Ε2 1 Ο Πρόυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσ/νικης
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
Βασιλείου Χριστίνα (project) Β’1
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ.
ΡΟΤΟΝΤΑ Ταξίδι στον χρόνο.
O ΓΑΪΔΑΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΧΩΡΙΚΟΣ
ΑΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ. Ζωγράφος Αναστάσιος 1778 Μια νύχτα η Ειρήνη είδε το εξής όραμα: μπήκε στον πύργο ένα περιστέρι κρατώντας με το ράμφος του κλαδί ελιάς, το.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ 1 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ Α3 ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Χρήστος Γεωργανάς Β’1Π.Γ.Ε.Σ.Σ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΝΑΟΥ
Περιστερώνα Η εκκλησία μας Βιργινία Κούσπαρου.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Επιμέλεια: Αντιγόνη- Μαρία Καρανίκα Τμήμα: Β’2 Σχολικό Έτος:
ΡΟΖΜΑΡΙ ΤΣΙΝΑ ΣΤ’2 17/9/2015.
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Θρησκευτικά Νίκη Κωνσταντινίδη
ΑΙΝΟΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
ΣΤΑΥΡΟΣ Τεμπελησ 17/9/2015 ΣΤ΄2.
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Χρήστος Καραβάς Α1.
ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Ο νέος Οσιομάρτυρας του Χριστού Αγαθάγγελος
Δόξα στον Θεό! Ωσαννά! ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ Β΄2
Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Α’: ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ Γ2
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΑΞΗ Α ΖΗΣΗ ΦΑΝΗ.
Ο Ιησούς και οι μαθητές του
Των μαθητών της Ε΄ τάξης του ΠΠΣΠΘ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Μυρσινη Ανδρινοπουλου Β1 25/2/2016.
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 22 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ. Καπετανάκης
Άσκηση 2/σελίδα 99 Λκ 9,29: «Την ώρα που προσευχόταν, η όψη του προσώπου του έγινε διαφορετική και τα ρούχα του άσπρα και αστραφτερά». Λκ 9,30: «Ξαφνικά.
ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Τάξη: Β΄2 Γυμνασίου
Η αναπηρία δεν είναι κολλητική η αγάπη όμως είναι!
Πώς διηγούμαστε ιστορίες από την Αγία Γραφή για να προκαλέσουν εντύπωση στα παιδιά; Πρώτα απ’ όλα πρέπει να τις διηγηθούμε σε μια γλώσσα τόσο απλή και.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚ.ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚ.ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Αρχή της παιδοκεντρικότητας. Αρχή της βιωματικότητας 3. Αρχή της εποπτείας

Πώς διηγούμαστε ιστορίες από την Αγία Γραφή για να προκαλέσουν εντύπωση στα παιδιά; Η προετοιμασία Η διήγηση Οι κινήσεις των χεριών και η σκηνοθεσία Η εικονογράφηση του θέματος Η επανάληψη της ιστορίας από τα ίδια τα παιδιά.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Παραγωγική μέθοδος (από γενικές προτάσεις και αρχές και πάμε σε ειδικές περιπτώσεις, επιβεβαιώνουμε την αρχική εκφρασμένη πρόταση και καταλήγουμε σε ένα συμπέρασμα) Επαγωγική μέθοδος (από τα μερικά φτάνουμε στα γενικά). Αρχίζουμε με παραδείγματα, βοηθάμε τους μαθητές να κατανοήσουν τις ειδικές περιπτώσεις και ν’ ανακαλύψουν τα στοιχεία μεταξύ τους. Κάνουμε ταξινόμηση των κοινών στοιχείων και καταλήγουμε στο συμπέρασμα. Ερμηνευτική μέθοδος. Ο δάσκαλος χρησιμοποιεί διάφορα κείμενα σαν εποπτικά μέσα.

Ο άγιος Δημήτριος καταγόταν από την Θεσσαλονίκη και ήταν αξιωματικός του ρωμαϊκού στρατού. Μαρτύρησε στα χρόνια που αυτοκράτορες ήταν ο Διοκλητιανός και ο Μαξιμιανός (285-305). Φυλακίστηκε, όταν ομολόγησε ότι ήταν Χριστιανός. Την ίδια περίοδο βρισκόταν στην Θεσσαλονίκη και ο Μαξιμιανός. Είχε μαζί του ένα παλαιστή, που τον έλεγαν Λυαίο. Ήταν πανύψηλος και είχε τέτοια σωματική δύναμη, ώστε κανείς δεν τολμούσε να συναγωνισθεί μαζί του. Παρουσιάστηκε τότε ο Νέστορας, ένας νεαρός Χριστιανός και ζήτησε να πάνε στην παλαίστρα για να μονομαχήσει με τον Λυαίο. Ο Μαξιμιανός προσπάθησε αρχικά να τον πείσει να μην αγωνιστεί και να λυπηθεί τα νιάτα του. Ο Νέστορας δεν άλλαξε γνώμη. Πήγε όμως πρώτα στη φυλακή και ζήτησε από τον Δημήτριο να προσευχηθεί στον Θεό ώστε να τον βοηθήσει στον αγώνα του, για να νικήσει τον ειδωλολάτρη παλαιστή. Ο Δημήτριος προσευχήθηκε στον Θεό και έτσι ο Νέστορας κατάφερε να βγει νικητής απ’ αυτόν τον αγώνα. Ο Μαξιμιανός μόλις έμαθε ότι ο Νέστορας ήταν Χριστιανός και ότι είχε επισκεφτεί τον Δημήτριο, σκοτώνει αμέσως τον Νέστορα και διατάζει την εκτέλεση του Δημητρίου με λόγχη μέσα στην φυλακή. Εκεί που μαρτύρησε ο Δημήτριος σήμερα βρίσκεται χτισμένος ο ναός που φέρει το όνομά του και λέγεται Μυροβλήτης γιατί αναβλύζει μύρο από το σημείο εκείνο που μαρτύρησε.

Μτθ. 8,23-27: Ο Ιησούς μπήκε στο πλοιάριο, και τον ακολούθησαν οι μαθητές του. Ξαφνικά έγινε μεγάλη τρικυμία στη λίμνη, έτσι που τα κύματα σκέπαζαν το πλοιάριο, αυτός όμως κοιμόταν. Πήγαν τότε και τον ξύπνησαν λέγοντας: «Κύριε, σώσε μας, χανόμαστε». Και τους λέει: «Ολιγόπιστοι, γιατί είστε δειλοί;» Τότε σηκώθηκε και επιτίμησε τους ανέμους και τη θάλασσα, κι έγινε απόλυτη γαλήνη. Και οι άνθρωποι είπαν γεμάτοι κατάπληξη: «Ποιος είναι αυτός που τον υπακούν οι άνεμοι και η θάλασσα» (Μκ. 4, 35-41/ Λκ.8,22-25) Αφόρμηση: Μια ημέρα κακοκαιρίας. Στόχος: Ο Ιησούς Χριστός παρέχει ασφάλεια στους Αποστόλους και στους ανθρώπους. Η γνώση της καταιγίδας και των ακραίων καιρικών φαινομένων. Διασκευή: Ο Χριστός με τους μαθητές του ανέβηκαν σε μια βάρκα. Διέσχιζαν τη λίμνη της Γενησαρέτ. Ξαφνικά μια μεγάλη καταιγίδα ξέσπασε και ο άνεμος έκανε τα κύματα πελώρια, έτσι ώστε σκέπαζαν την βάρκα και σε λίγο κινδύνευε να βουλιάξουν όλοι μαζί. Οι μαθητές του Χριστού άρχισαν να φοβούνται. Θα βουλιάξουμε στο νερό και θα πνιγούμε», έλεγαν. Ο Χριστός ήταν εκεί μαζί τους. Του ζήτησαν να τους βοηθήσει. «Γιατί δειλοί φοβάστε; Δεν είμαι εδώ μαζί σας;» τους είπε. Σηκώθηκε, άπλωσε τα χέρια του και διέταξε τον άνεμο να σταματήσει και τα κύματα να χαμηλώσουν, κάτι που έγινε αμέσως. Όλοι κατάλαβαν ότι ο Ιησούς Χριστός δίνει την ασφάλεια στους ανθρώπους, όταν κινδυνεύουν.