Εκπαίδευση Ατόμων με ΝΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Προς μια αποτελεσματικότερη συνεργασία Αναστασία Χ’ Γιαννακού Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης Επαρχίας Λευκωσίας.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Συνέντευξη με νήπια.
Φακελος αξιολογηςης portfolio
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Τρόποι διαφοροποίησης της διδασκαλίας σε τάξεις πολλών ταχυτήτων
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον
Δομημένη Εκπαίδευση Βασικές Αρχές
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία με την μέθοδο project
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκπαίδευση Ατόμων με ΝΑ

Δυσκολίες κατά την εκπαιδευτική διαδικασία «Αδυναμία γενίκευσης και μεταφοράς της συγκεκριμένης γνώσης, αδυναμία αντιστρεψιμότητας της σκέψης, περιορισμένη επεξεργασία των πληροφοριών και αδύνατη μακροπρόθεσμη μνήμη, ελλιπής και βραχύχρονη συγκέντρωση προσοχής και ανάγκη για συστηματική παρότρυνση (ΑΠΣ-ΔΕΠΠΣ, 2003β:8-9).

Δυσκολίες κατά την εκπαιδευτική διαδικασία Να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν φιλίες Να επικοινωνήσουν με παιδιά κ ενήλικες με τρόπους κοινωνικά αποδεκτούς Να ερμηνεύσουν σωστά τα συναισθήματα και τα μη λεκτικά μνμ των άλλων Να ερμηνεύσουν κοινωνικές καταστάσεις Να επιδείξουν διεκδικητική στάση με τρόπο κοινωνικά αποδεκτό Να επιδείξουν δεξιότητες ακρόασης, εναλλαγής ρόλου, συνεργασίας & ενσυναίσθησης

Δυσκολίες κατά την εκπαιδευτική διαδικασία Έλλειψη ενδιαφέροντος για τη μάθηση Αντιδρά παθητικά (δεν ξέρω, δεν μπορώ) Αποφεύγει καταστάσεις που υποψιάζεται ότι θα το δυσκολέψουν Γίνεται αμυντικό, επινοεί δικαιολογίες Αντιδρά επιθετικά

Απαραίτητα Στοιχεία Εκπαίδευσης Κατάλληλα διαμορφωμένοι χώροι, που να προσομοιάζουν σε φυσικά περιβάλλοντα, εκπαίδευση σε πραγματικά περιβάλλοντα, βιωματική προσέγγιση

Παιδαγωγική αντιμετώπιση Ποικιλία μαθησιακών εμπειριών Ευκαιρίες συνεργασίας με συνομήλικους Συστηματική παρατήρηση και καταγραφή της προόδου Έλεγχο της επικοινωνίας και της μη λεκτικής συμπεριφοράς μαθητή-εκπαιδευτικού Καλή οργάνωση της τάξης

Στρατηγικές διδασκαλίας Καθημερινές εμπειρίες παιδιού Πρακτική εφαρμογή των εννοιών & σύνδεση με τη καθημερινή ζωή Αύξηση του ενδιαφέροντος με τη χρήση ιστοριών Συσχετισμός με άλλα μαθήματα (διαθεματικότητα) Εκδρομές & projects Χρήση τεχνολογίας

Ανάλυση έργου Ενότητα: βελτίωση γραφής Μακροπρόθεσμος στόχος: μέχρι το τέλος του σχολικού έτους να μπορεί να γράφει κείμενο που θα διαβάζεται εύκολα από το δάσκαλο, τους γονείς και τους συμμαθητές, με γράμματα ίδια σε μέγεθος με εκείνα του αναγνωστικού της Ά δημοτικού.

Ανάλυση έργου Βραχυπρόθεσμοι στόχοι: 1. να αφήνει κανονικά διαστήματα ανάμεσα στις λέξεις 2. Να «πατάει» τα γράμματα πάνω στη βασική γραμμή 3. Να γράφει τα γράμματα σε ομοιόμορφο μέγεθος 4. Να μειώσει το μέγεθος των γραμμάτων

Ανάλυση έργου Βήματα (παράδειγμα για το στόχο 3) Μέχρι τέλος του μήνα να γράφει απλές δισύλλαβες λέξεις με γράμματα τριπλάσια σε μέγεθος από εκείνα του αναγνωστικού της ‘Α δημοτικού Μέχρι τέλος του μήνα να γράφει απλές δισύλλαβες λέξεις με γράμματα διπλάσια σε μέγεθος από εκείνα του αναγνωστικού της ‘Α δημοτικού Μέχρι τέλος του μήνα να πατάει με λεπτό μαρκαδόρο απλές προτάσεις με γράμματα τριπλάσια Μέχρι τέλος του μήνα να πατάει με ριζόχαρτο σε κόλλα Α4 απλές προτάσεις με γράμματα διπλάσια

Ανάλυση έργου Βήματα (παράδειγμα για το στόχο 3) 5. Να «πατάει» αχνές προτάσεις σε φύλλο εργασίας, με γράμματα ίδιου μεγέθους 6. Να αντιγράφει απλές προτάσεις με σημείο εκκίνησης του κάθε γράμματος (στο εξάμηνο) 7. Να γράφει απλές προτάσεις ομοιόμορφα, με μέγεθος κανονικό (σχολικό έτος)

SELF DETERMINED LEARNING MODEL OF INSTRUCTION (ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΜΕΝΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ) Διδάσκει στους μαθητές πώς να αυτοκαθοδηγούνται κατά τη διδασκαλία (Wehmeyer, Mithaug, Palmer, Agran, & Martin, 2000), πώς να κατευθύνονουν τις πράξεις τους προς ένα στόχο (Argan, Blanchard & Wehmeyer, 2000), βασισμένο στο Adaptability instruction model των Mithaug et al (1987) (Argan, Blanchard & Wehmeyer, 2000).

Το μοντέλο Λήψης Αποφάσεων, Ανεξάρτητης δράσης, Αυτοαξιολόγησης και Δεξιότητες (πάντα με αυτή τη σειρά): Βασίζεται: Λήψης Αποφάσεων, Ανεξάρτητης δράσης, Αυτοαξιολόγησης και Αυτορρύθμισης (Wehmeyer, Palmer, Argan, Mithaug & Martin, 2000). Στα συστατικά στοιχεία του αυτοπροσδιορισμού, στη διαδικασία αυτόνομης επίλυσης προβλημάτων και στην έρευνα για την αυτό-κατευθυνόμενη μάθηση (Wehmeyer, Palmer, Argan, Mithaug & Martin, 2000).

Το μοντέλο 3 φάσεις: Α’ φάση: Ποιος είναι ο στόχος μου? Β’ φάση: Ποιο είναι το σχέδιό μου? Γ’ φάση: Τι έχω μάθει? 4 ερωτήσεις σε κάθε φάση: Πάντα με την ίδια σειρά Με την ολοκλήρωση ο μαθητής πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίζει: Το πρόβλημα, τις πιθανές λύσεις, τα εμπόδια που προκύπτουν και τις συνέπειες κάθε λύσης (Δημητριάδου, 2008).

Στρατηγικές Προσωρινές παρακινήσεις (προηγούμενες ρυθμιστικές νύξεις), αυτό-καθοδήγηση, αυτό-παρατήρηση, αυτοαξιολόγηση, αυτοενίχυση και θέσπιση στόχων (Wehmeyer, Palmer, Argan, Mithaug & Martin, 2000).

ΓΛΩΣΣΑ Στ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ «Οι βαθμοί των επιθέτων» Τι θέλω να μάθω?   Ποιοι είναι οι βαθμοί των επιθέτων και πώς σχηματίζονται. Τι ξέρω γι’αυτό τώρα? Ότι υπάρχουν 3 βαθμοί και ισχύουν μόνο για τα επίθετα και τα επιρρήματα. Τι πρέπει να αλλάξω για να μάθω αυτό που δεν ξέρω? Να μάθω να τους σχηματίζω. Τι μπορώ να κάνω για να το καταφέρω αυτό? Να διαβάσω τη γραμματική μου και να κάνω ασκήσει. Α’ Φάση: Θέτω ένα στόχο: Να μάθω ποιοι είναι οι βαθμοί των επιθέτων και πώς σχηματίζονται.

Β’ Φάση: Δραστηριοποιούμαι: Ποιο είναι το σχέδιό μου? Τι μπορώ να κάνω για να μάθω αυτό που δεν ξέρω?   Να αναγνώσω τη γραμματική μου και να κάνω ασκήσεις. Τι με εμποδίζει από το να δράσω? Δεν μου αρέσει να λύνω ασκήσεις. Τι μπορώ να κάνω για να άρω αυτόν τον περιορισμό? Να ζητήσω βοήθεια από τη δασκάλα ή να λύσω ασκήσεις στον Η/Υ. Πότε θα δράσω? Όταν ρωτήσω τη δασκάλα.

Προσαρμόζω το στόχο μου. Γ’ Φάση: Προσαρμόζω το στόχο μου. Ποιες είναι πράξεις που έκανα?   Α. Ζήτησα βοήθεια από τη δασκάλα μου. Β. Έκανα ασκήσεις στον Η/Υ. Ποιοι περιορισμοί έχουν αρθεί? Καταπολέμησα τη δυσκολία στην γραφή. Τι άλλαξε για τα πράγματα που δεν ήξερα? Έμαθα πώς σχηματίζονται οι βαθμοί των επιθέτων. Γνωρίζω αυτά που ήθελα να ξέρω? Ναι

ΙΣΤΟΡΙΑ Γ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ «Το τέλος του Αχιλλέα» Τι θέλω να μάθω?   Πώς σκοτώθηκε ο Αχιλλέας και τι έγινε μετά. Τι ξέρω γι’αυτό τώρα? Ότι μετά το θάνατο του Έκτορα, ο πόλεμος είχε προσωρινά, σταματήσει. Τι πρέπει να αλλάξω για να μάθω αυτό που δεν ξέρω? Τι μπορώ να κάνω για να το καταφέρω αυτό? Να διαβάσω το μάθημά μου. ΙΣΤΟΡΙΑ Γ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ «Το τέλος του Αχιλλέα» Α’ Φάση: Θέτω ένα στόχο: Να μάθω με ποιον τρόπο σκοτώθηκε ο Αχιλλέας και τι έγινε αμέσως μετά το θάνατό του.

Β’ Φάση: Δραστηριοποιούμαι: Ποιο είναι το σχέδιό μου? Τι μπορώ να κάνω για να μάθω αυτό που δεν ξέρω?   Να αναγνώσω το μάθημα. Τι με εμποδίζει από το να δράσω? Δεν μου αρέσει η ανάγνωση. Τι μπορώ να κάνω για να άρω αυτόν τον περιορισμό? Να ζητήσω βοήθεια από τη μαμά ή να ψάξω στο internet να βρω πληροφορίες. Πότε θα δράσω? Όταν γυρίσει η μαμά μου από τη δουλειά.

Προσαρμόζω το στόχο μου. Ποιες είναι πράξεις που έκανα?   Α. Ζήτησα βοήθεια από τη μαμά μου. Β. Ανάγνωσα το κείμενο (ή το άκουσα) Ποιοι περιορισμοί έχουν αρθεί? Καταπολέμησα τη δυσκολία στην ανάγνωση. Τι άλλαξε για τα πράγματα που δεν ήξερα? Έμαθα πώς πέθανε ο Αχιλλέας και τι έγινε μετά το θάνατό του. Γνωρίζω αυτά που ήθελα να ξέρω? Ναι Γ’ Φάση: Προσαρμόζω το στόχο μου.

Μελέτη Περίπτωσης Ι 8 ετών Γ τάξη σε γενικό σχολείο Δυσκολεύεται σε ανάγνωση, αρνείται να διαβάσει δυνατά Διαβάζει αυθόρμητα κάποιες λέξεις κ απλές προτάσεις Γραπτός λόγος δυσανάγνωστος, αντιγράφει Προφορικός λόγος περιορισμένος, με φτωχό λεξιλόγιο Δεν κάνει φίλους, κλεισμένος στον εαυτό του Απουσιάζει συχνά

Ελαφριά ΝΑ

Μελέτη Περίπτωσης ΙΙ 8 ετών , σύνδρομο Down Σε ειδικό σχολείο Δυσκολίες σε κατανόηση λόγου, δυσκολεύεται να αναγνωρίσει γράμματα κ λέξεις Ακουστικά βαρηκοΐας για λίγο Χρησιμοποιεί μικρό αριθμό λέξεων Δεν ακολουθεί οδηγίες Βοήθεια για να φάει, να ντυθεί, σε τουαλέτα Πετάει πράγματα, του αρέσουν τα τουβλάκια Επιλέγει εικόνες με τα βασικά χρώματα

Βαριά ΝΑ