ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα του σημιτικού πολιτισμού. 2. Στην Ελλάδα ορισμένοι δάσκαλοι δεν ήθελαν και δεν θέλουν να διδάξουν, όπως λένε, την εβραϊκή μυθολογία σε Ελληνόπουλα. Ορισμένοι παιδαγωγοί διατείνονται ότι οι μαθητές παρασύρονται έξω από το πνεύμα του Χριστιανισμού, οπισθοδρομώντας σε κατώτερη βαθμίδα, επειδή η Π.Δ. αντιπροσωπεύει ένα προστάδιο θρησκευ- τικής πίστης. Η Π.Δ. περιέχει αντιλήψεις ιστορικές και επιστημονικές αντίθετες με την ανάπτυξη της σύγχρονης ιστορικής και επιστημονικής έρευνας. Υπάρχουν θέματα ηθικής φύσης που θα σκανδαλίσουν τους μαθητές. Ο Θεός της Π.Δ. δεν είναι ίδιος με τον Θεό της Κ.Δ. 7. Υπάρχουν και ορισμένα θέματα που μπορεί να επηρεάσουν την Ψυχολογία του μικρού παιδιού.
Η Π.Δ. αποτελεί το προστάδιο του Χριστιανισμού, το οποίο όμως αποτελεί και το εφαλτήριο για να φτάσουμε και να κατανοήσουμε τα υψηλά νοήματα της Κ.Δ. (π.χ. το βιβλίο των Ψαλμών και οι Προφήτες – Ευαγγελικό μήνυμα/ η αυστηρότητα του Νόμου – Χριστός και εξύψωση θρησκ. ιδέας/ ο εκφυλισμός του Ιουδαϊσμού και η τυπικολατρεία – Χριστός και θρησκευτικό βίωμα) Η περίπτωση της αντίφασης ιστορικών γεγονότων και επιστημονικών επιτευγμάτων δεν είναι αιτία να σκανδαλιστεί ο μαθητής, καθώς σ’ αυτήν την ηλικία δέχεται με ευπιστία το περιεχόμενο της Αγ.Γραφής, γιατί δεν έχει επιστημονικές γνώσεις. Η μορφή του λόγου δεν έχει σχέση με τον Θεό, αλά με το πώς οι άνθρωποι έγραψαν τα ιερά κείμενα. Ο τρόπος γραφής δεν καταργεί την θεοπνευστία. 4. Στο θέμα των ιστορικών γεγονότων η λαογραφία συνδέεται με τον θρύλο. Σκοπός των ιστορικών γεγονότων είναι η φανέρωση και προοδευτική εξέλιξη της αποκάλυψης του Θεού, που συντελέστηκε στο πρόσωπο του Ιησού.
5. Η αδελφοκτονία, η θυσία του Ισάακ κ. α 5. Η αδελφοκτονία, η θυσία του Ισάακ κ.α. μπορούν να επιφέρουν βλάβη στον μαθητή; Το ίδιο επιχειρεί και ο Πλάτωνας στην Πολιτεία του για ζητήματα των ομηρικών επών, με τα οποία μορφώνονταν οι νέοι της εποχής του. Η επαφή του μαθητή με το κακό όμως είναι αναπόφευκτη. Δεν μπορεί να διασφαλίσει κανείς ότι δεν θα έρθει σε επαφή με κάτι κακό. Άρα λοιπόν γιατί να μην του εξηγήσουμε κάτι που είναι κακό και να τον προτρέψουμε να το αποφύγει παρά να το αποσιωπήσουμε. Το κακό και το ανήθικο στην Παλαιά Διαθήκη δείχνουν την μεταπτωτική φύση του ανθρώπου που σταδιακά θεραπεύεται και οδηγείται στην αποδοχή του Θεού. Ό,τι μάλιστα δεν θεραπεύεται στην Π.Δ. τότε η θεραπεία ακολουθεί στην Κ.Δ. 7. Ο Θεός της Π.Δ. είναι ίδιος με την Κ.Δ. Μόνο η αντίληψη του ανθρώπου γι’Αυτόν αλλάζει. Έτσι μπορεί να φαίνεται περισσότερο ανθρώπινος και αποκρουστικός στην Π.Δ., γιατί έτσι τον φαντάστηκαν σε ορισμένες στιγμές της Ιστορίας οι άνθρωποι.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ Μπορούμε να δώσουμε ακριβή εξιστόρηση της ζωής του Χριστού; Ποια έκταση και ποια θέση θα δοθεί στα θαύματα; Στο Νηπιαγωγείο στεκόμαστε ιδιαίτερα στις Παραβολές, τα θαύματα και τα σημαντικότερα γεγονότα της ζωής του Χριστού που συνδέονται με τις εορτές της Εκκλησίας. Χωρίς το θαύμα ο Χριστιανισμός χάνει το θρησκευτικό στήριγμα και καταντά ηθικοκοινωνικό σύστημα. Η σχέση με τους φυσικούς νόμους δεν επηρεάζει το παιδί προσχολικής ηλικίας, όσο παιδιά τελευταίων τάξεων του Δημοτικού. Τούτο εξαρτάται από την προσωπικότητα του εκπαιδευτικού, κατά πόσο θα δώσει τη δυνατότητα στον μαθητή και τη βοήθεια για να ξεφύγει από τις αμφιβολίες του. 5. Σύμφωνα με την ιδεολογία του Ντετερμινισμού, ο κόσμος είναι ένα κλειστό σύνολο, που διέπεται από φυσικούς και αναλλοίωτους νόμους. Το θαύμα είναι ένα γεγονός έκτακτο, υπερφυσικό, μοναδικό, δηλ. δεν υπόκειται σε φυσικούς νόμους.
Το θαύμα σαν έννοια και γεγονός υπάρχει σχεδόν σε όλους τους λαούς και τις θρησκείες. Τα θαύματα του Χριστού όμως έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Γίνονται απλώς ως έκφραση μιας υπερδύναμης και δεν είναι το αποκλειστικό στοιχείο της υπεροχής του. Για την αποδοχή τους χρειάζεται η πίστη. Υπάρχει ακόμη μια αντικειμενικο-υποκειμενική και μια υποκειμενική αποδοχή των θαυμάτων. 7. Τα θαύματα του Χριστού έχουν ευεργετικά και όχι καταστρεπτικά αποτελέσματα.