Βιωματικό Εργαστήριο για τις Δημιουργικές Εργασίες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Η πολιτεία εμπιστεύεται τον εκπαιδευτικό Ανάπτυξη Σχεδίων Δράσης.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Αξιολόγηση του Μαθητή Σεπτέμβριος Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση Τί είναι η αξιολόγηση; Τι είναι η Αξιολόγηση: Είναι όλες εκείνες οι ενέργειες των εκπαιδευτικών.
Πληροφορική & Μέθοδος Project
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Σενάριο.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Σχεδιάζοντας μαθησιακές ενότητες στη λογική της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥΣ.
Ο Ρόλος του ΕΕΥΕΜ και το ΕΑΠ
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Ρουμπρικες αξιολογησης
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Δημήτριος Θεοδωρίδης Δρ Φυσικός) Δέσποινα Παπαδοπούλου Δρ Χημικός)
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης (η-Τάξη/eclass)
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Θέματα κοινωνικής γλωσσολογίας
Ενότητα 3.3 Web 2.0 στην εκπαίδευση: Wiki ePortfolios, Mahara
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Μ.Δίτσιου-Χρ.Παπαζήση-Γ. Παυλικάκης
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Δομικά στοιχεία ολοκληρωμένου σεναρίου και το λογισμικό Hot Potatoes
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα
Φιλοσοφία και δομή του εκπαιδευτικού προγράμματος SESBA
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βιωματικό Εργαστήριο για τις Δημιουργικές Εργασίες Σύρος, 4/9/2017 Τσαμπίκα Καράκιζα & Παρασκευή Δεληκάρη

Τι καινούργιο προτείνουν οι Δ.Ε ? Πρότυπα διαχείρισης ΔΕ του ΙΕΠ(2017) Πρότυπο 1 & Πρότυπο 2 http://iep.edu.gr/el/component/k2/content/37-synthetikes-ergasies α)Οργάνωση της εκπαιδευτικής συνθήκης β)Ποιοτική (κυρίως) αξιολόγηση

Φως στην οργάνωση της εκπαιδευτικής συνθήκης Ως προς τους ρόλους τις δραστηριότητες τους εκπαιδευτικούς πόρους τα εργαλεία τα αποτελέσματα την τεκμηρίωση (βιβλιογραφική)

Εκπαιδευτικό σενάριο και εκπ/κή συνθήκη α) Ορίζει ένα μαθησιακό πλαίσιο (γνωστικό αντικείμενο/α, στόχοι) β) Προσδιορίζει τις διδακτικές επιλογές που το υλοποιούν (συγκεκριμένες διδακτικές δράσεις) γ) Οργανώνει την ευρύτερη εκπαιδευτική συνθήκη προκειμένου να οικοδομηθεί συγκεκριμένη γνώση Φως στις ενσωματωμένες παιδαγωγικές παραδοχές

Εκπαιδευτικοί και μεταγνώση Το εκπαιδευτικό σενάριο αποτελεί αναστοχαστική επεξεργασία των διδακτικών επιλογών των εκπαιδευτικών (μεταγνωστική δραστηριότητα) Ο αναστοχασμός αφορά: το σχεδιασμό, την παιδαγωγική θεμελίωση, την τεχνική υλοποίηση, την εκτέλεση, την αξιολόγηση, την εμπλοκή του μαθητικού πληθυσμού

Δημιουργικές Εργασίες & Ποιοτική αξιολόγηση Ρουμπρίκες Αξιολόγησης «Κλίμακα Διαβαθμισμένων Κριτηρίων» (Κουλουμπαρίτση & Ματσαγγούρας 2004) Ρουμπρίκα Αξιολόγησης (Rubric Assessment) «Φύλλα Περιγραφικής Αξιολόγησης» (Κοντογιάννης 2003) Τι είναι η Ρουμπρίκα; «Περιγραφικός οδηγός βαθμολογίας, ο οποίος αποτελείται από ειδικά, εκ των προτέρων καθορισμένα, κριτήρια επίδοσης, και διαβαθμίσεις ποιότητας για καθένα από αυτά» (Andrade 2000) Ποιοτικό εργαλείο διαμορφωτικής αξιολόγησης (+ διαγνωστική και τελική)

Δομικά Στοιχεία Ρουμπρίκας Αξιολόγησης

Βήματα σχεδιασμού & ανάπτυξης Ρουμπρικών

Δομή της ρουμπρίκας α) μαθησιακά κριτήρια αξιολόγησης επίδοσης (criteria) β) επίπεδα επίδοσης ή διαβαθμίσεις της ποιότητας του μαθησιακού έργου (standards) γ) κλίμακα βαθμολογίας (numeric scale) (οι υψηλές βαθμολογίες αντιστοιχούν στις καλύτερες επιδόσεις) δ) περιγραφές των επιπέδων επίδοσης (καλά διατυπωμένες και σαφείς περιγραφές των προσδοκώμενων επιδόσεων, οι βαθμολογητές/ βαθμολογήτριες ορίζουν την ίδια βαθμολογία σε μια απάντηση)

Μετα-Ρουμπρίκα

Η παιδαγωγική δυναμική των Ρουμπρικών Η Ρουμπρίκα αποτελεί ένα προσιτό και δυναμικό εργαλείο αξιολόγησης για τους/τις εκπαιδευτικούς γιατί τους επιτρέπει: να αξιολογήσουν την παραγόμενη εργασία, δραστηριότητα ή επίδοση (performance) σύμφωνα με διάφορα επίπεδα ποιότητας (αποτυπώνοντας ποιοτικά χαρακτηριστικά) οι στόχοι και τα προσδοκώμενα αποτελέσματα παρουσιάζονται από τον/την εκπαιδευτικό με σαφή και κατανοητό τρόπο για μαθητές/τριες πιο πειστική ανατροφοδότηση στους μαθητές/μαθήτριες για τις γνωστικές δυνατότητες και αδυναμίες τους

Εργαλεία δημιουργίας ρουμπρικών Στο διαδίκτυο προσφέρονται πολλά εργαλεία/λογισμικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία κλίμακας διαβαθμισμένων κριτηρίων, όπως Rubistar http://rubistar.4teachers.org/ Rcampus iRubric http://www.rcampus.com/index.cfm?nocache=1314652894828 RubricMaker http://www.teach-nology.com/platinum/samples/rubrics/index.html Lae-R (Learning Analytics Enriched Rubric) Petropoulou, O., Kasimatis, K., Dimopoulos, I. & Retalis, S. (2014). LAe-R: A new learning analytics tool in Moodle for assessing students’ performance. Bulletin of the IEEE Technical Committee on Learning Technology, 16(1), p. 1.

Τεστ Αυτοαξιολόγησης (Quiz Self-Assessment) Τα τεστ αυτοαξιολόγησης είναι μια από τις πιο δημοφιλείς μορφές της ηλεκτρονικής αξιολόγησης (e-assessment), Τα τεστ αυτοαξιολόγησης ► βασίζονται σε λογισμικά («Εργαλεία Δημιουργίας Τεστ Αυτοαξιολόγησης») διευρύνουν τα όρια των συμβατικών τεστ, προσφέρουν πολλαπλές δυνατότητες σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και μαθήτριες

Τεστ Αυτοαξιολόγησης (Quiz Self-Assessment) (2) Τα λογισμικά αυτοαξιολόγησης, προσφέρονται για : Υποστήριξη ερωτήσεων αντικειμενικού τύπου (πχ. αντιστοίχισης, πολλαπλών επιλογών, διαζευκτικής μορφής, κ.λπ.), με πληρέστερη και λεπτομερή αυτόματη βαθμολόγηση μεγάλου πλήθους εκπαιδευομένων Υποστήριξη δημιουργίας ερωτήσεων , που συνοδεύονται από πολυμεσικό υλικό (π.χ. αρχεία ήχου και εικόνας, κ.λπ.) προσφέροντας ενδιαφέρουσες, ελκυστικές και διαδραστικές εκπαιδευτικές εμπειρίες Αυτόματη δημιουργία τεστ, αντλώντας ερωτήσεις από «τράπεζες» ερωτήσεων Η ύπαρξη «τράπεζας/βάσης» ερωτήσεων διευκολύνει τον /την εκπαιδευτικό και απλουστεύει τη διαδικασία επιλογής θεμάτων

Τεστ Αυτοαξιολόγησης (Quiz Self-Assessment)(3) Παροχή οδηγιών, υποδείξεων και εξατομικευμένης ανατροφοδότησης προς τον εκπαιδευόμενο, ώστε να βρει τη σωστή απάντηση. Η ανατροφοδότηση μπορεί να περιλαμβάνει: α) παραπομπή σε μαθησιακούς πόρους (θεωρία, παραδείγματα, ασκήσεις, πολυμεσικό υλικό) προκειμένου να καλυφθούν τα κενά και οι αδυναμίες, β) σχόλια, ενθαρρυντικά μηνύματα , συμβουλές, κ.λπ. Προγραμματισμένη, αυτόματη διάθεση και παράδοση των τεστ σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο Ο/η εκπαιδευτικός καθορίζει συγκεκριμένο χρονικό σημείο για την ολοκλήρωση του τεστ και προσδιορίζει την εκπαιδευτική διαδικασία

Τεστ Αυτοαξιολόγησης (Quiz Self-Assessment) Εργαλείο ClassMarker - Αποτελέσματα τεστ

Φάκελος Εργασιών (Portfolio Assessment) Η αξιοποίηση του Φακέλου Εργασιών στην καθημερινή σχολική πρακτική ως τεχνική αξιολόγησης μαθητών και μαθητριών, απαιτεί ο/η εκπαιδευτικός να ορίσει πριν τη μαθησιακή διαδικασία: τους επιδιωκόμενους διδακτικούς στόχους και τη συσχέτισή τους με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, το είδος του φακέλου που θα αξιοποιηθεί, τα κριτήρια με τα οποία θα αποτιμηθούν τα τεκμήρια που περιλαμβάνονται στο φάκελο (π.χ. ρουμπρίκα αξιολόγησης) το περιεχόμενο του φακέλου και τη διάρθρωσή του σε υποφακέλους (οι υποφάκελοι διευκολύνουν τους/τις εκπαιδευομένους/ες στη συλλογή, επιλογή και ταξινόμηση των αντιπροσωπευτικότερων τεκμηρίων, περιορίζοντας τα αδόμητα και μη συσχετιζόμενα δεδομένα)