ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Advertisements

Η εκκλησια τησ Καπνικαρεασ
Η Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης
Τουριστικός οδηγός Αγίου Δημητρίου
ΑξιοθΕατα τηΣ ΕυρΩπηΣ.
ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
ΠΑρθενωνασ 1ο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Δ2
Πολιτιστικη κληρονομια-Βυζαντινεσ εκκλησιεσ -Αρχιτεκτονικη
φα ὁ δεινός ἡ δεινή τό δεινόν ὁ ὀλίγος ἡ ὀλίγη τό ὀλίγον ὁ ἅγιος
ΜΝΗΜΕΙΑ & ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΡΟΤΟΝΤΑ,ΑΝΑΚΤΟΡΑ ΓΑΛΕΡΙΟΥ,ΚΑΜΑΡΑ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΧΡΥΣΕΛΕΟΥΣΗΣ ΕΜΠΑΣ
Μνημεία & Αξιοθέατα της Θεσσαλονίκης
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Η Ρωμαϊκή και Βυζαντινή Φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης
Βαγγέλης αθανασιου κατερινα βουτσα
Βύρωνας: Μια Συνοικία, Μια Ιστορία
Ροτόντα, Καμάρα, ανάκτορο Γαλέριου
Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: 3
Ένας ναός με ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μας
Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΘΕΡΜΟ ΤΗΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
Ο δήμος μας Ε΄ τάξη 3 ου Δ.Σ. Γλυκών Νερών. Πού βρισκόμαστε στο Ν. Αττικής.
9ο. Ναοδομία Θεσσαλονίκης και Μακεδονίας
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΥΡΤΙΑΣ ΑΙΤΩΛΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Κώστας Μπάρτζης Ε2 1 Ο Πρόυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσ/νικης
Ευσέβιος και Κωνσταντίνος: η ίδρυση των χριστιανικών ναών
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ.
ΜονH της ΧΩραΣ Βυζαντινά Μονοπάτια.
Ρωμαϊκά μνημεία στην Θεσσαλονίκη
Γελ Ρεντίνας Α3 Κωνσταντίνος Λουκάς Αλεξία Πλουμή
ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΠΑΤΡΑΣ. Η θέση της Πάτρας και σημεία ενδιαφέροντος H Πάτρα είναι μια πόλη στην Δυτική Ελλάδα που βρέχεται στα βόρεια από.
Θέρμο Αιτολωακαρνανίας Το Θέρμο είναι κωμό- πολη της Αιτωλοακα- ρνανίας με επίσημο πληθυσμό κα- τοίκων.
Βυζαντινή Θεσσαλονίκη Ε'Τάξη 43ου Δημοτικού σχολέιου Ηρακλείου.
Αξιοθέατα και μνημεία των λαών της Ευρώπης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Σχολικό έτος Κατερίνα Γαλλιού ΣΤ’2.
Η Α' Αγία Σοφία θεμελιώθηκε από τον Μεγάλο Κωνσταντίνο αλλά οικοδομήθηκε από το γιο του Κωνστάντιο ( ). Τα εγκαίνιά της έγιναν το 346.
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ Το Άγιο Όρος αποτελεί αυτοδιοίκητο τμήμα του Ελληνικού Κράτους, που βρίσκεται στη χερσόνησο του Άθω της Χαλκιδικής στη Μακεδονία. Ελληνικού.
ΧΑΝΙΑ. Η Σπλάντζια είναι παλιά τουρκική συνοικία, που σήμερα ονομάζεται «πλατεία 1821» και όπου θα δείτε την επιβλητική εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Η.
Γ. Βελένης, Το πολύκογχο ιερό βήμα των τρισυπόστατων εκκλησιών της Τουρκοκρατίας, στο: Εκκλησίες IΙ (1982) Γ. Σκιαδαρέσης, Προσκτίσματα μεταβυζαντινών.
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης.
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
Κομοτηνή Η Κομοτηνή πρωτεύουσα της ελληνικής Θράκης, βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Ελλάδας, στο νομό Ροδόπης.
Ελληνορωμαϊκά μνημεία στην Ελλάδα Μαλβίνα Αντωνίου Ε΄1.
Αγιος Νικόλαος Ορφανός..  Ο Ναός του Αγίου Νικολάου του Ορφανού είναι παλαιό βυζαντινό καθολικό μονής της Θεσσαλονίκης και μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής.
1. Η Αμμόχωστος είναι η πρωτεύουσα της ομώνυμης επαρχίας. Το 1960 κατοικούσαν Έλληνες, 6120 Τούρκοι και 24 Μαρωνίτες. 2. Κατά τη διάρκεια της τουρκικής.
Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ Ο ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΥΠΑΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. Η Αγία Σοφία είναι το πρώτο κτίσμα που χτυπάει στα μάτια του επισκέπτη, καθώς εισέρχεται από την Προποντίδα.
Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολη. Ο Ναός της Αγίας Σοφίας (Ναός της Ύπατης Σοφίας του Ένσαρκου Λόγου του Θεού) χτίστηκε το 532 από τον Ιουστινιανό στη θέση.
ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ ΕΛΕΝΗ ΠΑΤΣΑΛΙΔΟΥ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΩΝΑ Η Περιστερώνα είναι ένα χωριό περίπου 32 χιλιόμετρα δυτικά από την πρωτεύουσα Λευκωσία, στους πρόποδες της.
Η παλαιοχριστιανική βασιλική Η καταγωγή. Οι τύποι.
ΑΓΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Η Αγία Σοφία Αντρέας Χατζησταύρου.
Αυτόχθονες λαοί Βασίλης Μπαρμπαρής Στ’2
ΚΟΡΩΝΗ.
Ιερός ναός Τιμίου Σταυρού Δολιανών Ξανθίππη Βρή - Τάξη Β’1
Εκκλησίες στη Λακατάμεια
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
Αγία Σοφία Η Αγία Σοφία ,ικ΄π στη Θεσσαλονίκη, είναι μία από τις παλαιότερες εκκλησίες της πόλης, η οποία έχει παραμείνει ακέραια μέσα στο βάθος του χρόνου.
Μηλιά Η Μηλιά βρίσκεται στη κατεχόμενη επαρχία της Αμμοχώστου. Βρίσκεται 21 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της πόλης Αμμοχώστου. Ο πληθυσμός της κοινότητας από.
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ. ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Σε μια από τις πιο μαγευτικές γωνίες του Βοσπόρου, ο ναός του Αγίου Δημητρίου Ξηροκρήνης, χτισμένος πάνω στα ερείπια.
Εκκλησιαστική τέχνη – Οι Ρυθμοί των Ναών
Η ρωμαϊκή αγορά της Αθήνας
Μονή Αγίου Γεωργίου ΄΄καρύπη΄΄
Η ρωμαϊκή αγορά.
Τα ρωμαϊκά μνημεία Θεοδώρα Μπάφα Ε’2.
Μαθητής: Ανδρέας Αναδιώτης Τάξη: Β1α
Βασίλης Αθανασιάδης τάξη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
“ Ένα κτίριο μ ε ιδιαίτερη ση μ ασία ” Φρίντα Μπενέτου.
15. Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΑΟΥ Η εκκλησία του Αγίου Νικολάου στην πύλη του Αγίου Ρωμανού (Τοπ καπί) βρίσκεται στο Karatay sokak. Στην λίστα του Τρύφωνα του 1584 αναφέρεται ως Άγιος Γεώργιος. Στις αρχές του 17ου αι. η εκκλησία κάηκε και χτίστηκε μια καινούργια εκκλησία. Στη λίστα του Πατεράκη στα 1604 αυτή έχει το όνομα του Αγίου Νικολάου. Ο S. Hovhannesyan (1740 - 1805) αναφέρει ότι η εκκλησία είναι σε μισοκατεστραμένη κατάσταση και ότι χρησιμοποιείται από ένα μικρό αριθμό Ρωμιών. Σύμφωνα με την επιγραφή που υπάρχει στη σημερινή εκκλησία, αυτή χτίστηκε το 1831 από τον αρχιτέκτονα Konstantinos Yolasığmazis.

ΣΧΕΔΙΟ ΝΑΟΥ Στο βόρειο μέρος του ξύλινου νάρθηκα που βρίσκεται βόρεια υπάρχει αγίασμα του Αγίου Γεωργίου. Η εκκλησία είναι τρίκλιτη βασιλική με διαστάσεις 23,98Χ 14,24 μ. και ύψος 10 μ. Στην αυλή υπάρχουν κτίρια για το προσωπικό και τη διοίκηση του ναού αλλά και σχολείο που επισκευάστηκε την 1η Οκτωβρίου 1856.

ΣΧΟΛΙΑ Επιγραφές μαρτυρούν πως είναι κτίσμα τού 1831. Αυτές οι εντοιχισμένες μαρμάρινες επιγραφές που συναντά κανείς τόσο συχνά στους ναούς της Πόλης, επιγραφές που οι περισσότερες αναφέρονται σε ανοικοδομήσεις και επισκευές και σπανιότερα στην χρονολογία ιδρύσεως του ναού, θα έλεγε κανείς ότι αν ο ιστορικός του μέλλοντος δεν είχε άλλα στοιχεία έξω από αυτές, θα μπορούσε ίσως να αναπλάσει, όχι τόσο την ιστορία κάθε ναού, αλλά την ιστορία της Ρωμιοσύνης της Πόλης. Αυτές οι επιγραφές που μας μιλούν για τον «πόθον καὶ ζῆλον τῶν ἐνοριτῶν καὶ τοῦ ἀρχιερέα τῆς ἐκκλησίας τοῦ Κυρ Σωφρονίου» κι αλλού «τῶν μπαχτσεβάνηδων καὶ τῶν ἐπιστατῶν μπακάληδων», αυτές οι ανορθόγραφες τις περισσότερες φορές επιγραφές, αποτελούν ένα «ερμηνευτικό κλειδί» για τον μελετητή των λαμπρών κοινοτήτων των Ελλήνων της Πόλης.

ΟΜΑΔΑ: ΤΑ ΚΑΡΤΟΥΝ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ