Σύγχρονες Θεωρίες για τη μάθηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Advertisements

Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΤΠΕ (ΙΙ)
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
Σενάριο.
Διδακτικά σενάρια.
Διδακτικά σενάρια Στέργιος Ναστόπουλος.
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
Κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης και Τ.Π.Ε
 Διαπερνούν και ανατρέπουν παραδοσιακά σύνορα (όρια), γεωγραφικά, οι-κονομικά και πολιτιστικά.  Έχουν αλματώδη ρυθμό εξέλιξης.  Προκαλούνται από τις.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ & ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β’ ΕΠΑΛ Οδυσσέας Λεβαντής-Μέλος Ομάδας Συγγραφής.
Θεωρίες Μάθησης Υλικό Γ.Μ. ενότητα 2.1. E. L. Thorndike ( ) B. F. Skinner ( ) J. Piaget ( ) J. Bruner (1915-) Ivan Pavlov ( )
«Θεωρίες Μάθησης» Επιμέλεια: Φιλοθέη Κολίτση Δραστηριότητα στην Ενότητα 2 ΠΑΚΕ Κεντρικής Μακεδονίας Ιανουάριος 2012.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
> > Ερευνητική εργασία Β λυκείου. Κανελλοπούλου Αλεξία Πατσούρα Εύη Σινάνος Νίκος Σίνανος Παναγιώτης Σχολικό έτος Σχολικό έτος Γενικό.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Στη διδακτική διαδικασία… η προσωπικότητα της διδάσκουσας/του διδάσκοντα, τα επιστημονικά-γνωστικά αντικείμενα, το.
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Δημιουργία σεναρίου.
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ & ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β’ ΕΠΑΛ Οδυσσέας Λεβαντής-Μέλος Ομάδας Συγγραφής.
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Κοινότητα και Πρακτική στη Μάθηση
Web 2 Τεχνολογίες και η χρήση τους στη μαθησιακή διαδικασία
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β1
Θεωρίες Μάθησης & Διδακτικές Στρατηγικές Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σύγχρονες Θεωρίες για τη μάθηση Ηλίας (Λίνος) Υφαντής, Επιμορφωτής Β Επιπέδου ΠΕ 02

Σύγχρονες Θεωρίες για τη μάθηση Εφαρμογή στις ΤΠΕ Θεωρίες Μάθησης Εκπρόσωποι (Εκτέλεση πράξεων- Απομνημόνευση) Drill and Practise, & Kαθοδήγηση διδασκαλίας Watson, Thorndike, . Skinner Συμπεριφοριστικές- Μάθηση μέσω ενίσχυσης Ερέθισμα-αντίδραση- ανατροφοδότηση Προγραμματισμος (Logo) Εννοιολογικοί χάρτες Εικονική πραγματικότητα Προσομοίωσης Κονστρουκτιβισμός -Εποικοδομισμός, (δόμηση σε προγενέστερες γνώσεις) Ανακαλυπτική μάθηση Piaget Bruner Κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (συνεργατική) Ζώνες επικείμενης ανάπτυξης Θεωρία δραστηριότητας- εγκαθιδρυμένης μάθησης Vygotsky Doise Mugny Web 2, Κοινωνική Δικτύωση (Π.χ Google Docs, Wikis κα) Ηλίας (Λίνος) Υφαντής, Επιμορφωτής Β Επιπέδου ΠΕ 02

Ηλίας (Λίνος) Υφαντής, Επιμορφωτής Β Επιπέδου ΠΕ 02 Σήμερα: Σε πτώση Έμφαση Συμπεριφοριστικές ( μόνο για εξάσκηση) Κονστρουκτιβισμός -Εποικοδομισμός, Κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (συνεργατική) Αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους, Έμφαση στη Δημιουργία από τον μαθητή Ηλίας (Λίνος) Υφαντής, Επιμορφωτής Β Επιπέδου ΠΕ 02

Ηλίας (Λίνος) Υφαντής, Επιμορφωτής Β Επιπέδου ΠΕ 02 Ερωτήματα: Ηλίας (Λίνος) Υφαντής, Επιμορφωτής Β Επιπέδου ΠΕ 02

ΤΠΕ και μέθοδοι διδασκαλίας: Ασύμβατες με ΤΠΕ Συμβατές με ΤΠΕ Ορισμένες Παραδοσιακές (άλλο μάθημα άλλο διάλεξη..) Κονστρουκτιβισμός -Εποικοδομισμός, Κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (συνεργατική) Προαπαιτούμενη η οργάνωση της τάξης σε ομάδες (ειδικά για projects >1 διδακτική ώρα Στόχος η επίλυση προβλήματος Ηλίας (Λίνος) Υφαντής, Επιμορφωτής Β Επιπέδου ΠΕ 02

ΤΠΕ και μέθοδοι διδασκαλίας: Συμβολή ΤΠΕ Κονστρουκτιβισμός -Εποικοδομισμός, Κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (συνεργατική) Εύρεση Περιεχομένου (εντοπισμός υλικού) Οργάνωση Δεδομένων (συνεργασά μεταξύ τους πχ. Με forum) Στόχος η επίλυση προβλήματος Προέκταση (Web Quests) Ηλίας (Λίνος) Υφαντής, Επιμορφωτής Β Επιπέδου ΠΕ 02

Διδακτικά Σενάρια και Σχέδιο Μαθήματος Παιδαγωγικοί Στόχοι Σενάριο Σχέδιο Μαθήματος: Εποπτικό υλικό Φάσεις Διδασκαλίας Συγκεκριμένα Φάσεις Διδασκαλίας Αφόρμηση, Ανάπτυξη, Αξιολόγηση, Κτλ Ρόλοι συμμετεχόντων Διεπιστημονικότητα -Διαθεματικότητα Ηλίας (Λίνος) Υφαντής, Επιμορφωτής Β Επιπέδου ΠΕ 02