Σύγχρονες Θεωρίες για τη μάθηση Ηλίας (Λίνος) Υφαντής, Επιμορφωτής Β Επιπέδου ΠΕ 02
Σύγχρονες Θεωρίες για τη μάθηση Εφαρμογή στις ΤΠΕ Θεωρίες Μάθησης Εκπρόσωποι (Εκτέλεση πράξεων- Απομνημόνευση) Drill and Practise, & Kαθοδήγηση διδασκαλίας Watson, Thorndike, . Skinner Συμπεριφοριστικές- Μάθηση μέσω ενίσχυσης Ερέθισμα-αντίδραση- ανατροφοδότηση Προγραμματισμος (Logo) Εννοιολογικοί χάρτες Εικονική πραγματικότητα Προσομοίωσης Κονστρουκτιβισμός -Εποικοδομισμός, (δόμηση σε προγενέστερες γνώσεις) Ανακαλυπτική μάθηση Piaget Bruner Κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (συνεργατική) Ζώνες επικείμενης ανάπτυξης Θεωρία δραστηριότητας- εγκαθιδρυμένης μάθησης Vygotsky Doise Mugny Web 2, Κοινωνική Δικτύωση (Π.χ Google Docs, Wikis κα) Ηλίας (Λίνος) Υφαντής, Επιμορφωτής Β Επιπέδου ΠΕ 02
Ηλίας (Λίνος) Υφαντής, Επιμορφωτής Β Επιπέδου ΠΕ 02 Σήμερα: Σε πτώση Έμφαση Συμπεριφοριστικές ( μόνο για εξάσκηση) Κονστρουκτιβισμός -Εποικοδομισμός, Κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (συνεργατική) Αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους, Έμφαση στη Δημιουργία από τον μαθητή Ηλίας (Λίνος) Υφαντής, Επιμορφωτής Β Επιπέδου ΠΕ 02
Ηλίας (Λίνος) Υφαντής, Επιμορφωτής Β Επιπέδου ΠΕ 02 Ερωτήματα: Ηλίας (Λίνος) Υφαντής, Επιμορφωτής Β Επιπέδου ΠΕ 02
ΤΠΕ και μέθοδοι διδασκαλίας: Ασύμβατες με ΤΠΕ Συμβατές με ΤΠΕ Ορισμένες Παραδοσιακές (άλλο μάθημα άλλο διάλεξη..) Κονστρουκτιβισμός -Εποικοδομισμός, Κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (συνεργατική) Προαπαιτούμενη η οργάνωση της τάξης σε ομάδες (ειδικά για projects >1 διδακτική ώρα Στόχος η επίλυση προβλήματος Ηλίας (Λίνος) Υφαντής, Επιμορφωτής Β Επιπέδου ΠΕ 02
ΤΠΕ και μέθοδοι διδασκαλίας: Συμβολή ΤΠΕ Κονστρουκτιβισμός -Εποικοδομισμός, Κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (συνεργατική) Εύρεση Περιεχομένου (εντοπισμός υλικού) Οργάνωση Δεδομένων (συνεργασά μεταξύ τους πχ. Με forum) Στόχος η επίλυση προβλήματος Προέκταση (Web Quests) Ηλίας (Λίνος) Υφαντής, Επιμορφωτής Β Επιπέδου ΠΕ 02
Διδακτικά Σενάρια και Σχέδιο Μαθήματος Παιδαγωγικοί Στόχοι Σενάριο Σχέδιο Μαθήματος: Εποπτικό υλικό Φάσεις Διδασκαλίας Συγκεκριμένα Φάσεις Διδασκαλίας Αφόρμηση, Ανάπτυξη, Αξιολόγηση, Κτλ Ρόλοι συμμετεχόντων Διεπιστημονικότητα -Διαθεματικότητα Ηλίας (Λίνος) Υφαντής, Επιμορφωτής Β Επιπέδου ΠΕ 02