ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ
ΤΙ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ;
Λεξιλογικά Λάθη 1. Ακυριολεξία: Είναι η χρήση λέξεων μέσα στο γραπτό με σημασία διαφορετική απ’ αυτήν που είναι γενικώς αποδεκτή
Ακυριολεξία – Παραδείγματα: απομακρύνεται από όλες τις πνευματικές καλλιέργειες (ενασχολήσεις) να εξαφανίσουμε το πρόβλημα (αντιμετωπίσουμε) το ρατσισμό τον δημιουργούμε εμείς (προκαλούμε)
φταίμε τους ανθρώπους από άλλες χώρες επειδή δεν υπάρχουν δουλειές (ρίχνουμε την ευθύνη) έτσι στο μυαλό μας σχηματίζεται το μίσος μας για αυτούς (γεννιέται) δημιουργείται η ανεργία (προκαλείται) η λύση της οικογένειας γίνεται τώρα με εύκολες διαδικασίες (η λύση του γάμου ή η διάλυση της οικογένειας)
Στα σχολεία υπάρχουν πολλά είδη ατόμων (διαφορετικών εθνικοτήτων) Το πιο σοβαρό αίτιο του ρατσισμού είναι η έλλειψη ανθρωπιστικής παιδείας δηλαδή η έλλειψη της ανθρωπότητας στην εκπαίδευση (η έλλειψη των ανθρωπιστικών αξιών) Η σημερινή παιδεία καλλιεργεί τις γνώσεις του μαθητή αλλά και το πού θα καταταχθεί στο μέλλον (και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο μέλλον του)
2. Πεζολογία: Είναι η χρήση λέξεων του καθημερινού και απλού λεξιλογίου
Πεζολογία – Παραδείγματα με λίγη κατανόηση στον απέναντι μας μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα (στο συνάνθρωπο μας) σας στέλνω αυτή την επιστολή για να σας πω μερικά προβλήματα στο τομέα της εκπαίδευσης (αναφέρω)
θα ήθελα να σας αναφέρω το τι μας προσφέρει η παιδεία στα σχολεία (να αναφερθώ στην προσφορά της παιδείας) πιστεύουμε και είμαστε με την ιδέα ότι εμείς είμαστε καλύτεροι (έχουμε την εντύπωση ότι είμαστε ανώτεροι) μειώνουμε τους άλλους από τα μάτια μας (τους θεωρούμε κατώτερους) να καταλάβει τις αξίες της ζωής (συνειδητοποιήσει)
3. Αοριστολογία Η χρησιμοποίηση λέξεων χωρίς σαφές και ακριβές περιεχόμενο
Αοριστολογία Παραδείγματα: η κοινωνία αντιμετωπίζει τα διάφορα θέματα με όποιον τρόπο μπορεί με βάση όλα αυτά μπορεί να υπάρξει αλληλοσεβασμός και συνεργασία ανάμεσα στους λαούς η εκπαίδευση στα σχολεία προσφέρει πολλά πράγματα στους μαθητές είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα σε όλο τον κόσμο
4. Νεολογισμός Η χρήση λέξεων αδόκιμων ή παράδοξων για τη συγκεκριμένη περίπτωση
Νεολογισμός Παραδείγματα: για την ξεπέραση της κρίσης είναι αναγκαίος ο επαναπροσδιορισμός των αξιών (αντιμετώπιση) τα υλικά αγαθά μπήκαν στη ζωή μας για σκοπό καλυτέρευσης (με σκοπό την βελτίωση του βιοτικού επιπέδου)
5. Ξενισμός Υιοθέτηση ξένων λέξεων, όταν υπάρχουν αντίστοιχες ελληνικές. Παράδειγμα: το κοινωνικό στάτους των ανθρώπων (κοινωνική τάξη)
Εκφραστικά Λάθη Για την αποφυγή των διαφόρων εκφραστικών λαθών προτείνονται οι εξής λύσεις: Η εναλλαγή ρηματικών και ονοματικών φράσεων όταν οι ονοματικές φράσεις συσσωρεύονται Παράδειγμα: Η προσπάθεια του ανθρώπου για την απαλλαγή του από τις προλήψεις (η προσπάθεια του ανθρώπου ν’ απαλλαγεί από τις προλήψεις)
2. Η εναλλαγή προσδιορισμένων και μη λέξεων μέσα στις προτάσεις, ώστε να αποφεύγεται η ξηρότητα του λόγου. Παράδειγμα: Η εποχή μας δοκιμάζεται από προβλήματα (η εποχή μας δοκιμάζεται έντονα από ψυχολογικά και κοινωνικά προβλήματα)
3. Η εναλλαγή ρηματικών και ονοματικών όταν συσσωρεύονται πολλοί ρηματικοί τύποι Παράδειγμα Ο πολίτης αποτρέπεται από το να επιχειρεί να υποστηρίζει μία άγονη επιχειρηματολογία (ο πολίτης αποτρέπεται από την υποστήριξη μιας άγονης επιχειρηματολογίας)
4. Η αποφυγή της επανάληψης Παράδειγμα Στη σημερινή κοινωνία είναι γνωστό ότι υπάρχουν προβλήματα στις σχέσεις των νέων με τους ενήλικες. Υπάρχουν διαφωνίες, εντάσεις, προβλήματα και έλλειψη επικοινωνίας. Οι νέοι δεν πρέπει να είναι έντονα αντιδραστικοί με τους ενήλικες. Πρέπει να προσπαθήσουν να μπουν στη θέση των ενήλικων.
5. Η χρήση ονοματικών προσδιορισμών στα ουσιαστικά και επιρρηματικών προσδιορισμών στα ρήματα για να αποφεύγεται η ξηρότητα του λόγου, να υπάρχει σαφήνεια και παραστατικότητα. Παράδειγμα: Η αμφιβολία οδηγεί στη γνώση (η καλόπιστη και ειλικρινής αμφιβολία οδηγεί στη γνώση) Οι νέοι περιθωριοποιούνται (οι νέοι εύκολα περιθωριοποιούνται)
6. Ασυμφωνία αριθμών στους κύριους όρους της πρότασης Παράδειγμα: Η κυβέρνηση και ο λαός πρέπει να εργαστεί (η κυβέρνηση και ο λαός πρέπει να εργαστούν)
7. Αδόκιμοι εμπρόθετοι προσδιορισμοί: Παραδείγματα: Οι νέοι παρασύρονται με τα ναρκωτικά Μέσα σε όλο αυτό οι αρνητικές επιπτώσεις είναι πάρα πολλές Με αυτό το λόγο μολύνεται το περιβάλλον Έπειτα όλοι οι άνθρωποι μετά από πολύ μίσος που έχουμε για τους ξένους, τους συμπεριφερόμαστε άσχημα
8. Η κακή χρήση της χρονικής βαθμίδας Παραδείγματα: Πρέπει να προσπαθούμε για να έχουμε κερδίσει την επιτυχία
9. Η κακή πλοκή των λέξεων μέσα στην πρόταση 9. Η κακή πλοκή των λέξεων μέσα στην πρόταση Παραδείγματα Διότι δεν είναι δυνατόν του κάθε ατόμου να ικανοποιείται το συμφέρον ξεχωριστά Ακόμη ένα πρόβλημα που αγχώνει τους μαθητές είναι ο εξεταστικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης και καλλιεργεί την βαθμοθηρία στους μαθητές Συμπεραίνοντας η αντιμετώπιση όλων των ειδών κρίσης θα αντιμετωπιστεί όλη σχεδόν με τον ίδιο τρόπο
10. Η άτεχνη παθητική σύνταξη : Παραδείγματα τα πολλά φρούτα και λαχανικά όταν τρώγονται από τους ανθρώπους κάνουν καλό στην υγεία (Όταν οι άνθρωποι τρώνε πολλά φρούτα και λαχανικά κάνουν καλό στην υγεία τους)
Τα «και» & «έτσι» Τα πολλά και - έτσι σε μία πρόταση είναι σκόπιμο να αποφεύγονται. Αυτό είναι δυνατόν να γίνει αν στη θέση κάποιων από τις προτάσεις που συνδέονται με το και ή το έτσι. χρησιμοποιήσουμε: ξεχωριστές προτάσεις δευτερεύουσες προτάσεις (πχ αιτιολογικές, χρονικές) μετοχές επίθετα
Το «όπου», αυτή η μάστιγα Η αγάπη και η ανεκτικότητα είναι μερικοί τρόποι όπου μπορούμε να μειώσουμε τον ρατσισμό. Είναι πάρα πολλοί οι λόγοι όπου οφείλεται ο υπερκαταναλωτισμός
Πλεονασμός Στη περίοδο αυτή που ζούμε τώρα Έτσι τότε ο άνθρωπος θα μπορέσει να καταλάβει τις πραγματικές αξίες της ζωής. Αυτό το πρόβλημα που υπάρχει σήμερα μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε Ελπίζω όλοι να κατανοήσουμε κάποια πράγματα και να καταλάβουμε…
Μεγάλες Προτάσεις Ακόμη ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα και σοβαρό πρόβλημα είναι πως δεν υπάρχει καθόλου ελεύθερος χρόνος για τον εαυτό του και την οικογένεια του για τον λόγο που είναι από το πρωί μέχρι τη νύχτα στη δουλειά τους για να βγάζουν όλο και περισσότερα χρήματα για να μπορούν να καταναλώνουν.