Η Στρατηγική των επιχειρήσεων. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Έμφαση στην καμπύλη λειτουργικής Αποτελεσματικότητας μιας εταιρείας. Η καμπύλη αυτή περιλαμβάνει δυο κύριες διαστάσεις, προσφερόμενη αξία στον πελάτη, και το κόστος. Μια εταιρεία μπορεί να βελτιώσει την λειτουργικότητα της με την εισαγωγή νέας τεχνολογίας.
Μέθοδοι βελτίωσης της λειτουργικής αποτελεσματικότητας. Benchmarking (συγκριτική προτυποποίηση). Reengineering (ανασχεδιασμός δραστηριοτήτων). Outsourcing (εξωτερίκευση διαδικασιών). Total quality management (διοίκηση ολικής ποιότητας).
Στρατηγική σκέψη. Αυτή περιλαμβάνει την στρατηγική αναλυση εσωτερικού περιβάλλοντος, την εταιρική αποστολή/όραμα Τρεις βασικές στρατηγικές θεωρήσεις. Επιχειρηματική Στρατηγική Ανάπτυξης. Στρατηγική συρρίκνωσης/διάσωσης Ανταγωνιστική Στρατηγική. Στρατηγική ανάπτυξης μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων. Στρατηγικές συμμαχίες. Λήψη στρατηγικών αποφάσεων.
Μελετη περίπτωσης. Ποια είναι τα κύρια προβλήματα που αντιμετώπιζε η Honda στην εφαρμογή της στρατηγικης της? Ποιες είναι οι κύριες μορφές στρατηγικης που εφάρμοσε η Honda? Εφαρμόστε και δικαιολογήστε τη θεωρία των 5ps του Mintzberg στην περίπτωση της Honda?