Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.
Advertisements

Από το facebook στη σχολική επιθετικότητα: απόπειρες παραγωγής αυθεντικού μαθητικού λόγου σε περιβάλλον wiki Μαρία Νέζη PhD στη Διδακτική Επιμορφώτρια.
ΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Χ. Λεμονίδης Καθηγητής ΠΔΜ Ακαδ. Έτος: Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά.
Ημερίδα – Δημόσια Έργα : Βέλτιστο Κόστος για Μέγιστο Κοινωνικό Όφελος Ιωάννης Γιάνναρος (Οικονομολόγος) : Δημόσια Έργα. Το φτηνό είναι ακριβό Ομάδα Έργου.
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
Μονάδες Διασφάλισης Ποιότητας: Από τους τετραετείς κύκλους αξιολόγησης στους διαχρονικούς κύκλους ποιότητας Ημερίδα «Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη.
BizExperts. ΤI EINAI ? Πρόκειται για μια δυναμική πλατφόρμα παροχής όλων των υπηρεσιών που έχουν ανάγκη οι επιχειρήσεις Πρόκειται για.
Τούλα Πατσάλη Διεύθυνση Διαρθρωτικών Ταμείων και Ταμείου Συνοχής Γραφείο Προγραμματισμού ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ.
Μεθοδολογία επιμόρφωσης δραστηριότητα ενότητας 8 επιμόρφωσης επιμορφωτών β' επιπέδου στις Τ.Π.Ε Κωνσταντίνα Ματσούκα Φιλόλογος.
Ντύνοντας … την παράδοση Φωτογραφικό υλικό από τις δραστηριότητες των παιδιών στο πρόγραμμα «Teachers 4 Europe» Έκτη τάξη, Δημοτικού Σχολείου Παπάδου Μάρτιος.
Εκπαίδευση Ενηλίκων – Γενικό πλαίσιο (1) Ανέκαθεν οι άνθρωποι προσπαθούσαν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και.
Πώς μπορεί ένας νέος Δερματολόγος να είναι Αποτελεσματικός και Ανταγωνιστικός, με το λιγότερο δυνατό κόστος? Νικόλαος Γ. Αποστολάκης.
ΑΦΗΓΗΣΗ Ορισμός (ενότητα 3) Μορφές αφήγησης (ενότητα 3) Δομή αφηγηματικού κειμένου (ενότητα 3) Το ρήμα στην αφήγηση (ενότητα 5) Οπτική γωνία (ενότητα 8)
Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος Λειτουργική ή κατά εργασία μέθοδος Ομαδική νοσηλευτική Πρωτοβάθμια νοσηλευτική Προσωπική διευθέτηση.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΡΙΩΤΟΓΛΟΥ - Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Δείκτες Απόδοσης Επενδύσεων
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
Αθλητική Διοίκηση Ενότητα 4: Στρατηγική στον αθλητισμό
Αφήγηση και Ιστορίες στη Διδακτική της Γλώσσας Σούδη Αντωνία, 428
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά
Δημιουργία-Επιμέλεια: Φιλιππούσης Γεώργιος
Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Μάθημα επιλογής ΣΤ’ εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο.
Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
«Η λογοτεχνία στο Γυμνάσιο: Μια πρώτη συγκριτική μελέτη των ελληνικών και των αγγλικών προγραμμάτων σπουδών» Τάσος Μιχαηλίδης, Δρ. Φιλολογίας ΕΚΠΑ, Τζήνα.
Οι μαθητές μου κι εγώ γυρίζουμε ταινία
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ ΤΜΗΜΑ: Α3 ΜΑΘΗΤΗΣ:ΚΛΕΑΡΧΟΣ ΠΡΕΚΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ: Κα ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ ΘΕΜΑ: ΕΙΔΗ ΓΡΑΦΗΣ ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Β.
3/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 4 Φιλίππα Χατζησταύρου Τεχνικές σύγκρισης.
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Tάσεις 2 – Social media Social media content Apps for learning Videos
4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου Ενημέρωση Γονέων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ενότητα 2η: Επίλυση προβλήματος & Αναλυτικά προγράμματα Σπουδών
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
Project.
"Fresh Ideas and Resources in
Πρακτική άσκηση – μελέτη περίπτωσης
Ιστοσελίδες νέας γενιάς και εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης στην εκπαίδευση Ρέθυμνο, 1η Νοεμβρίου
Υγιείς Εργασιακές Σχέσεις, Σύγχρονες Επιχειρήσεις
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Ιστορικές Πηγές & Ιστορικές Μαρτυρίες
Μεσογειακή διατροφή.
Διδακτικη της ιστοριας με ΤΠΕ 4ο μαθημα
Συμβουλευτική υποστήριξη κοινωνικών vs
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Ο ρόλος της κοινωνικής δικτύωσης (social media) στην ευαισθητοποίηση των εφήβων και στη διάχυση πληροφοριών για την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΕ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου Γυμνάσιο ΛΤ Σικίνου
H εξέλιξη της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα στον 20ο αιώνα
ΚΡΗΤΙΚΟΣ – Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ.
Κοινωνικές Ανισότητες και ο Ρόλος του Σχολείου. S. Bowles και H
Διαδραστική Μάθηση © 2018.
Δημήτρης Παπαστεργίου // Δήμαρχος Τρικάλων
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ιδιωτική οικονομική 1η ενότητα «ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ»
Internet safety Λεόντειος Σχολή Αθηνών Δημοτικό Στ2
Ευμορφία Κηπουροπούλου Δρ. Παιδαγωγικής Α.Π.Θ.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΜΕ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ή ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΟΤΑ Εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας

Αρχή της επικαιρότητας Η αξιοποίηση από πλευράς εκπαιδευτικού επίκαιρων γεγονότων στη διδακτική προσέγγιση ενός γνωστικού αντικειμένου Χρήση αναφορών ΜΜΕ (έντυπων και ηλεκτρονικών)

Αρχή της επικαιρότητας Η διδασκαλία έχει καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα όταν συνδέεται με την καθημερινή επικαιρότητα, με τρέχοντα θέματα, με σύγχρονες εξελίξεις, τεχνολογικά επιτεύγματα και γενικά με τις τελευταίες εξελίξεις (Πάσχος, 2007)

Αρχή της επικαιρότητας Πλεονεκτήματα σύνδεσης της διδασκαλίας με την αρχή της επικαιρότητας

Αρχή της επικαιρότητας Όταν η διδασκαλία συσχετίζεται με την επικαιρότητα καθίσταται πιο ενδιαφέρουσα Ενισχύεται η ενεργοποίηση των μαθητών και προκαλείται το σύνολο των αισθήσεών τους Συνδέονται τα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα με ζητήματα της επικαιρότητας και δημιουργούνται νέοι τρόποι μάθησης

Αρχή της επικαιρότητας Τρόποι σύνδεσης μιας διδασκαλίας με την αρχή της επικαιρότητας

Αρχή της επικαιρότητας Τρόποι σύνδεσης μιας διδασκαλίας με την αρχή της επικαιρότητας Προβολή σχετικού οπτικοακουστικού υλικού Αξιοποίηση έντυπου υλικού (αποδελτίωση εφημερίδων, περιοδικών) 3) Αξιοποίηση διαδικτύου και μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media)

Αρχή της επικαιρότητας Τρόποι σύνδεσης μιας διδασκαλίας με την αρχή της επικαιρότητας 4) Μελέτες Περίπτωσης (Case Studies) πραγματικών επαγγελματικών υποθέσεων 5) Χρήση σύγχρονων και επίκαιρων παραδειγμάτων και εφαρμογών 6) Ανάθεση εργασιών σχετικών με ζητήματα επικαιρότητας

Αρχή της επικαιρότητας Τι πρέπει να προσέξει ο εκπαιδευτικός κατά την εφαρμογή της αρχής της επικαιρότητας στη διδακτική ;

Αρχή της επικαιρότητας Προσεχτική επιλογή του υλικού επικαιρότητας έτσι ώστε να συνάδει με τους εκάστοτε διδακτικούς στόχους Αξιοποίηση του υλικού επικαιρότητας και διασύνδεσή του με το διδασκόμενο αντικείμενο Ανατροφοδότηση και εξαγωγή διδακτικών συμπερασμάτων

Αρχή της επικαιρότητας Αποφυγή επιλογής θεμάτων ή περιστατικών τα οποία πιθανόν να δημιουργήσουν σύγχυση ή αντιδικίες Σύνδεση της αρχής της επικαιρότητας με την κατάλληλη κατά περίσταση διδακτική μεθοδολογία

Αρχή της επικαιρότητας Διδακτικές Τεχνικές συνδεόμενες με την αρχή της επικαιρότητας Χρήση τεχνικώνν ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της εκάστοτε περίστασης και του εκάστοτε γνωστικού αντικειμένου

Αρχή της επικαιρότητας Διδακτικές Τεχνικές συνδεόμενες με την αρχή της επικαιρότητας Έμφαση σε: Μελέτη περίπτωσης Συζήτηση Ερωτήσεις-Απαντήσεις Ομάδες εργασίας

Αρχή της επικαιρότητας Σύνδεση της επικαιρότητας με την ανάθεση εργασιών όπως και με όλα τα στάδια μιας διδασκαλίας ανάλογα με την εκάστοτε περίσταση

Βιβλιογραφία: Φύκαρης, Ι. (2012). Η αξιοποίηση του βίντεο και της κινούμενης εικόνας στη διδασκαλία. Μια διδακτική δυνατότητα. Τα Εκπαιδευτικά, τ. 13-14 Santagata, R. and Angelici, G. (2010). Studying the impact of the lesson analysis framework on preservice teachers’ abilities to reflect on videos of classroom teaching. Journal of Teacher Education Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης G.G.Weaver - E.W.Bollinger, (2008). Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας, Εκδόσεις Μ. ΠΕΧΛΙΒΑΝΙΔΗΣ & ΣΙΑ Α. Ε. Δάμος, Π. (2006). Οι κυριότερες αρχές της διδακτικής με έμφαση στην εξέλιξη τους από την αρχαιότητα ως σήμερα, Πτυχιακή Εργασία ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Κωνσταντοπούλου, Χ. (2009). Κοινωνιολογία της Καθηµερινότητας. Αθήνα: Παπαζήση