«Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Οι υπηρεσίες της ΔΑΣΤΑ ΑΠΘ και των επιμέρους δομών Καθ. Κυριαζής Πιτιλάκης, Επιστ. Υπεύθυνος ΔΑΣΤΑ ΑΠΘ.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ: euro|guidance Ημερίδα “Ευρωπαϊκή κινητικότητα για λόγους εκπαίδευσης & απασχόλησης: Euroguidance-Eures” 15 Οκτωβρίου 2004 ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
Καλλιόπη Σωτηράκη Σύμβουλος Σπουδών & Σταδιοδρομίας Λαμία, 02/11/2011
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.3 Χαρακτηριστικά των δικτύων για τα προγράμματα κινητικότητας: IVT, PLM, VETPRO.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 2ΟΟΟ Επιχειρησιακό Σχέδιο «Άρση από την ανεργία και την περιθωριοποίηση στην Απασχόληση»
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Κέντρα Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού Νόμος 2525/97.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 7/12/2011 Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Γραφείο Διασύνδεσης Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΘΥΡΙΔΕΣ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Γραφείο Διασύνδεσης Πα.Μακ. 1 Το Γραφείο Διασύνδεσης λειτουργεί από το 1994, προσανατολισμένο στην άμεση, έγκυρη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ - ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΕΡΓΩΝ στο Ν. ΑΧΑΪΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Παρουσίαση της Πράξης Ενημέρωση των δυνητικών ωφελούμενων και της τοπικής κοινωνίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
«Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013 Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Το Σας καλωσορίζει Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Σωματείο « Επιχειρηματικότητα» Νέων. ΣΕΝ/ JA Greece ΚΕΣΥΠ Ηλιούπολης.
ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ (ΕΕΔΕΓΕ)
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
KEN ΤΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΔΟΜΗ – « ΕΡΓΑΛΕΙΟ » ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.
Λιμναίου Ναυσικά Σύμβουλος Σταδιοδρομίας Γραφείου Διασύνδεσης O ρόλος του γραφείου διασύνδεσης : Πώς μπορεί να με βοηθήσει ;
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Στόχοι Συμβουλευτικής Ψυχολογίας Διαφορές μεταξύ θεωρητικών προσεγγίσεων (Ψυχανάλυση, Υπαρξισμός, Συμπεριφορισμός,
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΟΑΕΔ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής»
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
Μάθημα: Συμβουλευτική στη Δια Βίου Ανάπτυξη
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο Ρόλος των Συμβούλων πριν, κατά τη διάρκεια, και μετά από την Επαγγελματική Εκπαίδευση.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ-ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ» ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΔΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ, ΡΟΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ» 1Η ΕΝΟΤΗΤΑ «Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ» Παρουσίαση: Ντούμα Αικατερίνη-Σύμβουλος Ψυχολόγος ΣΔΕ Σοφάδων Συντονισμός: Σουφλάκος Βασίλειος-Δ/ντής ΣΔΕ Καρδίτσας

Σχετικά με τον θεσμό των ΣΔΕ… Ανήκουν στο Πρόγραμμα «Δια Βίου Μάθηση» του Υπουργείου Παιδείας. Θεσμοθετούνται στην Ελλάδα με Νόμο το 1997 (άρθρο 5, ν. 2525/1997) σύμφωνα με προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παρέχουν τη δυνατότητα σε άτομα άνω των 18 που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, να αποκτήσουν απολυτήριο γυμνασίου και να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνική, οικονομική και επαγγελματική ζωή.

Συμβουλευτική Υπηρεσία Καινοτομία των ΣΔΕ… Συμβουλευτική Υπηρεσία Σύμβουλο Ψυχολόγο Σύμβουλο Σταδιοδρομίας …έργο τους… Επιστημονική Στήριξη του Σχολείου Παιδαγωγική Στήριξη και Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών Συμβουλευτική υποστήριξη εκπαιδευομένων Αντιμετώπιση συναφών προβλημάτων που προκύπτουν κατά την υλοποίηση των προγραμμάτων του ΣΔΕ Σύστημα Υποστηρικτικό τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο ομάδας εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων.

Ορισμός Συμβουλευτικής Ψυχολογίας… Η Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρία (American Psychological Association) όρισε τη Συμβουλευτική Ψυχολογία ως: «….την ειδικότητα σύμφωνα με την οποία ο σύμβουλος ψυχολόγος βοηθάει το συμβουλευόμενο να βελτιώσει την προσωπική του κατάσταση, να ανακουφιστεί από τη λύπη, τη στεναχώρια, να επιλύσει τις κρίσιμες καταστάσεις που αντιμετωπίζει, να αναπτύξει την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων του και να παίρνει μόνος του αποφάσεις»

Σύμφωνα πάλι με την American Psychological Association, (1956), Ρόλος του Συμβούλου… Σύμφωνα πάλι με την American Psychological Association, (1956), «Τα προβλήματα που οδηγούν έναν άνθρωπο να ζητήσει τη βοήθεια του συμβουλευτικού ψυχολόγου ξεπηδούν από περιβαλλοντικές επιδράσεις και επιρροές ή από εσωτερικές συγκρούσεις και μπορεί να είναι επαγγελματικά, συναισθηματικά, κοινωνικά, εξελικτικά ή προβλήματα υγείας» …Ο Σύμβουλος… Πρέπει να εστιάζει στην καλλιέργεια της συμβουλευτικής σχέσης Να δίνει έμφαση στη διαδικασία Να αναλαμβάνει τους εξής ρόλους Προληπτικό ρόλο Θεραπευτικό ρόλο Εκπαιδευτικό ρόλο

Ο Σύμβουλος Ψυχολόγος στα ΣΔΕ… Ο Σύμβουλος στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας Έχει επαφή με όλους τους εμπλεκόμενους στο σχολικό σύστημα: εκπαιδευόμενοι, εκπαιδευτές, διευθυντές, τοπική κοινωνία. Μπορεί να εργάζεται σε ατομικό επίπεδο, παρέχοντας ατομικές συνεδρίες στους εκπαιδευόμενους, τους εκπαιδευτές και τους διευθυντές και σε ομαδικό επίπεδο διοργανώνοντας ομάδες με διαφορετική θεματολογία, ανάλογα με τις ανάγκες των μελών και της τοπικής κοινωνίας. Προσεγγίζει τις ανάγκες των εκπαιδευομένων. Εξασφαλίζει ένα ασφαλές, υποστηρικτικό και δημιουργικό περιβάλλον, το οποίο να ευνοεί, τη μάθηση και την ανάπτυξη προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Μπορεί, επίσης, να συνεργαστεί με την ομάδα των εκπαιδευτικών, το Διευθυντή της κάθε σχολικής μονάδας Σ.Δ.Ε., την τοπική κοινωνία λαμβάνοντας πάντα υπόψη το πολιτισμικό υπόβαθρο προέλευσης των εκπαιδευομένων.

Ομαδικές συναντήσεις εκπαιδευομένων… Ο σύμβουλος ψυχολόγος που διοργανώνει ομαδικές συναντήσεις με τους εκπαιδευόμενους πρέπει να έχει υπόψη του τα εξής: το στάδιο εξέλιξης που βρίσκεται η ομάδα, τη δυναμική της ομάδας που αναπτύσσεται μεταξύ των μελών, τις πιθανές συγκρούσεις που αναδύονται, το στάδιο του κύκλου ζωής που βρίσκονται τα μέλη, τις επαγγελματικές ανησυχίες που έχουν, τις κοινωνικές δυσκολίες που τυχόν αντιμετωπίζουν. Επίσης, πρέπει να γνωρίζει την πολιτιστική προέλευση των εκπαιδευομένων μιας και σε αυτούς περιλαμβάνονται Ρομά, μετανάστες, παλιννοστούντες σε ολοένα και αυξανόμενο αριθμό (Μαργάρα, 2007).

Επίπεδα δράσης του Συμβούλου Ψυχολόγου… βοηθά τους εκπαιδευόμενους να αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες που προκύπτουν από την ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον και σε άλλους τομείς της ζωής τους (π.χ. οικογένεια, φίλοι κ.α.). συνεργάζεται με την ομάδα των εκπαιδευτικών για την κατανόηση των ιδιαίτερων αναγκών και δυνατοτήτων του κάθε εκπαιδευομένου. συνεργάζεται με το Διευθυντή για λειτουργικά θέματα του σχολείου. συνεργάζεται με άλλους επαγγελματίες της ψυχικής υγείας . συνεργάζεται με την τοπική κοινωνία .

Ρόλος του Συμβούλου Ψυχολόγου… προληπτικός Δρα προληπτικά βοηθώντας τους εκπαιδευόμενους και τους εκπαιδευτικούς να προετοιμασθούν για τυχόν δυσκολίες που μπορεί να εμφανιστούν στο μέλλον. παρεμβατικός Βοηθάει δηλ. το άτομο να χειριστεί άμεσα τις τυχόν δυσκολίες που αντιμετωπίζει σε σημαντικούς τομείς της ζωής του (οικογένεια, εργασία, εκπαιδευτικό πλαίσιο, κοινωνικές σχέσεις). εκπαιδευτικός και εξελικτικός Βοηθάει, δηλαδή τους συμμετέχοντες στη συμβουλευτική διαδικασία μέσα από τις γνώσεις που τους παρέχει, να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις δυνατότητές τους και να τροποποιήσουν εκείνες τις στάσεις του που δεν είναι λειτουργικές στη ζωή του. (Μαλικιώση-Λοϊζου, 1999. Whiteley, 1980)

Χαρακτηριστικά Συμβούλου Ψυχολόγου… να κατέχει τις θεωρίες και τις τεχνικές της συμβουλευτικής ψυχολογίας να μπορεί να δημιουργεί το κατάλληλο ψυχοσυναισθηματικό κλίμα στη συμβουλευτική σχέση και να χρησιμοποιεί διευκολυντικές δεξιότητες στη συμβουλευτική διαδικασία να σέβεται κάθε μέλος και να αποδέχεται τις απόψεις και τις αξίες του ακόμη και αν διαφοροποιούνται από τις δικές του να έχει αντικειμενικότητα να έχει γνησιότητα και αυθεντικότητα να έχει ενσυναίσθηση να έχει άνευ όρων αποδοχή του άλλου να ακούει με προσοχή και ενδιαφέρον αυτά που εκφράζει ο άλλος να μπορεί να διακρίνει πότε κάποιο άτομο χρειάζεται παραπομπή σε άλλο ειδικό γιατί οι ανάγκες του δεν μπορούν να καλυφθούν μέσα από την παρακολούθηση του προγράμματος που συμμετέχει να έχει την κατάλληλη εκπαίδευση για χειρισμό ομάδων και ανάπτυξη της δυναμικής της ομάδας να οργανώνει τη συμβουλευτική διαδικασία μέσα στην ομάδα που συντονίζει λαμβάνοντας υπόψη τα στάδια εξέλιξης της ομάδας.

Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας… Θεσμός, που παρέχει υπηρεσίες στήριξης και ενίσχυσης των εκπαιδευομένων. Ο χαρακτήρας του Θεσμού δεν είναι απλώς παρεμβατικός, σε καταστάσεις άμεσης ανάγκης, αλλά «δια βίου» υποστηρικτικός για το άτομο, στις διάφορες φάσεις της ζωής του. Σκοπός του Θεσμού να βοηθήσει τους εκπαιδευόμενους στην ολική ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους ενισχύοντας όλες της δομές της, έτσι ώστε να είναι ικανοί να διαχειριστούν μόνοι τους την επαγγελματική τους ζωή και την εκπαιδευτική τους πορεία. Βασική Αρχή του Θεσμού είναι η ωφέλεια του ατόμου, η αναγνώριση της ελεύθερης επιλογής του, με βασική προϋπόθεση τη σωστή πληροφόρηση.

Ο Ρόλος του Συμβούλου Σταδιοδρομίας στα ΣΔΕ… Η συμβουλευτική σταδιοδρομίας στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας έχει σκοπό να βοηθήσει τα άτομα να προβούν σε επαγγελματικές επιλογές που θα διευκολύνουν την προσαρμογή τους στο επαγγελματικό πλαίσιο και ως εκ τούτου στη συνολική τους προσωπική ανάπτυξη και ωρίμανση. (Δημητρόπουλος,2000). Ο Σύμβουλος Σταδιοδρομίας παρέχει: υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού, συμβουλευτικής σταδιοδρομίας και πληροφόρησης ατομικά και ομαδικά. ενθάρρυνση και στήριξη των εκπαιδευομένων με στόχο την επαγγελματική τους ένταξη.

Πεδία Δράσης του Συμβούλου Σταδιοδρομίας… Παροχή υπηρεσιών εκπαιδευτικής και επαγγελματικής πληροφόρησης. Παροχή βοήθειας για την απόκτηση αυτοαντίληψης / αυτογνωσίας των εκπαιδευομένων. Συμβουλευτική υποστήριξη , όσον αφορά στη λήψη εκπαιδευτικών και επαγγελματικών αποφάσεων. Προετοιμασία και υλοποίηση σχεδίου σταδιοδρομίας. Μετάβαση, επαγγελματική τοποθέτηση και παρακολούθησή αυτής. Ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας / αυτοαπασχόλησης. Σύνδεση με επιχειρήσεις σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Σύνδεση με εκπαιδευτικούς οργανισμούς για παραπέρα κατάρτιση και εκπαίδευση καθώς και στη συνεργασία με φορείς που ασχολούνται με τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και τη Συμβουλευτική ( ΓΡΑΣΕΠ, ΚΕΣΥΠ, κ.ά. ). Ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση της αγοράς εργασίας.

Το έργο του Συμβούλου Σταδιοδρομίας… παρέχει ατομική και ομαδική Συμβουλευτική με στόχο τη διευκόλυνση και υποστήριξη των εκπαιδευομένων για την είσοδο και επανατοποθέτηση στην αγορά εργασίας. Αναζητά πηγές πληροφόρησης, συλλέγει, οργανώνει και παρέχει πληροφοριακό υλικό για τις επαγγελματικές επιλογές των εκπαιδευομένων. Επικοινωνεί με άλλους φορείς – υπηρεσίες εξειδικευμένες σε θέματα σχετικά με την αγορά εργασίας, εκπαιδευτικούς φορείς, φορείς κατάρτισης και παραπέμπει τους εκπαιδευόμενους στις κατάλληλες υπηρεσίες. Δημιουργεί αρχείο εκπαιδευομένων και οργανώνει σύστημα παρακολούθησης της εξέλιξής τους .

Φάσεις Παρέμβασης Συμβούλου Σταδιοδρομίας… Πιο αναλυτικά ο σύμβουλος σταδιοδρομίας μπορεί να παρέμβει ως εξής (Τσέργας, 2007): Η φάση της εξέτασης (assessment). Διερεύνηση των προηγούμενων εμπειριών των εκπαιδευομένων που αφορούν το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό πλαίσιο. Η φάση της διερεύνησης (exploration). Διερεύνηση κοινών στοιχείων που αφορούν τις τρέχουσες επαγγελματικές εξελίξεις και τις υπάρχουσες μορφές απασχόλησης που ενδιαφέρουν τον εκπαιδευόμενο. Η φάση της ανάπυξης δεξιοτήτων (skills development). Ανάπτυξη δεξιοτήτων προκειμένου να ενισχύσει το προσωπικό και επαγγελματικό προφίλ του. -- λειτουργία βιωματικών εργαστηρίων. Η φάση της αναζήτησης εργασίας (job research). Διερεύνηση προσφερόμενων θέσεων εργασίας και προτροπή των εκπαιδευόμενων να αξιοποιήσουν τα υπάρχοντα κοινωνικά δίκτυα (φίλοι, συγγενείς), ή/και να απευθυνθούν σε γραφεία εξεύρεσης εργασίας. Η φάση της επιλογής και της εισόδου στην αγορά εργασίας. Παροχή υποστήριξης στον εκπαιδευόμενο για την επιτυχημένη προσαρμογή του στο νέο επαγγελματικό πλαίσιο και την καλύτερη δυνατή μετάβασή του στην αγορά εργασίας.

Επίλογος… O Σύμβουλος Σταδιοδρομίας σε συνεργασία με το Σύμβουλο Ψυχολόγο μπορεί να οργανώσει διάφορες κοινές παρεμβάσεις μέσω βιωματικών εργαστηρίων που σκοπό θα έχουν για παράδειγμα την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των εκπαιδευομένων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής κ.λ.π. Η Συμβουλευτική Υπηρεσία με τους δύο συμβούλους (Σύμβουλο Ψυχολόγο και Σύμβουλο Σταδιοδρομίας) θα μπορούσε να συνεργαστεί και με την ομάδα των εκπαιδευτικών με την μορφή project σε θεματολογία που θα προέκυπτε από τις ανάγκες των εκπαιδευομένων.

Ψυχολόγοι Παντού!!!!!!!!!!!!! …Για μια ζωή γεμάτη Νόημα… Ψυχολόγοι Παντού!!!!!!!!!!!!! …Για μια ζωή γεμάτη Νόημα…