Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελεγκτικό Συνέδριο Δημοσιονομική ευθύνη αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού Δημοσιονομική ευθύνη αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού Μαρία – Ευαγγελία Καλλιτσιώτη.
Advertisements

Συναισθήματα και συμπεριφορά Προβλήματα μέσης παιδικής ηλικίας Γρίβα Ευαγγελία Παιδίατρος – Νεογνολόγος Καθηγήτρια ΤΕΙ Ηπείρου.
ΝΙΚΗ ΔΑΔΟΥΠΗ.  Με τον όρο Αναγεννησιακή τέχνη αναφερόμαστε στην καλλιτεχνική παραγωγή κατά την ιστορική περίοδο της Αναγέννησης.  Η καλλιτεχνική αυτή.
Μια αδρή διάκριση των κινητικών αναπηριών σε παιδιά σχολικής ηλικίας μπορεί να γίνει με κριτήριο την εντόπισή τους: Παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ) Οι προκλήσεις του 21ου αιώνα έχουν καταστήσει τη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ) βασική προϋπόθεση επιβίωσης και.
ΙΣΠΑΝΙΑ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ:ΜΑΔΡΙΤΗ. Η ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ ΕΧΕΙ ΤΡΕΙΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ. ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΤΡΙΝΟ (ΔΙΠΛΟ ΠΛΑΤΟΣ).
Κέρματα της Ισπανίας Εργασία στο μάθημα της Γεωγραφίας Κωνσταντίνα Μυλωνά.
ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ Α’ ΟΜΑΔΑ: ΚΡΟΜΛΙΔΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑ ΕΡΜΙΟΝΗ ΚΩΤΣΑΡΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΑΡΤΙΡΟΣΙΑΝ ΑΝΤΖΕΛΑ.
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά Άγιος Παύλος Εργασία στο μάθημα της Τεχνολογίας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Σ. Μαυρομματάκη Σχολικό Έτος
105 ΠΡΟΤΨ – ΠΡΟΣΩΠΟΛΟΓΙΑ – ΤΕΧΝΙΚΗ ΨΙΜΥΘΙΩΣΗΣ
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
Διαχείριση του άγχους των μικρών μαθητών της Α’ δημοτικού κατά τις πρώτες μέρες του σχολείου με τη μέθοδο των σκεπτόμενων καπέλων του De Bono εκπ. Αθηνά.
7. Εσωτερική αγορά. Εσωτερική αγορά Μορφές οικονομικής ενοποίησης: 1) ζώνη ελευθέρων συναλλαγών (άρση των τελωνειακών εμποδίων), 2) Τελωνειακή ένωση (+
Ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς σε χώρες της Ευρώπης Μια παρουσίαση από τους μαθητές της Δ τάξης του 21 ου Δ. Σχ. Αθήνας για τους.
ΚΥΠΡΟΣ ΗΛΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΑΖΑΡΟΥ. Η Κύπρος, η οποία βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Μεσογείου Θαλάσσης και νότια της Τουρκίας, είναι το μεγαλύτερο.
Ι ΣΤΟΡΙΚΗ Ε ΞΕΛΙΞΗ Τ ΟΥ Π ΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ Σ ΧΕΔΙΟΥ Τ ΗΣ Μ ΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ( ΗΜΕΡΗΣΙΟ - ΕΣΠΕΡΙΝΟ ) Τάξη Β ΄ Ι. Π. Αμπελάς, Δρ Φιλοσοφίας Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός διδακτέας ύλης.
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Λογοτεχνία Ενότητα 6: Ποίηση Υμνογραφία - Θρησκευτική ποίηση Μαρίνα Λουκάκη Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Φιλολογίας Τομέας Βυζαντινής.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Εισαγωγή στην Επιστήμη της Πληροφόρησης ΙΙ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ
Βασικά χαρακτηριστικά επιστήμης 1/2
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Η πρόληψη της πτώχευσης Ιδίως η προπτωχευτική διαδικασία εξυγίανσης Δημήτρης Κ. Αυγητίδης Αν. Καθηγητής Νομικής Δ.Π.Θ. Κομοτηνή, 2016.
Η εποχή των άκρων. Ο σύντομος 20ος αιώνας ( )
AΓΓΛΙΑ ΚΑΙ ΡΩΜΗ H Αγγλία είναι μια πολύ αγαπητή χώρα για να πάτε.
Μεθοδολογια Εκπαιδευτικης ερευνας
Το Παρίσι Το Παρίσι είναι ένα πολύ ωραίο μέρος για του Αγίου Βαλεντίνου γιατί έχει το Πύργο του Άιφελ και εκεί πηγαίνουν ζευγάρια.
Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ.
2ο ΓΕ.Λ. ΑΛΙΜΟΥ ΤΑΞΗ :Α΄ ΤΜΗΜΑ:4ο
Τα αντιπροσωπευτικά σώματα: Οι Βουλές
Η κρίση στους κόλπους της δυτικής χριστιανοσύνης
ΜΑΘΗΜΑ ΙΙΙ. Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας.
2. Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων
ΦΡΑΓΓΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ
Αγγελικη χαραλαμποπουλου β3 Αρχαια ελληνικη γραμματεια (ιλιαδα)
ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΚΟΥΖΙΝΑΣ
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Cliquez pour changer de page
ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ 2015 Στ’2 ΓιΑννης ΝΑτσης.
ΟΜΑΔΑ 1 ΘΕΜΑ: ΝΕΦΕΛΩΜΑΤΑ.
Κεντρική κυβέρνηση – Περιφερειακή Διοίκηση στην Ελλάδα:
Η εποχή των επαναστάσεων
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία
ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Νίκος Καζαντζάκης
Άννα Αργυροπούλου 1ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Τάξη: Στ2 Έτος:
Περιεχόμενα Στόχος της Δράσης Προϋπολογισμός της Δράσης Προϋπολογισμός Έργων – Διάρκεια Υλοποίησης των Έργων Δυνητικοί Δικαιούχοι Συνεργασίες μεταξύ.
Βιωματικό Εργαστήρι με θέμα: Λιασίδη Θέκλα, Μηνά Φλωρεντία
Μαθήματα στοματικής υγιεινής
ΤΕΙ ΛΑΜΙΑΣ ΔΡ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΗΤΑΚΟΣ
Το Παναθηναϊκο Σταδιο.
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ
Τέστ Μπανάνας Test de la banane: Κάνε κλίκ!.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Τι είναι το πολιτικό μάρκετινγκ?
Βιωματική άσκηση λήψης απόφασης: 6 καπέλα σκέψης
Διαχείριση της Περιουσίας Δημόσιων Ταμείων: Εμπειρία από την Ελλάδα και τον Κόσμο Νικόλαος Τεσσαρομάτης, ΕΔΕΚΤ ΑΕΠΕΥ και ALBA Graduate Business School.
Des expressions figées avec des animaux
LOVE STORY Το Γαλλικό περιοδικό "Le magazine des voyages de pêche" στην 56th έκδοση του έφερε στο φως της δημοσιότητας μια απίστευτη ιστορία αγάπης.
Διαστημικές Περιπέτειες
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Η Ελλάδα κατά την πρώιμη ψυχροπολεμική περίοδο,
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο Υπεύθυνος Καθηγητής: Κωνσταντίνος Ραβάνης Θεοδωράτου Σταυρούλα Α.Μ 5756, Γ΄Έτoς Λαουρδέκη Αγγελική Α.Μ. 5668, Γ΄ Έτος Παπαδημητρίου Χαρίκλεια, Α.Μ. 5288, Γ΄ Έτος

Διδακτικό Αντικείμενο: Το διδακτικό αντικείμενο αφορά τους εξής άξονες: Ο πρώτος άξονας είναι η κατανόηση και εμπέδωση του μηχανισμού δημιουργίας σκιάς, ο οποίος θα μπορούσε να περιγραφεί ως εξής: φωτεινή πηγή – φως – εμπόδιο – σκιά ο δεύτερος άξονας είναι η αντιστοιχία του αριθμού των φωτεινών πηγών με τον αριθμό των σκιών. ο τρίτος άξονας αναφέρεται στην αντιστοιχία του σχήματος των σκιών με το αντικείμενο – εμπόδιο. ο τέταρτος άξονας αναφέρεται στο πώς με τους κατάλληλους χειρισμούς μπορούμε να μεταβάλλουμε τα σχήματα και τα μεγέθη των σκιών.

Εμπόδια που συναντάμε στη σκέψη των μικρών παιδιών: Τα παιδιά δυσκολεύονται να περιγράψουν τον τρόπο που σχηματίζονται οι σκιές. Τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να αναφέρονται στη φωτεινή πηγή ή τη σκιά, αλλά δυσκολεύονται στο να τα συνδέσουν μεταξύ τους και να τα συσχετίσουν κάνοντας αναφορά σε έναν πιθανό μηχανισμό που τα συνδέει. Επίσης δεν αναγνωρίζουν ότι το εμπόδιο πρέπει να βρίσκεται πάντα μεταξύ της φωτεινής πηγής και της σκιάς. Δυσκολεύονται να αντιστοιχίσουν τον αριθμό των φωτεινών πηγών με τον αριθμό των σχηματιζόμενων σκιών.

Στρατηγική που θα χρησιμοποιηθεί: Αφού γνωρίζουμε τις δυσκολίες στη σκέψη των παιδιών για το συγκεκριμένο αντικείμενο, θα τις θέσουμε ως στόχους των δραστηριοτήτων μας. στρατηγική των στόχων- εμποδίων

Προσδιορίζοντας τους Στόχους – Εμπόδια: Προσδιορίζοντας τους Στόχους – Εμπόδια: Η εμπέδωση του μηχανισμού δημιουργίας σκιών. Κατανόηση ότι υπάρχει αντιστοιχία μεταξύ του αριθμού των φωτεινών πηγών και του αριθμού των σχηματιζόμενων σκιών. Κατανόηση ότι υπάρχει αντιστοιχία στο σχήμα του αντικειμένου- εμποδίου και στο σχήμα της σκιάς. Κατανόηση ότι οι σκιές μεταβάλλουν το σχήμα τους αν αλλάξουμε τη θέση της φωτεινής πηγής ή τη θέση του εμποδίου. Κατανόηση ότι οι σκιές μεταβάλλουν το μέγεθός τους, αν αλλάξουμε την απόσταση της φωτεινής πηγής από το αντικείμενο- εμπόδιο.

Δραστηριότητες αντιμετώπισης των εμποδίων:

1η Δραστηριότητα: « Παίζοντας με τις σκιές» Είδος Δραστηριότητας: Διδασκαλίας Ρόλος Εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός

Περιγραφή: φωτεινές πηγές Χωρίζουμε τα παιδιά σε τρεις ομάδες εμπόδια σκιές Ο στόχος του παιχνιδιού είναι τα παιδιά να καθίσουν στη σωστή σειρά, έτσι ώστε να αναπαραστήσουν το μηχανισμό δημιουργίας της σκιάς. Σε δεύτερο επίπεδο προτείνουμε στο παιδί- εμπόδιο να «δίνει» στο σώμα του μια πόζα και αναμένουμε από το παιδί- σκιά να πάρει την ίδια ακριβώς πόζα με το παιδί – εμπόδιο. (αντιστοιχία σχήματος) Σε τρίτο επίπεδο εμπλουτίζουμε τη δραστηριότητα με αναφορά στην αντιστοιχία αριθμού φωτεινών πηγών και δημιουργούμενων σκιών.

2η Δραστηριότητα: «Λογισμικό» Χρησιμοποιούμενα μέσα: - ηλεκτρονικός υπολογιστής - το λογισμικό http://www.cite-sciences.fr/au-programme/expos- temporaires/ombres_lumieres/archibald-sources-de-lumiere.htm Είδος Δραστηριότητας: Διδασκαλίας Ρόλος Εκπαιδευτικού: Συνεργατικός

Περιγραφή: Χρησιμοποιώντας το λογισμικό επιδιώκουμε να προσεγγίσουμε με τα παιδιά την αλλαγή μεγέθους μιας σκιάς θα επιχειρήσουμε την οικοδόμηση στη σκέψη των παιδιών της ιδέας: «εμπόδιο κοντά στη φωτεινή πηγή, άρα εμποδίζεται «πολύ» φως να διαπεράσει/διέλευση το αδιαφανές αντικείμενο, οπότε δημιουργείται μεγάλη σκιά». Εξοικείωση με το λογισμικό και στη συνέχεια τους θέτουμε την ερώτηση: «Τι να συμβαίνει και κάποιες φορές δημιουργείται μεγάλη σκιά, ενώ κάποιες άλλες φορές μικρή;».

3η Δραστηριότητα: «Παιχνίδι με κάρτες» Υλικά: Κάρτες που απεικονίζουν διάφορες φωτεινές πηγές (ήλιος, φακός), αντικείμενα/ εμπόδια και τις σκιές των αντίστοιχων εμποδίων. Είδος δραστηριότητας: Αξιολόγησης

Περιγραφή: Χωρίζουμε τα παιδιά σε δυάδες και τους δίνουμε τις κάρτες Χωρίζουμε τα παιδιά σε δυάδες και τους δίνουμε τις κάρτες Στόχος να τοποθετήσουν τις κατάλληλες κάρτες στη σωστή σειρά ώστε να παρουσιάζεται ο μηχανισμός δημιουργίας σκιάς Περιγραφή του μηχανισμού και αιτιολόγηση της σειροθέτησης Προσοχή στην επιλογή της κατάλληλης σκιάς (σκιά ίδιου σχήματος με το σχήμα του εμποδίου)

4η Δραστηριότητα: «Το παιχνίδι των σκιών». Υλικά: φακοί Είδος Δραστηριότητας: Αξιολόγησης

Περιγραφή: Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες. Πριν την έναρξη του παιχνιδιού τα παιδιά/ μέλη της κάθε ομάδας θα είναι χωρισμένα σε ζεύγη. Σε κάθε γύρο εμείς απευθύνουμε εντολές/ οδηγίες που θα αφορούν στο μέγεθος της σκιάς που τα παιδιά θα πρέπει να σχηματίσουν. Ως παρεμβαλλόμενο εμπόδιο τα παιδιά χρησιμοποιούν αρχικά τα σώματά τους και έπειτα από κάποιες επαναλήψεις και διάφορα αντικείμενα της τάξης. Η καθεμιά από τις εντολές θα δίνεται στα δύο «αντίπαλα» ζεύγη της κάθε ομάδας που θα διαγωνίζονται κάθε φορά και θα είναι διαφορετική για κάθε γύρο του παιχνιδιού. Όποιο από τα δύο ζευγάρια εκτελεί πρώτο και επιτυχώς την εντολή γυρίζει πίσω στην ομάδα του και ξεκινά το επόμενο ζευγάρι. Νικήτρια ομάδα είναι αυτή της οποίας όλα τα ζευγάρια έχουν υλοποιήσει όλα και με επιτυχία τις δοκιμασίες.

Βιβλιογραφία: Ραβάνης, Κ. (2005) «Οι φυσικές επιστήμες στην προσχολική εκπαίδευση» Οι διαφάνειες του μαθήματος.

Σας ευχαριστούμε!!!