ΑΡΧΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ: ΔΟΜΙΚΑ XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ 11-04-2011 Εργαστήριο Παιδαγωγικές Εφαρμογές και ΤΠΕ Υπεύθυνη Εργαστηρίου: Φράγκου Όλγα
Βιβλία Ψυχάρης,Σ.(2009):Εισαγωγή των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας(ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση-Παιδαγωγικές Εφαρμογές των ΤΠΕ. Εκδοτικός Οίκος Παπαζήση. ISBN: 978-960-02- 2318-7 ΤΟΜΟΣ ΠΡΩΤΟΣ Ψυχάρης,Σ.(2010): Μοντελοποίηση και Θεωρίες Μάθησης στις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση .Εισαγωγή των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας(ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση- Παιδαγωγικές Εφαρμογές των ΤΠΕ. Εκδοτικός Οίκος Παπαζήση. ΤΟΜΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ. ISBN:978- 960-02-2434-4 11/5/2018
Autograph και Μοντελοποίηση Βήμα 1: Θέση Προβλήματος Βήμα 2: Πρόβλεψη Απάντησης Βήμα 3:Παρουσίαση Απάντησης 11/5/2018
Ανακαλυπτική μάθηση (DeJong&Van Joolingen, 1988 Διαδικασία χρήσης επαγωγικής λογικής και επαγωγικών αιτιολογήσεων για διατύπωση υποθέσεων Εποικοδομητικές δραστηριότητες και ανάπτυξη εννοιολογικών δομών 11/5/2018
Κατασκευή Μοντέλου και Ανακαλυπτική Μάθηση Δραστηριότητες προσανατολισμού (πχ διάκριση εξαρτημένων, ανεξάρτητων μεταβλητών, υποθέσεις για μαθηματικές σχέσεις) Συστηματικές κανονικότητες (πχ μεταβολές ορισμένων μεταβλητών τη φορά) Δραστηριότητες διαχείρισης (πχ διαχείριση και έλεγχος αποτελεσμάτων) Δραστηριότητες λεπτομερούς ανάλυσης φαινομένων 11/5/2018
Δομή Ολοκληρωμένου Σεναρίου Ι Εμπλοκή- έναυσμα ενδιαφέροντος: εμπλοκή σε έννοιες, διαδικασίες , μοτίβα, σύνδεση με προηγούμενη εμπειρία Διερεύνηση-αρχική μοντελοποίηση-υποθέσεις: δίνεται κοινή βάση εμπειριών γνώσεων , ζητείται η ανάπτυξη νέων εννοιών, νοητικών/ εννοιολογικών διεργασιών και η διερεύνηση του περιβάλλοντος συστήματος του φαινομένου Εξήγηση ερμηνεία –έλεγχος υποθέσεων: εστίαση σε συγκεκριμένο τμήμα του φαινομένου- έκφραση λεκτική της μαθησιακής τους κατανόησης 11/5/2018
Δομή Ολοκληρωμένου Σεναρίου ΙΙ Λεπτομερής ανάπτυξη-πειραματισμός- γενίκευση: έκφραση και επέκταση της εννοιολογικής κατανόησης, εμπλοκή σε πειραματικές διαδικασίες με τις οντότητες του χώρου, πρόβλεψη, γενίκευση μέσω εξαγωγής συμπερασμάτων Αξιολόγηση: δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να αξιολογήσουν οι ίδιοι το επίπεδο εννοιολογικής κατανόησης (διαβαθμισμένα κριτήρια, επίτευξη μαθησιακών στόχων) 11/5/2018
Πρόβλημα Mία ομάδα μαθητών σχεδιάζει ένα ταξίδι στο Λονδίνο για να συγκεντρώσει χρήματα για φιλανθρωπικό σκοπό. Τα εισιτήρια έχουν τιμές £10 για ενήλικες και £5 για παιδιά. Περιορισμός 1: Το minibus που έχουν νοικιάσει έχει θέσεις για 14 μόνο άτομα. Περιορισμός 2: Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί μόνο αν υπάρχουν 10 ή περισσότεροι συμμετέχοντες Περιορισμός 3: Χρειάζεται να συμμετάσχουν τουλάχιστον τόσα παιδιά όσα και ενήλικες. 11/5/2018
Απάντηση Εστω x o αριθμός των παιδιών και y ο αριθμός των ενηλίκων. Οι περιορισμοί: Περιορισμός 1: x + y ≤ 14 Περιορισμός 2: x + y ≥ 10 Περιορισμός 3: x ≥ y Διόρθωση αξόνων ώστε 0 ≤ x ≤ 15 and 0 ≤ y ≤ 15. Οbjective function: 5x+10y=k k=10 11/5/2018