«Ο εθισμός των νέων στο διαδίκτυο»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ερευνητική Εργασία Α Λυκείου
Advertisements

1ο ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ=Το σύνολο των διαδικασιών με τις οποίες επιτυγχάνεται η πνευματική, η κοινωνική,η ηθική ολοκλήρωση του ατόμου. ΦΟΡΕΙΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Αντικείμενο του παρόντος είναι να διερευνήσει τις προοπτικές του έντυπου τύπου, όπως αυτός διαμορφώνεται υπό το νέο πρίσμα της ταχύτατης ανάπτυξης του.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Πληροφορική και Εκπαίδευση - Νέες Τεχνολογίες Δια βίου εκπαίδευση Διδάσκουσα: Καθηγήτρια.
ΕΠΑΚΑΒ 2015 Εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες 1. 2 Δημήτρης Γαργαλιάνος.
Ηλεκτρονική Αδελφοποίηση και Κοινωνική Δικτύωση Επιμέλεια Υλικού: ΕΥΥ e twinning Πρεσβευτής Κεντρικής Ελλάδας: Ιουλία Γκίκα.
Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2011 – ΓΕΛ ΔΙΟΝΥΣΟΥ Συντονίστριες: Ειρ. Χλέντζου – Μ. Φλώρου.
Πώς μπορεί ένας νέος Δερματολόγος να είναι Αποτελεσματικός και Ανταγωνιστικός, με το λιγότερο δυνατό κόστος? Νικόλαος Γ. Αποστολάκης.
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ Γ’ – Δ’ ΤΑΞΕΩΝ.
 Εισαγωγή  Διατροφικές διαταραχές και εξάρτηση από το φαγητό  Υπερκαταναλωτισμός  Τεχνολογία και Μ. Μ. Ε.  Εξάρτηση από πρόσωπα  Πηγές.
Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο
Λουκία Μπάκα Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια Αθήνα 2011
Facebook, δημοσιογραφία και πολιτική επικοινωνία
Ερευνητική εργασία Διαδίκτυο και Επικοινωνία
About social politics Ιούλιος 2017.
Παρθενώνας: ένας ναός για την Αθηνά, το σύμβολο μιας πόλης
Η δύναμη της εικόνας «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο» είναι το κυρίαρχο μήνυμα της φετινής Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου καθώς αντικατοπτρίζει.
Τι είναι το Sexting; Το sexting είναι η ανταλλαγή προκλητικών µηνυµάτων ή γυµνών φωτογραφιών µέσω διαδικτύου ή µέσω κινητών τηλεφώνων, που λανθασμένα.
Η Κοκκινοσκουφίτσα σε νέες περιπέτειες
Εισαγωγή στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Κάτω ο διαδικτυακός εκφοβισμός
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Περιβαλλοντολόγοι :Παρουσίαση 2
Τίτλος Έρευνας: Το internet μέρος της ζωής μας…
Οι μαθητές μου κι εγώ γυρίζουμε ταινία
Παρατακτική και υποτακτική σύνδεση, ασύνδετο σχήμα
Το Διαδύκτιο είναι μέρος της καθημερινότητά μας;
ΘΕΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ
“Εφαρμογές Κοινωνικής δικτύωσης & Σύγχρονης ανταλλαγής μηνυμάτων”
PROJECT 2B ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΠΑΛΑΣΗ
15ο Γυμνάσιο –Λ.Τ Β΄ Λυκείου Τμήμα 3ο
Ο όρος Web 2.0.
ΜΕΡΟΣ ΙV: Καθοριστικοί παράγοντες και Εμπόδια υιοθέτησης ΤΠΕ
Μεςα κοινωνικης δικτυωςης
Η δύναμη της εικόνας Το φετινό μήνυμα της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου είναι «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο». Η υποκατηγορία «Η δύναμη.
Σχέδιο προσέγγισης και υλοποίησης online μαθημάτων
Διαδικτυακός εκφοβισμός
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας
Μια προσέγγιση της πολιτικής οικονομίας
23o Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Α. Π. Θ
Διάλεξη 13η Προέλευση και λειτουργικότητα του εξεικονισμού της εκπαίδευσης Αναπληρωτής Καθηγητής ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΛΕΙΟΣ.
Project: Εθισμός στο Internet
Προφίλ Facebook.
Εργασία Πληροφορικής Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο
Ασφαλής Χρήση του Διαδικτύου: Πως και Γιατί!
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ???
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
για τη σύνταξη των ερωτήσεων εργάστηκε ολόκληρο το τμήμα
Επικοινωνούμε; Από τα σήματα καπνού… στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Διδακτικη της ιστοριας με ΤΠΕ 4ο μαθημα
Διοίκηση επιχειρήσεων
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Ταξιδεύοντας με ασφάλεια στο Διαδίκτυο»
(ΠΔ71) ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2018
Διάγραμμα Πορείας Σχεδιασμού
Ποιοί είμαστε: Ο Σύλλογος Κ.Ε.Φ.Ι ιδρύθηκε την άνοιξη του 2004 στην Αθήνα, με στόχο να προσφέρει συναισθηματική, ψυχολογική και κοινωνική υποστήριξη.
ΟΝΟΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου
Διαδραστική Μάθηση © 2018.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
TIPS για ασφάλεια στο FACEBOOK
ΑσφAλεια του ΔιαδικτΥου
Ρητορική Μίσους (Hate Speech) Ηλεκτρονικά παιχνίδια (Game Over)
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Τα ψηλά βουνά -Η κατάρα του πεύκου-
Μεσα Κοινωνικησ Δικτυωσησ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Πρόγραμμα βελτίωσης παροχών προς τους πελάτες
Τζωρτζίνα Βαλτζή Εύα Μπινίκου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ο εθισμός των νέων στο διαδίκτυο» 2ο ΓΕΛ ΑΛΙΜΟΥ ,Τάξη: Β’, Ιανουάριος 2017

Ο εθισμός στο διαδίκτυο αναφέρεται στην περίπτωση όπου το διαδίκτυο αποκτά μεγαλύτερη σημασία και προτεραιότητα στη ζωή μας από τους φίλους, την οικογένεια και την εργασία μας, κυριαρχεί στη καθημερινότητα μας και είναι ένα στοιχείο της που δεν θέλουμε να αποχωριστούμε έχει ποικίλες μορφές (cybersex,τζόγος, ηλεκτρονικά παιχνίδια κ.α.) αναγνωρίζεται πια από την ψυχιατρική κοινότητα ως ξεχωριστή ψυχοσωματική διαταραχή και χρήζει ειδικής θεραπείας 

Μέσα που χρησιμοποιούνται Διάφορες ηλεκτρονικές συσκευές Έξυπνα κινητά τηλέφωνα Ηλεκτρονικοί υπολογιστές Tablets Ποικίλες εφαρμογές Facebook Instagram Snapchat Twitter Linked In

Το Facebook είναι ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης που ξεκίνησε στις 4 Φεβρουαρίου του 2004. Οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν μέσω μηνυμάτων με τις επαφές τους και να τους ειδοποιούν όταν ανανεώνουν τις προσωπικές πληροφορίες τους. Όλοι έχουν ελεύθερη πρόσβαση και η εγγραφή είναι δωρεάν. Το Twitter (Τουίτερ) είναι ένας ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης που επιτρέπει στους χρήστες του να στέλνουν και να διαβάζουν σύντομα μηνύματα (μέχρι 140 χαρακτήρες), τα οποία ονομάζονται τουίτς (tweets). Τα μηνύματα μπορούν να αναγνωστούν και από μη συνδεδεμένους χρήστες, αλλά μόνο οι συνδεδεμένοι μπορούν να δημοσιεύσουν κείμενα. Το LinkedIn είναι ένας ιστοχώρος επαγγελματικής κοινωνικής δικτύωσης. Ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 2002 από τον Ρέιντ Χόφμαν. Τα εγγεγραμμένα μέλη του έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν το προσωπικό επαγγελματικό τους προφίλ, να συνδεθούν με άλλους χρήστες, να αναζητήσουν εργασία, αλλά και να δημιουργήσουν πελατολόγιο.

Το Snapchat είναι μία δημοφιλής social εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων φωτογραφιών, βίντεο και κειμένου. Αυτό που την ξεχώρισε και την έκανε τόσο δημοφιλή στους νέους χρήστες, είναι το γεγονός πως τα μηνύματα τα οποία στέλνονται είναι αυτοκαταστρεφόμενα, δηλαδή έχουν μικρή διάρκεια ζωής για προβολή από τον παραλήπτη έως ότου διαγραφούν αυτόματα. Το Instagram είναι μία δημοφιλής mobile social εφαρμογή και συγχρόνως μία υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, η οποία επιτρέπει τη λήψη και το διαμοιρασμό φωτογραφιών και βίντεο. Έγινε γνωστό χάρη στα φίλτρα φωτογραφιών του, ενώ σήμερα διαθέτει φίλτρα και για βίντεο, καθώς επίσης και πληθώρα άλλων εργαλείων φιλικών προς τους χρήστες.

Αίτια Εθισμού ➥ Το επιβαρυμένο με συγκρούσεις οικογενειακό περιβάλλον ➥ Το επιβαρυμένο με συγκρούσεις οικογενειακό περιβάλλον ➥Οι μειωμένες κοινωνικές δεξιότητες που περιορίζουν τη δυνατότητα δημιουργίας διαπροσωπικών σχέσεων ➥Οι μεγάλες δυνατότητες "εικονικής" κοινωνικοποίησης μέσα από πλαστούς αυτοδημιούργητους χαρακτήρες ➥Η διάθεση ανάληψης εικονικών ρόλων ώστε να καλυφθεί η αδυναμία ανάληψης φυσικών ρόλων ➥Αδυναμία τήρησης προκαθορισμένου χρόνου παραμονής στο διαδίκτυο

Επιπρόσθετα… Tο Ίντερνετ έχει την ικανότητα να καλύψει συγκεκριμένες ψυχολογικές ανάγκες ενός ατόμου. Μπορεί να δημιουργήσει μια «ιδανική κατάσταση εαυτού», όπου το άτομο μπορεί να εξερευνήσει διάφορες πτυχές της προσωπικότητας του χωρίς να έχει περιορισμούς και συνέπειες. Στο Διαδίκτυο δεν υπάρχουν άμεσες συνέπειες των πράξεων, ο χρήστης μπορεί να μπει και να βγει όποτε θέλει, μπορεί να καλύψει την όποια εξωτερική εμφάνιση, αφού δεν υπάρχει, πολλές φορές, οπτική επαφή. Ο έφηβος μπορεί να ενσαρκώσει διαφορετικούς ρόλους, ή να υιοθετήσει διαφορετικές ταυτότητες ανάλογα με την εκάστοτε διαδικτυακή εμπειρία, εξαιτίας της ανωνυμίας, που συνιστά κατεξοχήν χαρακτηριστικό του Διαδικτύου. Συνήθως, τα παιδιά που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα του εθισμού στο διαδίκτυο είναι αγόρια και μεγαλώνουν σε δύσκολες καταστάσεις (δυσλειτουργικές οικογένειες). Μπορεί, επίσης να είναι το αποτέλεσμα άλλων ψυχικών διαταραχών, όπως κατάθλιψη, αγχώδεις διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας, υπερκινητικότητα και κοινωνική φοβία.

Συμπτώματα εθισμού Εξιδανίκευση του μέσου (υπολογιστή, internet) που αποτελεί μέρος της καθημερινότητας των νέων Τροποποίηση της διάθεσης κατά τη διάρκεια που είναι online Ανάγκη για περισσότερες ώρες χρήσης & αδυναμία για περιορισμό της Ξαφνική σχολική αποτυχία Διαταραχές ύπνου Μειωμένη φυσική δραστηριότητα Διαταραχή στις οικογενειακές και διαπροσωπικές σχέσεις

Επιπτώσεις άγχος απομόνωση ημικρανίες ξηροφθαλμία διαταραχές ύπνου (έντονες αϋπνίες ή υπνηλία) διαταραχές διατροφής (ανορεξία) ή αύξηση κινδύνου εµφάνισης παχυσαρκίας εξαιτίας της υπερβολικής χρήσης υπολογιστή που καθιστά το παιδί συνεχώς σε μιά καρέκλα τώση σχολικής επίδοσης κατάθλιψη μυοσκελετικές παθήσεις (σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα από την υπερκόπωση των χεριών από τη χρήση του πληκτρολογίου) εκρήξεις θυμού επιθετικότητα προς τους γονείς ή τα πρόσωπα φροντίδας παραμέληση της προσωπικής υγιεινής και της φυσικής άσκησης μείωση κοινωνικών συναναστροφών περιορισμένη επικοινωνία με γονείς/φίλους

Μια εικόνα χίλιες λέξεις… Μας περνάει το μήνυμα πως μέσω του υπολογιστή μπορει να εισαι «άλλος ανθρωπος»

Τρόποι αντιμετώπισης Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά κέντρα που βοηθούν τους εφήβους να ξεφύγουν από τον εθισμό τους  Η παρακολούθηση γίνεται από τετραμελή ομάδα στην οποία συμμετέχουν παιδίατρος, παιδοψυχίατρος, παιδοψυχολόγος και οικογενειακός σύμβουλος Κατά τη θεραπεία δε διακόπτεται η χρήση, αλλά ο έφηβος μαθαίνει να θέτει όρια στη χρήση και να αρχίσει και πάλι την ενασχόληση με άλλες δραστηριότητες σε περίπτωση που κάποιο από τα παιδιά αντιμετωπίζει και άλλα προβλήματα πέρα από τον εθισμό του, υπάρχει και κατάλληλη φαρμακολογία το 1/3 από τα παιδιά ανταποκρίνεται πολύ θετικά, ειδικά όταν η εξάρτηση βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο

Προϋποθέσεις Θεραπείας H συναίνεση του θεραπευόμενου. Λόγω της ιδιαίτερης φύσης της ψυχοθεραπείας η εθελοντική συμμετοχή του θεραπευόμενου είναι προϋπόθεση της ένταξής του στο πρόγραμμα. Ενθαρρύνεται η παράλληλη παρέμβαση στο οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον του εξαρτημένου.

Στάδια του Θεραπευτικού Προγράμματος 1) Υποδοχή και Ευαισθητοποίηση 2) Ψυχολογική Απεξάρτηση 3) Μεταθεραπευτική παρακολούθηση

Οδηγίες Ασφάλειας στο Διαδίκτυο για Παιδιά και Εφήβους  Οδηγίες Ασφάλειας στο Διαδίκτυο για Παιδιά και Εφήβους   Ανάφερε σε γονείς, δασκάλους ή κάποιον που εμπιστεύεσαι οποιαδήποτε αρνητική εμπειρία σου στο διαδίκτυο Μη δημοσιοποιείς προσωπικά σου δεδομένα Μην εμπιστεύεσαι χωρίς να ελέγχεις τις πληροφορίες που σου δίνονται στο διαδίκτυο Μην εμπιστεύεσαι αγνώστους που γνωρίζεις μέσω του διαδικτύου και σε καμία περίπτωση μην συναντάς στο φυσικό κόσμο άτομα που γνώρισες διαδικτυακά Μην παραμελείς τις σχολικές σου δραστηριότητες, τα ενδιαφέροντά σου, τους φίλους σου, εξαιτίας της ενασχόλησης σου με το διαδίκτυο Βάλε όριο στην καθημερινή του χρήση

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας Ομάδα Μαθητών ΑΓΓΕΛΗ ΕΛΕΝΗ ΑΝΔΡΕΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΕΒΕΛΙΝΑ ΖΙΟΥ ΜΑΡΚΕΝ ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΛΔΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΜΠΟΥΚΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΗΣ ΘΩΜΑΣ ΜΠΑΤΑΛΑ ΣΟΦΙΑ ΝΙΚΗΤΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΣΣΑΡΗΣ ΑΛΒΕΡΤΟΣ ΠΑΣΣΑΤΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΡΙΝΤΕΖΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΥΛΑΡΙΝΟΣ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΡΙΜΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΤΣΟΥΚΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΑΤΖΙΑΝ ΜΑΡΚΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑ Ευχαριστούμε για την προσοχή σας