Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Επικοινωνούμε; Από τα σήματα καπνού… στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Επικοινωνούμε; Από τα σήματα καπνού… στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Επικοινωνούμε; Από τα σήματα καπνού… στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Γυμνάσιο Καστριτσίου Τάξη Α’ Εκπ. έτος Επικοινωνούμε; Από τα σήματα καπνού… στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Ασημίνα Δαλάπα

2 Ορισμός της επικοινωνίας
επί» = τίθεμαι πάνω σε + «κοινωνώ» = συμμετοχή σε σχέση αλληλεπίδρασης

3 Έννοια της επικοινωνίας
Επικοινωνία είναι η διαδικασία αποστολής ενός μηνύματος από έναν πομπό σε ένα δέκτη, χρησιμοποιώντας έναν κώδικα επικοινωνίας. Επίσης ανταλλαγή, μετάδοση και λήψη πληροφοριών, σκέψεων, ιδεών, με τα οποία πραγματοποιείται η συνεννόηση μεταξύ μας.

4 Εναλλαγή ρόλων Ο πομπός μπορεί ταυτόχρονα να
είναι και δέκτης, αφού και στέλνει και λαμβάνει μηνύματα ταυτόχρονα, όπως επίσης και ο δέκτης είναι ταυτόχρονα και πομπός.

5 Γιατί επικοινωνούμε; Επικοινωνούμε για να: εκφράσουμε κάποιο πρόβλημα
εκφράσουμε την γνώμη/άποψή μας εκφράσουμε τα συναισθήματά μας

6 Δομικά στοιχεία συστήματος επικοινωνίας
Δέκτης Πομπός Μέσο Αποστολής Δίαυλος Επικοινωνίας Μήνυμα

7 Δομικά στοιχεία υποδείγματος επικοινωνίας
Μήνυμα Έχει τη μορφή εικόνας ήχου η κειμένου. Μέσο αποστολής Είναι η συσκευή που εκτοξεύει το μήνυμα από τον πομπό στο δέκτη. Δίαυλος επικοινωνίας Κανάλι μέσα από το οποίο ταξιδεύει το μήνυμα για να φτάσει στο δέκτη.

8 Υπόδειγμα επικοινωνίας σε τηλεφωνική συνομιλία μεταξύ σταθερών τηλεφώνων
Μήνυμα Η συνομιλία (ήχος) Πομπός Η τηλεφωνική συσκευή του πομπού Μέσο αποστολής Το σώμα και το μικρόφωνο του τηλεφώνου Δίαυλος επικοινωνίας Σύρματα χαλκού ή οπτικές ίνες Δέκτης Η τηλεφωνική συσκευή του δέκτη (ακουστικό)

9 Κατηγορίες Επικοινωνίας
Χωρίζουμε την επικοινωνία σε δύο βασικές μεγάλες κατηγορίες: Τη λεκτική επικοινωνία Τη μη λεκτική επικοινωνία

10 Λεκτική Επικοινωνία Η λεκτική επικοινωνία περιλαμβάνει:
την Προφορική: είναι αυτή που εφαρμόζεται με την ομιλία (διάλογος) και γίνεται «πρόσωπο με πρόσωπο» ή από απόσταση (π.χ. από το τηλέφωνο). τη Γραπτή: Σε αυτήν δεν παρατηρείται ομιλία. Χρησιμοποιείται για να μεταδώσει πληροφορίες εξ αποστάσεως, συνήθως (υπάρχει και η περίπτωση του γράφω στο θρανίο). Επίσης χρησιμοποιείται με τη μορφή ανακοίνωσης για μαζική επικοινωνία.

11 Μη λεκτική Επικοινωνία
Νοηματική επικοινωνία: Χρησιμοποιείται κυρίως σαν συμπλήρωμα της λεκτικής (π.χ. γλώσσα του σώματος). Έχει αποτελέσει ένα μεγάλο μέρος της καθημερινότητας την κωφαλάλων. Στις βρεφικές ακόμη ηλικίες, τα παιδιά δεν μπορούν να μιλήσουν, δείχνοντας με τα χέρια τους μας βοηθούν να καταλάβουμε το μήνυμα που θέλουν να μας μεταδώσουν.

12 Προφορική Επικοινωνία
Αυτός φταίει!!! Προφορική Επικοινωνία Πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα: Βοηθάει τον πομποδέκτη να εκφραστεί ευκολότερα, γιατί δεν τον περιορίζει κάτι όπως στη γραπτή επικοινωνία, μπορεί δηλαδή να εκφραστεί πιο “άνετα”. Εκτός από τη χρήση μόνο των λέξεων μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη γλώσσα του σώματος και εκφράσεις. Παρόλα αυτά η γλώσσα του σώματος και οι εκφράσεις μπορεί να παρεξηγηθούν και να αλλοιωθεί το αρχικό μήνυμα.

13 Γραπτή Επικοινωνία Πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα:
Οι συνθήκες της γραπτής επικοινωνίας δεν επιτρέπουν στον πομπό (που αυτή το φορά είναι μόνο πομπός) να εκφράσει συναισθήματα εύκολα, γιατί περιορίζεται από πολλούς παράγοντες όπως το χώρο, χρόνο κ.α. Το μήνυμα είναι φτωχότερο από αυτό της προφορικής επικοινωνίας αφού δεν περιλαμβάνονται οι εκφράσεις του προσώπου και η γλώσσα του σώματος. Από την άλλη υπάρχουν μικρότερες πιθανότητες να παρεξηγηθούμε.

14 Νοηματική Επικοινωνία
Πλεονεκτήματα / μειονεκτήματα: Αποτελεί από μόνη της ένα “βοήθημα” για τις άλλες κατηγορίες, όμως όταν αυτή είναι η διάλεκτος που χειρίζονται ο πομπός και ο δέκτης, οι μεγάλες περιγραφές μπορεί να είναι κουραστικές. Η γλώσσα του σώματος (δηλαδή νοηματική επικοινωνία χωρίς συγκεκριμένη διάλεκτο) χρησιμοποιείται για να κάνει κατανοητή και “ομορφότερη” την περιγραφή.

15 Τα εμπόδια στη διαδικασία επικοινωνίας
το ύφος του αποστολέα ή του δέκτη η έλλειψη κατηγορηματικότητας η έλλειψη «ανοικτού πνεύματος» η αποτυχία επίλυσης των διαφορών

16 Πότε θεωρείται επιτυχημένη
Κοινός κώδικας Ένα καλό ή έστω κοινό επίπεδο γνώσης γλωσσικού κώδικα Σαφήνεια του μηνύματος Καλή ψυχική κατάσταση του δέκτη Κοινά βιώματα- εμπειρίες

17 Ο ορισμός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Η ελληνική απόδοση του όρου social media ακούει στο όνομα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, ενώ πολύ συχνά αναφέρονται με τον γενικό όρο κοινωνικά δίκτυα. Σύμφωνα με τους Halonen, ο όρος Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης αναφέρεται στα μέσα αλληλεπιδράσεων μεταξύ των ανθρώπων, στα οποία οι τελευταίοι δημιουργούν, μοιράζονται και ανταλλάσσουν περιεχόμενο σε εικονικές “κοινότητες” και “δίκτυα”. Ο παραπάνω ορισμός ταυτίζεται με αυτόν του Jones ο οποίος διατείνεται πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν μια κατηγορία των επιγραμμικών μέσων ενημέρωσης όπου οι άνθρωποι μιλούν, συμμετέχουν, μοιράζονται ενώ παράλληλα υπογραμμίζει πως μέσα από την χρήση τους ενθαρρύνεται η συζήτηση, τα σχόλια, η ανταλλαγή και η διάχυση πληροφοριών από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

18 Τα βασικά χαρακτηριστικά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Συμμετοχή (Participation): τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενθαρρύνουν τη συνεισφορά και τα σχόλια από τους ενδιαφερόμενους. Η συμμετοχή των χρηστών θολώνει τα όρια. Διαφάνεια (Openness): οι περισσότερες υπηρεσίες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ανοιχτές σε ανατροφοδότηση και συμμετοχή, ενώ σπάνια υπάρχουν εμπόδια στην πρόσβαση και στη χρήση του περιεχομένου. Συνομιλία ( Conversation): σε αντίθεση με τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης που αφορούν μόνο στη μετάδοση ενός περιεχομένου σε ένα ακροατήριο, τα Social Media αποτελούν μια συνομιλία διπλής κατεύθυνσης. Κοινότητα (community): τα Social Media επιτρέπουν την εύκολη και άμεση δημιουργία κοινοτήτων που μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα, όπως την αγάπη τους για τη φωτογραφία ή ένα τηλεοπτικό σόου. Συνεκτικότητα (Connectedness): τα περισσότερα είδη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αναπτύσσουν τη συνεκτικότητά τους κάνοντας χρήση συνδέσεων με άλλες ιστοσελίδες, πόρους και ανθρώπους.

19 Ποια είναι τα δημοφιλέστερα μέσα;
Facebook Twitter Instagram Google+ Youtube MySpace Blogger Flirckr Linkedln

20 Τι τα καθιστά δημοφιλή;
Μας δίνουν τη δυνατότητα δημιουργίας δεσμών με πολύ μεγάλο αριθμό ατόμων ακόμα και όταν βρίσκονται σε μεγάλη γεωγραφική απόσταση το ένα από το άλλο. Γνωρίζουμε και άλλους πολιτισμούς, συνήθειες, χαρακτηριστικά ήθη και έθιμα άλλων χωρών. Έχουμε πρόσβαση σε ό,τι επιθυμούμε (π.χ. εικόνες, βίντεο κλπ.) αλλά ταυτόχρονα και ενημέρωση για οτιδήποτε συμβαίνει στον κόσμο, αφού οι ειδήσεις στις μέρες μας μεταδίδονται μεταξύ των χρηστών του διαδικτύου σε ελάχιστο χρόνο από τη μια άκρη της γης στην άλλη. Αξιοποιούμε τα κοινωνικά δίκτυα για να ψυχαγωγηθούμε (π.χ. παρακολούθηση βιντεοκλίπ, παιχνίδια κλπ.). Οι έφηβοι που έχουν κοινωνικούς ή φυσικούς περιορισμούς κινητικότητας μπορούν να χτίσουν και να διατηρήσουν σχέσεις με τους φίλους και τις οικογένειές τους.

21 Πλεονεκτήματα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Πολλοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν δηλώσει ότι έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν και επίσης ότι συγκρατούν πολλές χρήσιμες πληροφορίες. Οι έφηβοι χρήστες περνάνε ευχάριστα την ώρα τους και θεωρούν ότι είναι ένας τρόπος διαφυγής από το διάβασμα. Μέσω αυτών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης κατάφεραν οι χρήστες να επανασυνδεθούν με άτομα ή φίλους που είχαν χάσει εδώ και πολύ καιρό. Επίσης έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν νέους ανθρώπους από άλλες πόλεις και χώρες. Με την επαφή τους με νέους ανθρώπους από άλλες πόλεις και χώρες έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν, χωρίς να μετακινηθούν, νέους πολιτισμούς, ήθη και έθιμα σε όλο τον κόσμο. Πολλοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να εκφράσουν συναισθήματα μέσω αυτών, που δεν θα τολμούσαν να τα πουν στην πραγματικότητα.

22 Μειονεκτήματα Εξάρτηση: Η εξάρτηση αρχίζει όταν κάποιος περνάει πολλές ώρες σε αυτά ξεκινώντας από τη διαμόρφωση του προφίλ και την εύρεση φίλων. Πολλοί χρήστες αναρτούν φωτογραφίες και εισάγουν προσωπικά δεδομένα, αυτό μπορεί να αποδειχθεί άκρως επικίνδυνο. Επιπλέον, δίνει την ευκαιρία σε άτομα με αμφίβολες προθέσεις να προσεγγίσουν χρήστες και να τους υποκλέψουν με ευκολία ευαίσθητα ή προσωπικά δεδομένα. Υποβαθμίζεται η ζωή του χρήστη με δύο τρόπους: ~Μεγαλώνει αλυσιδωτά κοινωνικά προβλήματα και υποβαθμίζει το επίπεδο ζωής. ~Απομονώνει τους ανθρώπους και δυσκολεύει την ειλικρινή προσέγγιση μεταξύ των ατόμων. Περίπου το 15%-35% των νέων έχουν πέσει θύμα διαδικτυακού εκφοβισμού μέσω των μέσων κοινωνικών δικτύων.

23 Έρευνα με ερωτηματολόγιο
Στόχος: Διερεύνηση του ρόλου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην επικοινωνία Δείγμα: 67 άτομα άντρες και γυναίκες μαθητές γυμνασίου μαθητές λυκείου ενήλικες

24 Ηλικία

25 Φύλο

26 Έχουν λογαριασμό σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης

27 Λογαριασμοί σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης

28 Πότε δημιούργησε λογαριασμό

29 Συχνότητα σύνδεσης

30 Ώρες ενασχόλησης

31 Γιατί συνδέονται

32 Πιο ποιοτική κατανάλωση χρόνου από το να βρίσκονται με φίλους

33 Πιο εύκολη επικοινωνία

34 Αμεσότητα στην επικοινωνία

35 Κάνουν πιο εύκολα φίλους

36 Δημιουργία εξίσου αξιόλογων φιλιών

37 Δημιουργία παρεξηγήσεων

38 Επίλυση διαφορών

39 Μυλωνά Τζιούνης Σπυρόπουλος Λούσκος Ανδρικοπούλου Γεωργοπούλου Μαραγκού Κοροντζής Μασσαράς Συμεωνίδου Σταυρίδη Μαγκλάρα Σταθοπούλου Κουτσούκη Μέρμελας Παναγιωτάρας


Κατέβασμα ppt "Επικοινωνούμε; Από τα σήματα καπνού… στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google