ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ Η μετάβαση του ΕΣΥ από την εποχή των αρεστών στην εποχή των άριστων Εισηγητής : Θοδωρής Π. Δημόπουλος ΑΘΗΝΑ, ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2013
Διάχυτη είναι σήμερα η ανησυχία - και - στον χώρο της υγείας . . . Διάχυτη είναι σήμερα η ανησυχία - και - στον χώρο της υγείας . . . Theodoros P. Dimopoulos
Πολύς και ο λόγος για την περίφημη αξιολόγηση . . . Με θεσμικές εξηγήσεις & εγγυήσεις . . . . . αλλά και «ενδιαφέρουσες» προσεγγίσεις Theodoros P. Dimopoulos
Theodoros P. Dimopoulos Όπως και για το ποιοι θα είναι αυτοί που θα την διενεργήσουν και τίνι τρόπω ; Theodoros P. Dimopoulos
Τι είναι λοιπόν αξιολόγηση ; Το μέτρο ελέγχου του βαθμού στον οποίο το ανθρώπινο δυναμικό έχει συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων Μία δομημένη διαδικασία που εκτιμά και επηρεάζει τη συμβολή του εργαζομένου στην αποτελεσματική εκτέλεση εργασίας Το μέσο επαναπληροφόρησης του εργαζομένου (performance feedback) για να δει πόσο καλά εργάστηκε στο προηγούμενο διάστημα Το εργαλείο που διευκολύνει τον προγραμματισμό εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με σκοπό την εξέλιξη του προσωπικού Theodoros P. Dimopoulos
Theodoros P. Dimopoulos ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΕΠΙΡΡΟΗ Theodoros P. Dimopoulos
Theodoros P. Dimopoulos ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΑΝΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ Theodoros P. Dimopoulos
Ερμηνείες με κριτική άποψη . . . Ερμηνείες με κριτική άποψη . . . Είναι το μέσο ανανέωσης της πίστης των πολιτών στους λειτουργούς των οργανισμών Το μέσο ελέγχου των ασκούντων την εποπτεία και την διοικητική λειτουργία Το εργαλείο αλλαγής νοοτροπίας Theodoros P. Dimopoulos
Ποιοι την διενεργούν ; Η συνήθης πρακτική όπως σε όλους τους τομείς είναι οι υφιστάμενοι να αξιολογούνται από τους άμεσα προϊσταμένους τους Οι ίδιοι κρίνουν τους εαυτούς τους (αυτοαξιολόγηση) Οι συνάδελφοι ή οι υφιστάμενοι Οι πελάτες – εξυπηρετούμενοι Το σύνολο των εμπλεκομένων στην λειτουργία μίας Μονάδας Υγείας (αξιολόγηση 360ο )
« Και οι κρίνοντες, κρίνονται » Theodoros P. Dimopoulos Στον χώρο της υγείας . . . Theodoros P. Dimopoulos
Και αυτό αφορά και τις επιλογές . . . Και αυτό αφορά και τις επιλογές . . . Theodoros P. Dimopoulos
Είναι δεδομένο ότι δεν θα αποφευχθεί η κριτική παρά μόνο . . . Theodoros P. Dimopoulos
Τι χρειάζεται για να γίνει ; Job Analysis Καθορισμός της επιτυχίας Τρόποι μέτρησης των επιτυχιών Theodoros P. Dimopoulos
Ποια πρέπει είναι τα χαρακτηριστικά του αξιολογητή ; ΕΓΚΥΡΟΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ Theodoros P. Dimopoulos
Theodoros P. Dimopoulos ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΜΕΝΟΣ ΜΕΘΟΔΙΚΟΣ Theodoros P. Dimopoulos
Κι επειδή τα αυτονόητα δεν είναι πάντοτε και τόσο αυτονόητα . . . Theodoros P. Dimopoulos
Ορισμός συστήματος αμοιβών Τοποθέτηση εργαζομένων σε θέσεις εργασίας Βελτίωση απόδοσης Ορισμός συστήματος αμοιβών Τοποθέτηση εργαζομένων σε θέσεις εργασίας Theodoros P. Dimopoulos
Σχεδιασμός πλάνου καριέρας Προσδιορισμός ελλείψεων Εκπαίδευση & Εξέλιξη Σχεδιασμός πλάνου καριέρας Προσδιορισμός ελλείψεων Theodoros P. Dimopoulos
Επισήμανση λαθών στον σχεδιασμό της θέσης εργασίας Παροχή ίσων εργασιακών ευκαιριών Ανατροφοδότηση (feed back) Theodoros P. Dimopoulos
Πως γίνεται η αξιολόγηση θα μας πει ; Theodoros P. Dimopoulos Η Αξιολόγηση στον χώρο της υγείας πρέπει να γίνεται με όσο το δυνατό περισσότερη αντικειμενικότητα και από στελέχη που μπορούν να εφαρμόσουν τις αναγκαίες μεθόδους Για να δούμε . . . Πως γίνεται η αξιολόγηση θα μας πει ; Theodoros P. Dimopoulos
Αντικειμενικές Μέθοδοι Αντικειμενικές Μέθοδοι ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Μέτρηση του αριθμού των υγειονομικών προϊόντων Γίνεται όταν ο εργαζόμενος έχει φυσική παρουσία ΜΕΤΡΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΕ ΧΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ Μέτρηση όγκου πωλήσεων σε ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα ΜΕΤΡΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ Αφορά την μέτρηση πειθαρχικών παραπτωμάτων, καθυστερήσεων, λαθών, απουσιών Theodoros P. Dimopoulos
Αντικειμενικές Μέθοδοι Αντικειμενικές Μέθοδοι ΜΕΤΡΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Μελέτη δείγματος εργασίας που αναπαριστά την εργασιακή πραγματικότητα ΜΕΤΡΗΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ Επηρεάζεται και από την απόδοση των μελών που απαρτίζουν την ομάδα που διευθύνει το στέλεχος Theodoros P. Dimopoulos
Εφαρμογή σε Μονάδες Υγείας Εφαρμογή σε Μονάδες Υγείας ΠΡΟΚΑΤΑΡΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ Πόσοι οι εργαζόμενοι ; Ποιες οι θέσεις εργασίας ; ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ποιοι, ποιους και με τι τρόπο ; Επιλογή εργαλείων ΣΥΛΛΟΓΗ & ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Συγκέντρωση αποτελεσμάτων Εξαγωγή συμπερασμάτων
Δημιουργία σχεδίου δράσης από υφισταμένους Προτεινόμενη μέθοδος Καθορίζονται από κοινού οι αρμοδιότητες και οι υπευθυνότητες των εργασιών των υφισταμένων Ορισμός με σαφήνεια και ακρίβεια των στόχων που πρέπει να επιτύχουν οι εργαζόμενοι (π.χ. αύξηση παραγωγικότητας κατά 10%) Ορισμός του χρονικού πλαισίου που πρέπει να επιτευχθούν οι στόχοι (π.χ. ανά εξάμηνο) Δημιουργία σχεδίου δράσης από υφισταμένους Αξιολόγηση βάσει Αντικειμενικών στόχων
Αξιολόγηση βάσει Αντικειμενικών στόχων Προτεινόμενη μέθοδος Έλεγχος της προόδου των εργασιών και τροποποίηση του σχεδίου δράσης όταν χρειαστεί Αξιολόγηση απόδοσης σε σχέση με τους στόχους Εξαγωγή αποτελεσμάτων, εύρεση τρόπων βελτίωσης αυτών Αξιολόγηση βάσει Αντικειμενικών στόχων
Βασίζεται στην μέτρηση της αποδοτικότητας Τα «συν» . . . Η απόδοση αξιολογείται επί τη βάσει προκαθορισμένων, μετρήσιμων και κοινώς αποδεκτών στόχων Υποκινεί εργαζομένους και δίνει την κατεύθυνση για την κάλυψη υστερήσεων Ευνοεί την ανά τακτά χρονικά διαστήματα επανατροφοδότηση με σκοπό την κινητροδότηση και κινητοποίηση Βασίζεται στην μέτρηση της αποδοτικότητας
Τα «μείον» . . . Δεν μετριέται πάντα εύκολα η υπηρεσία εξαιτίας της άυλης φύσης της Χρειάζονται πάντα ελεγχόμενες συνθήκες, πράγμα που είναι δύσκολο Οι υπηρεσίες υγείας δεν είναι πάντα επαναλαμβανόμενες υπηρεσίες
Theodoros P. Dimopoulos Το ζητούμενο . . . Theodoros P. Dimopoulos
Και μέσω της αντικειμενικής αξιολόγησης . . . . . . να γίνει η μετάβαση από την εποχή των αρεστών . . . . . . στην εποχή των άριστων Theodoros P. Dimopoulos
Ευχαριστώ για την προσοχή σας