Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων. Διαφορές θεωρητικών-εργαστηριακών μαθημάτων Μαθήματα Θεωρητικά Εργαστηριακά Σε σχολική αίθουσα Σε εργαστήριο Ένας διδάσκων.
Advertisements

Χριστίνα Κουρκουμέλη ΕΚΠΑ Σύνοψη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την υποστήριξη του προγράμματος Θαλής «Γενεσις» 1  CERN open days  Εκπαιδευτικά σενάρια.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Development of spatial thinking, geometry and physics. What can.
ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ An Example of Inefficient Free Peer Interaction & How to Trigger Productive Peer Interaction Chen-Chung.
Από το facebook στη σχολική επιθετικότητα: απόπειρες παραγωγής αυθεντικού μαθητικού λόγου σε περιβάλλον wiki Μαρία Νέζη PhD στη Διδακτική Επιμορφώτρια.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
Η προοπτική εξέλιξης των προγραμμάτων Ηλεκτρονικής Διά Βίου Μάθησης στην Ελλάδα Συμεών Δ. Ρετάλης & Γ. Κορρές ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΜΗΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ.
1 Φάκελος υλικού & επαγγελματική ανάπτυξη Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ SCHOOL BULLING. ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΑΤΣΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΤΣΕΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΙΜΙΝΙΟΥΚ YΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Κα ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΟΥ ΠΕΤΡΟΥΛΑ.
1 ΕΚΠΟΝΗΣΗ - ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
‘’ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ’’. ‘’Ορισμός του Φαινομένου’’ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που.
Η ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ...ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ!! ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ: Καλλιόπη Κρασίδου Μπερναντέτ Χριστοφή.
Τούλα Πατσάλη Διεύθυνση Διαρθρωτικών Ταμείων και Ταμείου Συνοχής Γραφείο Προγραμματισμού ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος ( ΠΕ 02) Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα.
PROJECT ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται.
Τεχνικές Εξοικονόμησης Χρόνου Αναφέρετε κάποιες τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν στην εξοικονόμηση χρόνου.
Διδάσκοντας το μάθημα Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή Συμεών Δ. Ρετάλης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΜΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Ερευνητική Ομάδα.
European Perspectives in Language Teaching, Learning, Assessment The European Language Portfolio: What, why and how Bessie Dendrinos School of Philosophy.
Κωνσταντία Μηλίδη Ειδικός Παιδαγωγός για παιδιά με αυτισμό Western Autistic School Μελβούρνη Αξιολόγηση του προφίλ ενός μαθητή που.
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση.
Μαθαίνοντας βιωματικά την ιστορία του Αρκαδιού: Το διαδικτυακό κυνήγι θησαυρού γνώσεων Καψάσκη Αγγελική "Πες μου και θα ξεχάσω. Δείξε μου και μπορεί να.
Περιεχόμενα Παρουσίασης
Επιφανειακή προσέγγιση ή προσέγγιση μάθησης σε βάθος
Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών
Νερό: Πηγή Ζωής, Πολιτισμού, Υγείας και Ομορφιάς
Έρευνα δράσης (action research) Η έρευνα δράσης είναι μια ερευνητική διαδικασία που οι ίδιοι οι άνθρωποι της πράξης διενεργούν, με στόχο να βελτιώσουν.
Εγκυρότητα και αξιοπιστία
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Αντιπροσωπευτικές Ιδέες και Παιδαγωγικά Ρεύματα
Εισαγωγή στη Λήψη των Αποφάσεων
ΠρΟταση δημιουργΙασ ΦυσικΗς ΔιεπαφΗς
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Η παιδαγωγική φυσιογνωμία του εκπ/κού στα ΣΔΕ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Ευρωπαϊκός Κώδικας Κατά του Καρκίνου
ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ Ομάδα: High-five
Μερικές δυνάμεις στη φύση
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ και ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ της ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ στο e-Learning
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου Ενημέρωση Γονέων
Εναλλακτικές μέθοδοι αξιολόγησης
Κανοντας μαθημα με… Σχεδια εργαςιας (projects) ςε τμημα ενταξης ΠΑΡΟΥΣΙΝΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ Τ.Ε. ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ.
Εφευρέσεις που θα κάνουν την ζωή μας πιο όμορφη…
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΠΕΤΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΩΝ ΤΡΙΜΙΘΙΑΣ ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 2016
Σέρρες, 2016 Πτυχιακή εργασία της Κωνσταντίνας Παπαζήση
Αριθμοί- αλγεβρικές εκφράσεις
Η Ελλάδα στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο μέσα από τον κινηματογράφο: ένα διαθεματικό project στα Αγγλικά, στην ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού Βασίλης Ιωσηφίδης Έλενα.
Το Διαδίκτυο.
Εύη Κάϊλα Προϊσταμένη Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ Υπ. Εργασίας, Κοιν
ΜΑΡΙΑ ΡΕΛΛΙΑ ΕΚΠ/ΚΟΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΤΟΧΟΣ MASTER ΕΑΠ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Χρίστος Τζάμας Διεύθυνση Υπηρεσιών Κατάρτισης Σεπτέμβριος 2018
Ηλεκτρονική Μάθηση “e-learning”
Μιχαήλ Μιχαήλ - Παπαϊωάννου Γιώργος
Κυριάκος Λίγκας Μίλητος Συμβουλευτική Α.Ε.
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
Unscramble the mystery word combination
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
Διαδραστική Μάθηση © 2018.
Ανατομια καρδιασ προβατου
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟΥΣ…. ΓΡΑΦΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου & Εκπαιδευτικής Πύλης του Υ.Π.Ε.Θ.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ / ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
Ο ερμηνευτικός διάλογος
Σοβαρά παιχνίδια και gamification
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων

Διαφορές θεωρητικών-εργαστηριακών μαθημάτων Μαθήματα Θεωρητικά Εργαστηριακά Σε σχολική αίθουσα Σε εργαστήριο Ένας διδάσκων Δυο διδάσκοντες Συνήθως ένα 45΄ Συνήθως 2 ή 3 45΄

Στόχοι Εργαστηριακών Μαθημάτων

Στόχοι Εργαστηριακών Μαθημάτων Βιωματική Μάθηση (Experiential Learning) Σύνδεση θεωρίας-πράξης (learning by doing) Απόκτηση Επαγγελματικών δεξιοτήτων Καλλιέργεια Επαγγελματικής συνείδησης

Διδακτική Μεθοδολογία στα Εργαστηριακά Μαθήματα Διδακτική Μεθοδολογία στα Εργαστηριακά Μαθήματα ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ

Διδακτική Μεθοδολογία στα Εργαστηριακά Μαθήματα Διδακτική Μεθοδολογία στα Εργαστηριακά Μαθήματα H διδακτική μεθοδολογία στα εργαστηριακά μαθήματα είναι περισσότερο μαθητοκεντρική και προσανατολισμένη στη πρακτική και επαγγελματική διάσταση των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων Ειδικά εργαστηριακά βιβλία – οδηγοί

Προϋποθέσεις επιτυχούς διενέργειας εργαστηριακών μαθημάτων

Προϋποθέσεις επιτυχούς διενέργειας εργαστηριακών μαθημάτων 1) Άρτια καταρτισμένος εκπαιδευτικός με επιστημονική πληρότητα και παιδαγωγική αντίληψη 2) Καλά οργανωμένο εργαστήριο με τον απαιτούμενο κατά περίσταση υλικοτεχνικό εξοπλισμό 3) Απρόσκοπτη συνεργασία εκπαιδευτικών ειδικότητας

Προϋποθέσεις επιτυχούς διενέργειας εργαστηριακών μαθημάτων Στο εργαστήριο: Θα πρέπει να τηρούνται αυστηρά όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις έτσι ώστε να διενεργούνται τα εργαστηριακά μαθήματα απρόσκοπτα και με απόλυτη ασφάλεια

Προβλήματα τα οποία ενδέχεται να ανακύψουν σε εργαστηριακά μαθήματα

Προβλήματα τα οποία ενδέχεται να ανακύψουν σε εργαστηριακά μαθήματα Ανεπαρκείς υποδομές, έλλειψη υλικοτεχνικών μέσων Απειρία εκπαιδευτικού ως προς τη διενέργεια εργαστηριακών μαθημάτων Ελλιπής στελέχωση εργαστηρίων Δυσκολία διοίκησης τάξης κατά την ώρα του εργαστηρίου – χαλαρότητα μαθητών

Προβλήματα τα οποία ενδέχεται να ανακύψουν σε εργαστηριακά μαθήματα Έλλειψη συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας που καλούνται να διδάξουν μαζί ένα εργαστηριακό μάθημα Έλλειψη συνεργασίας με τομεάρχες, διευθυντές και υπεύθυνους εργαστηρίων Ανεπαρκή ή απαξιωμένα εργαστηριακά εγχειρίδια

Η επαγγελματική διάσταση των εργαστηριακών μαθημάτων Πως μπορούν τα εργαστηριακά μαθήματα να συμβάλλουν στην επαγγελματική κατάρτιση των μαθητών, διευρύνοντας τους επαγγελματικούς τους ορίζοντες ;

Η επαγγελματική διάσταση των εργαστηριακών μαθημάτων Στο πλαίσιο των εργαστηριακών μαθημάτων Διενέργεια συμπληρωματικών εκπαιδευτικών επισκέψεων σε χώρους συναφείς με τα γνωστικά αντικείμενα των μαθημάτων Πρόσκληση επαγγελματιών στη σχολική μονάδα, ομιλίες, συζητήσεις με ειδικούς (experts)

Η επαγγελματική διάσταση των εργαστηριακών μαθημάτων Στο πλαίσιο των εργαστηριακών μαθημάτων Ανάθεση στοχευμένων εργασιών σχετικά με τη διασύνδεση εργαστηριακών μαθημάτων και συγκεκριμένων επαγγελμάτων Σχεδιασμός και υλοποίηση projects αναφορικά με επιμέρους διαστάσεις επαγγελμάτων

Βιβλιογραφία: Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Παπασταματίου, Ν. (2014). Διευθέτηση χώρου, οργανοθηκών σχολικού εργαστηρίου. ekfe.ilei.sch.gr/UpLoad2012/01A_Sxedio_Diefthetisis.doc Ford, C. (1999). Collaborative construction of task activity: Coordinating multiple resources in a High School Physics Lab. Research on Language and Social Interaction, 32(4), 369-408 Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης