Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΑΡΙΑ ΡΕΛΛΙΑ ΕΚΠ/ΚΟΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΤΟΧΟΣ MASTER ΕΑΠ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΑΡΙΑ ΡΕΛΛΙΑ ΕΚΠ/ΚΟΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΤΟΧΟΣ MASTER ΕΑΠ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
ΜΑΡΙΑ ΡΕΛΛΙΑ ΕΚΠ/ΚΟΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΤΟΧΟΣ MASTER ΕΑΠ ΡΑΛΛΕΙΑ ΠΔΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

2 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΕΑΠ; http://rcel.enl.uoa.gr/peap
Πρόγραμμα (curriculum) αναδυόμενου κοινωνικού γραμματισμού στην αγγλική γλώσσα Θεμέλιο για το λειτουργικό & σχολικό γραμματισμό του Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών των Ξένων Γλωσσών ( Θέτει τα θεμέλια για την ανάπτυξη διαθεματικής γνώσης, επικοινωνιακής συμπεριφοράς, συνεργατικών πρακτικών και διαπολιτισμικού ήθους επικοινωνίας Υπηρετεί, με τη χρήση ΤΠΕ, την απόκτηση και αξιοποίηση ατομικής γνώσης και εμπειρίας, καθώς και τη σύνδεση της σχολικής με την εξωσχολική γνώση

3 ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Εισαγωγή της Αγγλικής στην Α’ και τη Β’ Δημοτικού, με τη χρήση δημιουργικών δραστηριοτήτων που εμπλέκουν το παιδί σε προφορικό γλωσσικό παιχνίδι Μαθησιοκεντρική γλωσσοπαιδαγωική προσέγγιση (learning by doing approach) και δραστηριοκεντρική μεθοδολογία (task based methodology) ΑΡΑ Δημιουργούμε συνθήκες για να παίξει και να μάθει το παιδί να λειτουργεί με έναν άλλο κώδικα επικοινωνίας, παίζοντας Δε μαθαίνουμε τα μικρά παιδιά, ειδικά τα πρωτάκια, να γράφουν και να διαβάζουν

4

5 ΓΝΩΣΙΑΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τα παιδιά μαθαίνουν χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις τους πράττοντας, προσπαθώντας να βρουν τη λύση σε ένα πρόβλημα αλλά και απομνημονεύοντας λέξεις, φράσεις, κτλ. μέσα από… μυστήρια, κώδικες, κτλ. αφού τους αρέσει να μαντεύουν μέσα από την κίνηση (βιωματική μάθηση) δίνοντας νόημα, μέσα από μια διαδραστική διαδικασία συγκεκριμένες και όχι αφηρημένες έννοιες -ενδείκνυται η χρήση αντικειμένων (realia)

6 ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τα παιδιά μαθαίνουν ό,τι έχει νόημα (π.χ. μια ιστορία, ένα παραμύθι), όχι κανόνες ή φορμαλιστικά στοιχεία της γλώσσας μικρές προτάσεις που έχουν νόημα και μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν για να επικοινωνούν, όχι μόνο μεμονωμένες λέξεις δίνοντας έμφαση στη σημασία και όχι στη μορφή της λέξης ή στη γραμματική της πρότασης συσχετίζοντας τη νέα γλωσσική γνώση με τη δική τους πραγματικότητα αναπτύσσοντας αρχικά την ακουστική δεξιότητα και μετά σταδιακά την ικανότητα παραγωγής προφορικού λόγου

7 ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤΗΝ Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Μικροί μαθητές: χαρακτηρίζονται από περιορισμένο εύρος προσοχής, μαθαίνουν κυρίως μέσω του προφορικού λόγου, δυσκολεύονται να συνεργαστούν σε ομάδες και συχνά «όσο εύκολα μαθαίνουν τόσο εύκολα ξεχνούν» ΛΥΣΗ Χρήση διασκεδαστικών δραστηριοτήτων Χρήση παιχνιδιών που διευκολύνουν την ένταξή τους στην ομάδα Χρήση παραμυθιών και ιστοριών Χρήση κίνησης και τραγουδιών που βοηθούν στην κατανόηση και την παραγωγή της ξένης γλώσσας Συνεχής ανακύκλωση λεξιλογίου & δομών

8 Οι ιστοριεσ… κερδίζουν και διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον των μικρών μαθητών αναπτύσσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους συμβάλλουν στην κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη βοηθούν την εκμάθηση της ξένης γλώσσας μέσω της επανάληψης συμβάλλουν στην εμπέδωση εννοιών (χρόνος, μέγεθος, σχήμα, αλληλουχία γεγονότων κλπ.) αποτελούν ένα πλαίσιο στο οποίο κωδικοποιούνται κοινωνικές συμπεριφορές και οικοδομείται θετικά ο κόσμος αξιών των παιδιών προσφέρουν αμέτρητες ευκαιρίες για διαθεματική προσέγγιση της γνώσης

9 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Μέσω των παιχνιδιών οι μικροί μαθητές:
αναπτύσσουν γνωστικά σχήματα γνωρίζουν τους άλλους βιώνουν καταστάσεις μαθαίνουν να υπακούουν σε κανόνες αποκτούν δεξιότητες: σωματικές, κοινωνικές, συναισθηματικές, νοητικές και γλωσσικές διατηρούν την προσοχή τους μαθαίνουν να λειτουργούν ομαδικά

10 Extra δραστηριοτητεσ Περιλαμβάνουν:
Δραστηριότητες (τραγούδια, ιστορίες, παιχνίδια) Playtime (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, παιχνίδια) Λόγοι σχεδιασμού extra υλικού Ενίσχυση στόχων βασικού υλικού Εμπέδωση λεξιλογίου Διεύρυνση λεξιλογικού syllabus Ενίσχυση διαφοροποιημένης παιδαγωγικής Ενίσχυση χρήσης υλικού βασικών κύκλων Ενίσχυση διαθεματικότητας Ευελιξία εκπαιδευτικού

11 Extra δραστηριοτητεσ Playtime Memo game Bingo game
Trace the way in the labyrinth Join the dots. Find what the picture shows Spot differences and similarities Board games Mathematical additions Pantomime Simon says Spot the objects (e.g. school objects) Snakes and ladders Listen, draw and colour

12 ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤΗ Β’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

13 Ευχαριστω!


Κατέβασμα ppt "ΜΑΡΙΑ ΡΕΛΛΙΑ ΕΚΠ/ΚΟΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΤΟΧΟΣ MASTER ΕΑΠ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google