Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων
Διαφορές θεωρητικών-εργαστηριακών μαθημάτων Μαθήματα Θεωρητικά Εργαστηριακά Σε σχολική αίθουσα Σε εργαστήριο Ένας διδάσκων Δυο διδάσκοντες Συνήθως ένα 45΄ Συνήθως 2 ή 3 45΄
Στόχοι Εργαστηριακών Μαθημάτων
Στόχοι Εργαστηριακών Μαθημάτων Βιωματική Μάθηση (Experiential Learning) Σύνδεση θεωρίας-πράξης (learning by doing) Απόκτηση Επαγγελματικών δεξιοτήτων Καλλιέργεια Επαγγελματικής συνείδησης
Διδακτική Μεθοδολογία στα Εργαστηριακά Μαθήματα Διδακτική Μεθοδολογία στα Εργαστηριακά Μαθήματα ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ
Διδακτική Μεθοδολογία στα Εργαστηριακά Μαθήματα Διδακτική Μεθοδολογία στα Εργαστηριακά Μαθήματα H διδακτική μεθοδολογία στα εργαστηριακά μαθήματα είναι περισσότερο μαθητοκεντρική και προσανατολισμένη στη πρακτική και επαγγελματική διάσταση των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων Ειδικά εργαστηριακά βιβλία – οδηγοί
Προϋποθέσεις επιτυχούς διενέργειας εργαστηριακών μαθημάτων
Προϋποθέσεις επιτυχούς διενέργειας εργαστηριακών μαθημάτων 1) Άρτια καταρτισμένος εκπαιδευτικός με επιστημονική πληρότητα και παιδαγωγική αντίληψη 2) Καλά οργανωμένο εργαστήριο με τον απαιτούμενο κατά περίσταση υλικοτεχνικό εξοπλισμό 3) Απρόσκοπτη συνεργασία εκπαιδευτικών ειδικότητας
Προϋποθέσεις επιτυχούς διενέργειας εργαστηριακών μαθημάτων Στο εργαστήριο: Θα πρέπει να τηρούνται αυστηρά όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις έτσι ώστε να διενεργούνται τα εργαστηριακά μαθήματα απρόσκοπτα και με απόλυτη ασφάλεια
Προβλήματα τα οποία ενδέχεται να ανακύψουν σε εργαστηριακά μαθήματα
Προβλήματα τα οποία ενδέχεται να ανακύψουν σε εργαστηριακά μαθήματα Ανεπαρκείς υποδομές, έλλειψη υλικοτεχνικών μέσων Απειρία εκπαιδευτικού ως προς τη διενέργεια εργαστηριακών μαθημάτων Ελλιπής στελέχωση εργαστηρίων Δυσκολία διοίκησης τάξης κατά την ώρα του εργαστηρίου – χαλαρότητα μαθητών
Προβλήματα τα οποία ενδέχεται να ανακύψουν σε εργαστηριακά μαθήματα Έλλειψη συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας που καλούνται να διδάξουν μαζί ένα εργαστηριακό μάθημα Έλλειψη συνεργασίας με τομεάρχες, διευθυντές και υπεύθυνους εργαστηρίων Ανεπαρκή ή απαξιωμένα εργαστηριακά εγχειρίδια
Η επαγγελματική διάσταση των εργαστηριακών μαθημάτων Πως μπορούν τα εργαστηριακά μαθήματα να συμβάλλουν στην επαγγελματική κατάρτιση των μαθητών, διευρύνοντας τους επαγγελματικούς τους ορίζοντες ;
Η επαγγελματική διάσταση των εργαστηριακών μαθημάτων Στο πλαίσιο των εργαστηριακών μαθημάτων Διενέργεια συμπληρωματικών εκπαιδευτικών επισκέψεων σε χώρους συναφείς με τα γνωστικά αντικείμενα των μαθημάτων Πρόσκληση επαγγελματιών στη σχολική μονάδα, ομιλίες, συζητήσεις με ειδικούς (experts)
Η επαγγελματική διάσταση των εργαστηριακών μαθημάτων Στο πλαίσιο των εργαστηριακών μαθημάτων Ανάθεση στοχευμένων εργασιών σχετικά με τη διασύνδεση εργαστηριακών μαθημάτων και συγκεκριμένων επαγγελμάτων Σχεδιασμός και υλοποίηση projects αναφορικά με επιμέρους διαστάσεις επαγγελμάτων
Βιβλιογραφία: Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Παπασταματίου, Ν. (2014). Διευθέτηση χώρου, οργανοθηκών σχολικού εργαστηρίου. ekfe.ilei.sch.gr/UpLoad2012/01A_Sxedio_Diefthetisis.doc Ford, C. (1999). Collaborative construction of task activity: Coordinating multiple resources in a High School Physics Lab. Research on Language and Social Interaction, 32(4), 369-408 Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης