Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Δρ. ΣΤΕΛΙΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΡΟΜΑ και κοινωνικη ενταξη
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΑΓΩΓΗ ΖΩΗΣ Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δημοκρατική και Διαπολιτισμική Αγωγή στην Ελλάδα Φοιτήτρια: Ηλιάνα Τριανταφυλλίδου.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ RICHARD CLOGG Φοιτητριες: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκπαίδευση και μειονότητες
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
To Teach Curricular Subjects
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή

Αγωγή για την Ειρήνη

Επιδιώκοντας την «ειρήνη»… Μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο εντατικοποιούνται οι προσπάθειες για την ειρήνη: Διεθνείς οργανισμοί (UNESCO, Διεθνής Ένωση για την Έρευνα γύρω από την Ειρήνη, κ.ά) Ίδρυση σχετικών πανεπιστημιακών εδρών  Όμως, παρά τις προσπάθειες, η επίτευξη της ειρήνης αποτελεί συνεχιζόμενο πρόβλημα «Οι πόλεμοι ξεκινούν στο μυαλό των ανθρώπων» Αναγκαιότητα αγωγής και εκπαίδευσης

Η προβληματική για την αγωγή ειρήνης Προϋπόθεση για την εξασφάλιση της ειρήνης = η ανάπτυξη της ετοιμότητας και της ικανότητας των ανθρώπων και των κοινωνιών για ειρήνη Άρα, η ειρήνη είναι πρωτίστως θέμα αγωγής

Η προβληματική για την αγωγή ειρήνης Προσεγγίζοντας την έννοιας της «βίας»: (α) η έννοια της βίας σε μικροεπίπεδο: η βία έχει ενσωματωθεί και διαπερνά όλο τον κοινωνικό ιστό, το παιδί γαλουχείται και εξοικειώνεται από πολύ νωρίς στη βία (παιδικά παιγνίδια, τηλεόραση, κ.ά) (β) η έννοια της βίας σε μακροεπίπεδο: τα κράτη εξασφαλίζουν την ειρήνη μέσω εξοπλισμών και συνεχούς στρατιωτικής υπεροχής έναντι των υπολοίπων. Άρα, η ειρήνη φαίνεται να προϋποθέτει τους εξοπλισμούς και την προετοιμασία για πόλεμο.

Πού στοχεύει η αγωγή για την ειρήνη; Αγωγή για την ειρήνη: απόκτηση της ικανότητας για ειρηνική συμβίωση με τους άλλους μέσω συνεργασίας …ανεξάρτητα από πολιτικές, θρησκευτικές, ιδεολογικές, φυλετικές διαφορές

Πού στοχεύει η αγωγή για την ειρήνη; Αγωγή για την ειρήνη: μετάδοση συγκεκριμένων αξιών: ανεκτικότητα προς τους άλλους αλληλεγγύη ετοιμότητα για συναίνεση και συμβιβασμό παροχή βοήθειας

Πού στοχεύει η αγωγή για την ειρήνη; Άρα, μια αγωγή για την ειρήνη θα πρέπει να επιδιώκει: Τη συνειδητοποίηση της ύπαρξης και την αναγνώριση των διαφόρων μορφών βίας/ εχθρότητας Την ανάλυση των αιτιών και των συνεπειών των διαφόρων μορφών βίας Τη δημιουργία προϋποθέσεων ειρηνικής συμβίωσης, μέσα από την καλλιέργεια κατάλληλων στάσεων, γνώσεων, αξιών και τρόπων συμπεριφοράς

Διαπολιτισμική Αγωγή

Η «διαπολιτισμική» πρόκληση… Η ανάπτυξη των πολυ-πολιτισμικών κοινωνιών μετανάστευση πληθυσμών ευρωπαϊκή ενοποίηση και μετακίνηση Συνάντηση με τα πολιτισμικά στοιχεία άλλων λαών: το καινούργιο, το διαφορετικό, το «ξένο»... Διαπολιτισμική μάθηση: αλληλοπροσέγγιση λαών, ειρηνική συμβίωση, κοινό πλαίσιο αναφοράς

Η προβληματική για μια διαπολιτισμική αγωγή Αναγκαιότητα διαμόρφωσης μιας αγωγής και εκπαίδευσης για όλους τους πολίτες, που: Να περιλαμβάνει εκτός από τα στοιχεία της χώρας υποδοχής και στοιχεία του πολιτισμού της χώρας προέλευσής τους Να εξασφαλίζει προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά της άλλης κουλτούρας να συμμετέχουν ισότιμα στη ζωή του σχολείου Να συμβάλλει στην ανάπτυξη των νέων πολυπολιτισμικών κοινωνιών

Η προβληματική για μια διαπολιτισμική αγωγή Οι μαθητές μιας τάξης δεν αποτελούν μία κοινωνικά, γλωσσικά και πολιτισμικά ομοιογενή κοινωνία Οι πολίτες θα πρέπει να προετοιμαστούν για μια ζωή και συμβίωση σε μια ποικιλόμορφη και πολύπλοκη κοινωνία

Πού στοχεύει μια διαπολιτισμική αγωγή; Απόκτηση της ικανότητας για αντίληψη των πολιτισμικών διαφορών και της πολιτισμικής πολυπλοκότητας Προστασία των πολιτιστικών στοιχείων των μειονοτήτων Ανάπτυξη νέων μορφών ζωής και συμβίωσης σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των νέων εκπαιδευτικών πεδίων: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή Ειρήνης, Διαπολιτισμική Αγωγή Ø Είναι προσανατολισμένες στην επίλυση προβλημάτων (μέσα από συνειδητοποίηση του προβλήματος – διασάφηση αιτιών – προσδιορισμό των τρόπων επίλυσης – κινητοποίηση – συμμετοχή – δράση)

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των νέων εκπαιδευτικών πεδίων: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή Ειρήνης, Διαπολιτισμική Αγωγή Ø Προσεγγίζουν το ιδιαίτερο αντικείμενό τους διεπιστημονικά, τόσο σε εννοιολογικό όσο και σε μεθοδολογικό επίπεδο - νέα πεδία γνώσης, επεξεργάζονται στοιχεία από διαφορετικούς επιστημονικούς κλάδους, τα εξετάζουν στο πλαίσιο του συστήματος που εντάσσεται το πρόβλημα, η έμφαση δίνεται στους συνδυασμούς και τις αλληλεξαρτήσεις, σκοπός η ανάδειξη της συνθετότητας, και πολυπλοκότητας της πραγματικότητας

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των νέων εκπαιδευτικών πεδίων: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή Ειρήνης, Διαπολιτισμική Αγωγή  Επιχειρούν το άνοιγμα του σχολείου στη ζωή - μέσα από τη μελέτη θεμάτων που ενδιαφέρουν άμεσα τον εκπαιδευόμενο - που εντάσσονται στην καθημερινή του ζωή και αφορούν την κοινότητα που είναι ενταγμένος - και επιδιώκουν και συμβάλλουν στο άνοιγμα των εκπαιδευτικών δομών στη ζωή της κοινότητας

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των νέων εκπαιδευτικών πεδίων: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή Ειρήνης, Διαπολιτισμική Αγωγή  Αφορούν σε διαβίου εκπαιδευτικές διαδικασίες - τα δεδομένα γύρω από την πραγματικότητα διαρκώς διαμορφώνονται - η επιστημονική γνώση εξελίσσεται - τα κοινωνικοοικονομικά δεδομένα αλλάζουν - η αγωγή και η εκπαίδευση οφείλει να ενσωματώνει όλες τις αλλαγές, προσαρμόζοντας ανάλογα το περιεχόμενο και τις μεθόδους της και παρέχοντας κατάλληλη εκπαίδευση σε όλα τα άτομα, καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους