Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ (Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου) ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕΣΟΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ: Συνεδρία 3 & 4 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1 Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Δομή Παρουσίασης Ζητούμενα Δραστηριότητας Περιγραφή Διδακτικής Παρέμβασης Συμπεράσματα από τη χρήση της Διδακτικής Παρέμβασης Σημεία προσοχής κατά τη χρήση της Διδακτικής Παρέμβασης
Ζητούμενα Δραστηριότητας Οι επιμορφούμενοι καλούνται να δημιουργήσουν μια διδακτική παρέμβαση, για τη διδασκαλία συγκεκριμένης ενότητας του μαθήματος του καθενός, με την αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο ή κάποια από τα εργαλεία του διαδραστικού πίνακα. Οι επιμορφούμενοι καλούνται να δημιουργήσουν παρουσίαση για συγκεκριμένο θέμα σχετικά με την αξιοποίηση του ψηφιακού περιεχομένου των εμπλουτισμένων βιβλίων. Αντίστοιχα μπορούν να επιλέξουν και οι ειδικότητες της Πληροφορικής, της Οικονομίας και της Διοίκησης. Οι ειδικότητες μπορούν να επιλέξουν το δόμημα που θεωρούν ότι είναι περισσότερο κοντά στο γνωστικό τους αντικείμενο και να δημιουργήσουν ένα αρχείο ppt για τη διδακτική αξιοποίηση του.
Περιγραφή Διδακτικής Παρέμβασης (1/2) Περιγραφή Διδακτικής Παρέμβασης (1/2) Τίτλος Μαθησιακού Αντικειμένου: Ιστορική Εξέλιξη των Η/Υ Δημιουργοί: Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος Βαθμίδα Εκπαίδευσης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί: Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α΄ Τάξη Γυμνασίου) Γνωστικό Αντικείμενο: Α΄ Τάξη Γυμνασίου: «Πληροφορική». Σχολικό εγχειρίδιο «Πληροφορική». Κεφ. 4: «Η ιστορία της Πληροφορίας και της Πληροφορικής». Παρ. 4.4.: «Στιγμές από την Ιστορία», σελ. 28. Έννοιες που αφορά: Ιστορική Εξέλιξη των Υπολογιστών & Σταθμοί στην Ιστορία των Υπολογιστών Διάρκεια: 15 λεπτά
Περιγραφή Διδακτικής Παρέμβασης (2/2) Περιγραφή Διδακτικής Παρέμβασης (2/2) Μαθησιακοί Στόχοι: Οι μαθητές να μπορούν να: αναγνωρίζουν κομβικά σημεία κατά την εξέλιξη. διακρίνουν βασικά χαρακτηριστικά. προσδιορίζουν μειονεκτήματα. συνδυάσουν τις 2 διαφορετικές χρονογραμμές. Εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν: Χρήση ψηφιακού περιεχομένου του εμπλουτισμένου βιβλίου με την αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα και με πρόσβαση στο διαδίκτυο. Προσφορά διδακτικής παρέμβασης στην εκπαίδευση: Ο μαθητής παρατηρώντας οπτικά & χρονικά τις 2 διαφορετικές χρονογραμμές (timelines) της εξέλιξης θα είναι πλέον σε θέση να αναγνωρίζει και να αποκωδικοποιεί την πορεία εξέλιξης των Η/Υ. Το στοιχείο αυτό περιγράφεται πολύ περιληπτικά στο σχολικό βιβλίο και χωρίς δυνατότητα ιδιαίτερης μαθησιακής αξιοποίησης από τον καθηγητή πληροφορικής.
Σχολικό Βιβλίο
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/6643
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/4678
Συμπεράσματα από τη χρήση της Διδακτικής Παρέμβασης Συμπεράσματα από τη χρήση της Διδακτικής Παρέμβασης Πιθανοί τρόποι αξιοποίησης της διδακτικής παρέμβασης στην τάξη: για ανατροφοδότηση γιατί οι μαθητές πλέον έχουν τη δυνατότητα να συγκρίνουν και να ταξινομούν – ιεραρχούν, συνδυάζοντας διάφορα κριτήρια, την εξεταζόμενη εξέλιξη των Η/Υ. ως αφόρμηση για την εκτίμηση της μελλοντικής εξελικτικής πορείας των Η/Υ. Λόγοι επιλογής του συγκεκριμένου εργαλείου: κρίνεται κατάλληλο για χρήση από μαθητές μέσω του διαδραστικού πίνακα. οπτικοποίηση με ακρίβεια & σαφήνεια των δεδομένων. στο σχολικό εγχειρίδιο η γνώση παρουσιάζεται σε απλό κείμενο χωρίς εμπλουτισμένη μορφή.
Σημεία προσοχής κατά τη χρήση της Διδακτικής Παρέμβασης Σημεία προσοχής κατά τη χρήση της Διδακτικής Παρέμβασης Οδηγίες προς εκπαιδευτικούς Τρόποι αντιμετώπισης τυχόν δυσκολιών: Προσοχή στη χρήση του προτεινόμενου κατά περίπτωση φυλλομετρητή. Για την περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, προσφέρεται η δυνατότητα τοπικής αποθήκευσης των ψηφιακών δομημάτων.
Σας ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας! Ερωτήσεις - Συζήτηση Σας ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας! Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος