«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Advertisements

Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σενάριο.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Επιστημολογική Επάρκεια
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ & ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β’ ΕΠΑΛ Οδυσσέας Λεβαντής-Μέλος Ομάδας Συγγραφής.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Δ. Ζμπάινος Λέκτορας Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης & Σχολικών προγραμμάτων
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΥ
ΖΗΣΗ ΑΝΤΙΓΟΝΗ - Σχεδιασμός εκπαιδευτικών στόχων
Δημιουργία σεναρίου.
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Άξονες σχολιασμού συνέντευξης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
M. Πατρινόπουλος.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ & ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β’ ΕΠΑΛ Οδυσσέας Λεβαντής-Μέλος Ομάδας Συγγραφής.
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
Μάθημα: «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Παρουσίαση Μαθήματος
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Συνέντευξη σε εκπαιδευτικούς για ΑΠ
Μεταμνήμη και Επιδόσεις Μνήμης
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης» Δ. Ζμπάινος Λέκτορας Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης & Σχολικών προγραμμάτων

Teaching for Successful Intelligence Robert J. Sternberg Yale University

Το πρόβλημα με την παραδοσιακή διδασκαλία Κατά την παραδοσιακή διδασκαλία ορισμένοι μαθητές τείνουν να λαμβάνουν σχεδόν συνεχώς την προσοχή των εκπαιδευτικών, ενώ άλλοι σχεδόν καθόλου Αποτέλεσμα: ορισμένα παιδιά με αυτόν τον τρόπο τίθενται σε πλεονεκτικότερη θέση για υψηλότερες επιδόσεις από άλλα.

Το πρόβλημα με την παραδοσιακή διδασκαλία Ο φαύλος κύκλος των αυτο-εκπληρούμενων προφητειών Χαμηλές προσδοκίες Χαμηλές επιδόσεις Χαμηλές ανταμοιβές

Ο στόχος αυτής της παρουσίασης Να δείξουμε πώς η χρήση της θεωρίας της τριαρχικής νοημοσύνης στη διδασκαλία και στη αξιολόγηση του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να τροποποιήσουν τη γνωστική τους λειτουργία ώστε να επιτύχουν τις βέλτιστες επιδόσεις.

Η έννοια της Τριαρχικής Νοημοσύνης (Νοημοσύνη της επιτυχίας) Η έννοια της Τριαρχικής Νοημοσύνης (Νοημοσύνη της επιτυχίας) Νοημοσύνη της επιτυχίας είναι Η ικανότητα για επιτυχία στη ζωή, σύμφωνα με τις δυνατότητες του κάθε ατόμου, εντός του κοινωνικο-οικονομικού του περιβάλλοντος -έτσι ώστε να προσαρμόζεται, να διαμορφώνει και να επιλέγει τα περιβάλλοντά του μέσω ισορροπημένης χρήσης αναλυτικών, δημιουργικών και πρακτικών ικανοτήτων.

Η τριαρχική θεώρηση της νοημοσύνης Υπάρχουν τρεις διαστάσεις της νοημοσύνης: Αναλυτική Δημιουργική Πρακτική

Η έννοια της τριαρχικής νοημοσύνης Παραδοσιακή (Αναλυτική) Νοημοσύνη Δημιουργική Πρακτική Νοημοσύνη Νοημοσύνη

Διδακτικές και αξιολογικές τεχνικές Ισορροπημένη χρήση διδασκαλίας και αξιολόγησης που στηρίζεται στην Μνήμη Ανάλυση Δημιουργικότητα Πρακτικότητα

Διδασκαλία/αξιολόγηση για Μνημονική μάθηση Διδασκαλία/αξιολόγηση για Μνημονική μάθηση Θυμόμαστε ποιος; τι; που πότε; γιατί; πως;

Η αναλυτική νοημοσύνη καλλιεργείται όταν αναλύουμε συγκρίνουμε και αντιπαραθέτουμε αξιολογούμε ερμηνεύουμε κρίνουμε ασκούμε κριτική

Διδασκαλία και αξιολόγηση για δημιουργική νοημοσύνη: Η δημιουργική διδασκαλία και αξιολόγηση θα πρέπει να συμβάλλουν ώστε οι μαθητές να είναι σε θέση να: Επαναδιατυπώνουν τα προβλήματα Αντιμετωπίζουν έγκυρα προβλήματα και βρίσκουν καλές λύσεις Προωθούν (πουλούν) τις ιδέες τους Κατανοήσουν ότι η γνώση είναι πολυδιάστατη και όχι μονοδιάστατη

Αποκτούν αυτεπάρκεια Επιμένουν για να υπερνικούν εμπόδια Ανέχονται την αμφισημία Συνεχίζουν να αναπτύσσονται Αναπτύσσουν την έννοια της προοπτικής για τους εαυτούς τους και την εργασία τους Να αγνοούν το πλήθος.

Η δημιουργική νοημοσύνη καλλιεργείται όταν: δημιουργούμε σχεδιάζουμε ανακαλύπτουμε-εφευρίσκουμε φανταζόμαστε υποθέτουμε

Αξιολόγηση της αναλυτικής διάστασης της μάθησης Σε ποιο βαθμό το γνωστικό προϊόν Περιέχει τις απαιτούμενες πληροφορίες; Είναι λογικό; Είναι οργανωμένο; Είναι ισορροπημένο;

Αξιολόγηση του δημιουργικού προϊόντος (εργασίας): Σε ποιο βαθμό η εργασία: Περιέχει τις απαιτούμενες πληροφορίες; Είναι πρωτότυπη; Είναι ενδιαφέρουσα-συναρπαστική; Είναι εντός θέματος;

Πρακτική νοημοσύνη ενυπάρχει όταν: Χρησιμοποιούμε τη γνώση (use) Την εφαρμόζουμε θεωρητικά (apply) Την εφαρμόζουμε πρακτικά (implement) Πραγματοποιούμε με αυτή (employ) Θέτουμε τη γνώση εντός πλαισίων (contextualise)

Η πρακτική διδασκαλία και αξιολόγηση αποσκοπούν στο να επιτρέπει στους μαθητές να: Χρησιμοποιούν αυτά που έμαθαν Να θέτουν τα ζητήματα εντός του πλαισίου του πραγματικού κόσμου

Αξιολόγηση της πρακτικής διάστασης του γνωστικού αποτελέσματος: Σε ποιο βαθμό το γνωστικό αποτέλεσμα : Εμπεριέχει τις απαιτούμενες πληροφορίες; Είναι εφικτό όσον αφορά τον τόπο και τον χρόνο; Είναι εφικτό όσον αφορά τους ανθρώπινους πόρους; Είναι εφικτό όσον αφορά τους υλικούς πόρους;

Άσκηση Σκεφθείτε διδακτικές-αξιολογικές δραστηριότητες που να καλλιεργούν την δημιουργική και την πρακτική νοημοσύνη στο μάθημά σας.

Θεωρούμε ότι το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη τόσο της μνημονικής μάθησης όσο και της Τριαρχικής Νοημοσύνης ως το κατεξοχήν μάθημα εφαρμοσμένων επιστημών

ΔΕΠΠΣ Γενικό μέρος σ. 7

ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ Οικιακής Οικονομίας σ. 411

Παραδείγματα αξιολογικών δραστηριοτήτων με στόχο την Τριαρχική Νοημοσύνη (από Βιβλίο εργασιών Β΄ Γυμνασίου)

Μνημονική Μάθηση

Αναλυτική Νοημοσύνη

Αναλυτική Νοημοσύνη

Πρακτική νοημοσύνη

Δημιουργική νοημοσύνη

Συμπεράσματα Πρόταση για επανασχεδιασμό, διδασκαλία και αξιολόγηση του μαθήματος πέρα από μνημονική-αναλυτική διάσταση (εμείς σας καλούμε σε συνεργασία) Η οικιακή οικονομία είναι μάθημα που η διδασκαλία και αξιολόγηση για τριαρχική νοημοσύνη λειτουργεί ήδη σε κάποιο βαθμό, άρα είναι σχετικά εύκολος ο εμπλουτισμός της Οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν