Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διοίκηση τάξης (Classroom management)
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
Μικροδιδασκαλία (Microteaching)
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Project.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
Μικροδιδασκαλία.
3.6.1 ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ: Διδάσκοντας με τη βοήθεια επεξεργαστή κειμένου.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης. Γενικός Σκοπός: Η μεθοδική και συντονισμένη οργάνωση του διδακτικού χρόνου έτσι ώστε να αξιοποιηθούν κατά τον βέλτιστο.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
Σχολικά Μαθηματικά, Δάσκαλος των Μαθηματικών, Μαθητής Καθηγητής Μαθηματικών Μαθητής Σχολικά Μαθηματικά Ακαδημαϊκά Μαθηματικά Φροντιστήρια ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Λογισμικό Εκπαίδευσης M- Pedia Ελευθέριος Μιχαηλίδης Διευθύνων Σύμβουλος, M-Data
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων. Διαφορές θεωρητικών-εργαστηριακών μαθημάτων Μαθήματα Θεωρητικά Εργαστηριακά Σε σχολική αίθουσα Σε εργαστήριο Ένας διδάσκων.
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Η παρουσία του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
Διδακτική της Πληροφορικής
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Φύλλα Διδασκαλίας.
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Ανάθεση Εργασίας (Homework Assignment)
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Παράδειγμα χρήσης διαδραστικών βιβλίων
Στα διάφορα επαγγέλματα
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο α) Αρχείο Διδακτικού Υλικού β) Αρχείο Διαχείρισης Μαθητικού Δυναμικού

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου α) Αρχείο Διδακτικού Υλικού ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών σχετικών με τα διάφορα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα (μαθήματα) που καλείται να διδάξει ένας εκπαιδευτικός

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Fontana: 1η στρατηγική διαμόρφωσης μαθησιακού κλίματος « Να είστε καλά προετοιμασμένοι »

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Αρχείο Διδακτικού Υλικού: Ηλεκτρονική μορφή Έντυπη μορφή υλικό από ιστοσελίδες άρθρα από ταινίες, ντοκιμαντέρ εφημερίδες, περιοδικά οπτικοακουστικό υλικό εξωσχολικά βιβλία εγκυκλοπαίδειες

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Παράγοντες (λόγοι) που καθιστούν χρήσιμη τη δημιουργία και αξιοποίηση ενός Αρχείου Διδακτικού Υλικού

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου 1) Οι ραγδαίες εξελίξεις και οι ταχύτατες μεταβολές σε πολλούς τομείς των επιστημών 2) Οι ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις για γνώση και πληροφόρηση 3) Η ανεπάρκεια και η απαξίωση κάποιων σχολικών εγχειριδίων (ανάγκη επικαιροποίησης)

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου 4) Η επικαιρότητα (διδακτική αρχή επικαιρότητας) 5) Η διευκόλυνση του ίδιου του εκπαιδευτικού σε ζητήματα προετοιμασίας και αποτελεσματικής διεκπεραίωσης της διδασκαλίας 6) Ο πολυδιάστατος ρόλος του εκπαιδευτικού στη σύγχρονη σχολική μονάδα

Πλεονεκτήματα Aρχείου Διδακτικού Υλικού

Πλεονεκτήματα οργάνωσης και αξιοποίησης αρχείου διδακτικού υλικού Πλεονεκτήματα οργάνωσης και αξιοποίησης αρχείου διδακτικού υλικού 1) Αποτελεσματικότερη οργάνωση, πληρέστερος προγραμματισμός και αρτιότερη μεθοδικότητα στη προετοιμασία των διδασκόμενων μαθημάτων 2) Πιο εύχρηστη και λειτουργική καθημερινότητα στη σχολική μονάδα

Πλεονεκτήματα οργάνωσης και αξιοποίησης αρχείου διδακτικού υλικού Πλεονεκτήματα οργάνωσης και αξιοποίησης αρχείου διδακτικού υλικού 3) Πληρέστερη εκπλήρωση των εκάστοτε διδακτικών στόχων 4) Δυνατότητα εύκολης και γρήγορης πρόσβασης σε ένα μεγάλο εύρος χρήσιμων πληροφοριών

Οργάνωση και αξιοποίηση αρχείου διδακτικού υλικού Οργάνωση και αξιοποίηση αρχείου διδακτικού υλικού Πρακτική αξιοποίηση διδακτικού αρχείου: 1) Σε φύλλα διδασκαλίας (Φύλλο εφαρμογής, φύλλο πληροφοριών) 2) Σε παρουσιάσεις Powerpoint (στάδιο παρουσίασης) 3) Κατά περίπτωση, σε άμεση συνάρτηση με τους διδακτικούς στόχους

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Πρακτική αξιοποίηση διδακτικού αρχείου: 4) Στην υλοποίηση διάφορων projects 5) Σε εργασίες στο πλαίσιο επιμέρους μαθημάτων

ενθάρρυνση δημιουργίας αρχείου και από τους μαθητές Διδακτικό αρχείο ενθάρρυνση δημιουργίας αρχείου και από τους μαθητές Αξιοποίηση σε: εργασίες μαθημάτων, επαναλήψεις διαγωνισμάτων-εξετάσεων διαθεματικές εργασίες-projects

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου β) Aρχείο διαχείρισης μαθητικού δυναμικού: ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών σχετικών με επιμέρους χαρακτηριστικά και λεπτομέρειες του μαθητικού δυναμικού

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Fontana: 8η στρατηγική διαμόρφωσης μαθησιακού κλίματος « Να είστε ενήμεροι για οτιδήποτε συμβαίνει στην τάξη »

Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου β) Aρχείο διαχείρισης μαθητικού δυναμικού: O εκπαιδευτικός στο αρχείο αυτό καταχωρεί τα βασικά στοιχεία του κάθε μαθητή της τάξης στην οποία διδάσκει όπως το ονοματεπώνυμο, τη διεύθυνση του σπιτιού και το τηλέφωνο των κηδεμόνων του Είναι επίσης πολύ σημαντικό να καταχωρείται και κάποιο ιδιαίτερο στοιχείο για το μαθητή, εάν υπάρχει, όπως για παράδειγμα ένα πρόβλημα υγείας ή δυσλεξίας, πιθανές μαθησιακές δυσκολίες

Πλεονεκτήματα Aρχείου Διαχείρισης Μαθητικού Δυναμικού

Οργάνωση και αξιοποίηση αρχείου διαχείρισης μαθητικού δυναμικού Οργάνωση και αξιοποίηση αρχείου διαχείρισης μαθητικού δυναμικού Πρακτική αξιοποίηση : > Στη καθημερινότητα στη σχολική τάξη και στη διαχείριση των εκάστοτε τμημάτων > Στην καθημερινή επικοινωνία με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών > Σε οποιαδήποτε άλλη προγραμματισμένη ή μη συνάντηση με γονείς και κηδεμόνες

Βιβλιογραφία: Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Πατάκη Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Joyce, Br.,Calhoun, E.,Hopkins, D. (2002) Models of learning- tools for teaching, Buckingham- Philadelphia, second edition. E. Tαρατόρη, Π. Στραβάκου, M. Kουγιουρούκη (2003) Σελίδες διαλόγου: Το διδακτικό ηλεκτρονικό αρχείο και η συμβολή του στην αποτελεσματική διδασκαλία Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης, τ.67 Prince, M. and Felder, R. (2006 ). Inductive Teaching and Learning Methods: Definitions, Comparisons, and Research Bases. Journal of Engineering Education, 95,2, 123-138 http://schoolkit.gr/