Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο α) Αρχείο Διδακτικού Υλικού β) Αρχείο Διαχείρισης Μαθητικού Δυναμικού
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου α) Αρχείο Διδακτικού Υλικού ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών σχετικών με τα διάφορα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα (μαθήματα) που καλείται να διδάξει ένας εκπαιδευτικός
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Fontana: 1η στρατηγική διαμόρφωσης μαθησιακού κλίματος « Να είστε καλά προετοιμασμένοι »
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Αρχείο Διδακτικού Υλικού: Ηλεκτρονική μορφή Έντυπη μορφή υλικό από ιστοσελίδες άρθρα από ταινίες, ντοκιμαντέρ εφημερίδες, περιοδικά οπτικοακουστικό υλικό εξωσχολικά βιβλία εγκυκλοπαίδειες
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Παράγοντες (λόγοι) που καθιστούν χρήσιμη τη δημιουργία και αξιοποίηση ενός Αρχείου Διδακτικού Υλικού
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου 1) Οι ραγδαίες εξελίξεις και οι ταχύτατες μεταβολές σε πολλούς τομείς των επιστημών 2) Οι ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις για γνώση και πληροφόρηση 3) Η ανεπάρκεια και η απαξίωση κάποιων σχολικών εγχειριδίων (ανάγκη επικαιροποίησης)
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου 4) Η επικαιρότητα (διδακτική αρχή επικαιρότητας) 5) Η διευκόλυνση του ίδιου του εκπαιδευτικού σε ζητήματα προετοιμασίας και αποτελεσματικής διεκπεραίωσης της διδασκαλίας 6) Ο πολυδιάστατος ρόλος του εκπαιδευτικού στη σύγχρονη σχολική μονάδα
Πλεονεκτήματα Aρχείου Διδακτικού Υλικού
Πλεονεκτήματα οργάνωσης και αξιοποίησης αρχείου διδακτικού υλικού Πλεονεκτήματα οργάνωσης και αξιοποίησης αρχείου διδακτικού υλικού 1) Αποτελεσματικότερη οργάνωση, πληρέστερος προγραμματισμός και αρτιότερη μεθοδικότητα στη προετοιμασία των διδασκόμενων μαθημάτων 2) Πιο εύχρηστη και λειτουργική καθημερινότητα στη σχολική μονάδα
Πλεονεκτήματα οργάνωσης και αξιοποίησης αρχείου διδακτικού υλικού Πλεονεκτήματα οργάνωσης και αξιοποίησης αρχείου διδακτικού υλικού 3) Πληρέστερη εκπλήρωση των εκάστοτε διδακτικών στόχων 4) Δυνατότητα εύκολης και γρήγορης πρόσβασης σε ένα μεγάλο εύρος χρήσιμων πληροφοριών
Οργάνωση και αξιοποίηση αρχείου διδακτικού υλικού Οργάνωση και αξιοποίηση αρχείου διδακτικού υλικού Πρακτική αξιοποίηση διδακτικού αρχείου: 1) Σε φύλλα διδασκαλίας (Φύλλο εφαρμογής, φύλλο πληροφοριών) 2) Σε παρουσιάσεις Powerpoint (στάδιο παρουσίασης) 3) Κατά περίπτωση, σε άμεση συνάρτηση με τους διδακτικούς στόχους
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Πρακτική αξιοποίηση διδακτικού αρχείου: 4) Στην υλοποίηση διάφορων projects 5) Σε εργασίες στο πλαίσιο επιμέρους μαθημάτων
ενθάρρυνση δημιουργίας αρχείου και από τους μαθητές Διδακτικό αρχείο ενθάρρυνση δημιουργίας αρχείου και από τους μαθητές Αξιοποίηση σε: εργασίες μαθημάτων, επαναλήψεις διαγωνισμάτων-εξετάσεων διαθεματικές εργασίες-projects
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου β) Aρχείο διαχείρισης μαθητικού δυναμικού: ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών σχετικών με επιμέρους χαρακτηριστικά και λεπτομέρειες του μαθητικού δυναμικού
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Fontana: 8η στρατηγική διαμόρφωσης μαθησιακού κλίματος « Να είστε ενήμεροι για οτιδήποτε συμβαίνει στην τάξη »
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου β) Aρχείο διαχείρισης μαθητικού δυναμικού: O εκπαιδευτικός στο αρχείο αυτό καταχωρεί τα βασικά στοιχεία του κάθε μαθητή της τάξης στην οποία διδάσκει όπως το ονοματεπώνυμο, τη διεύθυνση του σπιτιού και το τηλέφωνο των κηδεμόνων του Είναι επίσης πολύ σημαντικό να καταχωρείται και κάποιο ιδιαίτερο στοιχείο για το μαθητή, εάν υπάρχει, όπως για παράδειγμα ένα πρόβλημα υγείας ή δυσλεξίας, πιθανές μαθησιακές δυσκολίες
Πλεονεκτήματα Aρχείου Διαχείρισης Μαθητικού Δυναμικού
Οργάνωση και αξιοποίηση αρχείου διαχείρισης μαθητικού δυναμικού Οργάνωση και αξιοποίηση αρχείου διαχείρισης μαθητικού δυναμικού Πρακτική αξιοποίηση : > Στη καθημερινότητα στη σχολική τάξη και στη διαχείριση των εκάστοτε τμημάτων > Στην καθημερινή επικοινωνία με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών > Σε οποιαδήποτε άλλη προγραμματισμένη ή μη συνάντηση με γονείς και κηδεμόνες
Βιβλιογραφία: Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Πατάκη Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Joyce, Br.,Calhoun, E.,Hopkins, D. (2002) Models of learning- tools for teaching, Buckingham- Philadelphia, second edition. E. Tαρατόρη, Π. Στραβάκου, M. Kουγιουρούκη (2003) Σελίδες διαλόγου: Το διδακτικό ηλεκτρονικό αρχείο και η συμβολή του στην αποτελεσματική διδασκαλία Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης, τ.67 Prince, M. and Felder, R. (2006 ). Inductive Teaching and Learning Methods: Definitions, Comparisons, and Research Bases. Journal of Engineering Education, 95,2, 123-138 http://schoolkit.gr/