Συμπερίληψη μαθητών με ΕΕΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Advertisements

Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Διαφοροποιηςη της Διδαςκαλιας για Μαθητες με Αυτιςμο
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διαφοροποίηση ….. τι …. γιατί…. και πώς…
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Τρόποι διαφοροποίησης της διδασκαλίας σε τάξεις πολλών ταχυτήτων
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Πως διδάσκουμε τους μαθητές με νοητική υστέρηση
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Ενδοσχολική ΕΕΓΛ Σέρρες 16/6/2017.
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συμπερίληψη μαθητών με ΕΕΑ

Οι μαθητές στα σχολεία σήμερα μπορεί να: προέρχονται από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα έχουν διαφορετικό μαθησιακό προφίλ έρχονται στο σχολείο με διαφορετικά επίπεδα συναισθηματικής και κοινωνικής ωριμότητας έχουν διαφορετικά ενδιαφέροντα έχουν διαφορετικά επίπεδα ακαδημαϊκής ετοιμότητας σε διάφορα μαθήματα

Οι μαθητές στα σχολεία σήμερα μπορεί να: έχουν μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίες τους επηρεάζουν σε όλη την ζωή τους μπορεί να έχουν αναπτυγμένες δεξιότητες και βαθμό κατανόησης μπορεί να εμφανίζουν διάφορες αναπηρίες μπορεί να κουβαλούν στο σχολείο μεγάλο άγχος

επιτακτική η ανάγκη ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ επιτακτική η ανάγκη ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ Αυτή η ολοένα αυξανόμενη διαφορετικότητα των μαθητών στα σημερινά σχολεία δημιουργεί την επιτακτική ανάγκη στους παιδαγωγούς και στους φορείς της εκπαίδευσης να επαναπροσδιορίσουν την διδασκαλία και την μάθηση μέσα στην γενική τάξη

Δυσκολίες συμπερίληψης Οι συνήθειες και το προφίλ του εκπαιδευτικού Έλλειψη επιμόρφωσης Αναλυτικά προγράμματα Στερεοτυπίες γονέων

Τι σημαίνει Διαφοροποίηση; Είναι μια συνεχής εκπαιδευτική διαδικασία, κατά την οποία το αναλυτικό πρόγραμμα προσαρμόζεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να επιτρέπει σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές, να συμμετέχουν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία αξιοποιώντας στο μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες τους

Η σημασία της «προσαρμογής» «Τα αναλυτικά προγράμματα θα πρέπει να προσαρμόζονται στις ανάγκες των παιδιών και όχι αντίστροφα». (UNESCO, 1994:22)

Βασική αρχή της διαφοροποίησης Όλα τα παιδιά μπορούν να μάθουν και να εξελιχθούν με διαφορετικό τρόπο, μέσω διαφορετικών διαδρομών, προσεγγίσεων, μεθόδων, μέσων και υλικών.

Διαφοροποιημένη διδασκαλία: Περιεχόμενο Διαφοροποιημένη διδασκαλία Διαδικασία Αποτέλεσμα

Περιεχόμενο διδασκαλίας

Διαφοροποίηση περιεχομένου Εισάγω το περιεχόμενο διδασκαλίας με ποικίλους τρόπους, ώστε να είναι προσβάσιμο και κατανοητό από όλους τους μαθητές και επιπλέον να διασφαλίζει την ενεργό συμμετοχή τους μέσα στην τάξη.

Διαφοροποίηση περιεχομένου Βίντεο Φωτογραφίες Βιβλιοθήκη Εκπαιδευτική επίσκεψη Αφήγηση από ειδικό Κείμενα εφημερίδων Λογισμικά Διαδίκτυο

Παραδείγματα διαφοροποίησης περιεχομένου Φωτόδεντρο προσβάσιμο

Μαθησιακή διαδικασία

Η διαφοροποίηση της διαδικασίας Αφορά στην επιλογή των κατάλληλων: διδακτικών μεθόδων, μέσων και υλικών τρόπων οργάνωσης του μαθησιακού περιβάλλοντος -χώρου-, τρόπων εργασίας των μαθητών -ατομικά, σε ζεύγη, ομαδικά, στην ολομέλεια-, τρόπων υποστήριξης -ο εκπαιδευτικός ως διαμεσολαβητής στη μαθησιακή διαδικασία.

Στρατηγικές διαφοροποίησης της διαδικασίας Ενδεικτική αναφορά : Εργασία στην ομάδα, στη δυάδα, στην ολομέλεια και ατομική Μαθησιακά κέντρα Χρήση των νέων τεχνολογιών Συμβόλαια-ημερήσιες διατάξεις-επικαιρότητα Διαβαθμισμένες-κλιμακωτές δραστηριότητες Αξιοποίηση της τέχνης Αξιοποίηση διαλόγου-τεχνικές καλής ακρόασης

ΜτΠ – Γεωγραφία- Σχέδιο εργασίας Προτείνονται σχέδια εργασίας όπως: Οδηγίες προς τους μαθητές/τριες Ένα νεόνυμφο ζευγάρι από την Καβάλα, θέλει να πάει γαμήλιο ταξίδι αλλά δεν μπορεί να αποφασίσει ποιον τόπο να επιλέξει. Δεν έχει κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό του αλλά τα ενδιαφέροντά του σχετίζονται με… τα ιστορικά αξιοθέατα την παραδοσιακή κουζίνα τα ήθη και έθιμα τα σπορ τη διασκέδαση και τη φύση.

Εσύ μαζί με το διπλανό σου έχεις τουριστικό γραφείο και πρέπει να δημιουργήσετε μία παρουσίαση (power point) προκειμένου να πείσετε το ζευγάρι να επισκεφτεί μία από τις παρακάτω χώρες/πόλεις, ενδεικτικά (Οι μαθητές Δ’ επιλέγουν Ελλάδα, οι μεγαλύτεροι ότι θα ήθελαν). Την Κρήτη Την Αθήνα Την Χαλκιδική Τη Σκωτία Τη Γαλλία Την Ισπανία Την Ιταλία Τη Ρωσία Τη Σουηδία Την Κίνα …

Αξιοποίηση της τέχνης Περιγράψτε με πέντε αράδες την «κραυγή» του Μουνκ

Συμβόλαια-ημερήσιες διατάξεις-επικαιρότητα Τι θα μας έλεγε το κοριτσάκι της φωτογραφίας…

Προσαρμογή περιβάλλοντος

Χρησιμοποίηση ευπρόσληπτου λόγου από το δάσκαλο ή/και εναλλακτικού συστήματος επικοινωνίας

Υλικό & αξιοποίηση νέων τεχνολογιών

Οπτικές υπενθυμίσεις της επιθυμητής συμπεριφοράς Σηκώνω το χέρι για να πω μάθημα Κάνω την εργασία μου

Κάρτες με κανόνες, οδηγίες και υπενθυμίσεις Διαβάζω δυνατά μόνο όταν είναι η σειρά μου. Ακούω τους συμμαθητές μου που διαβάζουν. Σηκώνω το χέρι μου αν θέλω να πω κάτι ή να απαντήσω σε μια ερώτηση. Περιμένω να μου πουν για να απαντήσω.

Οπτικοποιημένο ημερήσιο πρόγραμμα αυτοαπασχόλησης (activity schedule)

Πρόγραμμα δραστηριοτήτων

Γραπτές υπενθυμίσεις βάσει ανάλυσης έργου Βήμα Τι κάνω Έλεγχος 1 Διαβάζω το πρόβλημα  2 Το λέω με δικά μου λόγια 3 Υπογραμμίζω αυτά που ξέρω 4 Υπογραμμίζω τι μου ζητάει να βρω  5 Ζωγραφίζω το πρόβλημα 6 Φτιάχνω ένα σχέδιο για να λύσω το πρόβλημα 7 Κάνω τις πράξεις 8 Ελέγχω την απάντηση με κομπιουτεράκι

Ο φίλος μου θα έρθει σήμερα περίπου στις _____ Κοινωνικές Ιστορίες Τι μπορώ να πω στο φίλο μου Ο φίλος μου θα έρθει σήμερα περίπου στις _____ Όταν φτάσει ο φίλος μου μπορώ να του πω «Γεια σου!». Το να πω «Γεια σου» είναι μια φιλική φράση. Βοηθάει το φίλο μου να αισθανθεί καλοδεχούμενος στο σπίτι μου.

Στρατηγικές διαφοροποίησης για μαθητές με ν.α Προσαρμογή κειμένου Ένα προσαρμοσμένο κείμενο που έχει απλοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό για να μη λειτουργήσει περιοριστικά θα πρέπει να εμπλουτιστεί και να επενδυθεί με ποικίλα μέσα (εικόνα, μουσική, ήχο, οπτικοποίηση, δραματοποίηση, αντικείμενα αναφοράς, κ.α) και δραστηριότητες που δεν εστιάζουν μόνο στην ανάγνωση του κειμένου, ώστε να υποστηρίζεται η ενεργός συμμετοχή, η κατανόηση, η μαθησιακή και εκπαιδευτική διαδικασία όλων των παιδιών. .

προσαρμογη

Προσαρμογη τεστ

Νοητική εικόνα με δημιουργία νοητικού συνδέσμου

Καλές πρακτικές εκπαιδευτικού γενικής τάξης Καλές πρακτικές εκπαιδευτικού γενικής τάξης Ομάδες Εργασίας για την επεξεργασία θεωρητικών μαθημάτων (π.χ. Ιστορία) ομαδική διόρθωση εκθέσεων, επεξεργασία θεμάτων από το μάθημα των θρησκευτικών (π.χ. ύμνος αγάπης) Εργασία της ομάδας της τάξης σε κύκλο: Μουσικοκινητικά δρώμενα/ χορωδία Βιωματικά Παιχνίδια Θεατρικό παιχνίδι/ δραματοποίηση

Στρατηγικές και διδακτικές -εκπαιδευτικές μέθοδοι Βιωματική μάθηση πολυαισθητηριακή μάθηση παιγνιώδεις δραστηριότητες οργανωμένες δραστηριότητες στο διάλειμμα ομαδοσυνεργατική μάθηση προσαρμογές (διδακτικού περιεχομένου, στόχων, δραστηριοτήτων) διαθεματικότητα: γλώσσα, μαθηματικά, αισθητική αγωγή, ιστορία εναλλακτικοί τρόποι εργασίας και αξιολόγησης ανάπτυξη δεξιοτήτων (αναγνώριση, ταύτιση, οπτική-ακουστική μνήμη)

Διαφοροποίηση του μαθησιακού αποτελέσματος Αφορά στην: επιλογή ποικίλων τρόπων αξιολόγησης, παρουσίαση του τελικού μαθησιακού προϊόντος με ποικίλους τρόπους από τους μαθητές έτσι ώστε να μπορούν να επιδείξουν τι έχουν μάθει, κατανοήσει και κατακτήσει.

Διαφοροποιημένο περιεχόμενο (επιμέρους στόχοι) Παράδειγμα διαφοροποίησης (…θα μπορούσε να υλοποιηθεί την ώρα της σιωπηρής εργασίας) Διαφοροποιημένο περιεχόμενο (επιμέρους στόχοι) ΜΙΚΡΗ: Να παράγει το ίδιο στον υπολογιστή με τη βοήθεια κειμενογράφου ή κατάλληλου λογισμικού ΜΕΤΡΙΑ: Να εργάζεται σε ειδικό φύλλο με κλειστού τύπου ασκήσεις (συμπλήρωση, σχεδιάγραμμα, αντιστοίχηση μικρών φράσεων με εικόνες) ΜΕΓΑΛΗ: Να υπαγορεύει τις σκέψεις του σε συμμαθητή του ή στον εκπαιδευτικό της τάξης ή να παράγει ζωγραφιά αντί κειμένου Στόχος Α.Π.Σ. για την παραγωγή γραπτού λόγου Να οργανώνει τις σκέψεις του σε γραπτό λόγο με ορθή γραφή, ορθή σύνταξη και την κατάλληλη δομή Να θίξω το θέμα της ομάδας όλο αυτό είναι μέσα στην ομάδα

Στάδια διαφοροποιημένης διδασκαλίας Αξιολόγηση Σχεδιασμός, απόφαση σχετικά με το τι και το πώς θα διαφοροποιήσω τη διδασκαλία μου, αναζήτηση και προετοιμασία υλικού Διδασκαλία- εφαρμογή των επιλεγμένων στρατηγικών Αξιολόγηση διδασκαλίας Αναστοχασμός και Επανασχεδιασμός

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ