Π Ι Κ Α Σ Ο Γ Κ Ε Ρ Ν Ι Κ Α.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑ ΕΓΚΗΜΑΤΑ Παρουσίαση από : Πούλου Τίνα Θωμαΐδα Χατζηθωμά.
Advertisements

Η Πρωτεύουσα της Κύπρου
ΗΛΙΟΣ Ο Ήλιος είναι ο αστέρας του ηλιακού μας συστήματος. Είναι σχεδόν μια τέλεια σφαίρα με διάμετρο 1,4 εκατομμύρια χιλιόμετρα (109 φορές περισσότερο.
ΕΛ - ΓΚΡΕΚΟ ΝΙΚΟΥ ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΚΑΤΣΑΟΥΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΑΣΟΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ
Ο Ιωάννης Καποδίστριας Κυβερνήτης της Ελλάδας
6.7. Ο Τριακονταετής Πόλεμος ( )
Μουσείο Μουσείο ονομάζεται ένα κτίριο, μέσα στο οποίο υπάρχουν έργα τέχνης όπως αγάλματα και πίνακες ζωγραφικής ή πράγματα που χρησιμοποι-ούσαν οι άνθρωποι.
Συγκέντρωση υλικού-επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
28. Κοινωνία και κράτος στον Μεσοπόλεμο
HENRI MATISSE
 Ένας ιμπρεσιονιστής ζωγράφος βρίσκεται νεκρός στο Γκραν Ζάτ.  Η αστυνομία ξεκίνησε έρευνες έπειτα από ένα ανώνυμο σημείωμα.  Ενώ ο πίνακας είχε τελειώσει.
Ο Πάμπλο Πικάσο Παρουσίαση Τραλαλα.....
Ο Goya, ο Beethoven και ο Ρομαντισμοσ. .
el greco (Δομήνικος Θεοτοκόπουλος)
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
«Γκουέρνικα» Μια εικαστική καταγγελία για τη βαρβαρότητα του πολέμου
Η εξΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑΣ
Λονδινο (Εργασια απο την πελαγια σκουφαριδη)
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Βιέννη Από την μαθήτρια: Άνναμπελ Ντέι. Γενικά στοιχεία για την πόλη Μέχρι την αρχή του 20 ου αιώνα ήταν η χώρα που μιλούσε τα πιο πολλά γερμανικά στον.
Κεφάλαιο Γ΄ Ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος και οι άμεσες επιπτώσεις του Οι ανταγωνισμοί των Μεγάλων Δυνάμεων ( )
ΜAΔΡΙΤΗ Από τον Γιώργο Μασγανά.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Ελ Γκρέκο.
ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ
MENU ΙΤΑΛΙΑ ΤΙΤΛΟΣ ΚΥΠΡΟΣ ΤΟΥΡΚΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΥΝΙΣΕΙΑ ΜΑΡΟΚΟ ΙΣΠΑΝΙΑ
 Α περίοδος : ΚΡΗΤΗ  Β περίοδος : ΙΤΑΛΙΑ  Γ περίοδος : ΙΣΠΑΝΙΑ.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΡΓΥΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΙΩΑΝΝΑ ΣΚΟΥΡΑ
ΕΙΚΟΝΕΣ-ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Πάμπλο Πικάσο Κυβισμός
Η Ζωγραφική του 20ου αιώνα
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Γενικό Λύκειο Ματαράγκας Ερευνητική εργασία Α΄ Λυκείου, σχολ. έτος Τα δεινά του πολέμου στη μνήμη και την Ιστορία Ο βομβαρδισμός της Γκερνίκα.
H αυτοκρατορία του Μ. Αλεξάνδρου χωρίζεται Βασικά σημεία του μαθήματος.
54Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Παρουσίαση των γεγονότων του
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική
Εργασία Αρχαίας Ελληνική Γλώσσας
Διερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Ενδυμασία-Ταξίδι στο χρόνο κομμάτι: -μοντέρνο κοστούμι -ρούχα της δουλειάς.
1 Λευκωσία, η πρωτεύουσα της Κύπρου Από την Χρυσούλα Ευτυχίου Ειδικότητα: Εκπαιδευτικός Δημοτικής.
Γ ι ά ν ν η ς Μ ό ρ α λ η ς « Π Α Ν Σ Ε Λ Η Ν Ο Σ »
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
ΠΑμπλο Πικασο.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
PICASSO( ). Βιογραφία Ο πατέρας του ονομαζόταν Χοσέ Ρουίθ ι Μπλάσκο και ήταν επίσης ζωγράφος ενώ μητέρα του ήταν η Μαρία Πικάσο για Λόπεθ. Γεννήθηκε.
Μουσεία της Πάτρας Αρχαιολογικό Μουσείο Βοτανικό Μουσείο
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!!!
Μετασχηματισμοί 3Δ.
Το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας
H E N R I M A T I S S E P A P I E R S D E C O U P E R.
Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821.
Ατομική Εργασία στο μάθημα της Γεωγραφίας
ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ & ΠΙΚΑΣΟ (PICASSO)
‘’Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΘΗΒΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ’’
ΓΑΛΛΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ , ΑΘΛΗΤΕΣ Κ.Α. ΝΕΦΕΛΗ ΜΗΛΙΩΝΗ
Τα κράτη της Βόρειας Αμερικής
4ο Ερευνητικό Πεδίο Τα αντιπολεμικά μηνύματα μέσα από τη ζωγραφική
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Βυζάντιο Νέα Ρώμη-Κωνσταντινούπολη Άλωση 1204 Άλωση 1453
ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.
Η Ζωή στον Δρόμο Μαθητικο Project.
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Πριν πάνω από 60 χρόνια, μια βάρβαρη πρακτική εξόντωσης ανθρώπων, υπήρξε ένα από τα περισσότερο τεκμηριωμένα ιστορικά γεγονότα...
Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΑΪΦΕΛ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Π Ι Κ Α Σ Ο Γ Κ Ε Ρ Ν Ι Κ Α

Ο Πικάσο γεννήθηκε στη Μάλαγα της Ισπανίας το 1881 Ο Πικάσο γεννήθηκε στη Μάλαγα της Ισπανίας το 1881. Ένας από τους μεγαλύτερους ζωγράφους του 20ου αιώνα, καθόρισε την εξέλιξη της σύγχρονης τέχνης.

Ο Πικάσο ζούσε στο Παρίσι από το 1904. Το 1937 η Δημοκρατική κυβέρνηση της Ισπανίας του ζήτησε να εκπροσωπήσει τη χώρα του στη διεθνή έκθεση που θα γινόταν την ίδια χρονιά στο Παρίσι. Από το 1936 η Ισπανία βρίσκεται σε εμφύλιο πόλεμο ανάμεσα στους Δημοκρατικούς και τους Εθνικιστές.

Ο Πικάσο δεν είχε αρχίσει να δημιουργεί κάτι για την έκθεση όταν συνέβη ένα τραγικό γεγονός. Το απόγευμα της 26ης Απριλίου 1937 οι ναζιστικές γερμανικές δυνάμεις, που ήταν σύμμαχοι των εθνικιστών, βομβαρδίζουν μέχρι ολοκληρωτικής καταστροφής την παλιά βασκική πρωτεύουσα Γκερνίκα. Αυτό το γεγονός αποτέλεσε την αφορμή για να δημιουργήσει ένα έργο καταγγέλλοντας τα εγκλήματα κατά του λαού στον εμφύλιο πόλεμο.

Την 1η Μαΐου αρχίζει μια σειρά από προπαρασκευαστικά σχέδια. Η Γκερνίκα είναι ένα έργο που γνωρίζουμε την εξέλιξή του, γιατί έχοντας μια εξαιρετική δημόσια αποστολή, αποτέλεσε αντικείμενο ιδιαίτερου ενδιαφέροντος και όλο το υλικό συγκεντρώθηκε και διατηρήθηκε, καθώς και φωτογραφήθηκαν τα διάφορα στάδια του έργου.

Τα σχέδια δείχνουν τις αλλαγές που έχουν υποστεί τα μέρη του έργου ως την οριστική τους μορφή.

Ο τεράστιος πίνακας διαστάσεων 3,49 Χ 7,77 μέτρα, βασίζεται στην ιδέα του τριπτύχου. Ένα μεγάλο ορθογώνιο στο κέντρο πλαισιώνεται από δύο μικρότερα. Ένα τρίγωνο που έχει τη βάση του στο κάτω μέρος του έργου και την κορυφή του στη λάμπα που κρατά η γυναικεία φιγούρα που προβάλλει από το παράθυρο, οργανώνει το έργο.

Το έργο περιορίζεται στην κλίμακα του γκρι. Δίνει την εντύπωση ενός πάζλ όπου τα κομμάτια του δεν είναι στη θέση τους. ‘Ένα τρίτο βασικό στοιχείο είναι η έντονη παραμόρφωση στις φιγούρες και τα ζώα που αναπαριστά. Αυτά είναι τα μορφικά στοιχεία που επιλέγει για να περιγράψει τη βιαιότητα και την απόγνωση του πολέμου.

Μια γυναίκα κλαίει σπαρακτικά κρατώντας το νεκρό παιδί της στην αγκαλιά. Η έντονη παραμόρφωση του προσώπου, του στήθους και των χεριών της εκφράζει την τραγικότητά της. Στο επάνω μέρος ο ταύρος.

Δεξιά μια φιγούρα με υψωμένα χέρια και πρόσωπο σ’ ένα σπίτι που φλέγεται όπως υποδεικνύουν τα τριγωνικά σχήματα.

Στη βάση του πίνακα ένας νεκρός στρατιώτης που κρατά στο χέρι του ένα σπασμένο σπαθί.

Μια φιγούρα που κινείται με δυσκολία προς το κέντρο του χώρου.

Κεντρικά ένα άλογο με το κεφάλι στραμμένο ψηλά γεμάτο πόνο

Μια γυναίκα προβάλλει από ένα παράθυρο κρατώντας μια λάμπα.

Η Γκερνίκα δεν αποτελεί εικονική αποτύπωση ενός γεγονότος. Οι φιγούρες και τα ζώα που πρωταγωνιστούν στο έργο μεταδίδουν την ένταση της τραγικότητάς τους, πολύ περισσότερο από τον οποιοδήποτε συμβολισμό. Αυτό κάνει την Γκερνίκα έναν από τα σπουδαιότερα έργα στην ιστορία της τέχνης και μια διαχρονική καταγγελία στα εγκλήματα πολέμου.

Ο πίνακας εκτέθηκε τον Ιούλιο του 1937 στη Διεθνή Έκθεση των Παρισίων και συγκέντρωσε το γενικό ενδιαφέρον. Στη συνέχεια, περιόδευσε σε μεγάλες πρωτεύουσες του κόσμου, προκειμένου να συγκεντρωθούν χρήματα για την προάσπιση της Δημοκρατίας στην Ισπανία. Μετά την επικράτηση των εθνικιστών του Φράνκο, το 1939, η Γκερνίκα βρήκε προσωρινό καταφύγιο στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (ΜΟΜΑ). Ο Πικάσο εξουσιοδότησε το ΜΟΜΑ να επιστρέψει τον πίνακα στην Ισπανία, μόλις αποκατασταθεί η Δημοκρατία. Το 1981 η «Γκερνίκα» επέστρεψε στα πάτρια εδάφη και αποτέλεσε ένα από τα σπουδαιότερα εκθέματα του Μουσείου «Πράδο» της Μαδρίτης.

Από το 1992 κοσμεί το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Βασίλισσα Σοφία της Μαδρίτης.