Ερευνητικές Εργασίες προσαρμοσμένες στην Τεχνική Εκπαίδευση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
1 Μια διδακτική πρόταση για τις εκπαιδευτικές επισκέψεις ΘΕΜΑ ΠΡΟΟΔΟΥ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τμήμα Βπ– Τομέα Πληροφορικής 1 ου ΕΠΑΛ Λιβαδειάς Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθανασίου Παρασκευή ΠΕ19/ Σκίτσος Δημήτριος ΠΕ.
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Ο τομέας της Πληροφορικής
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
«Project» Διερευνητική εργασία. Σκοπός  Για να μάθουν οι μαθητές καλύτερα  Βιώματα – ενδιαφέροντα – μάθημα  Παιδαγωγικό κέρδος.
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
οργάνωση & διαδικασία ΠΑΤΜΑΝΟΓΛΟΥ Σ. – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Μ.
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
Προετοιμασία μαθητών για Πανελλαδικές Εξετάσεις Αθανάσιος Κονταξής Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 12 Μηχανολόγος Μηχανικός
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
6ο ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ- ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΚΟΡΙΛΑ ΠΕ19
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ερευνητικές Εργασίες προσαρμοσμένες στην Τεχνική Εκπαίδευση Δρ Αθανάσιος Κονταξής Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 12 Μηχανολόγος Μηχανικός kontaxis@sch.gr Ο ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ http://users.sch.gr/kontaxis

Τι σας ελκύει περισσότερο; Δημοκρατική με όρια ή Συγκεντρωτική με διάλογο; Ο καλός ή ο κακός μαθητής αποτελεί μεγαλύτερη πρόκληση για εσάς; Διερευνητική μάθηση ή Συμπεριφορισμός; Παραγωγικά ή Επαγωγικά; Με πλαίσια αναφοράς ή όχι; …… ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ

Πως μαθαίνουν οι μαθητές; Ο κάθε μαθητής προσλαμβάνει τη γνώση με το δικό του μοναδικό τρόπο Η μάθηση βελτιώνεται όταν η στηρίζεται στις εμπειρίες, τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητες του κάθε μαθητή Η μάθηση δεν είναι δυνατή χωρίς την ενεργό συμμετοχή του μαθητή ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ

Βασικοί παράγοντες επιτυχίας Ενδιαφέροντα θέματα για τους μαθητές Να γνωρίσουμε τους μαθητές Ομαδοσυνεργατική βήμα - βήμα Ευελιξία προσαρμογής θεμάτων στα ενδιαφέροντα, εμπειρίες κλπ των μαθητών Σχέδιο Εργασίας (project) ανάλογο χρόνου, υποδομών και επιπέδου μαθητών Περιορισμός Βιβλιογραφικών Ερευνών Εξωστρεφείς δραστηριότητες – τεχνήματα Τρόπος δημιουργίας ομάδων εργασίας Χρονοδιάγραμμα ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ

Ενδεικτικό Χρονοδιάγραμμα EE 1ου Τετραμήνου ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ

Δημιουργώντας τον ερευνητή Ενθάρρυνση μαθητών για μια νέα αρχή Δραστηριότητες Γνωριμίας – επικοινωνία Προκαταρκτικές Εργασίες – Αρχικές ομάδες Βιωματική εκμάθηση ερευνών Αξιοποίηση αρχικών ομάδων για: Ένταξη Αναγνώριση των χαρακτηριστικών κάθε μαθητή και προετοιμασία τάξης Τελικές ομάδες ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ

Προκαταρκτικές εργασίες Αφόρμηση από ένα βίντεο πχ Βουβάλια και λέοντες http://youtu.be/DB43DK13bk4 Τι θέλω να γίνω και γιατί ή βιογραφικό μετά 10 χρόνια Κριτήρια με τα οποία θα επιλέξεις ειδικότητα (ομαδική) Τα μαθήματα που σου άρεσαν / αρέσουν Τι γνωρίζω για το επάγγελμα που προτιμώ - Ομαδική Απλές πληροφορίες Ρώτησα τον πατέρα μου ή τον θείο μου Επισκέφθηκα έναν γνωστό μου επαγγελματία Έφερα κάποιο υλικό – κάποια πληροφορία – κατέγραψα με κάμερα ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ

Θέματα από αυθεντικές δραστηριότητες Εθελοντικές Οργανώσεις Συνεταιριστικές ή Κοινωνικές Επιχειρήσεις αποφοίτων ΕΠΑΛ Κρίση και μορφές Αλληλεγγύης Ένα δημοκρατικό σχολείο Ένα δημοκρατικό ραδιόφωνο Ελεύθερος χρόνος κατανάλωση ή δημιουργία ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ

Θέματα από επιχειρηματικές δραστηριότητες σύσταση εικονικής επιχείρησης διερεύνηση πραγματικής επιχείρησης - δημιουργία εικονικής επιχείρησης - ανταγωνιστή διερεύνηση και καταγραφή συνήθων καταστάσεων παιχνίδι ρόλων πχ πελάτης - επιχειρηματίας - πωλητής υπάλληλος δημόσιας υπηρεσίας (ή ακόμη και θεατρικό) Περιβάλλον και επιχειρήσεις ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ Ιδέες Ενημερωτικό σε μαθητές (τρόπος επιλογής ομάδας – γονείς) Πρόταση Θεμάτων χωρίς όνομα καθηγητή Βασική βιβλιογραφία από εκπαιδευτικό Ατομικές επισκέψεις σε Η/Υ και βιβλιοθήκη Έκδοση εφημερίδας – ποτ πουρί Ηχογραφημένες παρουσιάσεις (αρχικά) Blog ή ιστοσελίδα ή ραδιοφωνική εκπομπή, ή βίντεο, ή θεατρικό, ως τέχνημα Κεντρική παρουσίαση? Εκδηλώσεις λήξης ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙΤΕ!!! ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ

Mικρο-εργασίες για όλους Αποσπάσματα από εφημερίδες που μου αρέσουν / δεν μου αρέσουν Συλλογές από αποσπάσματα τηλεόρασης που αρέσουν / δεν αρέσουν Εθελοντικές οργανώσεις που θα ήθελα να δραστηριοποιηθώ Συνεντεύξεις με σημαντικούς πολίτες – εθελοντές που γνωρίζω Η άποψή μου (μας) για ένα δημοσίευμα, μια φωτογραφία, ένα σκίτσο ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ Ομάδες και ομαδοσυνεργατική Η καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών Σελ. 31-72 Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολ. Σύμβουλος ΠΕ12 Πολιτικών - Αρχιτεκτόνων ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ Δημιουργία Ομάδων Τυχαία σύνθεση; Με βάση προτιμήσεις μαθητών; Ομοιογενείς ομάδες; Με βάση την κατ΄αρχήν επιλογή ειδικότητας; Με βάση «κοινωνιόγραμμα»; Ανομοιογενείς με βάση απολυτήριο γυμνασίου; Ανομοιογενείς με βάση ικανότητες, κλίσεις… Συνδυασμός ανάλογα με …. ; ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ Συνδυασμός Ικανοτήτων - προτιμήσεων Γ. Τζωρτζάκης, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Πολιτικών Αρχιτεκτόνων ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ

Περισσότερα για Ομάδες Επίσημος Οδηγός σελ. 31 -72 Ενεργητική μάθηση και Ομαδοσυνεργατικές πρακτικές στην Τεχνική Εκπαίδευση http://users.sch.gr/kontaxis/paidagogika/0810omadosynergatiki.htm Θέματα αξιοποίησης ομάδων στη σχολική τάξη από τη Μείζονα Επιμόρφωση http://www.epimorfosi.edu.gr/images/stories/ebook-epimorfotes/sxeseis/sxeseis_sxolikh_taxh.pdf ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ Κριτική Σκέψη ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ σεβασμός! Δώσε ευκαιρίες στον μαθητή Γνώση: Πες μας τι ξέρεις, περίγραψε, επανέλαβε, όρισε… Κατανόηση: Πες με δικές σου λέξεις, τι εννοείς, εξήγησε γιατί, σύγκρινε.. Εφαρμογή: Πως μπορείς να χρησιμοποιήσεις, λύσε άσκηση ή πρόβλημα Ανάλυση: Από τι αποτελείται, ταξινόμησε, οι λόγοι για τους οποίους, οι αιτίες, τα προβλήματα, οι συνέπειες Σύνθεση: Πως θα μπορούσε διαφορετικά, πως αλλιώς, υπόθεσε, βελτίωσε, δημιούργησε με δικό σου τρόπο Αξιολόγηση: Πως το κρίνεις, θα λειτουργήσει, τι θα προτιμούσες, γιατί σκέφτηκες έτσι; ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ Διδακτικά «καλούδια» Καταιγισμός ιδεών (brainstorming) Χαρτογράφηση εννοιών (concept mapping) Διαλογική αντιπαράθεση (Debate) Μελέτη πεδίου (field study ή trip) Μελέτη περίπτωσης (case study) Μέθοδος project Παιχνίδι ρόλων (role play) ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ

Περισσότερα… http://users.sch.gr/kontaxis Ερευνητικές Εργασίες http://users.sch.gr/kontaxis/mathimata/ataxi/STOIXEIATEXNOLOGIAS.htm Οδηγός Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Θεμάτων στο Ιντερνετ  http://users.sch.gr/kontaxis/LINKS/SMALLGUIDE.htm ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ

Η Συνεργασία είναι αποδοτική! ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΑΛ