Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ωφέλειες από τη χρήση των Η / Υ στη μαθησιακή διαδικασία.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Διδακτική Πληροφορικής
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Διδάσκοντας Συστημική Βιολογία: Μια Μέθοδος Ενεργούς Μάθησης (του Anuj Kumar,2005) Γιώτα Πασχαλίδου.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Βιολογία Γυμνασίου.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Ελληνογερμανική Αγωγή
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση» Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση» Κλεάνθους Αφροδίτη Μανούρα Αλεξάνδρα

Luis Moll Mια ματιά στην έρευνα του ΘΕΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ «Γνωρίζοντας τους μαθητές μέσα απο προσωπικές και κρυφές οικογενειακές πηγές» Πώς μπορεί μια κοινότητα εκπαιδευτικών , να ενισχύσει τις δεξιότητες γραφής και ανάγνωσης φτωχών και μειονοτικών μαθητών; Κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση

Μια πιο θετική προσέγγιση Ο Moll υποστηρίζει ότι το μειονέκτημα στις υφιστάμενες πρακτικές των τάξεων είναι ότι υποτιμούν και περιορίζουν τις νοητικές λειτουργίες και ικανότητες Λατίνων και άλλων μαθητών Το μυστικό για να μη γίνεται αυτό σύμφωνα με τον Μoll είναι τα σχολεία να επενδύουν και να διερευνούν τα –άγνωστα στην κυρίαρχη ομάδα- «κεφάλαια γνώσεων» των μειονοτικών μαθητών μέσα απο τις οικογένειες τους

Διαδικασία της έρευνας του Moll Έρευνα στην εργατική τάξη Μεξικανο- Αμερικανών φοιτητών και των οικογενειών τους στην περιοχή της Αριζόνας Εθνογραφική ανάλυση Συλλογή στοιχείων για το ιστορικό κάθε οικογένειας

Ευρήματα της έρευνας του Μοll Η έρευνα αποκάλυψε ότι αυτές οι οικογένειες έκρυβαν πλούσιο ιστορικό σε διάφορες γνώσεις που το σχολείο μέχρι τότε αγνοούσε Παραδείγματα γνώσεων κάποιων οικογενειών βρήκαν ότι είναι : γεωργία, εξόρυξη,θρησκεία, καλλιέργεια φυτών και ζώων, ξυλουργική, βιολογία, αρχαιολογία, λαϊκή αγορά, μαθηματικά Αυτή η ανταλλαγή πληροφοριών έδωσε στον Moll τη δυνατότητα να συμπεράνει ότι οι οικογένειες αυτές εαν κινητοποιηθούν θα αποτέλεσουν σημαντικό κοινωνικό και πολιτισμικό πόρο για το σχολείο

Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην έρευνα του Moll Αποφυγή κανονιστικού μοντέλου προσέγγισης των μαθητών μέσα στην τάξη Πραγματικό νόημα στις δραστηριότητες και προσέλκυση του ενδιαφέροντος των μαθητών Να ενεργοποιηθούν οι μαθητές δίνοντας τους κοινωνικά καθήκοντα Με αυτόν τον τρόπο επωφελούνται όλοι, ιδιαίτερα οι δίγλωσσοι μαθητές

Καινοτόμες εκπαιδευτικές στρατηγικές απο τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν Οι εκπαιδευτικοί άρχισαν να αντιμετωπίζουν τους μαθητές ως ενεργά μέλη και να χρησιμοποιούν τον εγγραμματισμό ως εργαλείο επικοινωνίας και σκέψης

Η επιτυχία ενός εκπαιδευτικού Hilda Angulio : Aκολουθώντας τόσα χρόνια την παραδοσιακή μέθοδο διδασκαλίας και προσέγγισης των μαθητών, ανέλαβε με ρίσκο να ακολουθήσει τη μέθοδο διδασκαλίας της έρευνας του Moll Οι μαθητές άρχισαν να παίρνουν πρωτοβουλίες για τα μαθήματα, να αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο στη διεξαγωγή του μαθήματος Ενεπλάκησαν οι οικογένειες των παιδιών και η ευρύτερη κοινότητα όπως έθιξε ο Moll, δημιουργώντας έτσι νέα εκπαιδευτική ρουτίνα, ξεπερνώντας το αναλυτικό πρόγραμμα

Τελικά η επιτυχία της Hilda ήταν στο γεγονός ότι όλοι οι μαθητές συνέβαλαν με τον δικό τους τρόπο, σύμφωνα με τις δικές τους ικανότητες στην εκπαιδευτική διαδικασία Δουλεύοντας με αυτόν τον τρόπο η Hilda και βλέποντας τα αποτελέσματα αυτής της προσέγγισης του Moll, καθιέρωσε τη «διδασκαλία μέσα απο την κοινότητα», θεσπίζοντας το κοινωνικο – πολιτισμικό δίκτυο για την τάξη της

O Moll συμπεραίνει Καλεί τους εκπαιδευτικούς να δημιουργήσουν τα δικά τους κοινωνικά δίκτυα στην τάξη Αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ των εκπαιδευτικών και κοινοτήτων ώστε να επωφεληθούν και οι δύο απο αυτούς τους πόρους Τότε θα υπάρξει μια καλύτερη πιθανότητα να βοηθηθούν οι δίγλωσσοι μαθητές και οι μαθητές μειονοτικών ομάδων

Ερωτήσεις ως προς την ανάπτυξη εγγραμματισμού απο το Μοll Πόσο καλά το σχολείo συνδέει τη μάθηση των μαθητών με τις οικογένειες και τις κοινότητες τους; Το σχολείο παρέχει τη συνεχή εκπαίδευση και κατάρτιση των γονέων ώστε αυτοί να βοηθούν τα παιδιά τους; Εκτός απο την αποστολή σημειώσεων και κάλώντας στο σπίτι, πώς οι καθηγητές εμπλέκουν την κάθε οικογένεια στην εκπαίδευση των παιδιών τους; Έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί την κατάρτιση και είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν, ώστε να χρησιμοποιήσουν την οικογένεια των μαθητών, τη γλώσσα και τον πολιτισμό τους ώς θεμέλιο για τη μάθηση;

Πως ο εκπαιδευτικός αξιοποιεί το κοινωνικο- πολιτισμικό «κεφάλαιο» του κάθε μαθητή; Με ποιούς τρόπους βεβαιώνεται η γλώσσα καταγωγής των μαθητών και πως συνδέεται με την πρότυπη γλώσσα την αγγλική; Γνωρίζουν όλοι οι εκπαιδευτικοί πως να χρησιμοποιούν την γλώσσα καταγωγής των μαθητών ως εργαλείο για την ανάπτυξη της διδασκαλίας του εγγραμματισμού στην εκπαίδευση ; Πόσο καλά το σχολείο εφαρμόζει το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών σύμφωνα με τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και το ξεχωριστό προσωπικό στυλ του κάθε μαθητή;

Με ποιούς τρόπους μπορούμε να ενθαρρύνουμε και να διδάξουμε τα διαφορετικά μαθησιακά στυλ των μαθητών; Πώς λειτουργεί το σχολείο ώστε να ενθαρρύνει τους μαθητές να αρθρώσουν τα όνειρα και τις φιλοδοξίες τους, συνδέοντας τα μέσω της μάθησης;

Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας