Η Επικοινωνία Α΄.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΙΙ: ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ & ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΥ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ
Advertisements

Σεμινάριο Διαφημιστικών Μέσων Ιούνιος ΠΡΟΙΟΝ / ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ Πώς θα προσεγγίσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία τον καταναλωτή?
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ Για ποιους λόγους φεύγουν οι πελάτες και δεν ξανάρχονται Τρόποι να τους ξανακερδίσετε.
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ Ισόρροπης ανάπτυξης Κορεσμένες ή συμφορημένες - Υψηλό βαθμό ανάπτυξης- Υπερσυγκέντρωση.
1ο ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ=Το σύνολο των διαδικασιών με τις οποίες επιτυγχάνεται η πνευματική, η κοινωνική,η ηθική ολοκλήρωση του ατόμου. ΦΟΡΕΙΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Κύπρος 41 χρόνια Δεν ξεχνώ Διεκδικώ Δημιουργώ. Αφιερωμένο σε όσους ζουν στην ξενιτιά και διαπρέπουν Σπύρος Τερζής Αθηνά Στεργιαννίδου ΥΠΕΥΘΥΝΗ: ΕΛΕΝΗ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ & ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ Η TSAKALOU INTERACTIVE PR είναι μία σύγχρονη εταιρεία, με νέα αντίληψη για την ποιότητα των υπηρεσιών, που εξειδικεύεται.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ - ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 1 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
Διαφήμιση και Επιχειρησιακή Επικοινωνία Ενότητα # 4: Επιλογή μέσων διαφήμισης Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Ανάπτυξη Στρατηγικής Πληροφοριακών Συστημάτων και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής Ολοκληρωμένη Επικοινωνία Μάρκετινγκ Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
«Το μάρκετινγκ ξενοδοχειακών υπηρεσιών: η περίπτωση του Astir Egnatia Alexandroupolis» ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα Διοίκησης.
O.T.S. FORUM Εφαρμογή Διαχείρισης Έργων Εισηγητής: Σιάμμενου Γιούλη.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ. Εναλλακτικός Τουρισμός & Αειφόρος Τουριστική Ανάπτυξη.
Σχέδιο Μάρκετινγκ Πόλης Τελικές Οδηγίες/Άσκηση ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ - ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ Νικόλας Καραχάλης 28/11/2015.
1 Κλαδικά Λογιστικά Σχέδια Ξενοδοχειακή Λογιστική Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Σχεδιασμός για την κατάρτιση του Περιφερειακού Σχεδίου Ανάπτυξης της περιόδου ΕΥΔ ΠΕΠ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ/ ΑΙΓΑΙΟ ΕΠΕ.
ΗΛΙΑΚΟΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΕΣ Ο ηλιακός θερμοσίφωνας είναι ένα ενεργητικό ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ζεστού νερού χρήσης χρησιμοποιώντας την ηλιακή ενέργεια.
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος. Ικανοποίηση του πελάτη: το κλειδί για την πίστη των πελατών  Η ανώτερη εξυπηρέτηση του πελάτη δημιουργεί ικανοποίηση.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Λογιστική και Ελεγκτική"
Τακτικό Μάρκετινγκ Επικοινωνία - Προβολή
Mazi Travel Hotel Management Consulting
Λουκία Μπάκα Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια Αθήνα 2011
Διαχείριση Χορηγιών Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία Ι
Εργασια Επιχειρηματικου σχεδιασμου
Τιμολόγηση, Προώθηση και Επικοινωνία
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
ΤΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 2η
Οι τεχνικές των Πωλήσεων
Ο Οδηγούμενος από την Αγορά Οργανισμός
Διαφημιστική εκστρατεία
Ιούλιος 2017.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Λογιστική και Ελεγκτική"
Το Marketing Β΄.
Media Planning.
Γενικό Πλάνο Ανάπτυξης της Νήσου Θηρασιάς
“ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ”
Κέντρο Συμβουλευτικής
Εάν τις αγαπάς ΑΛΗΘΙΝΑ ενθάρρυνε ΟΛΕΣ τις γυναίκες που γνωρίζεις να κάνουν τακτικά αυτοεξέταση και να κάνουν τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο μαστογραφία.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Περιβαλλοντολόγοι :Παρουσίαση 2
Πλατφόρμα Δήλος (Delos)
Οι μαθητές μου κι εγώ γυρίζουμε ταινία
Δρ. Παπανικολάου Δημήτρης
ΘΕΡΜΟΫΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ
ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
Μουσείο μαραθώνιου δρόμου Ολυμπιακός Μαραθώνιος του 1896
Συγκεντρωτικοί Πίνακες Ιδιοκτησία-Τηλεθέαση- Διαφημιστική Δαπάνη
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ.
Διάλεξη 13η Προέλευση και λειτουργικότητα του εξεικονισμού της εκπαίδευσης Αναπληρωτής Καθηγητής ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΛΕΙΟΣ.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (II) Παράδειγμα (ΟΠΑΑΧ).
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
"Για να σερφάρεις στο Internet με ασφάλεια"
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Λογιστική και Ελεγκτική"
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
Ευρύτερη Άποψη της Κοινωνίας των Πολιτών για την Κατάσταση στην Κύπρο - Γραφείο Επιτρόπου Εθελοντισμού και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.
Διάγραμμα Πορείας Σχεδιασμού
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΠΛΑΔΑΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ
«Οι παίδαροι του 1ου ΓΕ.Λ. ΒΥΡΩΝΑ»
Δρ. Κυριαζόπουλος Γεώργιος Επίκουρος Καθηγητής
Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου
Τα ψηλά βουνά -Η κατάρα του πεύκου-
ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ
Πρόγραμμα βελτίωσης παροχών προς τους πελάτες
Παράδειγμα Ένα σποτ παίζει 3 φορές σε ένα μήνα και πετυχαίνει την παρακάτω έκθεση στο κοινό-στόχο : σποτ εκπομπή 1 = 18% του κοινού σποτ εκπομπή 2 = 21%
Στρατηγική της Π.Ν.Α για τον Τουρισμό Αντιπεριφερειάρχης Ν.Αιγαίου
Παιδικά γάλατα Τάξη – τμήμα : Β3β
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Επικοινωνία Α΄

2 2 Την επικοινωνία άλλοι την θεωρούν ως την τέχνη της έκφρασης και της ανταλλαγής ιδεών με γραπτό ή προφορικό λόγο. Άλλοι την ορίζουν σαν την πράξη ή το γεγονός μετάδοσης των πληροφοριών. Μια διαδικασία με την οποία οι πληροφορίες ανταλλάσσονται μεταξύ ατόμων. 2 2

συντελείται με την χρήση της όρασης, των άκρων και του σώματος 3 3 Είναι οι λειτουργία με την οποία οι άνθρωποι αποστέλλουν και λαμβάνουν μηνύματα, κατά τρόπο ώστε να κατορθώνεται η προσέγγιση Άμεση επικοινωνία: λεκτική επικοινωνία στενή οπτική επαφή Έμμεση επικοινωνία: συντελείται με την χρήση της όρασης, των άκρων και του σώματος εκπομπή ενός μηνύματος Στην σύγχρονη κοινωνία θεωρείται κυρίαρχο προσόν γιατί είναι δεξιότητα που αναπτύσσεται και επηρεάζει ικανότητες και γνώσεις για επίτευξη σκοπών και στόχων 3 3

Η θεωρεία της πληροφορίας 4 4 Η θεωρεία της πληροφορίας Σχηματική απεικόνιση της επικοινωνιακής διαδικασίας, σύμφωνα με την μηχανική θεωρεία Η μαθηματική θεωρεία έχει την εφαρμογή της στις τηλεπικοινωνίες και τους Η/Υ, μας δίνει μια βάση για την έρευνα των προβλημάτων της επικοινωνίας. Πληροφορία ----> Μεταδότης Κανάλι Λήπτης Προορισμός άνθρωπος ή μηχανή μηχάνημα κωδικοποίησης μέσο μετάδοσης μηχάνημα αποκωδικοποίησης άνθρωπος 4 4

Οι ψυχροί και οι θερμοί επικοινωνιακοί δίαυλοι 5 5 Οι ψυχροί και οι θερμοί επικοινωνιακοί δίαυλοι Οι θερμοί επικοινωνιακοί δίαυλοι: Οι ψυχροί επικοινωνιακοί δίαυλοι από την άλλη μεταφέρουν το μήνυμα, αλλά ταυτόχρονα το προσφέρουν, έτσι ώστε να μην είναι εύκολα επεξεργάσιμο από τον δέκτη. Τέτοιοι δίαυλοι είναι η τηλεόραση και το ραδιόφωνο το βιβλίο το τηλέφωνο η μουσική το χιούμορ (ως κανάλι προσωπικής επικοινωνίας) 5 5

Ο πλανήτης μπροστά στην TV 6 6 Ο πλανήτης μπροστά στην TV Λεπτά τηλεθέασης ημερησίως ανά κάτοικο, έτος 2008 6 6

Η έννοια της εταιρικής επικοινωνίας 7 7 Η έννοια της εταιρικής επικοινωνίας Κάτω από τον όρο επικοινωνία, υπάρχει μια σειρά δράσεων που έχουν στόχο να γνωστοποιήσουν στο κοινό την ύπαρξη, το έργο αλλά και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της επιχείρησης. Με τη λέξη «κοινό», αναφερόμαστε στο ενδοεπιχειρησιακό και τους εκάστοτε πελάτες. Η επικοινωνία στο εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης είναι απαραίτητη γιατί πρέπει: οι εργαζόμενοι να γνωρίζουν τους στόχους τη φιλοσοφία της επιχείρησης το όραμα του εργοδότη να λειτουργούν σαν ομάδα 7 7

Αναγνωρίζουν την οικονομική και ηθική συνεισφορά του οργανισμού 8 8 Όσο αφορά το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης είναι απαραίτητη γιατί χρειάζονται πελάτες και επενδυτές οι οποίοι: Έχουν συχνή και ειλικρινή ενημέρωση, ώστε να διατηρείται η θετική εταιρική εικόνα Κατανοούν και αποδέχονται τις εταιρικές πρακτικές αξίες και τα προϊόντα Αναγνωρίζουν την οικονομική και ηθική συνεισφορά του οργανισμού Αισθάνονται ότι ο οργανισμός λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις προτάσεις και τις ιδέες του κόσμου για τη βελτίωση των προϊόντων και των υπηρεσιών Νιώθουν ότι ο οργανισμός τους σέβεται και τους υπολογίζει 8 8

Η πρακτική της εταιρικής επικοινωνίας 9 9 Η πρακτική της εταιρικής επικοινωνίας Μερικοί από τους στόχους των συμβούλων επιχειρησιακής επικοινωνίας είναι οι εξής: Να εκπαιδεύουν υπαλλήλους και πελάτες σε νέες πρακτικές, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να συμμετέχουν στα κέντρα λήψης αποφάσεων Να συντονίζουν ενδοεπικοινωνιακές συναντήσεις διοίκησης και υπαλλήλων Να δίνουν κίνητρα σε υπαλλήλους και πελάτες Να δημιουργούν σχέσεις εμπιστοσύνης και αμοιβαίας κατανόησης με τα ΜΜΕ Να συγκεντρώνουν κοινωνική υποστήριξη και να προσελκύουν επενδυτές Να σχεδιάζουν ενέργειες κοινωνικού χαρακτήρα Να προτείνουν ιδέες για την βελτίωση προϊόντων και υπηρεσιών Να συντηρούν μια υγιή εταιρική κουλτούρα Να ωθούν τις πωλήσεις 9 9

Οι τρόποι της εταιρικής επικοινωνίας 10 10 Οι τρόποι της εταιρικής επικοινωνίας Τα εργαλεία της εταιρικής επικοινωνίας, που θα αναλύσουμε είναι: Τα γραφεία Τύπου και τα Δελτία Τύπου Οι Δημόσιες Σχέσεις και Δημοσιότητα Η Χορηγία Το Branding Η Διαφήμιση 10 10

Τα γραφεία Τύπου και τα Δελτία Τύπου 11 11 Τα γραφεία Τύπου και τα Δελτία Τύπου Σημαντικό ρόλο στην προβολή μιας επιχείρησης κατέχει η έντυπη επικοινωνία Η παραγωγή εντύπων μπορεί να χωριστεί σε δύο στάδια 1ο στάδιο: Η σύλληψη της ιδέας, ο σχεδιασμός και η καταγραφή του μηνύματος. 2ο στάδιο: Παραγωγή και έκδοση του εντύπου Ένα αποτελεσματικό Δελτίο Τύπου έχει: Πληρότητα Σαφήνεια Να είναι ακριβές Να είναι σύντομο Να απαντά στα ερωτήματα: τι, ποιος, που, πότε, γιατί και πως 11 11

Επίσης πρέπει να έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά: 12 12 Επίσης πρέπει να έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά: Να αναφέρει τα στοιχεία του αποστολέα. Η ανώνυμη πληροφόρηση δεν είναι έγκυρη Να αναφέρει ημερομηνία έκδοσης Να έχει αντιπροσωπευτικό και όχι παραπλανητικό τίτλο Να έχει γραφτεί σε γλώσσα ζωντανή και καθημερινή Να αναφέρει «αλήθειες» που μπορούν να διασταυρωθούν Να συνοδεύεται από φωτογραφικό υλικό 12 12

Οι δημόσιες σχέσεις και η δημοσιότητα 13 13 Οι δημόσιες σχέσεις και η δημοσιότητα Α) Η εταιρική φήμη είναι περιουσιακό στοιχείο Β) Δημόσιες σχέσεις και στρατηγική επικοινωνία Γ) Ο σχεδιασμός ενός αποτελεσματικού προγράμματος Δημοσίων Σχέσεων Δ) Πλάνο 8 σημείων για το στήσιμο των δημοσίων σχέσεων 1. Στρατηγική 2. Ανάλυση της κατάστασης 3. Στόχοι 4. Κοινό 5. Τακτικές 6. Χρονοδιάγραμμα 7. Προϋπολογισμός 8. Σχεδιασμός αξιολόγησης με μετρήσιμα αποτελέσματα 13 13

E) Η Δημοσιότητα μέσα από τις Δημόσιες Σχέσεις Η διοργάνωση εκδηλώσεων 14 14 E) Η Δημοσιότητα μέσα από τις Δημόσιες Σχέσεις Η διοργάνωση εκδηλώσεων Οι συναθροίσεις ανθρώπων Τα συμπόσια ΣΤ) Οι μεγάλες εκδηλώσεις (Mega Events) α. Οι Διεθνείς Εκθέσεις β. Φεστιβάλ γ. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες δ. Τα πάρτι 14 14

15 15 Η Χορηγία Γνωρίζει τα τελευταία χρόνια μεγάλη ανάπτυξη. Το ποσό που δίνεται ως χορηγία εκτιμάται κατά μέσο όρο στο 10% από το ετήσιο ακαθάριστο εταιρικό εισόδημα. Αποτελεί μορφή οικονομικής συναλλαγής, που βασίζεται στην ανταποδοτική αρχή «χρηματοδότηση έναντι δημοσιότητας» χορηγίες ΟΠΑΠ στα ΜΜΕ 15 15

16 16 16 16

Οι διαστάσεις της χορηγίας 17 17 Οι διαστάσεις της χορηγίας Δύο διαστάσεις: Κοινωνική και Εμπορική Σε ότι αφορά την ολοκληρωμένη επικοινωνιακή πολιτική συνίσταται στη χρησιμοποίηση της χορηγίας ως αλληλεπίδραση του συνόλου των συστατικών του επικοινωνιακού μείγματος (communication mix), δηλαδή: της διαφήμισης των δημοσίων σχέσεων και της δημοσιότητας της προώθησης πωλήσεων (promotion) των προσωπικών πωλήσεων 17 17

Τα μέσα υποστήριξης Η συμβατική διαφήμιση (mainstream advertising) 18 18 Τα μέσα υποστήριξης Η συμβατική διαφήμιση (mainstream advertising) Η υλοποίηση συγκεκριμένου πλάνου δημοσίων σχέσεων Η καλλιέργεια σχέσεων με τον Τύπο Η προώθηση των πωλήσεων (sales promotion) Η αξιοποίηση της βάσης δεδομένων των μελών και φίλων του χορηγούμενου φορέα Η παραγωγή νέων συσκευασιών και ετικετών (packaging & labeling) Η αξιοποίηση δικτύου υποκαταστημάτων η συνεργαζόμενων εμπόρων λιανικής (retailers) 18 18

9. Η ενημέρωση του προσωπικού και ενσωμάτωση κινήτρων 19 19 8. Η δημιουργία κοινών προωθητικών δράσεων σε συνεργασία με πιθανούς συγχορηγούς (cross-promotion) 9. Η ενημέρωση του προσωπικού και ενσωμάτωση κινήτρων 10. Η δημιουργία προγραμμάτων φιλοξενίας που σχετίζονται με το γεγονός 19 19

Η επιλογή χορηγικών εταίρων 20 20 Η επιλογή χορηγικών εταίρων Στη συνεργασία με χορηγικούς εταίρους πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν τα εξής Τις βασικές κατευθυντήριες γραμμές και τους στόχους που έχουν τεθεί Το βαθμό ευθυγράμμισης του χορηγούμενου φορέα με την εταιρική ταυτότητα Την τιμή των δικαιωμάτων συσχέτισης, τόσο ως απόλυτο μέγεθος, όσο και σε σχέση με τις διαφημιστικές παροχές Το εκτιμώμενο κόστος της απαιτούμενης επικοινωνιακής υποστήριξης 20 20

Το χρονικό ορίζοντα της χορηγίας 21 21 Το χρονικό ορίζοντα της χορηγίας Τη δυνατότητα επίτευξης εμπορικών συμφωνιών Το βαθμό προσαρμοστικότητας του χορηγικού προγράμματος Τις πιθανές εστίες κινδύνων αρνητικής δημοσιότητας Τη συμμετοχή άλλων εταιρειών στο χορηγικό πρόγραμμα Τις χορηγικές κινήσεις του ανταγωνισμού 21 21

Το Branding Α) Η μάρκα είναι το πρόσωπο στην αγορά 22 22 Το Branding Α) Η μάρκα είναι το πρόσωπο στην αγορά Β) Η μάρκα και τα ΜΜΕ Γ) Ο πιστός καταναλωτής Δ) Το Branding και η διαφήμιση Ε) Το Branding στο διαδίκτυο ΣΤ) Ο προϋπολογισμός του branding 22 22

Η Διαφήμιση A) Μερικά ιστορικά στοιχεία 23 23 Η Διαφήμιση A) Μερικά ιστορικά στοιχεία Το 1836 δημιουργείται η πρώτη εφημερίδα με διαφημίσεις Η εξέλιξη είναι ραγδαία και ο ρόλος της διαφήμισης διττός: - Από τη μια εξυπηρετεί τις αυξανόμενες ανάγκες των επιχειρήσεων για προβολή και προώθηση των προϊόντων τους (εποχή της Βιομηχανικής Επανάστασης) - Από την άλλη γίνεται αρωγός στην εξάπλωση των ΜΜΕ και άρα συμβάλλει στον εκδημοκρατισμό και στο δικαίωμα της πληροφόρησης Το 1857 ιδρύεται η πρώτη διαφημιστική εταιρεία 23 23

Β) Η λειτουργία των διαφημιστικών εταιρειών Τα τμήματα 24 24 Β) Η λειτουργία των διαφημιστικών εταιρειών Τα τμήματα - Το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών (client Service – Account Management) - Το τμήμα διαφημιστικών μέσων - Το δημιουργικό τμήμα 24 24

Γ) Ο σχεδιασμός μιας διαφημιστικής καμπάνιας 25 25 Γ) Ο σχεδιασμός μιας διαφημιστικής καμπάνιας - ορίζονται οι στόχοι της διαφήμισης - προσδιορίζεται το κοινό – στόχος - καταγραφή χαρακτηριστικών προϊόντος και εταιρείας με πίνακα SWOT - αξία του προϊόντος στην αγορά - σειρά ενεργειών με στόχο την καλύτερη διαφήμιση - above the line (τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπος τύπος) - below the line (διανομή εντύπων, διοργάνωση εκδηλώσεων, δημόσιες σχέσεις) - χρονοδιάγραμμα επικοινωνίας 25 25

Δ) Πώς δημιουργείται το μήνυμα 26 26 Δ) Πώς δημιουργείται το μήνυμα Όσα έχουν αναφερθεί συνοψίζονται σε μια περίληψη, το λεγόμενο ''creative brief '' Στη συνέχεια σχεδιάζονται οι προτάσεις του τμήματος, οι οποίες θα παρουσιαστούν στον πελάτη Τα media shops βοηθούν στο σχεδιασμό Η αποτελεσματικότητα μιας καμπάνιας μετριέται σε συγκεκριμένες μονάδες 1. Κάλυψη / Reach: Το ποσοστό του κοινού – στόχου που έχει έρθει σε επαφή με το μήνυμα 2. Συχνότητα / Frequency: Πόσες φορές το κοινό – στόχος έχει έρθει σε επαφή με το μήνυμα 26 26

27 27 3. GRPs / Gross Rating Points: Το γινόμενο κάλυψης και συχνότητας και εκφράζουν την αποτελεσματικότητα 4. CPR / Cost per Rating: Το κόστος απόκτησης κάθε GRP. Το κόστος της διαφήμισης 27 27

- Με τι συχνότητα θα προβληθεί το μήνυμα στο κοινό – στόχο 28 28 Ε) Η επιλογή των μέσων - Σε ποια μέσα - Με ποιο συνδυασμό - Ποια χρονική περίοδο - Με τι συχνότητα θα προβληθεί το μήνυμα στο κοινό – στόχο 28 28

Ε) Οι διαφημιστικές καμπάνιες μέσα στο διαδίκτυο 29 29 Ε) Οι διαφημιστικές καμπάνιες μέσα στο διαδίκτυο Για την ανάλυση θα δούμε τη διαδικτυακή διαφημιστική εκστρατεία της καμπάνιας της ταινίας ''Μετά την επόμενη μέρα'', που σχεδίασε η YNR Χρησιμοποίησε 3 κεντρικούς άξονες προβολής: το Internet, το e-mail και το Direct Mail Οι στόχοι: - Να θεωρηθεί η ταινία ως η ''ταινία της χρονιάς'' που κανείς δεν πρέπει να χάσει (must–see block–buster) - Να δημιουργήσει μια μυθολογία και έναν ''ντόρο'' γύρω από την ταινία (prelaunch buzz) - Να φέρει το θέμα της ταινίας κοντά στην καθημερινότητα του κοινού 29 29

30 30 30 30

31 31 Ευχαριστώ ! 31 31