Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Στρατηγική της Π.Ν.Α για τον Τουρισμό Αντιπεριφερειάρχης Ν.Αιγαίου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Στρατηγική της Π.Ν.Α για τον Τουρισμό Αντιπεριφερειάρχης Ν.Αιγαίου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Στρατηγική της Π.Ν.Α για τον Τουρισμό Αντιπεριφερειάρχης Ν.Αιγαίου
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Στρατηγική της Π.Ν.Α για τον Τουρισμό « Έτος Πολιτισμού» Ελευθερία ΦΤΑΚΛΑΚΗ Αντιπεριφερειάρχης Ν.Αιγαίου 1

2 ΑΞΟΝΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ της ΠΝΑ
Περιφερειακή τουριστική πολιτική Εναρμονισμένη με την Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό. Επιτακτική η ανάγκη για περισσότερες αρμοδιότητες στον τομέα του τουρισμού. Στηρίζεται στο τρίπτυχο: ΑΝΑΠΤΥΞΗ – ΑΕΙΦΟΡΙΑ – ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ

3 ΑΞΟΝΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ της ΠΝΑ
Λαμβάνει υπ’ όψη του: Αναπτυξιακή πολιτική με όραμα 10ετίας Προσβασιμότητα Περιβάλλον ευνοϊκό για επενδύσεις Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ανά νησί Εξειδίκευση σε προϊόντα/υπηρεσίες με υψηλή προστιθέμενη αξία (γαστρονομία, πολιτισμός, κ.α) Ανθρώπινο δυναμικό Νέο επιχειρείν

4 ΑΞΟΝΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ της ΠΝΑ
Κατάρτιση Ετήσιου Επιχειρησιακού Σχεδίου Δράσης. Συντονισμός, Συνέργειες και Συνεργασίες ( 3Σ) Διεκδικητικό πλαίσιο με προτάσεις για αλλαγές σε θεσμικές και οργανωτικές ρυθμίσεις. Ανάπτυξη και διαφοροποίηση του προϊόντος. Στοχευμένες δράσεις μάρκετινγκ και επικοινωνιακή προβολή. Αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού.

5

6 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ
Δημιουργία Ταυτότητας Προορισμού Ολοκληρωμένο Σύστημα Προώθησης του Προορισμού (DMO) (σε επίπεδο περιφέρειας) Σύστημα Διαχείρισης Προορισμού ανά νησί. Ολοκληρωμένα Σχέδιο Δράσης Ανά Νησί

7 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Δημιουργία τουριστικής συνείδησης Διασύνδεση του τουρισμού με τους άλλους δυο παραγωγικούς τομείς: Πρωτογενή Τομέα Δευτερογενή Τομέα (μεταποίηση) Τρίπτυχο: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

8

9

10

11

12

13 ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

14 1. ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ
Ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος, της πολιτιστικής κληρονομιάς Εφαρμογή μάρκετινγκ Ορθολογική αξιοποίηση των πόρων, Εξωστρέφεια των επιχειρήσεων, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, την κατάταξή μας σε υψηλές θέσεις ανάμεσα στους ελκυστικούς προορισμούς.

15 2. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΓΟΡΩΝ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΝΕΩΝ
Παραδοσιακές αγορές με μεγαλύτερη διείσδυση ή εντατική ανάπτυξη (πχ Αγγλική, Γερμανική, Ιταλική, Γαλλική, κ.α) Σε νέες αγορές (διαδικασία προσέλκυσης νέων αγορών) πχ Ρωσία, Τουρκία, Ισραήλ, Κίνας, κα. Νέων τουριστικών προϊόντων θεματικών στις ίδιες αγορές, πολιτιστικός , θρησκευτικός γαστρονομικός, αθλητικός, ιατρικός τουρισμός κλπ

16 3. ΑΜΒΛΥΝΣΗ ΤΗΣ ΕΠΟΧΙΚΟΤΗΤΑΣ- ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
BRANDING για κάθε νησί Δημιουργία νέων τουριστικών προϊόντων, προσαρμογή στις απαιτήσεις της αγοράς των υφισταμένων. ( ΈΤΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ) Ενισχύουμε υποδομές που απαιτούνται για την ενίσχυση της τουριστικής περιόδου και την ανταγωνιστικότητα του προορισμού Σχεδιάζουμε δράσεις προβολής κάθε τουριστικού προϊόντος σε αντίστοιχα στοχευμένα κοινά της αγοράς πχ 3η ηλικία, θρησκευτικό τουρισμό, πολιτιστικό, γαστρονομικό, αθλητικό, μαθητικό τουρισμό, κινήτρων κλπ.

17 4. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΝΗΣΙΟΥ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ - DESTINATION BRANDING Κάθε νησί είναι ένα brand που βασίζεται στο λογότυπο, τις εικόνες, τους ανθρώπους, τις συμπεριφορές, το website, τα έντυπά του, το στυλ του, το μάρκετινγκ που εφαρμόζει. Η ιστορική κληρονομιά, η διαφορετική κουλτούρα, οι μύθοι, οι άνθρωποι και οι αξίες τους, η φιλοσοφία και ο τρόπος ζωής, η αυθεντικότητα του τόπου, η φήμη, η αξιοπιστία, το όνομα, η ποιότητα στις τουριστικές υπηρεσίες, τα σύμβολα, οι εικόνες είναι τα στοιχεία που θα χτίσουν μεταξύ των άλλων το brand του προορισμού.

18 5. ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ – AEGEAN ISLANDS- PLACE MARKETING Το Ν. Αιγαίο πρέπει να διαφοροποιηθεί και να «τοποθετηθεί» αντιληπτικά στις αγορές στόχους. Κάθε νησί πρέπει να ξεκαθαρίσει και να επικοινωνήσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά του με επιτυχία.

19 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ- ΑΞΟΝΕΣ ΔΡΑΣΗΣ
Νέο προϊόν - θεματικές μορφές Πολιτιστικός τουρισμός. Θρησκευτικός τουρισμός, Γαστρονομικός τουρισμός- ( Aegean Cuisine – Κεράσματα του Αιγαίου) Θαλάσσιος τουρισμός Αθλητικός τουρισμός. Ιατρικός τουρισμός. MICE – Meetings Incentives Conferences Events Δράσεις προσέλκυσης αεροπορικών εταιρειών Δράσεις προσέλκυσης κρουαζιέρας & θαλάσσιου τουρισμού 19

20 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΗΣ ΠΝΑ
Ενδυνάμωση του brand κάθε νησιού και του προορισμού «Aegean islands- Endless Blue» Επικοινωνία των θεματικών τουριστικών προϊόντων. Αύξηση της αναγνωσιμότητας. Καλλιέργεια δημοσίων σχέσεων/ΜΜΕ Διαχείριση κρίσεων. Ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε νησιού. Συμμετοχή σε εκθέσεις τουρισμού ( 19) Διοργάνωση road shows/press trips/ fam trips Συνέργειες με δράσεις πολιτισμού και αθλητισμού 20

21 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Αναβάθμιση ΑΣΤΕΡ/ ΕΠΑΣ Δημιουργία μεταπτυχιακού στον τουρισμού Συνεργασία με το ΚΕΚ Γ.Γεννηματάς για υλοποίηση προγραμμάτων δια βίου μάθησης Συνεργασία με πανεπιστήμια για Summer School 21

22 Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
Καινοτόμες δράσεις Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου 2014- Έτος Πολιτισμού ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Ε.Π. ΣΧΕΔΙΟΥ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΠΝΑ 22

23 Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου 2014- Έτος Πολιτισμού
Η αξιοποίηση του 2014 ως έτους πολιτισμού και παράδοσης θα ενισχύσει την προώθηση της ταυτότητάς της, ως Αρχιπέλαγος Πολιτισμού Θα συμβάλλει στην ανάπτυξη στοχευμένων δράσεων για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς σε κάθε της μορφή, μέσω της τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου. Σκοπός είναι η ανάδειξη των νησιών μας όχι μόνο μέσα από το δίπτυχο «Θάλασσα και Ήλιος» αλλά μέσα από τον πλούτο της παράδοσης μας, του πολιτισμού μας, της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. 23

24 Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου 2014- Έτος Πολιτισμού
Α. Πολιτιστικές Διαδρομές στο Νότιο Αιγαίο με άξονα τα αρχαία θέατρα , τα μοναστήρια , τους αρχαιολογικούς χώρους , συνεργασία με αρχαιολογικές σχολές της Ελλάδας και του εξωτερικού, τα παραδοσιακά καφενεία, τα μουσεία, τις πινακοθήκες, τα θέατρα τους χώρους σύγχρονου πολιτισμού ανάδειξη μονοπατιών και δημιουργία δικτύου ανάδειξη παραδοσιακών χωριών δημιουργία Πολιτιστικών Διαδρομών πχ. Μεσαιωνικά κάστρα, δρόμοι κρασιού, δρόμοι του Οδυσσέα, δρόμος του λουκουμιού, κτλ. 24

25 Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου 2014- Έτος Πολιτισμού
Β. Ανάδειξη του λαϊκού πολιτισμού καταγραφή και ανάδειξη τοπικών πανηγυριών και δημιουργία οδηγού λαϊκών δρώμενων ως πολιτιστικό καλαντάρι Γ. Διεκδίκηση διοργάνωσης mega-events και απονομής ευρωπαϊκών τίτλων Δ. Προβολή και τουριστική αξιοποίηση φεστιβάλ Σύσταση δικτύου φεστιβάλ Ανάπτυξη ηλεκτρονικού κόμβου για φεστιβάλ ως ενότητα του portal τουριστικής προβολής Δημιουργία οδηγού πολιτιστικών φεστιβάλ για την τουριστική αξιοποίησή τους -πολιτιστικό καλεντάρι Ε. Δικτύωση και επιμόρφωση πολιτιστικών φορέων 25

26 Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου 2014- Έτος Πολιτισμού
ΣΤ. Προώθηση δημιουργικής βιομηχανίας (creative industry) Ζ. Ανάπτυξη των μύθων των νησιών. Μέσα από τις νησιώτικες ιστορίες μυθολογίας προβάλλεται όχι μόνο η πολιτιστική φυσιογνωμία των νησιών της Περιφέρειας μας αλλά και η πολιτισμική μας ταυτότητα. Η. Χρήση Ν.Τ για τη δημιουργία ψηφιακών μουσείων. ΑΞΟΝΕΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ & ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΝΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΕ ΔΗΜΟΥΣ & ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΧΑΡΑΞΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ MARKETING ΧΑΡΑΞΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ (ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ- ΠΟΙΟΤΗΤΑ- ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ) 26

27 Παρατηρητήριο Αειφόρου Τουρισμού ( WTO)
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΝΑ Παρατηρητήριο Αειφόρου Τουρισμού ( WTO) Επιστημονική ομάδα προβληματισμού επιστημόνων τουρισμού (think tanκ). Διαδικτυακή πλατφόρμα destination management system (DMS)

28 www.aegeanislands.gr IOS &Android
Εξειδικευμένες εφαρμογές που θα εξυπηρετούν τον θεματικό τουρισμό (Ιστιοπλοΐα, Περιπατητικός τουρισμούς κλπ) Χρήση γεωγραφικών δεδομένων (εξεύρεση σημείων ενδιαφέροντος γύρω από τον ταξιδιώτη) Island Hopping Όλο το περιεχόμενο θα είναι διαθέσιμο σε offline mode

29 www.aegeanislands.gr Πανεπιστήμιο της Κρήτης Περιεχόμενο 48 νησιών
Θεματικός τουρισμός Στόχος: Παροχή πληροφορίας για πριν, μετά και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

30

31

32

33

34

35

36

37

38 ΔΙΑΤΙΘΕΜΕΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΕΣΠΑ « Κρήτης κα Νήσων Αιγαίου Πράξη Προβολή Τουριστικού Προϊόντος της Περιφέρειας Ν.Αιγαίου Προγραμματική περίοδος Υποβολή ανταγωνιστικών προγραμμάτων Ιδίοι πόροι


Κατέβασμα ppt "Στρατηγική της Π.Ν.Α για τον Τουρισμό Αντιπεριφερειάρχης Ν.Αιγαίου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google