ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ, ΣΤΟ ΦΑΣΜΑΤΟΣΚΟΠΙΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ «ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ»
Advertisements

Αγχολυτικά & Υπνωτικά φάρμακα. Το άγχος είναι μια δυσάρεστη κατάσταση έντασης και ανησυχίας. Tα συμπτώματα σοβαρού άγχους είναι παρόμοια με αυτά του.
Σαββίνα - Μανώλης Έτος Μάθημα Πληροφορικής Τάξη Δ΄
O ρόλος του γονιού στην Ψυχοκινητική Ανάπτυξη του παιδιού. Κάτια Σοφιανού Παιδίατρος –Aναπτυξιολογος 2015.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥΚΕΦ.1 (Β): ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ (α) Η χημική συμπεριφορά των στοιχείων είναι περιοδική συνάρτηση του ατομικού τους αριθμού. (Περιοδικός.
Εργασία Ecomobility Εκπαιδευτήρια Καντά Έτος: 2012 Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Τζώρτζη Μαρία.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ »
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΑΛΛΕΡΓΙΕΣ ΑΙΜΟΡΡΑΓΙΕΣ ΕΠΗΛΗΨΙΑ ΗΛΙΑΣΗ ΘΕΡΜΟΠΛΗΞΙΑ ΕΓΚΑΥΜΑΤΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΓΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΩΡΙΑ.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γ΄Γυμνασίου Επίδραση των Διαλυμάτων Οξέων σε Μέταλλα Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-MEd Συνεργάτης ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ & ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός ΜEd – MSc Συνεργάτης ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ.
Εφαρμογεσ τηλεματικησ στη διοικηση
Διοικητικές Πρακτικές των ΟΤΑ
Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντοτε όπως σήμερα ….
Γεωργική Χημεία Ενότητα 8: Χημικές αντιδράσεις, θερμοδυναμική/κινητική
Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης
Τι είναι οξείδωση και αναγωγή;
Μικροβιολογία Τροφίμων I
Πως Διδάσκω Έννοιες, Φυσικά Μεγέθη, Νόμους
Η πολύ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε την θάλασσα (του Ευγένιου Τριβιζά)
Αισθητηρας λ 13/4/2018.
Παρουσίαση θέματος – Προϋποθέσεις επιτυχίας
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΡΙΑΝΟΥ ΣΤΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λιναρίτη Μαρία 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.
1η Νοσηλευτική Ημερίδα Ελληνικής Εταιρείας Παιδιατρικής Νοσηλευτικής
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
Το νερο στη λογοτεχνια και στην επιστημη ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΛ ΚΑΣΤΟΡΕΙΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί:
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΣΤΙΒΟΥ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ
Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
Παρουσίαση Πειραμάτων (1)
7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ Γενικησ παιδειασ
ΛΙΠΙΔΙΑ.
Κεφάλαιο 35 Τα κράτη της Ασίας.
Μετουσίωση πρωτεϊνών (ωολευκωματίνης)
Οι φυσικές καταστάσεις.
Η ΔΙΑΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΜΙΑ ΦΥΣΙΚΗ «ΑΝΩΜΑΛΙΑ»
Ένα εξ’ ολοκλήρου εργαστηριακό μάθημα
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
ΣΕΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ Για να αποφευχθούν ανθρώπινες απώλειες πρέπει προσεισμικά: Na εμπεδώσουμε την αντισεισμική συμπεριφορά Να γίνουν βίωμα κάποιοι βασικοί.
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Θέμα: «Γνώσεις και Δεξιότητες Φυσικών Επιστημών για τους Εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο Δημοτικό Σχολείο» Εισηγητής: Ιωάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός.
Πειράματα Χημείας για τη Β’ τάξη Γυμνασίου Σχολ. έτος
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
מבנה האטום (היסודות ומבנה האטום)
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
Γαριπίδης Ιορδάνης Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
МЕТАЛНА ВЕЗА..
ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΕΙΛΩΤΕΣ-ΠΕΡΙΟΙΚΟΙ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
Θάλλιο Tl.
به نام خدا.
59ο Γενικό Λύκειο Αθηνών Σχολικό έτος
ΦΥΣΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ
המצגת נעשתה ע"י מלכה יאיון
מבוא לכימיה שיעור מס' 8 h.m..
Ερευνητικη εργαςια Α΄ Λυκειου Τιτλος: "Τροποι ψυχαγωγιας των εφηβων" Τμημα : Α5 δευτερο τετραμηνο γΕΛ Παιανιας, ςχολικο ετος:
τι σημαίνει να είσαι παντρεμένος
ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Электролиттік диссоциациялану теориясы тұрғысынан қышқылдардың, негіздердің және тұздардың қасиеттері.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ, ΣΤΟ ΦΑΣΜΑΤΟΣΚΟΠΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ, ΣΤΟ ΦΑΣΜΑΤΟΣΚΟΠΙΟ Σχετίζεται η μοναδικότητα του κάθε στοιχείου ( Ατομικός αριθμός ), με την ακτινοβολία που αυτό εκπέμπει όταν διεγερθεί; Και πως γίνεται αντιληπτή αυτή η μοναδική – για το κάθε στοιχείο - ακτινοβολία;

ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ή ΦΛΟΓΟΜΕΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑΛΛΩΝ ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ή ΦΛΟΓΟΜΕΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑΛΛΩΝ Μια απλή πειραματική διαδικασία που μας παρέχει αρκετές ενδείξεις,που αφορούν στη μοναδική – για το κάθε στοιχείο, διευθέτηση των ηλεκτρονίων του.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ – ΣΚΕΥΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΙΑ Σύρμα Χρωμονικελίνης , Λευκοχρύσου ή έλασμα Μαγνησίου. Λύχνος Bunsen. Δοκιμαστικός πυρίμαχος σωλήνας με πυκνό διάλυμα HCl ή … κρύο νερό . Οι υπό εξέταση ουσίες.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ Α) Μοναδικός ο Ατομικός Αριθμός για το κάθε στοιχείο, μοναδική και η ηλεκτρονιακή δομή του. Β) Κύριος Κβαντικός Αριθμός ( n ), τι εκφράζει; « Απόσταση από τον πυρήνα και ενεργειακό περιεχόμενο των e- ». Γ) Ύπαρξη κενών στιβάδων.

Παρατήρηση 1η : Θα ήταν χρήσιμο σ’ αυτό το σημείο να δοθεί απ’ τον διδάσκοντα ο ορισμός του κβάντου ως πακέτου ενέργειας που « χωρίζει » δύο διαδοχικές στιβάδες.

Δ) Διέγερση και αποδιέγερση του ηλεκτρονίου: «Το εξαναγκασμένο της πρώτης και το αυθόρμητο της δεύτερης ».

Παρατήρηση 2η: « build an atom » από το Εδώ, θα μπορούσε να προβληθεί από το διδάσκοντα το video : « build an atom » από το « colorado phet » ώστε να φανεί στην οθόνη το προηγούμενο σχόλιο και να καταστεί κατανοητό απ’ τους μαθητές. Σχετική και ιδιαίτερα χρήσιμη, είναι και η μετάβαση στη διεύθυνση: http://www.mhhe.com/physsci/astronomy/applets/Bohr/frame.html .

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Α) Ποιοτική και ποσοτική (;) ανάλυση μεταλλοϊόντων - «ηλεκτρολυτών » . ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΔΙΕΓΕΡΣΗΣ – ΑΠΟΔΙΕΓΕΡΣΗΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΟΥ, ΚΑΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΓΕΓΟΝΟΤΑ Α) Ποιοτική και ποσοτική (;) ανάλυση μεταλλοϊόντων - «ηλεκτρολυτών » .

Β) Πυροτεχνήματα - καπνογόνα.

Παρατήρηση 3η: Προτείνουμε την κατασκευή πυροτεχνημάτων από τον καθηγητή ώστε το « άγνωστο » που ζητείται να προσδιοριστεί απ’ τους μαθητές, να δίνεται με αυτή τη μορφή. Η « συνταγή » για την εν λόγω κατασκευή βρίσκεται στο βιβλίο του κ. Γ. Μανουσάκη, « η μαγεία της χημείας, μέσα από πειράματα ».

Γ) Φθορισμός ( λαμπτήρες, επιχρίσματα οδικών πινακίδων κ.ά).

Ερωτήματα που μπορεί να προκύψουν, και «Ερευνητικές Εργασίες» που καλούνται να τα απαντήσουν: Α) Είναι σκόπιμος ο συνδυασμός και με άλλες αναλυτικές μεθόδους για ασφαλέστερη εξαγωγή συμπερασμάτων; Β) Μπορούμε να πετύχουμε ποσοτικό προσδιορισμό με τη Φλογομετρική μέθοδο; Που εφαρμόζεται;

Γ) Κι αν έχουμε μίγμα ουσιών που περιέχουν τα ιόντα K+ – Na+; (Μια εφαρμογή για το γυαλί κοβαλτίου).

Δ) Είναι ακριβή τα συμπεράσματα που εξάγουμε; Πόσα χρώματα μπορεί να ανιχνεύσει το ανθρώπινο μάτι και πόσα διαφορετικά είναι τα μέχρι τώρα γνωστά στοιχεία; Πως μπορώ να επιβεβαιώσω την όντως μοναδικότητα του καθενός;

Ας το δούμε στην πράξη: Πως «χρωματίζει» τη φλόγα του λύχνου το Sr και πως το Li; Έχουμε την εμπειρία και κυρίως τη διακριτική ικανότητα να αποφανθούμε μόνο από το χρώμα της φλόγας, για το ποιό απ’ τα δυο στοιχεία είναι υπεύθυνο για τον χρωματισμό της; Εδώ αρχίζει να διαφαίνεται η αναγκαιότητα της χρήσης του φασματοσκόπιου, ως οργάνου που αναλύει ικανοποιητικά την εκπεμπόμενη ακτινοβολία και το οποίο αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για την ταυτοποίηση των στοιχείων.

ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣΚΟΠΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΛΗΨΗ ΓΡΑΜΜΙΚΩΝ ΦΑΣΜΑΤΩΝ ΕΚΠΟΜΠΗΣ

ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΟΝΤΩΣ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΣΤΟΙΧΕΙΟΥ

« ποιοτικός προσδιορισμός του καλίου σε φυτικούς οργανισμούς » Αντί επιλόγου: μια εφαρμογή που μπορεί να γίνει από τους μαθητές με την επίβλεψη του διδάσκοντα. « ποιοτικός προσδιορισμός του καλίου σε φυτικούς οργανισμούς » (Το φύλλο εργασίας που επισυνάπτεται θα βοηθήσει στην πραγματοποίηση της πιο πάνω εργασίας).

Γενική Χημεία, Ebbing – Gammon Βιβλιογραφία: Γενική Χημεία, Ebbing – Gammon (μετάφραση Ν. Κλούρα, 6η έκδοση, Π. Τραυλός, Αθήνα , σελ. 275,276 ). 2) Σχολικό βιβλίο Χημείας Α’ τάξης Λυκείου, (Στ. Λιοδάκη, Δημ. Γάκη ΟΕΔΒ Αθήνα, σελ. 44,45 ). 3) Εργαστηριακός οδηγός Α’ Λυκείου (Στ. Λιοδάκη, Δημ. Γάκη ΟΕΔΒ Αθήνα, σελ.37-40 ). 4) Η Μαγεία της Χημείας μέσα από Πειράματα, ( Γ. Μανουσάκη, Θεσσαλονίκη, σελ. 72,73 ). Από το ΕΚΦΕ Πατρών