ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΓΟΥ εισηγήτρια: Αλεξάνδρα Εμιρζά θεσμοί

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.1 Διεξαγωγή ανάλυσης αναγκών.
Συνάντηση 12η: Εγκυρότητα και αξιοπιστία στην εκπαιδευτική έρευνα
Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ίσων Ευκαιριών
ΕΧ ΑΝΤΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ Ε.Υ.Σ.Σ.Α.Α.Π. Βόλος
Περιφερειακή Πολιτική EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Έγγραφα εργασίας Εκ των προτέρων Αξιολόγηση - Δείκτες Α. Σίμου Μονάδα Αξιολόγησης Γενική Διεύθυνση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΑ / ΕΞΑΜΗΝΙΑΙΑ ΔΕΛΤΙΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΠΡΑΞΗΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΔΗΓΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Χρήστος Κύρκογλου Προϊστάμενος Μονάδας Β΄ ΕΥΣΕΚΤ.
Β΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Επιχειρησιακός Σχεδιασμός Οικονομικός Σχεδιασμός - Δείκτες Παρακολούθησης ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ – ΤΜΗΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΈΡΓΩΝ
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Διαχείριση Διακινδύνευσης
Κατάσταση και Σχέδιο Δράσης
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου 2012, Αθήνα, ΑΜΑLIA ATHENS HOTEL
Προγραμματική Περίοδος
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (QUALITY SYSTEM)
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
Το κόστος Ποιότητας    
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 6η: Δευτερογενή Δεδομένα: Τύποι δευτερογενών δεδομένων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
Η Αξιολόγηση & οι Απαιτήσεις του Σχεδίου Αξιολόγησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΓΟΥ εισηγήτρια: Αλεξάνδρα Εμιρζά θεσμοί κοινωνικής ευθύνης & κοινωνική αλληλεγγύη ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΓΟΥ εισηγήτρια: Αλεξάνδρα Εμιρζά

αξιολόγηση ….είναι η διαδικασία αποτίμησης που πραγματοποιείται σε ένα συγκεκριμένο χρονικό σημείο και επικεντρώνεται στο εάν οι σκοποί έχουν επιτευχθεί και τι αντίκτυπο έχουν δημιουργήσει

είδη αξιολόγησης σε σχέση με το αντικείμενο στο οποίο εστιάζουν (αξιολόγηση ενός έργου, προγράμματος, θεματικές) σε σχέση με τη χρονική στιγμή (εκ των προτέρων, ενδιάμεση, τελική, μετά τέλος) σε σχέση με τον φορέα που αναλαμβάνει την αξιολόγηση (εσωτερική, εξωτερική, ανεξάρτητη)

γιατί αξιολογούμε έργα; -για λόγους λογοδοσίας προκειμένου να τεκμηριώσουμε γιατί δημιουργήθηκε αρχικά το έργο, η πορεία του, και η συνέχειά του η λογική είναι εξεταστική και επικριτική, και επιδιώκει να αναδείξει value for money, ποιοτικά κριτήρια και την αποτελεσματικότητα για τους δωρητές - για λόγους βελτίωσης / εκμάθησης προκειμένου να βελτιωθεί το έργο, να ρίξει φως σε προβλήματα, και να αναγνωρίσει καλές πρακτικές η λογική είναι διαγνωστική, διορθωτική με διάθεση για συλλογική μάθηση, μειώνει την πιθανότητα επανάληψης λαθών και χρησιμοποιεί τα λάθη, όταν συμβούν σαν παραδείγματα για σκέψη και προβληματισμό. Καμιά από τις δύο δεν είναι πιο σημαντική από τη άλλη. Πολλοί δωρητές ενδιαφέρονται μόνο για λόγους λογοδοσίας παρότι αναγνωρίζουν ότι είναι αποτελεσματική μέθοδος για τεκμηρίωση των δαπανών, αλλά λιγότερο αποτελεσματική για σχεδιασμό μακροπρόθεσμης επένδυσης. Μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση πρέπει να περιλαμβάνει και τις δύο λογικές,nη μεθοδολογία δεν αλλάζει αλλά το πνεύμα της αξιολόγησης.

Διαδικασία Αξιολόγησης Προετοιμασία Σχεδιασμός Συλλογή πληροφοριών Ερμηνεία στοιχείων Εκτίμηση και αποτελέσματα Ενσωμάτωση αποτελεσμάτων

1. Προετοιμασία καθορισμός συγκεκριμένων στόχων σκοπιμότητα αξιολόγησης γιατί είναι απαραίτητη, ποιος τη χρειάζεται, ποιος πρέπει να συμμετάσχει γιατί και για ποιον θα γίνει η αξιολόγηση τι θα επιτευχθεί με την αξιολόγηση πώς θα επιτευχθεί ποιος θα εμπλακεί στην αξιολόγηση (αξιολογητής, εμπλεκόμενοι φορείς) πότε θα ολοκληρωθεί η αξιολόγηση ποιοι είναι οι διαθέσιμοι πόροι για την διεξαγωγή της αξιολόγησης

Διαδικασία Αξιολόγησης Προετοιμασία Σχεδιασμός Συλλογή πληροφοριών Ερμηνεία στοιχείων Εκτίμηση και αποτελέσματα Ενσωμάτωση αποτελεσμάτων

2. Σχεδιασμός για ποιον είναι η αξιολόγηση; τί θα αξιολογήσουμε; ποιοι θα συμμετέχουν; προσδιορισμός αναλυτικών στόχων (τι θα αξιολογηθεί;) δείκτες / κριτήρια / χρονικό σημείο

αξιολόγηση αποτελεσμάτων άμεσα και έμμεσα προγραμματισμένα ή μη αλλαγές σε ανθρώπους, σε οργανισμούς, σε φορείς , στην κοινωνία κ.α. σε ποιο βαθμό τα αποτελέσματα ήταν συνέπεια του έργου και δεν θα πραγματοποιούνταν ούτως ή άλλως. χρήση δεικτών

αξιολόγηση στόχων το φυσικό επακόλουθο μιας τελικής αξιολόγησης είναι η αντιπαράθεση των αποτελεσμάτων με τους αρχικούς στόχους του έργου, με την προϋπόθεση ότι αυτοί είναι ξεκάθαρα ορισμένοι από την αρχή. Όσο πιο ξεκάθαροι είναι οι στόχοι, τόσο πιο εύκολο είναι να αξιολογηθούν. βαθμός υλοποίησης των στόχοι. Ορισμένοι στόχοι είναι εξ ορισμού δύσκολοι να αξιολογηθούν διότι είναι δύσκολο να ποσοτικοποιηθούν, να μετρηθούν, ή ακόμη να εκτιμηθούν. Για αυτό είναι σημαντικό να προσδιοριστούν και στο ελάχιστο κάποιοι μετρήσιμοι στόχοι κατά την προετοιμασία του έργου. Όταν παρουσιάζεται μια αξιολόγηση πρέπει να υπάρχουν κάποια ποσοτικά στοιχεία για να υποστηρίξουν την ποιοτική ανάλυση της αξιολόγησης.

Μετρήσιμοι στόχοι ΠΟΤΕ ΠΟΣΟ ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΤΙ ΠΟΥ Χρόνος (ημερομηνία), διάρκεια που θα συμβεί Μέχρι το τέλος του 2016 Ποσοστό, ποσό, νούμερο 80% Ομάδα ωφελούμενων των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα Πρόβλημα/συμπεριφορά/αποτέλεσμα που θα επέλθει με την υλοποίηση του προγράμματος θα έχουν ενταχθεί σε πρόγραμμα εκμάθησης ξένων γλωσσών Περιοχή όπου θα τοποθετείται η ομάδα ωφελούμενων στο Δήμο Χαλανδρίου

αξιολόγηση οικονομικής διαχείρισης πολύ σημαντική για το έργο γιατί υποβάλλεται και στον χρηματοδότη του έργου επαρκείς πόροι για την υλοποίηση των δράσεων; ακολουθήθηκε ο αρχικός προϋπολογισμός/υπάρχουν τροποποιήσεις; υπάρχουν ελλείμματα/πλεονάσματα; άλλες πηγές χρηματοδότησης; θα μπορούσαν πόροι (οικονομικοί και άλλοι) να έχουν διατεθεί διαφορετικά;

αξιολόγηση των επιπτώσεων για τον οργανισμό νέα εμπειρία και εξειδίκευση, τεχνογνωσία, νέοι συνεργάτες, νέα στελέχη, φήμη, πόροι για την κοινωνία αλλαγές σε απόψεις και στάσεις, πολιτικές

αξιολόγηση της διαδικασίας …επικεντρωνόμαστε στην αξιολόγηση των δυνατοτήτων του οργανισμού και όχι στα αποτελέσματα… ποιες διαδικασίες ακολουθήθηκαν (σχεδιασμός και υλοποίηση έργου) τι θα έκαναν διαφορετικά τι έμαθαν για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργου ποιος πιστεύουν είναι ο αντίκτυπος του έργου

Διαδικασία Αξιολόγησης Προετοιμασία Σχεδιασμός Συλλογή πληροφοριών Ερμηνεία στοιχείων Εκτίμηση και αποτελέσματα Ενσωμάτωση αποτελεσμάτων

3. Συλλογή πληροφοριών προσδιορισμός των στοιχείων που θα συλλεχθούν προσδιορισμός πηγών πληροφόρησης συχνές μέθοδοι συλλογής πληροφοριών: έρευνες και ερωτηματολόγια συνεντεύξεις ομάδες εστίασης παρατηρήσεις του αξιολογητή έγγραφα μελέτη περίπτωσης (case study) συμμετοχική παρατήρηση επαλήθευση των διαδικασιών συλλογής πληροφοριών

Διαδικασία Αξιολόγησης Προετοιμασία Σχεδιασμός Συλλογή πληροφοριών Ερμηνεία στοιχείων Εκτίμηση και αποτελέσματα Ενσωμάτωση αποτελεσμάτων

4. Ερμηνεία στοιχείων πρόκληση η αντικειμενικότητα κατηγοριοποίηση έλεγχος και ανάλυση ερμηνεία

Διαδικασία Αξιολόγησης Προετοιμασία Σχεδιασμός Συλλογή πληροφοριών Ερμηνεία στοιχείων Εκτίμηση και αποτελέσματα Ενσωμάτωση αποτελεσμάτων

5. Εκτίμηση και αποτελέσματα συμπεράσματα (αξιόπιστα, ακριβή, ποιοτικά, κατανοητά, σχετικά, όχι επικριτικά, χρήσιμα) συνέπειες και επιπτώσεις πώς έγιναν οι δράσεις επισημαίνοντας τα αποτελέσματα και συγκρίνοντάς τα με τους αρχικούς στόχους και σκοπούς του έργου

Διαδικασία Αξιολόγησης Προετοιμασία Σχεδιασμός Συλλογή πληροφοριών Ερμηνεία στοιχείων Εκτίμηση και αποτελέσματα Ενσωμάτωση αποτελεσμάτων

6. Ενσωμάτωση αποτελεσμάτων αξιοποίηση αποτελεσμάτων

άλλες διαστάσεις ηθικά ζητήματα (εμπιστευτικότητα, ανωνυμία, εγκυρότητα) προβλήματα και αποτυχίες

αξιολόγηση # παρακολούθηση έργου είναι η εκτίμηση της αποδοτικότητας, της αποτελεσματικότητας, του αντίκτυπου, της συνάφειας και της βιωσιμότητας της χρηματοδότησης και των δράσεων, σε ένα συγκεκριμένο χρονικό σημείο (περιοδική, ενδιάμεση, εκ των υστέρων) συντάσσεται από εξωτερικό συνεργάτη (αντικειμενικότητα) προσφέρει γενικότερα συμπεράσματα # παρακολούθηση είναι η διαδικασία ελέγχου προόδου των δράσεων και επίτευξης των σκοπών σε συνεχή βάση συντάσσεται από υπεύθυνο που ανήκει στην ομάδα εργασίας ελέγχει την πρόοδο, προτείνει διορθωτικές δράσεις, ανασκόπηση των πλάνων εργασίας

κοινό στοιχείο αξιολόγησης - παρακολούθησης προσφέρουν πληροφορίες και γνώσεις σχετικά με το τι κάνεις σωστά και τι όχι, όσον αφορά θέματα: αποδοτικότητας αποτελεσματικότητας επιπτώσεων

Περιεχόμενα έκθεσης αξιολόγησης σύνοψη περιεχόμενα εισαγωγή μεθοδολογία ευρήματα συμπεράσματα προτάσεις παραρτήματα

Τελική αξιολόγηση τι επιτεύχθηκε, πώς υλοποιήθηκαν οι δράσεις, καλύτερος σχεδιασμός για μελλοντικά έργα, τα αποτελέσματα που επετεύχθησαν, τους σκοπούς που εξυπηρέτησαν, την οικονομική διαχείριση, τον αντίκτυπο για τον φορέα υλοποίησης, την διαδικασία υλοποίησης που ακολουθήθηκε

Μαθαίνοντας από το έργο και πηγαίνοντας παρακάτω Πόσο καλά μαθαίνουμε από το έργο και χρησιμοποιούμε αυτή τη γνώση για να βοηθήσουμε τον οργανισμό μας και το έργο του να εξελιχθεί Ποια είναι τα εμπόδια που αποτελούν τροχοπέδη στη γνώση και στην εξέλιξη Τι ευκαιρίες υπάρχουν για να υποστηρίξουν τη γνώση και την εξέλιξη Πώς μπορούμε να ξεπεράσουμε τα εμπόδια και να χρησιμοποιήσουμε τις ευκαιρίες;

Κριτήρια αξιολόγησης 1. Συνάφεια - ποιότητα σχεδιασμού = relevance εξετάζει κατά πόσο η παρέμβαση ανταποκρίνεται σε πραγματικές ανάγκες → καλύπτουμε τις ανάγκες που έχουν εκτιμηθεί και χαρακτηριστεί σαν «προτεραιότητες»;

Κριτήρια αξιολόγησης …… 2. Αποτελεσματικότητα = effectiveness εξετάζεται η πρόοδος στο σχέδιο δράσης σε σχέση με τους στόχους που έχουν τεθεί κατά τον σχεδιασμό του → έχουν σχεδιαστεί και υλοποιηθεί οι κατάλληλες δράσεις;/μπορεί να γίνει η παρέμβαση πιο αποτελεσματική;

Κριτήρια αξιολόγησης …… 3. Αποδοτικότητα = efficiency εξετάζει τα αποτελέσματα (ποιοτικά-ποσοτικά) σε σχέση με τους πόρους που δαπανήθηκαν → αξιοποιήθηκαν στο μέγιστο οι πόροι; /θα μπορούσαμε να επιτύχουμε τα θεμιτά αποτελέσματα με μικρότερο κόστος;

Κριτήρια αξιολόγησης ……. 4. Βιωσιμότητα = sustainability εξετάζει κατά πόσο η παρέμβαση θα συνεχίσει να υπάρχει και μετά τη λήξη της χρηματοδότησης

Κριτήρια αξιολόγησης ……. 5. Επίπτωση = impact εξετάζει τις ευρύτερες επιπτώσεις του έργου, θετικές ή αρνητικές, στην κοινωνία, στην οικονομία, σε ατομικό, κοινοτικό επίπεδο καθώς και σε θεσμικό → προσφέρει το πρόγραμμα κάτι διαφορετικό;/ η παρουσία μας είχε θετικές ή αρνητικές συνέπειες;

Ποσοτικοί δείκτες Εκφράζονται σε ποσοστό ή νούμερο που μπορεί να επεξεργαστεί στατιστικά παραδείγματα: αριθμός συνεδρίων αναλογία ανδρών γυναικών που συμμετείχαν στις εκπαιδεύσεις αριθμός υποτροφιών που χορηγήθηκαν ποσοστό σχολείων που αναζήτησαν την υπηρεσία για επιπρόσθετη μελέτη 50% αύξηση στον αριθμό των ανθρώπων που ασχολούνται με θέματα μετανάστευσης

Ποιοτικοί δείκτες Εκφράζονται ως η αλλαγή ή η σύγκριση ανάμεσα σε δύο καταστάσεις που μπορούν να επεξεργαστούν ως δείγματα, απεικονίζουν μια κατάσταση σε ποιοτικούς όρους Βασίζονται κυρίως σε απόψεις / κρίσεις / τρόπους σκέψεις των ανθρώπων παραδείγματα: αλλαγή σε απόψεις που εκφράζονται σε τοπικές εφημερίδες σχετικά με τις δράσεις που αναλαμβάνουν οι πολίτες για την προστασία του περιβάλλοντος σύγκριση (πριν και μετά) του βαθμού ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας σε περιβαλλοντικά προβλήματα μείωση του φόβου βίας στην περιοχή Α σε 6 μήνες αύξηση της αυτοπεποίθησης των ανθρώπων για να κυκλοφορούν ασφαλώς στην περιοχή Β μέχρι το τέλος του έργου

Δεοντολογικοί κώδικες .…αφορούν στον τρόπο διεξαγωγής της αξιολόγησης και αναφέρονται στα στοιχεία που διέπουν το σχεδιασμό τη διαχείριση και τη διεξαγωγή μιας αξιολόγησης ωφέλεια διαφάνεια αμεροληψία ανεξαρτησία ακρίβεια συνεργασία ακεραιότητα σεβασμός

Ευχαριστώ για την προσοχή!