Τα φυτά της Αγίας Γραφής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Advertisements

Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
Ο Τριαδικός Θεός Οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
ΔΕ3_ΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ:
ΕΛΙΑ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΘΥΓΑΤΕΡΑ
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
ΝΗΣΤΕΙΑ.
Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό;
Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπισης του Θεού
Οι συγγραφείς της Π. Διαθήκης τι είδους άνθρωποι ήταν;
TO ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΥΧΕΛΑΙΟΥ
25. « Και είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Γιατί μελετούμε την Αγία γραφή;
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ Ο συγγραφέας και εδώ δε γράφει το όνομά του, αλλά η αρχαία εκκλησιαστική παράδοση ομόφωνα αποδίδει το ευαγγέλιο αυτό στον Μάρκο.
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
10. Ο Ιησούς βαπτίζεται στον Ιορδάνη:
Ομάδα: Η Αγία Πεντάδα Τμήμα: Α’1 Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Σχολείο: Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.
Ο ΠΡΙΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ ΤΑ ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ.
Μνημεία της Κύπρου Τα μνημεία για τα οποία θα μιλήσουμε βρίσκονται στην επαρχία Πάφου της Κύπρου. Η Πάφος είναι μία από τις πιο όμορφες τουριστικές περιοχές.
Εργασίες 3 και 4 από την σελίδα 62 του βιβλίου
Θρησκευτικά Α΄ Γυμνασίου
Γιάννης Θοδωρής Δ1 ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Παρασκευή-Ανδριάννα Μαρούτσου Α΄ Θρησκευτικά ΘΕ5: Η ιστορία του Αβραάμ: η μεγάλη κλίση,
11. Η είσοδος στη Γη της Επαγγελίας:
ΕΡΓΑΣΙΑ: ΓΑΪΤΑΝΙΔΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ, ΓΗΡΕΑΔΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΖΟΥΡΤΟΥΜΙΔΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
« Και είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου
ΕΙΡΗΝΗ ΣΕΡΓΕΝΤΑΝΗ Ενότητα 1 Β3
ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ Το Σάββατο του Λαζάρου γιορτάζουμε την ανάσταση του Λαζάρου. Καθώς ο Χριστός ετοιμαζόταν για το ταξίδι του στα Ιεροσόλυμα έμαθε ότι.
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
Η ελιά.
Από την μαθήτρια Υρώ Δάβου του Β1’
Η ΕΠΙΓΕΙΑ ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου.
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Τριώδιο.
Το καλοκαίρι Σταύρος Θοδωρής.
ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης
Θρησκευτικά Νίκη Κωνσταντινίδη
ΑΙΝΟΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Βήματα Πίστης Παλαιά Διαθήκη Τόμος 1
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Ο ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
11. Η είσοδος στη Γη της Επαγγελίας:
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΜΑΤΟΣ
Απο το Μυστηριο του Βαπτισματοσ και το Μυστηριο του Χρισματοσ
Η ιστορία των Χριστουγέννων
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
Αχ. Παράσχου, Προς τον Χριστόν
ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Θρησκευτικά Γιώργος Λεπίδας.
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
Θρυσκευτικα Ομάδα Ξεφτέρια: Γιάννης Σταν Ελένη Πατσιούρα
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
«Οι Τρεις Ιεράρχες μιλούν για την ειρήνη και τον πόλεμο»
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Μυρσινη Ανδρινοπουλου Β1 25/2/2016.
Η ιστορία των Χριστουγέννων
Τί γιορτάζουμε ;. Το Σάββατο αυτό είναι αφιερωμένο στην νεκρανάσταση του Λαζάρου, το θαύμα που έκανε ο Ιησούς λίγο πριν αναστηθεί ο ίδιος εκ νεκρών. Σε.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Τάξη: Β΄2 Γυμνασίου
Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα φυτά της Αγίας Γραφής Μπαλαφούτη Παναγιώτα Α’3

Η αφορμή για την εργασία δόθηκε από την επίσκεψη της ομάδας μας στο Αττικό Φυτωριακό Πάρκο

Αγκάθια Αναφέρονται πρώτη φορά στην πτώση του Αδάμ και της Εύας. Αναφέρονται πρώτη φορά στην πτώση του Αδάμ και της Εύας. Επιπλέον οι Ρωμαίοι αγκάθια έβαλαν στο κεφάλι του Ιησού Χρηστού. Συμβολίζουν τους άφρονες και τους αμαρτωλούς, την αμαρτία και το άγονο έδαφος.

Αλόη Ο αποξηραμένος χυμός της χρησιμοποιούταν σαν άρωμα για την ταρίχευση των νεκρών . Μίγμα από αλόη και σμύρνα έφερε ο Νικόδημος για να αλείψουν το σώμα Ιησού. Αναφέρεται και στο χρησμό του Βαρλαάμ.

Αγριόκρινο Αναφέρεται από τον Ιησού στη ομιλία του Στην Παλαιστίνη υπήρχαν πολλά είδη, όπως ο υάκινθος (ζουμπούλι), τα κυκλάμινα, οι νάρκισσοι...

Άμπελος ή Κλίμα Στην Αγία Γραφή αναφέρεται για πρώτη φορά επί εποχής Νώε . Αμπέλια υπήρχαν άφθονα στη γη Χαναάν. Τα κλαδιά της κληματαριάς στο αρχαίο κείμενο ονομάζονται "αναδενδράδες".

Ζιζάνια Φυτά δηλητηριώδη που φυτρώνουν στους αγρούς και βλάπτουν την ανάπτυξη τους Ο Χριστός χρησιμοποίησε την λέξη «ζιζάνια» για να παρομοιάσει τους "ψεύτικους" χριστιανούς.  

Θάμνος Ο θάμνος αναφέρεται στην Παλαιά Διαθήκη, στο περιστατικό με την Άγαρ, όταν έβαλε κάτω από ένα θάμνο το παιδί της, μη μπορώντας να το βλέπει να πεθαίνει από έλλειψη νερού.

Δυόσμος(Ηδύοσμος) Οι Ισραηλίτες τον χρησιμοποιούσαν στα φαγητά τους, ιδιαίτερα κατά τη γιορτή του Πάσχα.

Άνηθος Τον χρησιμοποιούσαν στο φαγητό και σαν αρωματικό. Σύμφωνα με το κατά Ματθαίο ευαγγέλιο, οι Φαρισαίοι έκοβαν τον άνηθο και τον πρόσφεραν.

Άψινθος (Αψίνθιο ή αψέντι) Πικρό φυτό στη Παλαιστίνη. Στην Αγία Γραφή συναντιέται μεταφορικά και σημαίνει καθετί που είναι πικρό, αηδιαστικό και καταστροφικό. Αναφέρεται στο βιβλίο της Αποκάλυψης με το όνομα «άψινθος»

Αμυγδαλιά Η πρώτη αναφορά για τα αμύγδαλα είναι στη Γένεση όπου ο Ιακώβ ζήτησε από τους υιούς του να συλλέξουν και να φέρουν τα καλύτερα προϊόντα του τόπου τους, στα οποία συμπεριλαμβάνονταν και τα αμύγδαλα. Η πιο γνωστή αναφορά στην αμυγδαλιά είναι η «ράβδος του Ααρών» που άνθισε κι έκανε αμύγδαλα και ήταν ένα από τα δώρα των Ισραηλιτών προς τον Κύριο . Στον Εκκλησιαστή, η αναφορά γίνεται μάλλον για να τονισθεί η ομορφιά της έναρξης της άνοιξης Τελευταία αναφορά για την αμυγδαλιά έχουμε σε κείμενο του Ιερεμία. 

Ελιά Χρησιμοποιήθηκε ως χριστιανικό σύμβολο. Η καρποφορία της ελιάς συμβολίζει τις πλούσιες ευλογίες του Θεού στη ζωή των πιστών. Ο απόστολος Παύλος παρομοιάζει τον άπιστο άνθρωπο με άγρια ελιά και την Εκκλησία με ήμερη. Το λάδι, στην Αγία Γραφή είναι σύμβολο της χαράς, γιατί ο άνθρωπος που αλείφει το πρόσωπό του με λάδι, λάμπει. Ο καλός Σαμαρείτης πρόσφερε τις πρώτες βοήθειες στον «εμπεσόντα εις τους ληστάς», αλείφοντας τις πληγές του με λάδι. Το λάδι συμβολίζει τη χάρη του Αγίου Πνεύματος, ιδίως στο Μυστήριο του Βαπτίσματος, με το οποίο ο άνθρωπος θεραπεύεται και ειρηνεύει με τον Θεό.

Βασιλικός Η λέξη «βασιλικός» προέρχεται από την ελληνική λέξη «βασιλεύς», που σημαίνει «βασιλιάς», και που εδώ εννοείται ο Ιησούς Χριστός Ο βασιλικός έχει συνδεθεί με την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού. Σύμφωνα με τον θρύλο, το φυτό φύτρωσε στο χαμένο τάφο του Ιησού και η έντονη μυρωδιά του, έγινε η αφορμή να ανακαλυφθεί από το Μέγα Κωνσταντίνο και τη μητέρα του Αγία Ελένη.