Τίτλος μαθήματος: Εκπαιδευτική αξιολόγηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Πιλοτική εφαρμογή & παραδείγματα αυτο-αξιολόγησης εκπαιδευτικής μονάδας και εκπαιδευτικού έργου από το ελληνικό σχολείο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
AΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ-Διαδικασία αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας Ι.Ε.Π.- Υ.ΠΑΙ.Θ. ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2013.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Αθήνα 2010 Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε. Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Α φάση: Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Συστηματική.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης του Σχολείου Γενική Εκτίμηση (άπαξ) Συστηματική Διερεύνηση (προαιρετική) Επιλογή και Διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης (υποχρεωτική)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ) Συστηματική Διερεύνηση (προαιρετική) Επιλογή και Διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης (υποχρεωτική) Σύνταξη Ετήσιας Έκθεσης του σχολείου (υποχρεωτική)
Βασικές διαδικασίες 1 ου έτους εφαρμογής Γενική Εκτίμηση (άπαξ) Συστηματική Διερεύνηση (προαιρετική) Επιλογή και Διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης (υποχρεωτική)
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Η πολιτεία εμπιστεύεται τον εκπαιδευτικό Ανάπτυξη Σχεδίων Δράσης.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση   Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Βασικό Πλαίσιο.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
AΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ-Διαδικασία αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας ΘΕΜΑ: «Διαδικασίες γενίκευσης του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού έργου για τη νέα σχολική χρονιά
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Η αξιολόγηση του διευθυντή από τον σχολικό σύμβουλο ΠΔ 152/ΦΕΚ 240, Τ. Α΄/ , άρθρα 3,4,6,10,16,17 ΥΑ 10940/
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
Έργο : «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας - Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ)» ΥΠΔΒΜΘ / ΙΕΠ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
ΔΙΚΤΥΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΕΕ
1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010.
Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας Λύκειο Αγίου Ιωάννη Οκτώβριος 2008 Γεώργιος Χατζηιωάννου Καθηγητής Μέσης Εκπαίδευσης.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Αξιολόγηση / Αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου (ΑΕΕ) στη σχολική μονάδα: Υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο στην Ελλάδα και στον ευρωπαϊκό χώρο. Δυνατότητες.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
1ο Βήμα: Γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Βασικές διαδικασίες 1ου έτους εφαρμογής
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΛΟΚΗ ΜΑΘΗΤΩΝ: ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ     ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΑΣΙΚΑΣ     ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης
Περιεχόμενα της Παρουσίασης
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα
Best practices - Benchmarking
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
Νόμος 4547/2018 (Αρ. Φύλλου 102) – άρθρο 47
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τίτλος μαθήματος: Εκπαιδευτική αξιολόγηση Ενότητα 1_3 ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου

Εξωτερική αξιολόγηση από φορείς που ανήκουν σε ανώτερες βαθμίδες της διοίκησης ή και φορείς εκτός της διοικητικής ιεραρχίας συχνά έχει συνέπειες άμεσες (π.χ. προαγωγές των εκπαιδευτικών) Επιθεώρηση (από τις αρχές του 19ου αιώνα)

Εσωτερική αξιολόγηση Εφαρμόζεται σχεδόν σε όλη την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια (συνήθως παράλληλα με την εξωτερική) Οι διαδικασίες σχεδιάζονται, οργανώνονται, παρακολουθούνται και αξιολογούνται από παράγοντες της Σχολικής Μονάδας

Μορφές εσωτερικής αξιολόγησης Ιεραρχική εσωτερική αξιολόγηση Συλλογική εσωτερική αξιολόγηση ή αυτοαξιολόγηση (στόχος η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου μέσα από την ενεργοποίηση και τη συνειδητή λειτουργία των εκπαιδευτικών)

Πλεονεκτήματα εσωτερικής αξιολόγησης Υπέρβαση των εμπειριών του παρελθόντος, που έχουν βιώσει με οδυνηρό τρόπο οι εκπαιδευτικοί Ενεργοποιεί όλους τους παράγοντες του σχολείου Οι εκπαιδευτικοί συνειδητοποιούν τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας της σχολικής μονάδας Δημιουργεί προϋποθέσεις για πρωτοβουλίες και ανάληψη καινοτόμων δράσεων.

Πλεονεκτήματα εσωτερικής αξιολόγησης Καλλιεργεί τη συνευθύνη και την αυτοδέσμευση. Εντοπίζει αδυναμίες - αναδεικνύει και διαχέει θετικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Δείχνει στην εκπαιδευτική ιεραρχία τα πεδία των παρεμβάσεων. Μπορεί, γενικά, να συμβάλει στη βελτίωση των εκπαιδευτικών πρακτικών και στην αλλαγή της κουλτούρας του σχολείου.

Αδυναμίες εσωτερικής αξιολόγησης Ο κίνδυνος μιας καθαρά γραφειοκρατικής αντιμετώπισης της όλης διαδικασίας Η πιθανότητα δημιουργίας εσωτερικών συγκρούσεων Η έμφαση σε ανώδυνα ζητήματα Η δημιουργία τάσεων εσωστρέφειας στις Σχολικές Μονάδες κτλ.

Πλαίσιο Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου Πλαίσιο Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου Πρώτο Επίπεδο: Θεματικά Πεδία Αξιολόγησης Αντικείμενο αυτοαξιολόγησης: 1ο Πεδίο: Μέσα –Πόροι –Ανθρώπινο Δυναμικό 2ο Πεδίο: Οργάνωση και Διοίκηση Σχολείου 3ο Πεδίο: Κλίµα και Σχέσεις στο Σχολείο 4ο Πεδίο: Εκπαιδευτικές Διαδικασίες 5ο Πεδίο: Εκπαιδευτικά Αποτελέσµατα

Δεύτερο Επίπεδο: Τομείς Αξιολόγησης Δεύτερο Επίπεδο: Τομείς Αξιολόγησης Τα θεματικά πεδία εξειδικεύονται σε τομείς αυτoαξιολόγησης: Πεδίο 1. Μέσα –Πόροι – Ανθρώπινο Δυναμικό Τομείς: α) Υλικοτεχνική υποδομή β) Οικονομικοί πόροι γ) Ανθρώπινο δυναμικό Πεδίο 2: Οργάνωση και Διοίκηση του Σχολείου Τομείς: α) Οργάνωση του σχολείου β) Διοίκηση του σχολείου γ) Αξιοποίηση μέσων-πόρων του σχολείου Πεδίο 3: Κλίµα και Σχέσεις στο Σχολείο Τομέας: Κλίµα και σχέσεις στο σχολείο

Δεύτερο Επίπεδο: Τομείς Αξιολόγησης Δεύτερο Επίπεδο: Τομείς Αξιολόγησης Πεδίο 4: Εκπαιδευτικές Διαδικασίες Τομείς: α) Εφαρμογή του Προγράμματος Σπουδών β) Ποιότητα της διδασκαλίας γ) Οργάνωση της τάξης δ) Εκπαιδευτικές δραστηριότητες ε) Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Πεδίο 5: Εκπαιδευτικά Αποτελέσµατα Τομείς: α) Φοίτηση και διαρροή των μαθητών β) Εκπαιδευτικά επιτεύγματα των μαθητών γ) Ατοµική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών

Τρίτο Επίπεδο: Δείκτες Αξιολόγησης Τρίτο Επίπεδο: Δείκτες Αξιολόγησης Κάθε τομέας διακρίνεται σε επιμέρους βασικούς δείκτες ή κατηγορίες δεικτών ποιότητας Κάθε δείκτης αντιπροσωπεύει / εκφράζει / χαρακτηρίζει / αντιστοιχεί σε συγκεκριμένες παραμέτρους που θεωρούνται καθοριστικές στην υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου. Π.χ. ο τομέας «Υλικοτεχνική υποδομή» διακρίνεται στους δείκτες: Χώροι του σχολείου Εξοπλισμός - Διαθέσιμα μέσα του σχολείου

Τέταρτο Επίπεδο: Κριτήρια Αξιολόγησης Τέταρτο Επίπεδο: Κριτήρια Αξιολόγησης Κάθε δείκτης ή κατηγορία δεικτών αποτιμάται με κριτήρια. Κριτήρια ποσοτικής αποτίμησης και ποιοτικής αποτίμησης. Στην αξιολόγηση των ποσοτικών χαρακτηριστικών χρησιμοποιούνται φόρμες αποτύπωσης. Στην αξιολόγηση των ποιοτικών χαρακτηριστικών χρησιμοποιούνται ερωτηματολόγια και άλλες τεχνικές άντλησης πληροφοριών.

Πεδίο: Μέσα –Πόροι – Ανθρώπινο Δυναμικό Τομείς: α) Υλικοτεχνική υποδομή β) Οικονομικοί πόροι γ) Ανθρώπινο δυναμικό «Υλικοτεχνική υποδομή» Δείκτες: Χώροι του σχολείου Εξοπλισμός - Διαθέσιμα μέσα του σχολείου

Υλικοτεχνική υποδομή Ποσοτικά κριτήρια του δείκτη «Xώροι του σχολείου»: – αριθμός αιθουσών, – επιφάνεια αιθουσών ανά μαθητή, – επιφάνεια γραφείου εκπαιδευτικών ανά εκπαιδευτικό κτλ. Ποιοτικά κριτήρια αξιολόγησης του δείκτη «Xώροι του σχολείου» : – επάρκεια, – καταλληλότητα.

Προτείνουμε παρεμβάσεις στους παραπάνω τομείς, οι οποίες διαμορφώνονται με βάση τα παρακάτω ερωτήματα: Ποια είναι η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο μας σήμερα; Πού θέλουμε να φτάσουμε; Τι πρέπει και πώς πρέπει να το κάνουμε για να φτάσουμε εκεί που θέλουμε; Τι πρόοδο κάναμε; Πόσο και πως ωφεληθήκαμε ως άτομα και ως σύνολο από την παραπάνω διαδικασία; Σε ποιους τομείς βελτιώθηκε η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και η εικόνα του σχολείου μας;

Διαδικασία υλοποίησης Σταδιακή – πιλοτική εφαρμογή Κάθε Σχολικός Σύμβουλος: 2 Σχολεία Βασική ευθύνη: ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων Ομάδες εργασίας από μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων Εκθέσεις ανά τετράμηνο και ανά έτος για όλες τις δράσεις του προγράμματος

Διαδικασία υλοποίησης Σταδιακή – πιλοτική εφαρμογή Κάθε Σχολικός Σύμβουλος: 2 Σχολεία Βασική ευθύνη: ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων Ομάδες εργασίας από μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων Εκθέσεις ανά τετράμηνο και ανά έτος για όλες τις δράσεις του προγράμματος

Δραστηριότητες του πρώτου τετραμήνου (Σεπτ.- Ιαν.) Μια γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου (σημεία υπεροχής του σχολείου και αδυναμίες) Μια ενδελεχής διερεύνηση επιλεγμένων τομέων, (πρώτη συστηματική αξιολόγηση του ΕΕ της Σχολικής Μονάδας) Ολομέλεια: ο Διευθυντής – οι εκπαιδευτικοί - εκπρόσωποι γονέων και μαθητών Σε κάθε ομάδα εργασίας μπορεί να συμμετέχει και εκπρόσωπος των γονέων και των μαθητών Ένα μέλος επιλέγεται και αναλαμβάνει το ρόλο του συντονιστή και κάποιο άλλο μέλος αναλαμβάνει το έργο της τήρησης των πρακτικών.

Πώς αποτυπώνονται τα αποτελέσματα της συζήτησης Τετραβάθμια αριθμητική κλίμακα (1-4) για κάθε περιοχή του εκπαιδευτικού έργου: 4 = πολύ καλή (εικόνα χωρίς προβλήματα) 3 = καλή (τα θετικά στοιχεία περισσότερα..) 2 = μέτρια (τα προβλήματα είναι περισσότερα..) 1 = προβληματική (αρκετά σοβαρά προβλήματα)

Δραστηριότητες του δευτέρου τετραμήνου «πού θέλουμε να φτάσουμε» ενσωμάτωση μιας έστω καινοτομίας στο πρόγραμμα του σχολείου ετήσια έκθεση αξιολόγησης τελική έκθεση διετίας

Δραστηριότητες του τρίτου και του τετάρτου τετραμήνου Υλοποίηση του σχεδίου ή των σχεδίων δράσης, παρακολούθησης της εφαρμογής τους, καθώς και αξιολόγησής του/τους.

Δ.Ο.Ε. Αντίθετη στην «αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας» την οποία θεωρεί «δούρειο ίππο για την αξιολόγηση-χειραγώγηση των εκπαιδευτικών» (πρώτα η αξιολόγηση σχολείου και μετά θα έρθει η αξιολόγηση εκπαιδευτικών)

Δ.Ο.Ε. (10-5-2010) «Σε μια περίοδο που  οι δαπάνες για την παιδεία ελαχιστοποιούνται, που οι διορισμοί μονίμων κι αναπληρωτών εκπαιδευτικών μειώνονται  δραματικά , σε μια περίοδο που το Υπουργείο Παιδείας προωθεί την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, η αναζήτηση των ευθυνών και των όρων βελτίωσης, κυρίως στη σχολική μονάδα και στους εκπαιδευτικούς, επιδιώκει, ολοφάνερα, να αθωώσει την πολιτεία από τις διαχρονικές της ευθύνες για την εγκατάλειψη του Δημόσιου Σχολείου»

Ερωτηματολόγιο μαθητών (1) Πόσο ευχαριστημένοι είστε από: Το ενδιαφέρον του μαθήματος Την επεξήγηση των δυσνόητων σημείων του μαθήματος. Την ανταπόκριση του διδάσκοντα στις απορίες σας Τον ρυθμό της διδασκαλίας Την ενθάρρυνση που σας παρείχε ο εκπαιδευτικός στη διδασκαλία

Ερωτηματολόγιο μαθητών (2) Πόσο ευχαριστημένοι είστε από: Τις ευκαιρίες να συμμετάσχετε στο μάθημα Την ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια του μαθήματος Την ικανότητα του διδάσκοντα να δημιουργήσει κλίμα ηρεμίας και συνεργασίας στο μάθημα Τον βαθμό κατανόησης του σημερινού μαθήματος Τον φόρτο εργασίας για το επόμενο μάθημα Τι ήταν το πιο ανιαρό στη διάρκεια του μαθήματος Τι το πιο ευχάριστο στη διάρκεια του μαθήματος.