Ε.Κ.Ο. (Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες) - ΑμεΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Advertisements

 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
"Δημιουργία Κοινωνικών Επιχειρήσεων με τη χρήση Κοινωνικού Κεφαλαίου"
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 2ΟΟΟ Επιχειρησιακό Σχέδιο «Άρση από την ανεργία και την περιθωριοποίηση στην Απασχόληση»
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
«Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΒΑΛΑΣ» Κεντρική Δομή: Κ. Ποιητού 18 –Καβάλα Τηλ.&Φαξ: & Παράρτημα.
ΔΟΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ Κ.Ε.Κ. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ Ε.Π.Ε. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Κ.Ε.Κ. ΕΠΙΚΕΝΤΡΟΝ Α.Ε. ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΩΝ.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Κέντρα Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού Νόμος 2525/97.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.1 Διεξαγωγή ανάλυσης αναγκών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.3 Εσωτερικά επαγγελματικά προφίλ και δεξιότητες.
«Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013 Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
Δέσποινα Σιδηροπούλου-Δημακάκου Τομέας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΒΟΛΟ ΤΟΠΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΓΙΑ ΕΥΑΛΩΤΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ (ΤΟΠ ΕΚΟ) Γαλάτης.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά τη μάθηση έχουν-πέραν των κοινών-και ορισμένες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Το μοντέλο δομής κοινωνικών παραγόντων του Κ. Roberts
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων
εκπαιδευτικη μεταβαση
«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του.
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ arsisathina.
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
Κοινωνικός στιγματισμός και επανένταξη
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Κατερίνα Αλεξομανωλάκη,
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ε.Κ.Ο. (Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες) - ΑμεΑ Ε.Κ.Ο. (Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες) - ΑμεΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΕ18.12.50 (ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΣ ΓΕΩΠΟΝΟΣ) ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΕΥΔΟΞΙΑ ΠΕ11.01 (ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ) ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΑΝΝΑ ΠΕ25 (ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ) ΠΛΟΥΜΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΠΕ70 (ΔΑΣΚΑΛΟΣ) ΜΠΑΧΛΙΤΖΑΝΑΚΗ ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΕ18.33 (ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ)

Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες Ομάδες που κυριεύονται εύκολα ή ομάδες που δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά έναν κίνδυνο ή μία επίθεση Είναι ένα σύνολο ανθρώπων που βρίσκονται σε αλληλοεπίδραση σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό ως προς την επίτευξη ενός σκοπού που τελικά καθορίζει και τον τύπο της ένταξής τους σε μια συγκεκριμένη ομάδα. Έτσι π.χ. συγκεντρωμένα άτομα στη στάση λεωφορείου, ενώ είναι ένα σύνολο ανθρώπων, που μπορεί να συναναστραφούν και να επικοινωνήσουν μεταξύ τους για κάποιο χρονικό διάστημα, δεν συνιστούν κοινωνική ομάδα, αλλά ομάδα προσέγγισης γιατί δεν επικοινωνούν συστηματικά και δεν εργάζονται για έναν κοινό σκοπό ή μια ομάδα πίεσης η οποία κατά κανόνα είναι μια ομάδα απρόσωπη χωρίς δηλαδή το στοιχείο της σωματικής προσέγγισης.

Ευπαθείς κοινωνικά ομάδες (ΕΚΟ) : χαρακτηρίζονται εκείνες οι ομάδες του πληθυσμού μιας χώρας που κινδυνεύουν περισσότερο από τον υπόλοιπο πληθυσμό να στερηθούν βασικά κοινωνικά αγαθά, όπως την πρόσβαση στην εργασία, στην εκπαίδευση, στην υγειονομική φροντίδα. *Σύμφωνα με τον ορισμό που δίνει ο πρόσφατος νόμος (4019/2011) (για την Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα) στις Ευπαθείς Κοινωνικά Ομάδες ανήκουν «οι ομάδες του πληθυσμού, των οποίων η συμμετοχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή δυσχεραίνεται, είτε εξαιτίας κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων, είτε εξαιτίας σωματικής ή ψυχικής ή νοητικής ή αισθητηριακής αναπηρίας, είτε εξαιτίας απρόβλεπτων γεγονότων, τα οποία επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία της τοπικής ή ευρύτερα

Ευπαθείς Κοινωνικά Ομάδες ανήκουν Ευπαθείς Κοινωνικά Ομάδες ανήκουν  Ευάλωτες Ομάδες Πληθυσμού : εντάσσονται οι ομάδες εκείνες του πληθυσμού που η ένταξη τους στην κοινωνική και οικονομική ζωή εμποδίζεται από σωματικά και ψυχικά αίτια ή λόγω παραβατικής συμπεριφοράς (Άτομα με Αναπηρίες, άτομα εξαρτημένα από ουσίες ή σε διαδικασία απεξάρτησης, οροθετικοί, φυλακισμένοι/ αποφυλακισμένοι, ανήλικοι παραβάτες)  Ειδικές ομάδες Πληθυσμού : περιγράφονται οι ομάδες εκείνες του πληθυσμού οι οποίες βρίσκονται σε μειονεκτική θέση ως προς την ομαλή ένταξη τους στην αγορά εργασίας, από οικονομικά, κοινωνικά και πολιτισμικά αίτια. Εδώ κατατάσσονται ενδεικτικά οι άνεργοι (νέοι, γυναίκες, άνω των πενήντα, μακροχρόνια άνεργοι), οι αρχηγοί μονογονεϊκών οικογενειών και τα μέλη πολύτεκνων οικογενειών, γυναίκες θύματα κακοποίησης, οι αναλφάβητοι, οι κάτοικοι απομακρυσμένων ορεινών και νησιωτικών περιοχών, τα άτομα με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες, οι μετανάστες και οι πρόσφυγες.

Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή με Αναπηρίες. Θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας: αισθητηριακών νοητικών γνωστικών αναπτυξιακών προβλημάτων ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης. (άρθρο 3, Ν.3699/2008).

Επαγγελματική Συμβουλευτική : Είναι μία διαδικασία αλληλεπίδρασης μεταξύ του συμβούλου και του ατόμου ή της ομάδας που απευθύνεται σε αυτόν, η οποία προσεγγίζει κοινωνικά, πολιτισμικά, κοινωνικοοικονομικά και συναισθηματικά θέματα. (Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής) Επαγγελματική Συμβουλευτική : Είναι η επιστημονική παροχή βοήθειας που αποσκοπεί στη διερεύνηση και αποσαφήνιση των… κλίσεων προοπτικών και πιθανών λύσεων … σχετικά με την επιλογή επαγγέλματος από το συμβουλευόμενο

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ Από τον Μάιο 1999 άρχισε να λειτουργεί στον τομέα του Σ.Ε.Π του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου γραφείο ΣΕΠ για άτομα με Ειδικές Ανάγκες και Άτομα Κοινωνικώς Αποκλεισμένα. Το γραφείο παρέχει πληροφόρηση γύρω από θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και αποκατάστασης των ατόμων αυτών.

Η Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας και ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός συμβουλευτικής σε ΑμεΑ Άξονες Αφορά τα ίδια τα άτομα Αφορά την επανένταξη των ατόμων μέσα από την επαγγελματική κατάρτιση και απασχόληση Αφορά τους οικείους των ατόμων με ειδικές ανάγκες

Η Επαγγελματική Συμβουλευτική σε Α.με.Α Στοχεύει… Στην παροχή βοήθειας προκειμένου τα άτομα να αποκτήσουν την ικανότητα για εργασία και το συναίσθημα υψηλής αυτό- επάρκειας Περιλαμβάνει… εκτίμηση χαρακτηριστικών προσωπικότητας (επαγγελματικά ενδιαφέροντα, ικανότητες και αδυναμίες, προσωπικό τρόπο μάθησης, γλωσσική επάρκεια, συστάσεις για επαγγελματική τοποθέτηση, υποστηρικτικές υπηρεσίες που πιθανόν χρειάζεται ο μαθητής) μέσα από ατομικές συνεντεύξεις με τον μαθητή, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς εκμάθηση δεξιοτήτων προσαρμογής στην εργασία επαγγελματική ανάπτυξη δοκιμαστική εργασιακή εμπειρία και συμβουλευτική κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής τοποθέτησης

Δίνει έμφαση… Στο «τι μπορούν να κάνουν» (εξετάζουμε τις δυνατότητες που έχουν τα άτομα και προσαρμόζουμε τα ενδιαφέροντά τους στις ικανότητές τους). Στην ανάπτυξη δεξιοτήτων λήψης απόφασης (συνήθως για λογαριασμό τους αποφασίζει το συγγενικό τους περιβάλλον). Στην παροχή βοήθειας προκειμένου τα άτομα να αποκτήσουν την ικανότητα για εργασία και το συναίσθημα υψηλής αυτό- επάρκειας.

Δυσκολίες ως προς την επίτευξη των στόχων- Διαφοροποίηση στην παρέμβαση από το γενικό πληθυσμό Περιορισμένες πρώιμες εμπειρίες-περιορισμένη αντίληψη επαγγελματικών ευκαιριών Αδυναμία λήψης απόφασης και μετάβασης στην αγορά εργασίας Χαμηλό αυτοσυναίσθημα, στο οποίο συντελούν οι αρνητικές στάσεις και τα πρότυπα του περιβάλλοντος Μη επαρκής εκπαιδευτική και επαγγελματική πληροφόρηση Χαμηλή αυτοπεποίθηση και διεκδικητικότητα Πιθανή προκατάληψη εργοδοτών Περιορισμένη γνώση των εργασιακών δικαιωμάτων

Ένα σωστά σχεδιασμένο πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού για άτομα με αναπηρία πρέπει… Να καθορίζει τα επαγγέλματα που είναι κατάλληλα ανάλογα με τις αναπηρίες και να ενδυναμώνει τον ενδιαφερόμενο να διαλέξει ένα επάγγελμα σύμφωνα με τις γνώσεις και τις δυνατότητές του Να λαμβάνει υπόψη τις επιθυμίες του ατόμου και να βασίζεται στην όσο το δυνατόν σε βάθος εκτίμηση των επαγγελματικών του δεξιοτήτων Να παρέχεται όσο το δυνατόν νωρίτερα και σε κάθε σχολικό περιβάλλον, από εξειδικευμέ να άτομα που συνεργάζονται με άλλους ειδικούς και αποτελούν επιστημονική ομάδα (σύμβουλος, γιατρός, κοινωνικός λειτουργός, ψυχολόγος, φυσιοθεραπευτής) *Σε όλα αυτά τα μέτρα πρέπει να συμμετέχει ενεργά τόσο το ανάπηρο άτομο όσο και η οικογένειά του.

Οι σύμβουλοι που εργάζονται με αναπήρους πρέπει… Να κατέχουν εξειδικευμένες γνώσεις σε ότι αφορά : ισχύουσα νομοθεσία και πολιτική για τα άτομα με αναπηρία τα χαρακτηριστικά των διαφόρων τύπων αναπηρίας και τις συνέπειές τους στην εργασιακή συμπεριφορά των ατόμων τις ευκαιρίες της αγοράς εργασίας για τα άτομα με αναπηρία τα μοντέλα επαγγελματικού προσανατολισμού για τα άτομα με αναπηρία τις συνέπειες των κοινωνικών στερεοτύπων στην αυτοεκτίμησή τους τα μοντέλα ανάπτυξης προεπαγγελματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων τους τρόπους συνεργασίας με άλλους ειδικούς ώστε να διευκολυνθεί η επαγγελματική εξερεύνηση και ο σχεδιασμός σταδιοδρομίας των ατόμων με αναπηρία (Σιδηροπούλου- Δημακάκου, 1995).

Στάδια Επαγγελματικής τοποθέτησης Α. Προσδιορισμός επαγγελματικού προφίλ Ο σύμβουλος προσδιορίζει το επαγγελματικό προφίλ μετά από συνεργασία με τον ίδιο, το οικογενειακό, φιλικό και συγγενικό περιβάλλον. Β. Κατάστρωση καταλόγου πιθανών εργοδοτών Συμβατικότητα εργασιακών χώρων με το επαγγελματικό προφίλ Δυνατότητες εργασίας (προσφορά εργασίας) Γεωγραφική θέση του εργασιακού χώρου με βάση την κατοικία του πελάτη Γ. Επικοινωνία με τους εργοδότες Δ. Διαπραγμάτευση με τους εργοδότες ωράριο απασχόλησης, αμοιβή, είδος ασφάλισης.

Ε. Ακολουθία υποστηρικτικής εργασίας 7 φάσεων 1η φάση: Παρατήρηση της μεθόδους εργασίας στον εργασιακό χώρο 2η φάση: Περιεχόμενο εργασιακού αντικειμένου-Ανάλυση έργου 3η φάση: Στρατηγικές εκπαίδευσης του πελάτη 4η φάση: Εκπαίδευση για την πλήρη ένταξη του εκπαιδευόμενου στον εργασιακό χώρο 5η-6η-7η φάση: Αξιολόγηση-Επανατροφοδότηση-Εκπαίδευση-Αξιολόγηση *Η επαγγελματική τοποθέτηση ολοκληρώνεται με τη σταδιακή αποχώρηση του συμβούλου και την πλήρη ένταξη του εργαζόμενου στον εργασιακό χώρο.

Πιλοτικές-υποστηρικτικές δομές για την προώθηση απασχόλησε σε ΑμεΑ Πρόγραμμα προσωρινής απασχόλησης Workable Ιστοσελίδα αμφίδρομης επικοινωνίας Employ@bility Γραφείο ΣΕΠ για άτομα με ειδικές ανάγκες και άτομα κοινωνικώς αποκλεισμένα

Ερώτημα : Μπορεί ένας ΑμεΑ να συμμετέχει σε μια συμβουλευτική σχέση ;