Πλαίσιο για την δημιουργία ενός επιτόπιου πειραματικού ηχομουσείου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Σ. ΔΡΟΥΓΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. Α.Η Αρχαιολογία επεκτείνει τα όριά της Α. Η Αρχαιολογία επεκτείνει τα όριά της και πλουτίζει το αντικείμενό.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
Η ολοκλήρωση σε πολεοδομική και αρχιτεκτονική κλίμακα.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
1 +. Εκτελεστικός Οργανισμός Εκπαίδευσης, Οπτικοακουστικών Μέσων και Πολιτισμού (EACEA) Σκοπός 2 Δομή Υποβολή ανταγωνιστικών προτάσεων Διαχείρηση προγραμμάτων.
Τμήμα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΤΕΤ) Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Φιλογλωσσία Διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας (2η Δράση του ΙΕΛ στην Γλωσσική.
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΕΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ (BEng. , MEng.)
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Άννα Μίχου 1 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ο Ρόλος του μηχανικού από την κρίση στην ανάπτυξη Άννα Μίχου Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Είμαστε το 10ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ Σχολείο Κατερίνης
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Παγκοσμιοποίηση και Αντίσταση Ορίζοντας την παγκοσμιοποίηση
Πρόγραμμα Σπουδών Το Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας είναι κληρονόμος μιας μεγάλης παράδοσης που διαμορφώθηκε από προσωπικότητες της ελληνικής Αρχαιολογίας.
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Τομέας Υδατικών Πόρων, Υδραυλικών και Θαλασσίων Έργων Ερευνητικό πρόγραμμα Δίκτυο Αειφόρων Νήσων Επιστημονικός Υπεύθυνος:
ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Καινοτομίες στη Μέση Εκπαίδευση Καινοτομίες στην Μουσική Εκπαίδευση ΑΧΛ2009.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-
Δρ. Αναστάσιος Δ. Αναστασίου Κ.Υ. του ΥΠΕΣΔΔΑ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η επεξεργασία του υλικού στην υβριδική υπηρεσία πληροφόρησης: παράλληλη χρήση των εργαλείων Κόκκινος Διονύσης, Ε.Μ.Π. - Κεντρική Βιβλιοθήκη Τσώλη Θεοδώρα,
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ 6 η -7 η Συνάντηση Οκτώβριος 2013.
«Ξαναδιαβάζοντας την Ευρωπαϊκή Ένωση με την έκθεση των πέντε προέδρων και την νέα δια-θεσμική συμφωνία: Νέα στρατηγική σε παλιό σκηνικό;» Λουτράκι
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ Μάιος ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία Υπουργική απόφαση Υ. Α. οικ /2012 Μέτρα και όροι για τη διαχείριση αποβλήτων υγειονομικών μονάδων.
Η καταγραφή και ανάλυση ατυχημάτων ως εργαλείο στήριξης αποφάσεων για την επιλογή παρεμβάσεων στο Ε.Ο. Δίκτυο της Π.Δ.Ε. με στόχο τη βελτίωση της οδικής.
Η ουσία πίσω από τις λέξεις
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Περιβαλλοντική Νομοθεσία 1. Νόμος 1650/86 Για την προστασία του Περιβάλλοντος.
Αστικός Τουρισμός Ο αστικός τουρισμός είναι μία από τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού οι οποίες φαίνονται να έχουν ιδιαίτερη απήχηση στη σημερινή εποχή.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ: Παράγων Ποιότητας στον Τουρισμό Εσπερίδα στα πλαίσια του 5ου MONEY SHOW 8 Δεκεμβρίου 2002Νίκος Σκουλάς.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
3-ωρο, επιλεγόμενο μάθημα Γ’ εξαμήνου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Περιβαλλοντική Νομοθεσία
Νίνα-Αικατερίνη Καλαβά-Μυλωνά
Παρουσίαση: Ευτυχία Γιαννάκη
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
«Προστασία περιβάλλοντος & βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της κατασκευής
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
Eργαστήριο ομαδικής παρέμβασης στην προσωπική ανάπτυξη ΙΙ
Η τέχνη του δρόμου. Η τέχνη του δρόμου Τι ονομάζουμε τεχνη; Τέχνη είναι η ικανότητα του ανθρώπου να εκφράζεται χρησιμοποιώντας δεξιότητα, εμπειρία.
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ Μάιος 2014
Ηχητικά Συστήματα Ι Μάθημα 2 Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2017.
Η έννοια της επιχείρησης
Ο ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ιονίων Νήσων Τμήμα Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων Εργαστήριο Φυσικής-Μηχανικής Δρ. Νίκος Αραβαντινός-Ζαφείρης.
Ηχητικά Συστήματα Ι Μάθημα 2 13/10/ 2018.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πλαίσιο για την δημιουργία ενός επιτόπιου πειραματικού ηχομουσείου Αιμιλία Καραποστόλη, Αθανασία Δ. Κυριακίδου, Νίκος Τσινίκας

ΕΙΣΑΓΩΓΗ AppStore της Apple, πρώτες θέσεις στην κατηγορία "health and fitness", εφαρμογές που έχουν να κάνουν με λευκό θόρυβο και δημιουργία φυσικών και τεχνιτών ηχοτοπίων.

Μήπως η ευρεία ανάγκη για καλύτερης ποιότητας ηχητικό περιβάλλον και οι προσπάθειες όπως: η ανασύσταση φυσικών ηχοτοπίων, η εξουδετέρωση ανεπιθύτων θορύβων, η δημιουργία ήρεμης ατμόσφαιρας με τη χρήση των ηχοτοπίων συμματοδοτούν μια νέα εποχή για την ακουστική οικολογία;

Η σύγχρονη έρευνα στα πεδία της ακουστικής οικολογίας επισημαίνει την οικολογική και πολιτιστική αξία των ηχοτοπίων και φέρνει στην πρώτη γραμμή την αναγκαιότητα για τη διαχείρηση και τη διατήρησή τους. Η συνεχής υποβάθμιση του ελληνικού αστικού ηχητικού περιβάλλοντος εντείνει την ανθρώπινη ακουστική αντίληψη, ανάγκη για "ear cleaning" καίρια! ear cleaning (σύμφωνα με τον M. Schafer): μαθε πως να ακούς, καθημερινές ασκήσεις για να "καθαρίσουν" τα αυτιά, σεβασμός στη σιωπή.

Ο Murray Schafer αναρωτιέται πως αν οι ήχοι του παρόντος θα είναι σύντομα ήχοι του παρελθόντος, δεν θα έπρεπε να υπάρχει ένα μουσείο για τους ήχους που έχουν εξαλειφθεί; Σύμφωνα με τον ορισμό του ICOM, (διεθνές συμβούλιο των μουσείων), ένα μουσείο είναι ένα μόνιμο ίδρυμα, μη κερδοσκοπικό, στην υπηρεσία της κοινωνίας και της ανάπτυξής της, ανοιχτό σε όλο το κοινό, το οποίο αποκτά, διατηρεί, ερευνά, επικοινωνεί και εκθέτει για λόγους μελέτης, εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας, υλικά και άυλα τεκμήρια των ανθρώπων και του περιβάλλοντός τους.

Σε αυτό το άρθρο, προτείνουμε έναν ακόμα τρόπο διαχείρισης και αξιοποίησης των ηχοτοπίων, δηλαδή τη δημιουργία ενός μουσείου όπου διατηρεί, ερευνά, διαχειρίζεται και πειραματίζεται με ένα συγκεκριμένο ηχοτοπίο, και που επικοινωνεί και παρουσιάζει την πολυπλοκότητα ενός τέτοιου δυναμικού συστήματος για λόγους μελέτης, εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας.

Ι) ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΤΟΥ ΗΧΟΜΟΥΣΕΙΟΥ Η συνεχής ανάπτυξη σε τομείς όπως: 1) ακουστική αρχαιολογία 2) ακουστική οικολογία 3) οικολογία των ηχοτοπίων 4) διατήρηση των ηχοτοπίων από ανθρωπογενή παρέμβαση 5) ηχητική τέχνη καθιστούν την δημιουργία ενός τέτοιου μουσείου καίρια και απαραίτητη.

1) ακουστική αρχαιολογία

2) ακουστική οικολογία

3) οικολογία των ηχοτοπίων

4) διατήρηση των ηχοτοπίων από ανθρωπογενή παρέμβαση

5) ηχητική τέχνη

Το νέο μουσείο που προτείνεται είναι επιτόπιο, γιατί: σχέση ηχοτοπίου με φυσική παρουσία του τοπίου, η φυσική παρουσία του μουσείου να προσαρμόζεται σε κάθε τόπο. Το μουσείο είναι πειραματικό, γιατί: διάλογος με υπάρχον ηχοτοπίο, επαγγελματίες του ήχου σε συνεργασία, ώθηση στην έρευνα και δημιουργία. Το μουσείο ονομάζεται ηχομουσείο, γιατί: τα άυλα τεκμήρια των ανθρώπων που διατηρεί, ερευνά, επικοινωνεί και εκθέτει είναι ηχητικά.

Ι.1) ΣΚΟΠΟΣ Το ηχομουσείο επικοινωνεί σε 3 επίπεδα: 1) ήχοι, (bio, geo, anthro) διατήρηση και πειραματισμός. Ανάλυση και μελέτη ήχων, τρόπος παραγωγής τους, ήχοι που παράγουν οι επαγγελματίες του ήχου, ανασύσταση χαμένων ηχοτοπίων. 2) αρχιτεκτονική - ακουστική, γεωμετρικός χώρος και τοπίο. σχέση ήχων με τοπίο και περιβάλλον (φυσικό, τεχνητό, δομημένο, αδόμητο) και ιστορική στιγμή. 3) ακουστική εκπαίδευση, ακουστική αντίληψη. Καλλιέργεια ενεργητικής ακοής, επεξεργασία παραπάνω σχέσεων σε διάφορετικά πλαίσια.

Ι.2) ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ 1) Διαφορετικός τρόπος διαχείρισης άυλων, ηχητικών τεκμηρίων του ανθρώπου και του περιβάλλοντός του. 2) Εναλλακτική φυσική παρουσία του ίδιου του μουσείου. 3) Αντίθεση με παραδοσιακά μουσεία μουσικών οργάνων, συνδιασμός επιτόπιου, ανοιχτού (open air) μουσείου και μουσείο σύγχρονης τέχνης. Μουσείο με εφήμερες κατασκευές, διάδραση αρχιτεκτονικής και τέχνης, ηχοτοπίο εγγενές δομικό του στοιχείο.

παραδοσιακά μουσεία μουσικής

εναλλακτικές κτιριακές κατασκευές

Ι.3) ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ 1) Μεθοδολογίες της ακουστικής οικολογίας και οικολογίας των ηχοτοπίων, τεχνικές της ακουστικής αρχαιολογίας, ηχητική τέχνη και σύγχρονη μουσική σύνθεση. 2) Ηχοδιαδρομές (soundwalks) μουσειολογική πορεία επισκεπτών, κατανόηση ηχοτοπίου. 3) Τύποι διαφορετικών ελληνικών ηχοτοπίων και ανάλογη κτιριακή μορφή του μουσείου.

ΙΙ) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 1) Διατήρηση, μελέτη υπάρχοντος ηχοτοπίου, πειραματισμός και διάδραση με επισκέπτες. 2) Βιωσιμότητα ηχομουσείου βασίζεται στις χαμηλές οικονομικές απαιτήσεις, εναλλακτική φυσική παρουσία, ήπιες αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις. 3) Διεπιστημονικότητα ως προς την μελέτη και την διαχείρηση των ηχοτοπίων, συνδιασμός με επιτόπια πειραματική έρευνα.

Ευχαριστώ !