ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παναγία η Κανακαριά Στη Λυθράγκωμη, ένα χωριό της επαρχίας Αμμοχώστου στη περιφέρεια της τουρκοκρατούμενης Καρπασίας βρίσκεται ένα σπάνιο δείγμα της.
Advertisements

Βυζαντινή Δράμα Τρία βυζαντινά μνημεία της πόλης
Ναοί & Μοναστήρια της περιοχής Βατίκων
Αρσανάδες , Πύργοι , κιόσκια, Καμπάνες , Σήμαντρα , Φιάλες , Κρήνες
ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
Γιαννης Πουρσανιδης Ε’1
H εκκλησία της Παναγίας Κανακαριάς
Αφιέρωμα στα θαύματα της Παναγίας και τις ιερές εικόνες
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
Ομαδα : Δ ΜΠΟΥΚΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΛΟΥΔΗ ΜΑΡΙΑ ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΜΝΗΜΕΙΑ & ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΤΗΝΟ
ΝΤΙΝΙΑΚΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΧΡΥΣΕΛΕΟΥΣΗΣ ΕΜΠΑΣ
Η Ρωμαϊκή και Βυζαντινή Φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης
Μονή Κύκκου.
Βασίλειος Μπρουζούκης & Δημήτρης Μπουσιόπουλος.
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Δημοσθένης Σταθάτος Γιώργος Σκουλάς.  O ναός του A γίου Δημητρίου είναι το αρχαιότερο σωζόμενο μνημείο της πόλης. H ίδρυση του τοποθετείται στη δεκαετία.
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΥΡΤΙΑΣ ΑΙΤΩΛΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Κώστας Μπάρτζης Ε2 1 Ο Πρόυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσ/νικης
36. Το Άγιον Όρος Η μοναστική πολιτεία του Αγίου Όρους ως «Κιβωτός» της Ορθοδοξίας και του πολιτισμού Η οργάνωση της μοναστικής πολιτείας του Αγίου Όρους.
ΑΓΊΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
ΜονH της ΧΩραΣ Βυζαντινά Μονοπάτια.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ: Παλαιοχριστιανικά και Βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
35. Ο Ακάθιστος Ύμνος Ο Ακάθιστος Ύμνος είναι σταθμός στην υμνογραφία της Εκκλησίας μας Το περιεχόμενο του κατέχει ξεχωριστή θέση στις καρδιές μας Ο Ακάθιστος.
ΥΔΡΑΓΩΓΕΙΟ ΧΟΡΤΙΑΤΗ.
ΡΟΤΟΝΤΑ Ταξίδι στον χρόνο.
Λευτέρης Δάλπης 1 ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε -Α.Π.Θ Τάξη: Ε’
παναγια παμμακαριστοσ
ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΠΑΡΑΣΧΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Ευρύτερη θεματική προγράμματος:
Γελ Ρεντίνας Α3 Κωνσταντίνος Λουκάς Αλεξία Πλουμή
ΙΕΡΟΙ ΝΑΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ Ν. ΠΕΛΛΑΣ. Εξωκλήσι Ζωοδόχου Πηγής Νέα Ζωή.
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ Το Άγιο Όρος αποτελεί αυτοδιοίκητο τμήμα του Ελληνικού Κράτους, που βρίσκεται στη χερσόνησο του Άθω της Χαλκιδικής στη Μακεδονία. Ελληνικού.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Μυρσίνη Μαλιόγκα Ε H Ροτόντα είναι κτίσμα το οποίο προοριζόταν για μαυσωλείο του Γαλέριου. Λόγω της μη χρήσης του αργότερα μετατράπηκε σε χριστιανικό.
Γ. Βελένης, Το πολύκογχο ιερό βήμα των τρισυπόστατων εκκλησιών της Τουρκοκρατίας, στο: Εκκλησίες IΙ (1982) Γ. Σκιαδαρέσης, Προσκτίσματα μεταβυζαντινών.
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
Μονεμβασιά Ναύπλιο Καρώνης Παναγιώτης Μαυρογιαννάκης Μένιος Σμυρνιωτάκης Γιάννης.
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ( ) Μεταξύ του 726 και 843 η βυζαντινή αυτοκρατορία ταράχτηκε από μια θεολογική σύγκρουση, που έμεινε γνωστή στην ιστορία με το όνομα.
Ονόματα της Θεοτόκου Σχολικό έτος: Μάθημα: Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Διδάσκων: Πέτσας Νικόλαος Συνεργάστηκαν οι μαθητές: Καραδούκας Κωνσταντίνος,
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
. Βυζαντινά Μονοπάτια.
Αξιοθέατα Θεσσαλονίκης
Άννα Δριμή Β1 Υπεύθυνος Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης
ΠΑΝΑΓΙΑ ΒΛΑΧΕΡΝΩΝ.
1ο ΓΕΛ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2014/15 ΕκπαιδευτιΚO ΠρOγραμμα
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
ΚΟΡΩΝΗ.
Ναοί στην περιοχή που ζω
ΠΛΑΚΑ.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
Οι στόχοι μας Επισκέψεις σε ναούς Ιστορικό πλαίσιο
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ναός του Αγίου Παντελεήμονος Θεσσαλονίκης!
ΜΟΝΗ ΑΠΕΖΑΝΩΝ.
Μονή Αγίου Γεωργίου ΄΄καρύπη΄΄
Ο Άγιος Εύπλους:.
Οι Νεομαρτυρεσ.
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
Εξωκλήσια σε όλο τον κόσμο
ΚΑΣΤΡΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ: ΞΕΧΑΣΜΕΝΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ Ή ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΑΡΟΝ; Το κάστρο του Μυστρά Ο Μυστράς, γνωστός και ως Μυζηθράς στο Χρονικόν του Μορέως, ήταν μία.
.Τα Μοναστήρια της Μυτιλήνης.
“ Ένα κτίριο μ ε ιδιαίτερη ση μ ασία ” Φρίντα Μπενέτου.
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

Παναγία Αγία Σιών (Αγιάσος) - Λέσβος Το 1170 οι καλόγεροι της Καρυάς έχτισαν – με άδεια του τότε διοικητή Λέσβου Κωνσταντίνου Βαλέριου – την εκκλησία της Παναγίας, στο ύψωμα που βρισκόταν τα οστά του Αγάθωνα. Όταν το νησί υποδουλώθηκε στους Τούρκους, πολλοί χριστιανοί πήραν τις οικογένειές τους και κατέφυγαν στην εκκλησία της Παναγίας για να σωθούν. Ο διάκοσμος του ναού ήταν βαρύτατος, όπως και του παλιού, γιατί τα δωρήματα των χριστιανών ήταν πλούσια. Ευτυχώς από τις εικόνες του τέμπλου μόνο μία, η εικόνα του Χριστού, καταστράφηκε, όλες δε οι άλλες διασώθηκαν. Το 1977 έγινε η τελευταία ριζική εσωτερική ανακαίνιση του Προσκυνήματος. Η αποκατάσταση των φθορών που δημιούργησε ο χρόνος έγινε με μεγάλη επιμέλεια από το Ρώσο τεχνίτη – ειδικό συντηρητή των εικόνων του Βυζαντινού Μουσείου Αθηνών – Βασίλειο Ραχτσέβσκι.

Παναγία Γερόντισσα - Άγιον Όρος H Iερή εικόνα της Παναγίας της "Γερόντισσας" βρίσκεται στην I.M. Παντοκράτορος και είναι η εφέστια εικόνα της Mονής. H παράδοση αναφέρει ότι είναι δώρο του Bυζαντινού αυτοκράτορα Aλεξίου A' του Kομνηνού προς το μοναστήρι. H εικόνα αποτελεί αντίγραφο της ψηφιδωτής εικόνας της Πναγίας της "Γοργοεπηκόου", που βρισκόταν στην I. Mονή Παντοκράτορος στην Kωνσταντινούπολη, η οποία είχε κτιστεί από τον ίδιο τον αυτοκράτορα. H συγκεκριμένη εικόνα είναι η μοναδική φορητή εικόνα, η οποία απεικονίζει την Παναγία ολόσωμη σε στάση δέησης.

Παναγία Επίσκεψη - Τρίκαλα Ο Ιερός Ναός της Παναγίας Επίσκεψης βρίσκεται στην παλιά συνοικία του Βαρουσίου στα Τρίκαλα. Ο ναός είναι αφιερωμένος στην Παναγία ως Επίσκεψη, ονομασία συνηθισμένη στη βυζαντινή εικονογραφία. Παλιά εικόνα της Παναγίας, επαργυρωμένη το 1896 μ.Χ., από τον χαλικιώτη Αναστάσιο Τσιναρίδη, επιγράφεται «Η ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ». Ορίζεται από την κτητορική της επιγραφή να τιμάται δύο φορές το χρόνο: 15 Αυγούστου (Κοίμηση της Θεοτόκου) και 21 Νοεμβρίου (Εισόδια της Παναγίας).

Παναγία Ζιδανιώτισσα - Κοζάνη Το μοναστήρι της Παναγίας Ζιδανίου δημιουργήθηκε και αναπτύχθηκε στα χρόνια της τουρκοκρατίας. Η Παναγία η Ζιδανιώτισσα βρίσκεται στο χωριό Ζδάνι. Η ίδρυση του ανάγεται στο 17ο αιώνα μ.Χ. Η σεπτή εικόνα της Παναγίας είναι από τα λίγα κειμήλια, που διασώθηκαν δια μέσου των αιώνων μέχρι σήμερα, αφού πέρασε από πολλές μπόρες και φουρτούνες της ιστορίας. Μας είναι άγνωστος ο αγιογράφος, καθώς και ο χρόνος που φιλοτεχνήθηκε. Γεγονός είναι πάντως ότι η εικόνα αυτή είναι πολύ παλιά. Ασημώθηκε με βαρύ ασήμι το 1755 μ.Χ. από τον τεχνίτη Θεόδωρο από τους Καλαρύτες Ιωαννίνων, όπως φαίνεται και από τη σχετική επιγραφή που βρίσκεται στη βάση της εικόνας επί Αρχιερατείας του Επισκόπου Σερβίων και Κοζάνης Ιγνατίου.

Παναγία Μπάμπιανη - Λάκκα Πέλλας Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου Λάκκας Γιαννιτσών ή αλλιώς Μπάμπιανης επανιδρύθηκε το έτος 1979 μ.Χ. πάνω στα υπάρχοντα ερείπια παλαιότερης ανδρικής Μονής που πανηγύριζε και αυτή την ημέρα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου και υπαγόταν στη δικαιοδοσία της Ιεράς Μητροπόλεως Εδέσσης, Πέλλης και ΑἈλμωπίας. Πολύ παλιά, τότε που η χολέρα ήταν επάρατη νόσος, έπεσε επιδημία στο χωριό Λάκκα. Από την επιδημία αυτή σώθηκε μόνο μια γιαγιά με το γιό της Ιωάννη, που απέδωσε την ως εκ θαύματος σωτηρία της ίδιας και του γιού της στην Παναγία και εγκαταστάθηκε κοντά στην εγκαταλελειμμένη τότε Ιερά Μονή για να την υπηρετήσει ως ένδειξη ευγνωμοσύνης. Όσοι ανέβαιναν να προσκυνήσουν την εικόνα της Θεοτόκου, έλεγαν: «Ας πάμε να δούμε και την Μπάμπω του Γιάννη:» · οπότε έμεινε το όνομα Μπαμπιανή στην Παναγία.

Παναγία Ρόδον Αμάραντον - Αμύνταιο Στον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Αμυνταίου βρίσκεται τεθησαυρισμένη η ιερά και εφέστιος εικόνα της Παναγίας «Ρόδον το Αμάραντον» (1772 μ.Χ.) η οποία εορτάζει την Ε' Κυριακή των Νηστειών.

Παναγία Αλεξανδρινή - Βέροια Η Παναγιά η Αλεξανδρινή αποτελεί το δεύτερο πολυπληθέστερο προσκύνημα μετά την Παναγία Σουμελά στο νομό Ημαθίας τις μέρες του Δεκαπενταύγουστου. Η εικόνα είναι θησαυρισμένη στον Ιερό Καθεδρικό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Αλεξάνδρειας.

Παναγία Βασίλισσα - Μουζάκι Καρδίτσας Μία ακόμα ονομασία προστέθηκε στο πρόσωπο της Παναγίας μας, της «Βασίλισσας», της μοναδικής Ιεράς Εικόνος που βρίσκεται στον Ι.Ν. του Αγίου Γεωργίου των Αγίων Αναργύρων Μουζακίου Καρδίτσας, η οποία απεικονίζει την Παναγία ως Βασίλισσα και τον Χριστό όρθιο να της φορεί το στέμμα με επιγραφή η οποία λέγει: «Και επιθυμήσει ο Βασιλεύς του κάλλους σου» ενώ από την μεριά της Παναγίας επιγράφεται: «Παρέστη η Βασίλισσά σου εκ δεξιών σου εν ιματισμώ διαχρύσω Περιβεβλημένη, Πεποικιλμένη». Γι’ αυτό και Ονομάστηκε Βασίλισσα, από τον στίχο του ψαλμού 44 του Προφητάνακτος Δαυίδ.

Παναγία Λαοδηγήτρια-Θεσσαλονίκη Η εκκλησία της Παναγίας Λαοδηγήτριας, γνωστή και ως Λαγουδιανή ή του Λαγουδιάτου, είναι αφιερωμένη στη Θεοτόκο Ζωοδόχο Πηγή και βρίσκεται στην Άνω Πόλη της Θεσσαλονίκης, στη συμβολή των οδών Ολυμπιάδος και Ιουλιανού. Ο ναός ανακατασκευάστηκε εκ βάθρων και ανακαινίστηκε ριζικά στις αρχές του 19ου μ.Χ. αιώνα με έξοδα του μεγαλέμπορα Ιωάννη Καυταντζόγλου. Η Λαοδηγήτρια ανοικοδομήθηκε στη θέση του καθολικού του βυζαντινού γυναικείου μοναστηριού της Παναγίας Λαγουδιανής ή του Λαγουδιάτου, το οποίο ιδρύθηκε πιθανότατα στον 14ο αιώνα και υπήρξε μετόχι της Μονής Βλατάδων. Η ονομασία του μοναστηριού αυτού οφείλεται, κατά την επικρατέστερη εκδοχή, στον κτήτορά του, τον Λαγουδιάτη ή Λαγουδάτη. Σύμφωνα, ωστόσο, με την παράδοση, η μονή ονομάστηκε έτσι, επειδή συνέβη το εξής περιστατικό: ένας λαγός, στην προσπάθειά του να σωθεί από κάποιον κυνηγό, έσπευσε να κρυφτεί σε μία τρύπα, στην οποία εντοπίστηκε μία θαυματουργή εικόνα της Θεοτόκου· στον χώρο ανεύρεσης της εικόνας πραγματοποιήθηκε η ανέγερση του μοναστηριού. Αξιοσημείωτο, μάλιστα, και χαρακτηριστικό είναι ότι η μονή στα χρόνια της τουρκοκρατίας καλούνταν «Tavşan Manastır», δηλαδή «μοναστήρι του λαγού».