Ο Εαυτός: αυτό το πράγμα που δημιουργεί

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Απλά παραδείγματα συνεργασιών. «8 μήνες- 8 αξίες» •Στόχος: Μέσω δραστηριοτήτων στα πλαίσια 8 πανανθρώπινων αξιών και στα δύο αδελφοποιημένα σχολεία, τα.
Advertisements

Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
Καλώς ήρθατε στο Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
Η ανάγνωση, το βιβλίο και ο κόσμος μας. Από το μαθητή στον αναγνώστη
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Τμήμα επιστημών προσχολικής αγωγής & εκπαίδευσης Μια πρώτη ματιά...
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Πράξη «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, στους Άξονες Προτεραιότητας 1,2,3, - Οριζόντια Πράξη», Επιμόρφωση εκπαιδευτών στο νέο ΠΣ για.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Η παρουσίαση ετοιμάστηκε από την Ενδοτμηματική Επιτροπή Γλωσσικού.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Σχολικές δραστηριότητες ΄12 2ο ΕΠΑΛ ΛΑΜΙΑΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Δημιουργώντας διαδικτυακές κοινότητες μάθησης μέσω wiki Μαρία Νέζη Κατερίνα Τρίμη-Κύρου Νέλλη Τσενόγλου.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Πρόγραμμα σπουδών Ενημέρωση Τεταρτοετών
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Διδακτική της Πληροφορικής
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
Επιμέλεια-παρουσίαση
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο Εαυτός: αυτό το πράγμα που δημιουργεί Μια εφαρμοσμένη απόπειρα διερεύνησης της σχέσης Φιλοσοφίας & Τέχνης Αθηνά Γκριτζάλα φιλόλογος, φωτογράφος Photo: Athina Gritzala 2015

Περί τίνος πρόκειται Photo: Athina Gritzala 2015 Σχεδιασμός και υλοποίηση Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων, κατά τη διάρκεια του οποίου διερευνώνται φιλοσοφικές έννοιες, καθώς συνδυάζονται με καλλιτεχνικές δράσεις

Ποια είναι τα εργαλεία μας Το βιβλίο Αρχές Φιλοσοφίας, Στέλιος Βιρβιδάκης, Βασίλης Καρασμάνης, Χαρινέλα Τουρνά και συγκεκριμένα το 5ο κεφάλαιο ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΝΟΥ, ενότητα 4η Το πρόβλημα της προσωπικής ταυτότητας Η Τέχνη και η τεχνική της Φωτογραφίας Η δημιουργική γραφή με συνοδά κειμενικά είδη το ημερολόγιο, τα ποιήματα χαϊκού, την ελεύθερη έκφραση- αυτόματη γραφή, την αφήγηση- περιγραφή Η Τέχνη της Περφόρμανς Οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας Photo: Athina Gritzala 2015

Ο τίτλος Ο τίτλος του προγράμματος «Ο Εαυτός: αυτό το πράγμα που δημιουργεί» αποτελεί παράφραση του Ρενέ Ντεκάρτ, ο οποίος ορίζει τον εαυτό ως «αυτό το πράγμα που σκέπτεται», με την πρόθεση να επικεντρώσει στην καίρια σχέση της Τέχνης με την εσωτερική συγκρότηση του ανθρώπου και την έκφρασή της. Photo: Athina Gritzala 2015

Η θεματολογία Ο βασικός προβληματισμός του προγράμματος και των σχετιζόμενων με αυτό δράσεων, κινήθηκε στα πλαίσια της διερεύνησης της έννοιας της προσωπικής ταυτότητας και των ουσιωδών γνωρισμάτων που «μας κάνουν να είμαστε αυτοί που είμαστε» (Σ. Βιρβιδάκης Αρχές Φιλοσοφίας). Photo: Athina Gritzala 2015

Πού, πώς, πότε Τόποι διεξαγωγής του προγράμματος το εργαστήριο Η/Υ του 3ου Λυκείου Γλυφάδας, αίθουσες Τέχνης(Ena), μουσεία(Κυκλαδικής Τέχνης, έκθεση Επέκεινα και Μουσείο Δελφών), ο αρχαιολογικός χώρος των Δελφών, το μουσείο θυμάτων ναζισμού στο Δίστομο, η Μονή του Οσίου Λουκά στη Φωκίδα Διάρκεια προγράμματος: η σχολική χρονιά 2014-2015 Αριθμός συμμετεχόντων μαθητριών και μαθητών: 16 Photo: Athina Gritzala 2015

Υποθέματα- διαστάσεις και όψεις του θέματος Προσωπική ταυτότητα και Μέσα Μαζικής ενημέρωσης Η αυτοαντίληψη και οι άλλοι Συλλογική ταυτότητα Δυϊσμός, μονισμός, ιδεαλισμός, υλισμός Ο ρόλος της Τέχνης κατά τη διαδικασία διαμόρφωσης της προσωπικής ταυτότητας Η συμβολή της Τέχνης κατά την ανάπτυξη κλίματος ειλικρινούς και ουσιαστικής επικοινωνίας Photo: Athina Gritzala 2015

Συνεργαζόμενοι φορείς Το Εργαστήριο Φωτογραφίας της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών. Το Εργαστήριο Πειραματικής Παιδαγωγικής του τομέα Παιδαγωγικής του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Αθήνας και συγκεκριμένα το επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο: «Εφαρμογές της Φιλοσοφίας και της Τέχνης στην Εκπαίδευση». Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας και συγκεκριμένα το επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο: «Εργαστήριο Φιλοσοφίας», που διοργανώθηκε από τις σχολικές συμβούλους φιλολόγων, Χαρινέλα Τουρνά και Αγγελική Χρονοπούλου.   Photo: Athina Gritzala 2015

Μεθοδολογία υλοποίησης Photo: Athina Gritzala 2015 Εβδομαδιαίες συναντήσεις εναλλακτικά Τετραήμερη εκπαιδευτική και φωτογραφική εκδρομή Φωτογραφική άσκηση: α) πορτραίτο β) αυτοπορτραίτο γ) φωτογραφία δρόμου Περφόρμανς Δημιουργική γραφή: ημερολόγιο, ποιήματα χαϊκού, ελεύθερη έκφραση- αυτόματη γραφή, αφήγηση- περιγραφή

Ενδοοικογενειακές σχέσεις Εικόνα του εαυτού Θέματα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος- ατομικές περιπτώσεις Ενδοοικογενειακές σχέσεις Εικόνα του εαυτού Δυσκολίες προσαρμογής στο σχολικό πλαίσιο Σχέσεις διδύμων Διαφυλικές σχέσεις Αστικό περιβάλλον Photo: Athina Gritzala 2015

Photo: Athina Gritzala 2015 Πεδία σύνδεσης με τα προγράμματα σπουδών των αντίστοιχων γνωστικών αντικειμένων Νεοελληνική Γλώσσα: α) θέματα σχετικά με την πληροφόρηση, τη δημοσιογραφία, τον Τύπο β) ημερολόγιο γ) θέματα σχετικά με το χαρακτηρισμό ατόμου δ) θέματα σχετικά με την τέχνη και την κριτική έργου τέχνης ε) θέματα σχετικά με την κριτική/ αξιολόγηση ατόμου και την αυτοκριτική Νεοελληνική Λογοτεχνία: ρεαλισμός, δημιουργική γραφή Φιλοσοφία: Αισθητική, Μεταφυσική, Πρακτική Φιλοσοφία Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία: το δράμα  

Διαθεματικότητα- παρουσίαση Το πρόγραμμα διευρύνθηκε κατά τη διοργάνωση Ημερίδας Φιλοσοφίας με θέμα: Ο ένσαρκος νους: Το πρόβλημα της προσωπικής ταυτότητας από το σχολείο στο δημοτικό κινηματοθέατρο Μελίνα Μερκούρη http://3lyk-glyfad.att.sch.gr/site/?p=305 Επιχειρήθηκε μια διαθεματική προσέγγιση, τόσο από τις φυσικές επιστήμες, όσο και από την κοινωνιολογία και την ψυχολογία. Επίσης, υπήρξαν αναφορές στην Τέχνη, καθώς και επί σκηνής δρώμενα και καλλιτεχνικές εκφράσεις από τους μαθητές Στην προσπάθειά τόσο για «άνοιγμα» του σχολείου στην κοινότητα, όσο και για γνωριμία και  εξοικείωση με τις βασικές αρχές και προβληματισμούς της Φιλοσοφίας, εκτός από τους μαθητές του σχολείου, στην εκδήλωση προσκλήθηκαν και οι γονείς τους, καθώς και συνάδελφοι με μαθητές τους από σχολεία της περιοχής Photo: Athina Gritzala 2015

Η συνέχεια: ΦΩΤΟΓΕΦΥΡΕΣ Photo: Athina Gritzala 2015 Η συνέχεια: ΦΩΤΟΓΕΦΥΡΕΣ http://3lyk-glyfad.att.sch.gr/photos/

Σχολική χρονιά 2015- 2016 Τίτλος προγράμματος: Τέχνη και τεχνική της Φωτογραφίας- φωτογραφία δρόμου 2η ημερίδα Φιλοσοφίας: Βιοηθική http://3lyk-glyfad.att.sch.gr/site/?p=506 Photo: Athina Gritzala 2015

Γιώργος Σεφέρης «Μέρες»Γ Photo: Athina Gritzala 2015 Για να πεις αυτό που θέλεις να πεις πρέπει να φτιάξεις μιαν άλλη γλώσσα και να τη θρέψεις χρόνια και χρόνια με ό,τι αγάπησες, με ό,τι έχασες, με ό,τι δεν θα ξαναβρείς ποτέ. (1946) Photo: Athina Gritzala 2015