“Πρόταση σχεδιασμού ενός συνεργατικού έργου από την ομάδα των μεταπτυχιακών φοιτητών του μαθήματος για την παραγωγή ενός προϊόντος με επίκεντρο τα εκπαιδευτικά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ETwinning Η δράση της Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Jigsaw: Τί είναι;.
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Αξιοποίηση – αξιολόγηση δικτυακών χώρων Ιστοσελίδες – ιστοχώροι - πύλες.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Κατή Αργυρώ Πρωτοψάλτου Θεόφιλος Τσαρτσαράκης Αντώνιος
Συνεδρία 8 Wikis Συστάδα 3.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής Μάθημα: Πληροφορική και νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση Φοιτήτριες: Γκουντελίτσα Κατερίνα.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΒΑΜΒΟΥΡΗ Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Πληροφορική & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Παρουσίαση στο Slideshare «Η ελληνική εκπαιδευτική blogoσφαιρα»
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ένα δάσκαλος δημιουργεί ιστολόγια
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής Μάθημα: Πληροφορική και νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση Φοιτήτριες: Γκουντελίτσα Κατερίνα.
Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης στο Διαδίκτυο
ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Προσχολική Παιδαγωγική
Συνεργατικά και άλλα Εργαλεία Γενικής Χρήσης (2ο Μέρος)
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Πληροφορική & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Slideshare.
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β1
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Συνεργατικά και άλλα Εργαλεία Γενικής Χρήσης (2ο Μέρος)
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

“Πρόταση σχεδιασμού ενός συνεργατικού έργου από την ομάδα των μεταπτυχιακών φοιτητών του μαθήματος για την παραγωγή ενός προϊόντος με επίκεντρο τα εκπαιδευτικά ιστολόγια” ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΤΣΙΑΚΜΑΚΗ ΚΩΦΙΔΟΥ (601) ΒΑΣΙΛΕΙΟσ ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΙΔΗΣ (606) ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΟΜΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ (604)

Ένα booklet με δυνατότητα flash (flipbook) … Booklet Creator PDF Booklet Microsoft Word Folding Booklet AxpertSoft PDF Booklet Creator Anyflip Cute PDF FLIPHTML - 5

FlipHTML-5 … Δωρεάν εφαρμογή μετατροπής αρχείων PDF σε διαδραστικά ηλεκτρονικά booklet Εικονικό γύρισμα σελίδων Λειτουργεί είτε σε επίπεδο διαδικτυακής πλατφόρμας, είτε ως αρχείο, που μπορεί να το “κατεβάσει” ο χρήστης  Ζoom in ή zoom out  “the one-click share button”: διαθέσιμο σε πολλούς αναγνώστες ταυτόχρονα online Δυνατότητα εμπορικής χρήσης “Κουμπιά”, μέσω των οποίων οι αναγνώστες μπορούν να πληροφορηθούν για συγκεκριμένα πεδία, που εμπεριέχονται στο  booklet Δυνατότητα παρακολούθησης της δραστηριότητας των αναγνωστών με το  Google Analytic Intergration.

Πλεονεκτήματα ενός booklet…. πεδίο συνεργασίας και παραγωγικής αλληλεπίδρασης κατά τη δημιουργία του πολλαπλή και ποικιλότροπη παρέμβαση σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο εκ μέρους των δημιουργών του “συμπυκνωμένα” και εύστοχα όλα εκείνα τα στοιχεία, που οι δημιουργοί επιδιώκουν να προβάλουν “οδηγεί το χρήστη άμεσα στο πεδίο, που τον ενδιαφέρει ελκυστικό οπτικά δυνατότητα εκτύπωσης

Δύο προτεινόμενα booklet… «Το Techboy σε διαδικτυακές περιπέτειες» «Το εγχειρίδιο ενός τεχνολογικά ενημερωμένου εκπαιδευτικού» Booklet οργανωμένο σε μικρά σενάρια σε μορφή κόμικ: Ένας ήρωας, ο Techboy, βρέθηκε εγκλωβισμένος σε μια εικονική πραγματικότητα, όπου ψάχνοντας την έξοδο άνοιγε πόρτες κι “έπεφτε” πάνω σε εκπαιδευτικά ιστολόγια. Σε κάθε ενότητα περιγράφεται η περιπέτειά του με ιστολόγια οργανωμένα ως προς μια συγκεκριμένη θεματική. Booklet 4 θεματικών με περιγραφικό – αφηγηματικό χαρακτήρα 1η ενότητα: ιστολόγια δασκάλων με εκπαιδευτικό περιεχόμενο των κυριότερων μαθημάτων του δημοτικού, όπως και ιστολόγια που θα απευθύνονται σε παιδιά με αναπηρίες / ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. 2η ενότητα: ιστολόγια με σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους (ίσως και από χώρες του εξωτερικού) 3η ενότητα: Ενεργά εκπαιδευτικά λογισμικά, που χρησιμοποιούνται στην πράξη κατά τη διδασκαλία 4η ενότητα: θα υπάρχουν παραδείγματα, που θα γράψουμε εμείς ως φοιτητές περί οργάνωσης μιας θεματικής ενότητας από οποιοδήποτε μάθημα σε επίπεδο wiki classroom, με σκοπό να το αξιοποιήσει ο εκπαιδευτικός, για να κάνει αντίστοιχες δουλειές με όλες τις υπόλοιπες θεματικές των μαθημάτων Techboy? That’s me!!!

Booklet 1: 4 ομάδες των 7 ατόμων, 2 άτομα «πουλάκια» Αναζήτηση – Εντοπισμός ιστολογίων Ύπαρξη συντονιστή – Συνεχείς τηλεδιασκέψεις ΟΜΑΔΑ 1 - ΑΝΙΧΝΕΥΤΕΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ Συνεχή συνεργασία των μελών με ΟΜΑΔΑ 1 για μετατροπή πληροφοριών σε κείμενο – σενάριο Ύπαρξη αντιπροσώπου για συνεχή επικοινωνία με ΟΜΑΔΑ 3 ΟΜΑΔΑ 2 - ΚΕΙΜΕΝΟΓΡΑΦΟΙ Μετατροπή κειμένων σε κόμικ Οργάνωση σε ζευγάρια με συνεχή ετεροαξιολόγηση ΟΜΑΔΑ 3 - ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΟΙ Η’ ΓΡΑΦΙΣΤΕΣ Οργάνωση όλων των παραμέτρων του διαδικτυακού περιβάλλοντος Προώθηση & διαφήμιση του προϊόντος ΟΜΑΔΑ 4 - ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΤΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ: επίβλεψη εργασιών / επικοινωνία με τον καθηγητή / “σφυγμομέτρηση” των συμμετεχόντων κατά την εκτέλεση των εργασιών με τη χορήγηση ερωτηματολογίων προς συμπλήρωση ή τη διεξαγωγή συνεντεύξεων /οργάνωση τηλεδιασκέψεων /”αναπληρωματικοί” όταν χρειαστεί (π.χ. ασθένεια).

Booklet 1: 7 ομάδες των 4 ατόμων, 2 άτομα «πουλάκια» Ομάδα αναζήτησης λογισμικών: Ομάδα αναζήτησης ιστολογίων Ομάδα περιεχομένων Ομάδα συντονισμού Ομάδα καλλιτεχνικής επιμέλειας Συγγραφική ομάδα (1) Συγγραφική ομάδα (2) ΤΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ: ό,τι κάναμε και στο προηγούμενο booklet…

Xρονοδιάγραμμα … 1η Εβδομάδα: Δημιουργία ομάδων / ορισμός σαφών και ακριβών κριτηρίων / διάσκεψη μεταξύ των φοιτητών σε συμπεφωνημένες μέρες και ώρες μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Απαιτείται η συμμετοχή όλων των φοιτητών. 2η - 3η - 4η - 5η Εβδομάδα: αναζήτηση των ιστολογίων και λογισμικών. Στο τέλος κάθε ημέρας, σε προσδιορισμένο διαδικτυακό “ραντεβού” θα ανακοινώνονται τα αποτελέσματα της αναζήτησης και θα προσδιορίζονται όσα θα περιληφθούν στο booklet, ώστε οι άλλες ομάδες να  “δουλεύουν” με τη μορφοποίηση του περιεχομένου. Σημαντικό ρόλο θα διαδραματίζουν οι ανεξάρτητοι φοιτητές - συντονιστές, που θα εποπτεύουν ταυτόχρονα όλες τις ομάδες. Συγκεκριμένα, η ομάδα περιεχομένων θα επιλέξει το υλικό από τα άρθρα των ιστολογίων, που επιλέχθηκαν. Παράλληλα θα εργάζεται και η ομάδα της καλλιτεχνικής επιμέλειας καθώς θα διαβάζει την ιστορία και θα δημιουργεί τα γραφικά.   6η - 7η εβδομάδα: τηλεδιάσκεψη, (6η) ώστε να συζητηθούν όλα όσα έχουν γίνει ως εκείνη τη στιγμή. Θα κατατεθούν προτάσεις για αλλαγές, που θα ψηφιστούν. Οι αλλαγές θα έχουν ολοκληρωθεί ως το τέλος της 7ης εβδομάδας, όπου οι 2 ανεξάρτητοι φοιτητές θα επιχειρήσουν την προώθηση του προϊόντος.

Περιεχόμενο Σελίδων του wiki Booklet 1 Στην αρχική σελίδα του wiki θα εμφανίζεται το όνομα του wiki και θα υπάρχει ένα σύντομο κείμενο, το οποίο θα πληροφορεί τους επισκέπτες της ιστοσελίδας για το σκοπό και το περιεχόμενο του Booklet. Σελίδα 1η: Ονόματα, χρονοδιάγραμμα και αρμοδιότητες της κάθε ομάδας Σελίδα 2η: Ομάδα 1 Ανιχνευτές ιστολογίων (χώρος συζήτησης - ανταλλαγής πληροφοριών και συγκέντρωσης υλικού της ομάδας) Σελίδα 3η:  Ομάδα 2 Κειμενογράφοι (χώρος συζήτησης - ανταλλαγής πληροφοριών και συγκέντρωσης υλικού της ομάδας) Σελίδα 4η: Ομάδα 3 Εικονογράφοι ή γραφίστες (χώρος συζήτησης - ανταλλαγής πληροφοριών και συγκέντρωσης υλικού της ομάδας) Σελίδα 5η: Ομάδα 4 Τεχνικοί (χώρος συζήτησης - ανταλλαγής πληροφοριών και συγκέντρωσης υλικού της ομάδας) Σελίδα 6η: Ανεξάρτητοι φοιτητές (χώρος συζήτησης - ανταλλαγής πληροφοριών και συγκέντρωσης υλικού της ομάδας) Σελίδα 7η: Αξιολόγηση δραστηριοτήτων και ανατροφοδότηση (χώρος ανταλλαγής απόψεων όλων των μελών του Project)

Περιεχόμενο Σελίδων του wiki Booklet 2 Στην αρχική σελίδα του wiki θα εμφανίζεται το όνομα του wiki και θα υπάρχει ένα σύντομο κείμενο, το οποίο θα πληροφορεί τους επισκέπτες της ιστοσελίδας για το σκοπό και το περιεχόμενο του Booklet. Σελίδα 1η: Ονόματα, χρονοδιάγραμμα και αρμοδιότητες της κάθε ομάδας Σελίδα 2η: Ομάδα αναζήτησης ιστολογίων (χώρος συζήτησης - ανταλλαγής πληροφοριών και συγκέντρωσης υλικού της ομάδας) Σελίδα 3η: Ομάδα αναζήτησης λογισμικών (χώρος συζήτησης - ανταλλαγής πληροφοριών και συγκέντρωσης υλικού της ομάδας) Σελίδα 4η: Ομάδα αναζήτησης περιεχομένων (χώρος συζήτησης - ανταλλαγής πληροφοριών και συγκέντρωσης υλικού της ομάδας) Σελίδα 5η: Ομάδα συντονισμού (χώρος συζήτησης - ανταλλαγής πληροφοριών και συγκέντρωσης υλικού της ομάδας) Σελίδα 6η: Ομάδα καλλιτεχνικής επιμέλειας (χώρος συζήτησης - ανταλλαγής πληροφοριών και συγκέντρωσης υλικού της ομάδας) Σελίδα 7η: Συγγραφική ομάδα 1 (χώρος συζήτησης - ανταλλαγής πληροφοριών και συγκέντρωσης υλικού της ομάδας)

Περιεχόμενο Σελίδων του wiki Booklet 2 Σελίδα 8η: Συγγραφική ομάδα 2 (χώρος συζήτησης - ανταλλαγής πληροφοριών και συγκέντρωσης υλικού της ομάδας) Σελίδα 9η: Ανεξάρτητοι φοιτητές (χώρος συζήτησης - ανταλλαγής πληροφοριών των 2 ανεξάρτητων φοιτητών) Σελίδα 10η: Αξιολόγηση δραστηριοτήτων και ανατροφοδότηση (χώρος ανταλλαγής απόψεων όλων των μελών του Project)

Οργάνωση της δραστηριότητας βάσει των 14 παιδαγωγικών αρχών & των 3Ρ Αρχή της Ανάπτυξης της Κοινότητας Δημιουργική προσωπική ανάπτυξη Συνεισφορά & συνεργασία Αρχή των Αναδυόμενων Στόχων Εξαρχής συνδιαμόρφωση στόχων Συνεχής ανατροφοδότηση κι επαναπροσδιορισμός, όποτε χρειάζεται Αρχή της διατύπωσης των στόχων Σαφήνεια κι ακρίβεια Προσδιορισμός βραχυπρόθεσμων, μεσοπρόθεσμων & μακροπρόθεσμων στόχων Μεταγνωστική Αρχή Συνεχής ανατροφοδότηση Αλυσιδωτή διενέργεια δραστηριοτήτων Αρχή της Υπέρβασης των Ορίων Πρωτοτυπία στην παροχή του υλικού (animation) Ρίσκο ως προς την προσαρμογή της ιδέας σε κάτι λειτουργικό κι ελκυστικό ταυτόχρονα

Οργάνωση της δραστηριότητας βάσει των 14 παιδαγωγικών αρχών & των 3Ρ Αρχή του Σεβασμού στους Άλλους Ελεύθερη έκφραση ιδεών Ανάθεση έργων βάσει των δυνατοτήτων του καθενός «Πουλάκια»: Κατανόηση για απρόοπτες καταστάσεις Αρχή της Ασφαλούς Αποτυχίας Η συνεχής αλληλεπίδραση κι επικοινωνία των ομάδων διευκολύνει τον εντοπισμό «λαθών» Μέσω της συνεργασίας μπορεί να βρεθεί λύση Αρχή της Δομικής Εξάρτησης Οι ομάδες εργάζονται ως «συγκινωνούντα δοχεία» από την αρχή ως το τέλος Αρχή του Βάθους αντί του Πλάτους Επιλέγονται εξαρχής πολύ εξειδικευμένες περιοχές – στόχοι βάσει πολύ αυστηρά προσδιορισμένων κριτηρίων Κάθε ομάδα ενδιαφέρεται για την ολοκληρωμένη ανάδειξη συγκεκριμένων θεμάτων κι όχι για την ευρεία αλλά επιφανειακή παρουσίασή τους Αρχή της ποικιλίας της εμπειρογνωμοσύνης Κριτήριο συμμετοχής σε μια ομάδα αποτελεί το γνωστικό υπόβαθρο καθενός Ταυτόχρονα μαθαίνει περαιτέρω μέσα από την αλληλεπίδραση των ομάδων

Οργάνωση της δραστηριότητας βάσει των 14 παιδαγωγικών αρχών & των 3Ρ Αρχή των Πολλαπλών Τρόπων Συμμετοχής «Πουλάκια» Δυνατότητα αμοιβαίας αλλαγής πόστου Αρχή του Διαμοιρασμού «Συζήτηση» στο wiki Προώθηση του προϊόντος με την ολοκλήρωσή του Αρχή της Διαπραγμάτευσης Η συνεχής επικοινωνία επιτρέπει τη λύση τυχόν συγκρούσεων ή την εύρεση κοινά αποδεκτής οδού σε περίπτωση διαφωνιών Αρχή της Ποιότητας των Προϊόντων Τα «πουλάκια» ελέγχουν καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών με συνεντεύξεις ή ερωτηματολόγια αυτή την παράμετρο

Οργάνωση της δραστηριότητας βάσει των 14 παιδαγωγικών αρχών & των 3Ρ Εξατομίκευση (personalisation) Συμμετοχικότητα (participation) Παραγωγικότητα (productivity) Έμφαση στην ατομικότητα Επιλογή τομέα εργασίας Διαδραματίζει ρόλο συνδετικού κρίκου Δημιουργία κοινότητας Χρονικά όρια-αύξηση απαιτήσεων Επικοινωνία μελών Αλληλεπίδραση μεταξύ των ομάδων Απασχόληση μέλους στο αντικείμενο που γνωρίζει καλά Εξατομίκευση γνώσεων Μεταλαμπάδευση γνώσεων

Τρόπος συμμετοχής των ξεχωριστών μελών της μαθησιακής κοινότητας (1) Συνεχής επικοινωνία και ενημέρωση ώστε να παρακολουθεί στενά τις εργασίες των υπολοίπων μελών ώστε με αλληλεπίδραση να λύνονται, αν υπάρχουν, οι απορίες για ζητήματα που αντιμετωπίζει. Αποφασίζει για τον δικό τρόπο ανταπόκρισης στις υποχρεώσεις του αλλά για τη διαχείριση των υποχρεώσεων από τους άλλα μέλη. Η ενασχόληση με το έργο του δίνει την αφορμή να εφαρμόσει στην πράξη όσες γνώσεις απέκτησε, καθώς έτσι ελέγχει, διαπιστώνει, βελτιώνει και επεκτείνει τις δικές του γνώσεις.

Τρόπος συμμετοχής των ξεχωριστών μελών της μαθησιακής κοινότητας (2) Συνδιαλέγεται με τους υπόλοιπους της κοινότητας αξιοποιώντας την εμπειρογνωμοσύνη του, μοιράζοντας και λαμβάνοντας γνώσεις και εμπειρίες με σκοπό τη μάθηση και τη διεύρυνση του γνωστικού του ορίζοντα ένα συγκεκριμένο θέμα ή δεξιότητα. Συμμετέχει ενεργά πέρα από την ευθύνη της δικής της εργασίας και στις δραστηριότητες των υπολοίπων μελών της ομάδας του ή και άλλων ομάδων, προσφέροντας τη βοήθεια του. Αξιολογεί και ατομικά αλλά και συνολικά το παραγόμενο προϊόν, κάνοντας συνεχής αποτίμηση και αναστοχασμό κάθε μέρους που ολοκληρώνεται.

Τρόπος συμμετοχής των ξεχωριστών μελών της μαθησιακής κοινότητας (3) Συμμέτεχει με ωριμότητα και ειλικρίνεια στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, ψηφοφορίες σε περίπτωση διαφωνιών και απαντά όπως αρμόζει στα ερωτηματολόγια ή συνεντεύξεις αξιολόγησης του παραγόμενου έργου συνολικά μετά την ολοκλήρωσή του. Συνεργάζεται, συμμετέχει σε αλληλοδράσεις, με σημείο αναφοράς τον σεβασμό στις πεποιθήσεις των άλλων, που ενδέχεται αν είναι διαφορετικές από τις δικές του. Η παρουσία του πρέπει να ορίζεται από συνέπεια στις υποχρεώσεις του, ενδιαφέρον για αλληλοβοήθεια και καταδεκτικότητα σε περίπτωση απόρριψης των προτάσεων του ή αλλαγής των εργασιών που έχει να επιτελέσει.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας….