Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προώθηση Καινοτομίας Συμβολή στην Αντιμετώπιση της Κρίσης
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
ΠΕΛΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Νίκος Τσάμης Γ. Διευθυντής Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής, ΜΒΑ Επενδύσεις σε Νέες Τεχνολογίες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Δρ. Κων/νος ΜαρινάκοςΤουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη1 Δρ. Κων/νος Μαρινάκος Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Αρκαδίας.
Αντιπρόεδρος BIC Aττικής Μέλος του ΔΣ του ΕΒΝ - Βρυξέλλες
Ευάγγελος Μαρτιγόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος COSMOTE
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Αναγνώριση της Ευκαιρίας Η μετάλλαξη του ερευνητικού αποτελέσματος σε οικονομικό Δρ. Ηρακλής Ι. Γωνιάδης Οικονομολόγος/ Επιχειρηματίας 1.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΙΔΕΑ
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
Ενίσχυση του Ανθρώπινου Δυναμικού των ΜΜΕ σε Θέματα Εξωστρέφειας.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A. Καθηγητής
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Σύνδεση Έρευνας και Παραγωγής – Συνεργασία ΑΕΙ, ΤΕΙ, Ερ. Φορέων με Παραγωγικές Μονάδες, Διοίκηση και Διαχείριση.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Γιάννης Παπαδάκης Υπουργείο Ανάπτυξης Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας Δ/νση Τεχνολογικής.
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Νίκος ΓΙΑΝΝΟΥΛΙΔΗΣ Ευρωσύμβουλοι Α.Ε..  Συμβουλευτική επιχειρηματικότητας ανέργων και νέων επιστημόνων  Συμβουλευτική κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΣΕΡΡΕΣ) ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΙΡΗΣΕΩΝ Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Η.
ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ (ΕΕΔΕΓΕ)
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Διοίκηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 2 η (2015 – 16) Κατανοώντας την Επιχειρηματικότητα Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Διάλεξη 9 η ( ) Καινοτομία στον τουρισμό: Από την θεωρία στην πράξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Επένδυση στη δημιουργία Ανθρώπινου Κεφαλαίου: Εκπαίδευση και Κατάρτιση Γιώργος Μ. Αγιομυργιανάκης Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής Ελληνικό.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Οι θέσεις του Επιμελητηρίου Ρεθύμνης και του Βιοτεχνικού Πάρκου Ρεθύμνης Α.Ε για το Περιφερειακό Πόλο Καινοτομίας Κρήτης Αποτελέσματα ανοικτής διαβούλευσης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Επιχειρηματικότητα και Οικονομικό Περιβάλλον
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Η έννοια της επιχείρησης
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Στάδια του επιχειρηματικού κύκλου
Η επιχείρηση ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΛΕΝΗ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων για την.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Είδη επιχειρήσεων.
Η επιχείρηση Κ. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων.
Η επιχείρηση………………………………… που εδρεύει στην περιφέρεια ……………………
Η επιχείρηση Π. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ & Σ. ΣΙΔΕΡΗΣ Ο. Ε
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Η επιχείρηση Α. ΒΟΥΛΓΑΡΕΛΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε. Ε
Η επιχείρηση ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΑΝΕΦΑΝ ΑΕ, που εδρεύει στην περιφέρεια Β.ΑΙΓΑΙΟΥ. εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών ΜΜΕ για τον εκσυγχρονισμό.
Η επιχείρηση ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΚΟΥΛΟΥΡΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α. Ε
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 1η (2015-16) ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΤΗΤΑ Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Email: aapostolakis@staff.teicrete.gr Τηλ.: 2810379621 E-class μαθήματος: https://eclass.teicrete.gr/courses/DSΗ150/index.php

Οι Απαραίτητες Συστάσεις… Αλέξανδρος Αποστολάκης Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων : 2810 379621 : aapostolakis@staff.teicrete.gr : Τρίτη, 15.00 – 17.00 e-class: https://eclass.teicrete.gr/courses/DSH150/index.php

Μικρές επιχειρήσεις Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης μια επιχείρηση θεωρείται μικρή: Εάν απασχολεί λιγότερους από 50 υπαλλήλους και Εάν οι ετήσιες πωλήσεις της δεν υπερβαίνουν τα €10 εκατομμύρια.

Θεωρία Επιχειρηματικότητας H έννοια υποδηλώνει συμπεριφορές και δεξιότητες οι οποίες αφορούν την πρωτοβουλία για την έναρξη μιας νέας οικονομικής δραστηριότητας. Ως επιχειρηματικότητα μπορεί να θεωρηθεί η σύλληψη και η εκτέλεση μιας ιδέας, η οποία μπορεί να επιφέρει κάποια προστιθέμενη αξία τόσο για τον επιχειρηματία όσο και για το κοινωνικό σύνολο. Προϋποθέτει την αφιέρωση του απαραίτητου χρόνου, την καταβολή προσπάθειας, την ανάληψη των συνοδευτικών οικονομικών, ψυχολογικών και κοινωνικών κινδύνων και τη διαχείριση των αντίστοιχων εκροών

Έννοια της Επιχειρηματικότητας Αποτελεί κατά κύριο λόγο νοοτροπία Αναγνωρίζει τις ευκαιρίες Εκμετάλλευση προκειμένου να επιτύχει προστιθεμένη αξία και οικονομικό όφελος Θέληση του ατόμου (επιχ/τια) Στάση απέναντι στο φαινόμενο της αποτυχίας Από πού προέρχεται ο κίνδυνος της αποτυχίας?

Γιατί Επιχειρηματικότητα; Συμβάλλει στη δημιουργία θέσεων εργασίας και την ανάπτυξη Συμβάλλει στην οικονομική και κοινωνική συνοχή υποβαθμισμένων περιοχών Αποτελεί βασικό παράγοντα ανταγωνιστικότητας Απελευθερώνει το δυναμικό του ατόμου Αλλά: Έλλειψη κοινής μονάδας μέτρησης Έλλειψη συλλογής αξιόπιστων και σχετικών στατιστικών στοιχείων Εμπειρική θεμελίωση ανάμεσα στην επιχειρηματικότητα και βασικά μεγέθη της οικ ανάπτυξης

Καινοτομία Η τεχνολογική αλλαγή και η καινοτομία αφορούν την εξέλιξη και εισαγωγή καινούργιων προϊόντων, υλικών, μεθόδων παραγωγής, πηγών προμηθειών, υπηρεσιών, τεχνικών διαδικασιών και οργανωτικών μορφών. Η καινοτομία παρέχει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στους επιτυχείς καινοτόμους και βελτιώνει σημαντικά την κοινωνική ευημερία. Σε επίπεδο επιχειρηματία: η καινοτομία μπορεί να αποφέρει κέρδη και να εξασφαλίσει την μακροημέρευση μιας εταιρίας Σε επίπεδο βιομηχανίας: η καινοτομία έχει επιπτώσεις στην παραγωγή, την ποιότητα των προϊόντων, τα επίπεδα απασχόλησης, το εμπόριο, τις αμοιβές και τα κέρδη Σε γενικό επίπεδο: οι αλλαγές στην τεχνολογία έχουν σημαντική θετική επίδραση στην απόδοση των πλουτοπαραγωγικών πηγών, στο ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας και στο επίπεδο διαβίωσης

Η έννοια της καινοτομίας Ο ΟΟΣΑ ορίζει την καινοτομία ως την υλοποίηση ενός νέου ή σημαντικά βελτιωμένου προϊόντος, υπηρεσίας, διαδικασίας, μεθόδου μάρκετινγκ, διοικητικής πρακτικής, οργάνωσης εργασίας, είτε εξωτερικών σχέσεων. Ο Schumpeter διέκρινε τις ακόλουθες διαστάσεις της καινοτομίας, που προκύπτουν από νέους συνδυασμούς συντελεστών παραγωγής: νέα προϊόντα, νέες μέθοδοι παραγωγής, νέες πηγές προμηθειών, νέες αγορές, νέα οργάνωση μιας βιομηχανίας (μονοπώλιο).

Τομείς λειτουργίας επιχείρησης - καινοτομία Σχήμα 2. Ενδεικτικοί τομείς της λειτουργίας της επιχείρησης που θα μπορούσαν να αποτελέσουν πηγές καινοτομίας (Afuah) Η καινοτομικότητα έχει αποκτήσει ευρύ περιεχόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο την τεχνολογική καινοτομία, αλλά επεκτείνεται σε όλους τους τομείς της λειτουργίας της επιχείρησης, στο σχεδιασμό του προϊόντος, στη διαφήμιση, στην προώθηση, ακόμα και στην ικανότητα των στελεχών να σκέφτονται δημιουργικά . Ο Drucker επισήμανε ότι 95% των επιχειρήσεων είναι μιμητικές και μόνο 5% καινοτομικές.

Καινοτομία VS Εφεύρεση Μια εφεύρεση δεν είναι καινοτομική εάν δεν καταλήξει σε οικονομική αξιοποίηση και σε παραγωγή πλούτου. Κατά συνέπεια θα πρέπει να περάσει από διάφορα στάδια πριν καταλήξει στην αγορά. Οι περισσότεροι δείκτες που έχουν δημιουργηθεί για την καταμέτρηση της καινοτομίας (ευρεσιτεχνίες, επιστημονικές δημοσιεύσεις, κονδύλια για Έρευνα & Ανάπτυξη) στην πραγματικότητα μετρούν τις εφευρέσεις, όχι την καινοτομία.

Τύποι καινοτομίας Σταδιακή (incremental): Είναι σχετικά προβλέψιμη. Αναφέρεται σε βελτιώσεις της υπάρχουσας τεχνολογίας ή τεχνογνωσίας, πραγματοποιείται ομαλά και προγραμματισμένα και οι επενδύσεις σε αυτήν είναι χαμηλού ρίσκου. Ριζική (disruptive): Προκύπτει αιφνίδια και αφορά είτε ένα εντελώς νέο προϊόν που δημιουργεί ανατροπές στην αγορά, είτε μια νέα μέθοδο παραγωγής που μειώνει δραστικά το κόστος. Χαρακτηρίζεται από υψηλή αβεβαιότητα, δεν μπορεί να μοντελοποιηθεί ή να προγραμματιστεί, και προκαλεί επαναστατικές αλλαγές στην αγορά. Οι επενδύσεις σε αυτήν είναι υψηλού ρίσκου επειδή τα αποτελέσματα δεν είναι προβλέψιμα.

Ένταση τεχνολογικής αλλαγής και αγορά (Carpenter)

Ένταση τεχνολογικής αλλαγής και αγορά (Carpenter) Σταδιακή καινοτομία, υπάρχουσα αγορά. Αναφέρεται σε μικρές βελτιώσεις που ενισχύουν τη θέση της επιχείρησης στην υπάρχουσα αγορά. Π.χ. η Wal-Mart έχει εκπονήσει πρόγραμμα για τη βελτίωση της απόδοσης του στόλου των φορτηγών αυτοκινήτων της μέχρι το 2015, με την εγκατάσταση νέων κινητήρων, την προσθήκη αεροδυναμικής επένδυσης και τον ανασχεδιασμό των δρομολογίων. Σταδιακή καινοτομία, δημιουργία νέας αγοράς. Η κατάλληλη χρήση μικρών τεχνολογικών βελτιώσεων είναι δυνατόν να ανοίξει νέες αγορές στην επιχείρηση. Π.χ. η προβολή μέσα από το διαδίκτυο τουριστικών προορισμών γίνεται μέσα από απλές web εφαρμογές.

Ένταση τεχνολογικής αλλαγής και αγορά (Carpenter) Ριζική καινοτομία, υπάρχουσα αγορά. Μια επιχείρηση που χάνει συνεχώς έδαφος είναι δυνατόν να ανακτήσει τη θέση της με μια επαναστατική εφεύρεση. Η Motorola που ήταν κυρίαρχη δύναμη στην κινητή τηλεφωνία έχασε μεγάλο μερίδιο αγοράς από τη Nokia, τη Samsung και την Blackberry κατά τα μέσα της δεκαετίας 2000. Ριζική καινοτομία, δημιουργία νέας αγοράς. Μια ριζική καινοτομία ανατρέπει τα δεδομένα και δημιουργεί νέες αγορές. Οι ηλεκτρονικές συσκευές ανάγνωσης (E-readers) έχουν αποσπάσει σημαντικό έδαφος από τον κλάδο του έντυπου βιβλίου. Εκτιμάται ότι στις ΗΠΑ πάνω από 25% του αναγνωστικού κοινού προτιμά τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες και το ποσοστό αυξάνει συνεχώς.

Οφέλη Καινοτομίας Νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες Νέα προϊόντα και υπηρεσίες Αύξηση της κερδοφορίας Αύξηση των πωλήσεων Δημιουργία νέων αγορών Βελτίωση ανταγωνιστικής θέσης Αύξηση της παραγωγικότητας Ευελιξία παραγωγής Βελτίωση ποιότητας Ικανοποίηση πελατών Προσαρμοστικότητα στο μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον

Εμπόδια Καινοτομίας Έλλειψη χρηματοδότησης Έλλειψη υποστηρικτικών δομών Έλλειψη κουλτούρας και καινοτόμου επιχειρηματικότητας Γραφειοκρατία Ασταθές θεσμικό πλαίσιο Ελλιπής ενημέρωση για χρηματοδοτικές πηγές Έντονος ανταγωνισμός Φόβος για την αποτυχία

Βήματα Καινοτομικής Διαδικασίας Γένεση καινοτόμου ιδέας Πειραματισμός, ελευθερία έκφρασης στους εργαζόμενους, ανταλλαγή απόψεων, καταιγισμός ιδεών Αξιολόγηση της ιδέας Διαγνωστικός οδηγός καινοτομίας που εξετάζει κατά πόσο μια επιχείρηση είναι σε θέση να υλοποιήσει επιτυχώς μια ιδέα Σχεδιασμός Επιχειρηματικό πλάνο και δομή του Εφαρμογή Υλοποίηση της ιδέας και μετατροπή της σε προϊόν υπηρεσία

Γέννηση Καινοτόμου Ιδέας Ενίσχυση της Καινοτομίας σε Προσωπικό Επίπεδο Κατάρριψη των μύθων που σχετίζονται με την δημιουργικότητα Πχ οι μεγάλες εταιρίες είναι υπεύθυνες για την καινοτομία, οι μεγάλοι σε ηλικία δεν μπορούν να καινοτομήσουν, οι μικροί σε ηλικία δεν μπορούν να καινοτομήσουν, στην Ελλάδα δεν γίνονται αυτά κτλ Καταπολέμηση του φόβου για την αποτυχία Ανοιχτό πνεύμα απέναντι στον πειραματισμό

Γέννηση Καινοτόμου Ιδέας Ενίσχυση της Καινοτομίας σε Εταιρικό Επίπεδο Ανοιχτό εταιρικό κλίμα και οργανωτική κουλτούρα Ανοιχτή επικοινωνία Λιγότερο ιεραρχικές δομές Ανοιχτά κανάλια επικοινωνίας Δεκτικότητα Πρωτοβουλία Ελευθερία δράσης Ενεργός συμμετοχή Αποδοχή απόψεων Ομαδικό πνεύμα Ενθάρρυνση καινοτομιών Παροχή χρόνου και πόρων Συστήματα επιβράβευσης Συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων με πελάτες και προμηθευτές Πειραματισμός και Ε&Α

Γέννηση Καινοτόμου Ιδέας Για νέους επιχειρηματίες: Εντοπισμός κενών στην αγορά Έρευνα αγοράς Ιδέες από άλλες χώρες Δυνατότητες βελτίωσης προϊόντων Ερευνητικές εργασίες Αγάπη για κάποια απασχόληση Επιχειρηματικές προτάσεις από τρίτους κ.α. Για υπάρχουσες εταιρίες: Εντοπισμός κενών στην αγορά Έρευνα αγοράς Ιδέες από άλλες χώρες Δυνατότητες βελτίωσης προϊόντων Ερευνητικές εργασίες Εργαζόμενοι Πελάτες Συνεργάτες Ανταγωνιστές Επιχειρηματικοί σύλλογοι Συνεργασίες με Πανεπιστήμια & Ερευνητικά κέντρα